abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49090629
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

laten we het dan alleen doen als er sprake is van videobeelden.
Of laten we ons gewoon niet verlagen tot het niveau van deze mensen, en ze gewoon een zware gevangenisstraf geven, zoals het een beschaafd land betaamt. Lijfstraffen zijn niet meer van deze tijd. Bovendien verlies je als overheid al je morele superioriteit op het moment dat je geweld gaat gebruiken om mensen duidelijk te maken dat je geen geweld mag gebruiken.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_49095155
quote:
Op zondag 6 mei 2007 18:44 schreef katerwater het volgende:
Weet je wat zo scary is?

Metrostation Delta, waar dit incident is, is op enkele minuten van mijn kamer...
Ik kom daar zowaar bijna elke dag.

Lopen inderdaad nogal wat paupers rond ja.
Dacht altijd dat de metrostations in het westen 'gevaarlijker' waren dan in het oosten, gezien het oosten van Brussel 'rijker' en residentiëler is...

Heb ook een tijdje dagelijks de rode lijn genomen (van station Roodebeek tot Kunst-Wet) en heb nooit iets gezien van agressie. (al was dat natuurlijk wel tijdens de dag...)

De MIVB zou beter wat meer investeren in veiligheid ipv weer nieuwe 'ultramoderne' metrostellen aan te kopen!
pi_49095948
Ze hadden het blijkbaar graag in de doofpot gestopt zo vlak voor de verkiezingen.
--------------

Parket onderzoekt uitlekken van geweldbeelden

De spoorwegpolitie Brussel heeft een proces-verbaal laten opmaken na de VTM-nieuwsuitzending van zaterdag waarin expliciete opnames van brutale agressie door vijf jongeren in een Brusselse metro te zien waren. Midden vorige week werden de daders opgepakt, ook de feiten waren bekend.

De federale politie betreurt dat VTM alsnog opnames toonde van de beveiligingscamera's, aldus woordvoerster Tinne Hollevoet. Het parket start een onderzoek naar het lek. Volgens Eric Goens, directeur informatie VTM, was de uitzending "maatschappelijk relevant vanwege de veiligheidsproblemen bij de MIVB". (belga/hln)
-----------------

http://www.hln.be/hlns/ca(...)t.bron=categorieArt6
pi_49100450
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:19 schreef Seneca het volgende:

[..]

Of laten we ons gewoon niet verlagen tot het niveau van deze mensen, en ze gewoon een zware gevangenisstraf geven, zoals het een beschaafd land betaamt. Lijfstraffen zijn niet meer van deze tijd. Bovendien verlies je als overheid al je morele superioriteit op het moment dat je geweld gaat gebruiken om mensen duidelijk te maken dat je geen geweld mag gebruiken.
"Zware" gevangenisstraffen staan nooit in verhouding tot dit soort uitzonderlijke misdaden.
Ik ben lange tijd tegen de doodstraf geweest omdat ik het zag als een vorm van martelen.
Daarom lijkt mij het onder de guillotine zetten van de daders een goede oplossing.
De overheid straft dan écht zonder de daders pijn te doen.
Een overheid is niet moreel superieur door daders na een aantal jaren goede maaltijden en medische verzorging weer vrij te laten. Zelfs levenslang is veel te mild.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_49100571

die gast is echt ziek in zn hoofd. zo iemand mag gewoon nooit meer vrij rondlopen, veel te gevaarlijk.
  maandag 7 mei 2007 @ 14:40:01 #106
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49100887
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:28 schreef Mikrosoft het volgende:
Zelfs levenslang is veel te mild.
Waarom denken mensen dat 'vergelding' de enige reden is voor gevangenisstraf?

Zo uit m'n hoofd, wat redenen om mensen op te sluiten:

-boetedoening (je doet iemand iets aan, daar krijg je straf voor).
-afschrikwekkende werking (laten zien dat je niet wegkomt met het plegen van een strafbaar feit)
-genoegdoening voor de maatschappij (waar je mee uit moet kijken; het is al snel niet streng genoeg)

Tenslotte, iets wat nog niet helemaal leeft, maar wat mensen in de reclassering/etc. wel steeds meer beginnnen te realizeren:
-bescherming van de maatschappij tegen mensen die niet helemaal goed in hun hoofd zijn.

Met name voor de wat beestachtigere daden kun je jezelf afvragen wat nu de beste is: die mensen afzonderen van de maatschappij, en effectief levenslang verbannen naar een bewaakt eiland, met alleen beroepsmogelijkheden op de bewijslast (dwz 'jullie hebben de verkeerde opgesloten'), of eindeloos blijven 'behandelen', met een maximale duur van 20 jaar oid.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 7 mei 2007 @ 15:06:19 #107
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_49101897
GVD, wat werd ik onpasselijk van die beelden.

Die dader verdient een langzame pijnlijke dood.

Dit soort dingen bewijzen voor mij dat er geen god bestaat.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 7 mei 2007 @ 16:04:01 #108
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49104337
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 23:39 schreef StefanP het volgende:
Opruimen. Opsluiten is er namelijk te goed voor; zelfs een euro is al teveel om te spenderen aan dit soort uitschot. Maar laat het maar weer aan het 'geciviliseerde' westen over om dit soort tuig er met een taakstrafje vanaf te komen; het zijn immers arme zielepietjes.

In de middeleeuwen wisten ze wel raad met zulk schoren: publiekelijk radbraken. Pijnlijk doen sterven zodat ze goed na kunnen denken over wat ze gedaan hebben, en andere etters-in-spe zich wel 10x bedenken voor ze iets soortgelijks doen.
Is het mogelijk om je als gastspreker in te huren?
pi_49112496
Is er al iets bekend om het waarom? Is het slachtoffer willekeurig? Gaat t om een roof?
pi_49113478
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:28 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

"Zware" gevangenisstraffen staan nooit in verhouding tot dit soort uitzonderlijke misdaden.
Ik ben lange tijd tegen de doodstraf geweest omdat ik het zag als een vorm van martelen.
Daarom lijkt mij het onder de guillotine zetten van de daders een goede oplossing.
De overheid straft dan écht zonder de daders pijn te doen.
Een overheid is niet moreel superieur door daders na een aantal jaren goede maaltijden en medische verzorging weer vrij te laten. Zelfs levenslang is veel te mild.
Natuurlijk staat het niet in verhouding. In het midden-oosten wel. Daar hebben ze nog oog om oog, tand om tand. Letterlijk. Ik dacht dat we het er hier in het Westen met zijn allen over eens waren dat de straffen DAAR nu juist barbaars waren?

De doodstraf is leuk en aardig, maar zodra er ook maar een hele kleine kans is (en die is er altijd) dat je iemand ten onrechte veroordeeld, is die in mijn ogen volslagen onwenselijk.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 7 mei 2007 @ 20:17:57 #111
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49114867
Daarom lijkt verbanning me geen heel slecht idee.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 7 mei 2007 @ 20:35:40 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49115680
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:19 schreef Seneca het volgende:

[..]

je hebt helemaal gelijk. doodstraf of lijfstraf is geen optie. we kunnen bij autochtonen wél kijken of we ze een dure levenslang geven. bij allochtonen stel ik dan toch echt hardere maatregels voor. je bent hier niet voor niks, en als je dat wel bent mag je wat mij betreft naar je land van je allochtone herkomst en daar de straf uitzitten, zoals daar gebruikelijk is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_49115986
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je hebt helemaal gelijk. doodstraf of lijfstraf is geen optie. we kunnen bij autochtonen wél kijken of we ze een dure levenslang geven. bij allochtonen stel ik dan toch echt hardere maatregels voor. je bent hier niet voor niks, en als je dat wel bent mag je wat mij betreft naar je land van je allochtone herkomst en daar de straf uitzitten, zoals daar gebruikelijk is.
Helaas voor jou, en voor ons allemaal, zijn de meeste allochtone probleemgevallen, waar jij op doelt, gewoon in het bezit van een Nederlands paspoort. Dat betekent dat je geen onderscheid KAN maken.
  maandag 7 mei 2007 @ 20:52:46 #114
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49116492
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:42 schreef Seneca het volgende:

[..]

Helaas voor jou, en voor ons allemaal, zijn de meeste allochtone probleemgevallen, waar jij op doelt, gewoon in het bezit van een Nederlands paspoort. Dat betekent dat je geen onderscheid KAN maken.
Maar dat wil nog niet zeggen dat het onmogelijk is om een mooi kampementje te maken ergens in drente, voorzien van veel prikkeldraad en wachttorens, waar je dit soort maatschappelijk hoogradioactief afval kan dumpen.
pi_49116551
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:52 schreef gronk het volgende:

[..]

Maar dat wil nog niet zeggen dat het onmogelijk is om een mooi kampementje te maken ergens in drente, voorzien van veel prikkeldraad en wachttorens, waar je dit soort maatschappelijk hoogradioactief afval kan dumpen.
Sure, ben ik ook helemaal voor. Maar dan OOK 'autochtone' reljongeren.
  maandag 7 mei 2007 @ 21:01:04 #116
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49116960
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:53 schreef Seneca het volgende:

Sure, ben ik ook helemaal voor. Maar dan OOK 'autochtone' reljongeren.
Tuurlijk. Zo'n 63-jarige nederlandse psychopaat die binnen twee weken nadat-ie vrij is iemand vermoord zou daar prima thuis horen. Ik denk dat je uiteindelijk op een paar honderd man uitkomt, en dat je bij de gevangenissen en TBS-klinieken de grootste druk van de ketel haalt. Laten ze daar de gevallen houden waar nog *wel* wat aan de versleutelen valt.
  maandag 7 mei 2007 @ 21:12:30 #117
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_49117576
Getverderrie, wat een beestachtige lui.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 7 mei 2007 @ 21:13:45 #118
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_49117646
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:31 schreef ShaoliN het volgende:
Redelijk schokkende beelden. Wat is er in godesnaam mis met je als hier toe in staat bent? Voor zulke gasten is echt geen plaats in de samenleving.
Geen speld tussen te krijgen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_49118759
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:47 schreef Seneca het volgende:

[..]

Natuurlijk staat het niet in verhouding. In het midden-oosten wel. Daar hebben ze nog oog om oog, tand om tand. Letterlijk. Ik dacht dat we het er hier in het Westen met zijn allen over eens waren dat de straffen DAAR nu juist barbaars waren?

De doodstraf is leuk en aardig, maar zodra er ook maar een hele kleine kans is (en die is er altijd) dat je iemand ten onrechte veroordeeld, is die in mijn ogen volslagen onwenselijk.
Dan moeten we echt levenslang ook maar uit het strafrecht halen? Het is immers onwenselijk dat onschuldigen de rest van hun leven achter tralies belanden.
Letterlijk oog om oog en tand om tand is inderdaad een beetje barbaars. Daarom stel ik de guillotine voor om de moordenaar vooral geen pijn te doen.
  maandag 7 mei 2007 @ 22:20:22 #120
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49121078
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:35 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Dan moeten we echt levenslang ook maar uit het strafrecht halen? Het is immers onwenselijk dat onschuldigen de rest van hun leven achter tralies belanden.
Letterlijk oog om oog en tand om tand is inderdaad een beetje barbaars. Daarom stel ik de guillotine voor om de moordenaar vooral geen pijn te doen.
Oi, logisch wonder, als je iemand levenslang in de gevangenis gooit, en je komt er na vijf jaar achter dat je de verkeerde in de bak zit, dan kun je dat nog enigszins ongedaan maken. Met de doodstraf lukt je dat niet meer.
  maandag 7 mei 2007 @ 22:43:42 #121
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_49122291
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:09 schreef Frederic het volgende:

[..]

Dacht altijd dat de metrostations in het westen 'gevaarlijker' waren dan in het oosten, gezien het oosten van Brussel 'rijker' en residentiëler is...

[afbeelding]

Heb ook een tijdje dagelijks de rode lijn genomen (van station Roodebeek tot Kunst-Wet) en heb nooit iets gezien van agressie. (al was dat natuurlijk wel tijdens de dag...)

De MIVB zou beter wat meer investeren in veiligheid ipv weer nieuwe 'ultramoderne' metrostellen aan te kopen!
De MIVB is sowieso een achterstandsbedrijf. Nieuw materieel wordt zeer sporadisch geleverd en ja, videobewaking moeten ze echt regelen. Niet alleen bij de haltes/stations maar ook in de voertuigen.
pi_49124356
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:35 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Als ik iemand onschuldig veroordeel, dan kan ik hem dus nog uit de cel halen. Wat ga jij doen? Z'n hoofd er weer aan plakken?
pi_49129827
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:20 schreef gronk het volgende:

[..]

Oi, logisch wonder, als je iemand levenslang in de gevangenis gooit, en je komt er na vijf jaar achter dat je de verkeerde in de bak zit, dan kun je dat nog enigszins ongedaan maken. Met de doodstraf lukt je dat niet meer.
Dan nog kan je een straf tot levenslang niet bij elke onschuldig veroordeelde ongedaan maken.
Ook niet rechtvaardig toch? En dus zou jij tegen levenslang moeten zijn.
pi_49129961
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:17 schreef Seneca het volgende:

[..]

Als ik iemand onschuldig veroordeel, dan kan ik hem dus nog uit de cel halen. Wat ga jij doen? Z'n hoofd er weer aan plakken?
En wat doe jij als de onschuldig tot levenslang veroordeelde in de cel overlijdt? Nieuw leven inblazen? Klonen als die al in het graf ligt?
Wees dan consequent en schaf levenslang dan ook af.
pi_49130030
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 02:11 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

En wat doe jij als de onschuldig tot levenslang veroordeelde in de cel overlijdt? Nieuw leven inblazen? Klonen als die al in het graf ligt?
Wees dan consequent en schaf levenslang dan ook af.
Drogreden vriend. Ik wijs jou erop dat je de doodstraf nooit kunt terugdraaien, en dan kom jij met het tegenargument: ja, maar levenslang ook niet altijd! Dat doet niets af aan mijn argument dat je de doodstraf NOOIT kunt terugdraaien, en levenslang wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')