abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 januari 2008 @ 19:24:17 #276
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_55880521
ik heb me door de slijter wijs laten maken trouwens dat voor deze deluxe blend 100 verschillende single malts zijn gebruikt.. iemand die dat kan bevestigen/ontkrachten?
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  dinsdag 8 januari 2008 @ 20:21:09 #277
162171 Teqronaut
Uncontrollable
pi_55882019
Mischien dat je slijter in de war is
ik kwam deze 2 tegen

de '100'
http://www.whiskymag.com/(...)lute/whisky2716.html

en een '21'
http://www.whiskymag.com/whisky/brand/royal_salute/whisky181.html
" And there he goes, one of Gods own prototypes.
High powered mutant of some kind never even considered for mass production.
To weird to live. To rare to die "
pi_55882223
Gister in de pub een Port Ellen in m'n handen geduwd gekregen van de publican, lol. Was al flink aangeschoten, dus kon niet meer zien hoe en wat, maar was wel lachen.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 20:58:06 #279
128548 pavv
The computer says NO
pi_55882989
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:20 schreef nicoo het volgende:
ok niet zo geweldig die geln talloch dus zitten we te denken over het kopen van een betaalbare single malt, advies gevraagd

nog een keer dan:

Als je dan toch een geeltje wilt uitgeven (vroeger de bijnaam van 25 gulden, maar in deze zinsnede bedoeld als het equivalent van 25 euro, red) kun je misschien beter een leuke instap single malt whisky proberen

Zoals daar zijn:
Aberlour 10
Glenlivet 12
Dalmore 12 (zoet)
Bowmore Legend (rokerig/turf)
Laphroaig 10 (ZEER turfig/medicinaal!)

ik zou eerst maar met een van de bovenste 3 beginnen voordat je overgaat op die laatste 2
  woensdag 9 januari 2008 @ 00:25:32 #280
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_55888634
Ook een golden oldie in het niet te dure beginnerssegment is de Balvenie 12yr double wood

Voor wie van zoet houdt
'Nuff said
pi_55902251
Gister weer genoten van de laphroaig...
Dulce de leche!
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:50:44 #282
128548 pavv
The computer says NO
pi_55912912
Wring hier net het laatste beetje uit mijn fles Laphroaig Quarter Cask....

Mooooie whisky....met ballen! een absolute aanrader die onder de 40 euro te krijgen is.
pi_55913792
Net mijn The Macallan, travelers series "Fifties" voor het eerst gedronken

Echt een hele goeie in mijn ogen! Heerlijke sherry smaken/smaak.

Natuurlijk heel wat anders dan de Laphroaig, die btw ook heel erg lekker is!
pi_56032715
Na een tijd Whisky Cola gedronken te hebben na ik de gok om een glas puur te drinken, helaas, deze beviel niet. Merk van de whisky was Johnny Walker red label. Vervolgens heb ik de fles maar leeg gemaakt door hem te mixen met cola. Daarna kocht ik een fles Famous Grouse, weer een test puur. Ging weer niet zo best. Hoewel ik moet zeggen dat ik de Grouse iets lekkerder vind in de cola maar, dat terzijde.

Echter bleef er een soort drang te bestaan om eens een goede Whisky te testen, helaas drinkt er in mijn omgeving niemand Whisky. Ik ben toen gaan zoeken op internet voor een Whisky die goed is voor een beginnend Whisky drinker. Tijdens het zoeken kwam hier terecht en ik kwam de naam Highland Park regelmatig tegen. Vorige week trok ik de stoute schoenen aan en ik kocht een fles Highland Park 12 yo. Bij het openen van de fles kreeg ik al een kleine verrassing, er zat een kurkdop op, grappig! Na het openen van de fles eerst even de geur testen en deze vergeleken met die van Grouse die ik nog heb staan, alleen de geur van de Highland vond ik al een stuk beter, heerlijk gewoon. Vervolgens een laagje in mijn glas geschonken nogmaals geroken en toen mijn eerste slok……………………en toen stond de wereld heel even stil! Heerlijk wat een genot zeg!

Ik ben zeer blij dat ik eigenwijs ben en nu kan genieten van een drank zo als ik voor ogen had!
  maandag 14 januari 2008 @ 21:41:44 #285
128548 pavv
The computer says NO
pi_56034346
En daar wordt ik nu heel blij van


Slainte!
  maandag 14 januari 2008 @ 21:46:48 #286
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_56034458
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:44 schreef Bylie77 het volgende:
Na een tijd Whisky Cola gedronken te hebben na ik de gok om een glas puur te drinken, helaas, deze beviel niet. Merk van de whisky was Johnny Walker red label. Vervolgens heb ik de fles maar leeg gemaakt door hem te mixen met cola. Daarna kocht ik een fles Famous Grouse, weer een test puur. Ging weer niet zo best. Hoewel ik moet zeggen dat ik de Grouse iets lekkerder vind in de cola maar, dat terzijde.

Echter bleef er een soort drang te bestaan om eens een goede Whisky te testen, helaas drinkt er in mijn omgeving niemand Whisky. Ik ben toen gaan zoeken op internet voor een Whisky die goed is voor een beginnend Whisky drinker. Tijdens het zoeken kwam hier terecht en ik kwam de naam Highland Park regelmatig tegen. Vorige week trok ik de stoute schoenen aan en ik kocht een fles Highland Park 12 yo. Bij het openen van de fles kreeg ik al een kleine verrassing, er zat een kurkdop op, grappig! Na het openen van de fles eerst even de geur testen en deze vergeleken met die van Grouse die ik nog heb staan, alleen de geur van de Highland vond ik al een stuk beter, heerlijk gewoon. Vervolgens een laagje in mijn glas geschonken nogmaals geroken en toen mijn eerste slok……………………en toen stond de wereld heel even stil! Heerlijk wat een genot zeg!

Ik ben zeer blij dat ik eigenwijs ben en nu kan genieten van een drank zo als ik voor ogen had!
[ afbeelding ]

Dat mag ik graag horen
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_56037310
Leuk om de horen Bylie

En wees gerust, met de Red Label heb je het ergste gehad, en met de Highland Park (overigens erg lekker) heb je nog niet eens de beste!

Geniet ervan
pi_56128754
Kijk zelfs een speciaal topic waar ik me vraagje in kwijt kan

Heb ergens in December in Engeland na een goede zakelijke deal en me vlucht dik 2 uur vertraagd was op heatrow een fles Whisky gekocht.
De volgende: Glenfiddich 18yrs

Nou is deze gewoon lekker, maar voor mij toch vrij stevig.
Is het zo dat als je een jongere koopt, deze dan wat zachter van smaak is?

Het klinkt een beetje beginnerachtig, maar dat ben ik ook
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_56130427
Hangt ervan af wat je bedoelt.
Jongere whisky's zijn wat scherper en oudere wat zachter.
Maar als je met stevig bedoelt dat hij een heel volle, niet eenvoudige en complexe smaak heeft, ja dat is wel typisch voor oudere whisky's, en jongere whisky's zijn meestal wat toegankelijker.

Probeer eens een Balvenie 10, of iets lastiger maar zeker veel lekkerder de Balvenie 12 (Double Wood). Of een Bushmills, Redbreast. Dat zijn Ierse whiskeys, en die zijn redelijk zacht van smaak (komt door distillatieproces dat anders is).
  vrijdag 18 januari 2008 @ 16:11:05 #290
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_56132847
wij hebben nu een glenfiddich van 12 jaar oud gekocht, ik zal morgen eens laten weten hoe hij bevalt
ff wachten nog
pi_56133017
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:49 schreef knnth het volgende:
Hangt ervan af wat je bedoelt.
Jongere whisky's zijn wat scherper en oudere wat zachter.
Maar als je met stevig bedoelt dat hij een heel volle, niet eenvoudige en complexe smaak heeft, ja dat is wel typisch voor oudere whisky's, en jongere whisky's zijn meestal wat toegankelijker.

Probeer eens een Balvenie 10, of iets lastiger maar zeker veel lekkerder de Balvenie 12 (Double Wood). Of een Bushmills, Redbreast. Dat zijn Ierse whiskeys, en die zijn redelijk zacht van smaak (komt door distillatieproces dat anders is).
Zal eens kijken vanavond of de slijter iets van die 3 heeft staan als ik straks boodschappen ga doen.

Bedankt in iedergeval zover
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_56133077
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 16:11 schreef Game_Error het volgende:
wij hebben nu een glenfiddich van 12 jaar oud gekocht, ik zal morgen eens laten weten hoe hij bevalt
Ik denk dat de meesten hier wel weten hoe die smaakt...

Ik heb laatst de Glenfiddich 1991 Vintage reserve op de kop kunnen tikken, Nu alleen de '74 vintage reserve, de 40- en 50-jaar nog

Alleen zo jammer dat er voor dat geld veel lekkerdere whisky is!

Mocht je nu echt op zoek zijn naar een hele zachte whisky, dan kun je ook Glenkinchie eens proberen, een heel fruitige lowlandswhisky, ikzelf vind deze heel erg lekker (terwijl ik ze meestal toch liever wat steviger heb..)
I'm so fuckin'wasted!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 16:25:13 #293
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_56133194
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 16:19 schreef Tinuva het volgende:

[..]

Ik denk dat de meesten hier wel weten hoe die smaakt...

Ik heb laatst de Glenfiddich 1991 Vintage reserve op de kop kunnen tikken, Nu alleen de '74 vintage reserve, de 40- en 50-jaar nog

Alleen zo jammer dat er voor dat geld veel lekkerdere whisky is!

Mocht je nu echt op zoek zijn naar een hele zachte whisky, dan kun je ook Glenkinchie eens proberen, een heel fruitige lowlandswhisky, ikzelf vind deze heel erg lekker (terwijl ik ze meestal toch liever wat steviger heb..)
maar het is dus een goede keus?
ff wachten nog
pi_56133520
Glenfiddich 12 is de Toyota van de whisky's ... er is niets mis mee, maar het is ook weer niet heel bijzonder
pi_56133579
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 16:25 schreef Game_Error het volgende:

[..]

maar het is dus een goede keus?
Ikzelf zou eerder voor de Balvanie zijn gegaan, maar om te beginnen is Glenfiddich een goede keus!
I'm so fuckin'wasted!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 20:38:40 #296
128548 pavv
The computer says NO
pi_56139482
Miljoenen mensen zijn je voorgegaan met een Glenfiddich.....Het was de single Malt die er als een van de eerste in slaagde om zichtbaar te worden voor het grote publiek (vooral in de TaX Free heeft Fiddich flink voeten aan de grond gekregen)

De 12 is niet mijn favoriete dram maar wél een mooi ijkpunt om vanuit verder te gaan ontdekken.

(en al vele malen lekkerder dan de Glen Talloch )


Gaat helemaal goed komen
  vrijdag 18 januari 2008 @ 20:44:04 #297
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_56139674
hij heeft iig wel een leuke verpakking
ff wachten nog
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:01:17 #298
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_56140116
tvp
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_56143533
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:01 schreef Conekiller het volgende:
tvp
Het topic zit bijna vol, hendig
  zaterdag 19 januari 2008 @ 01:15:54 #300
128548 pavv
The computer says NO
pi_56146286
Bijna ja.....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')