abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:12:35 #1
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_49037178

Niet letterlijk, want de meeste audio installaties hebben al meer dan “2 pk”. Wel is Citroën voornemens om een spirituele opvolger van de Eend te gaan lanceren. Net als toen BMW een nieuwe MINI lanceerde, zal Citroen de 2CV ook meer upmarket positioneren. Overigens had Citroen al in 2005 met het Evoqué concept een voorproefje gegeven van een mogelijke 21e eeuws 2CV.

Hoewel de 2CV waarschijnlijk het platform van de C3 zal gebruiken, zal de nieuwe Eend volgens Autoexpress duurder worden dan de C3. Citroen zal bovendien veel hightech opties gaan aanbieden en ook diverse manieren om de 2CV te personaliseren. Hetzelfde trucje wat ook kennen van MINI en de komende Fiat 500.

Bron

[ Bericht 0% gewijzigd door lipje op 05-05-2007 15:25:29 ]
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:13:01 #2
122997 zquing
Drama Junk
pi_49037190
wat een lelijk ding
"Those unforgettable days, for them I live"
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:13:25 #3
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_49037207
WTF!!!!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_49037212
Ik vind hem best tof
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:15:01 #5
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_49037240
retro is de mode

De Fiat 500 vind ik wel mooi, deze ook
Alleen Origineel is mooier
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_49037242
de C3 is toch al de opvolger van de 2cv
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:15:55 #7
122997 zquing
Drama Junk
pi_49037254
mischien dat het aan de foto ligt, maar die neus is toch afschuwlijk?
"Those unforgettable days, for them I live"
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:16:03 #8
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_49037260
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:15 schreef Acryl het volgende:
de C3 is toch al de opvolger van de 2cv
nee dat was de Visa.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_49037263
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:12 schreef lipje het volgende:
Niet letterlijk, want de meeste audio installaties hebben al meer dan “2 pk”.
Deux chevaux stond voor 2 cilinders, niet 2pk. De eerste 2CV had 8pk.
pi_49037283
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:16 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Deux chevaux stond voor 2 cilinders, niet 2pk. De eerste 2CV had 8pk.
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
pi_49037313
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:16 schreef lipje het volgende:

[..]

nee dat was de Visa.


vind dit toch meer op een 2cv lijken dan een visa
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:20:38 #12
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_49037333
quote:
Citroen's 2CV is back!
The legendary tin snail is set to return - and we have full details
By Sam Hardy 02nd May 2007

Roof options will include panoramic glass or a canvas top that can be rolled back. Clamshell bonnet echoes that of original, while headlights are now integrated into the wings.
Here's proof that Citroen is set to come out of its shell when it comes to car design - because the 'tin snail' is back!

These pictures show how a successor to the 2CV is shaping up. Boasting a thoroughly modern interpretation of the classic design, it has its eyes on the lucrative family car market.

Based on insider information, our pictures show what you have to look forward to. Taking over where the Evoque concept car of 2005 left off (Issue 865) the shape is instantly recognisable and couldn't be confused with anything else.

As Fiat has done with the 500 and VW with the Beetle, Citroen has followed the current trend for reinventing classic models. By cashing in on the charm of the original 2CV, the French firm is set to launch into uncharted territory - going up against prestige models such as BMW's MINI. With the same curved bonnet, slab sides and covered rear wheels, it looks just like the original 2CV, which first appeared in 1948.

Trademark details such as the slatted bonnet and double chevron grille remain intact. But with flush-fitting windows and faired-in lights, the shape has been given a modern update. It promises to be extremely eco-friendly, too.

With car firms ever more concerned about their impact on the environment, the 2CV will be a showcase for Citroen's green technology. It's likely to be made from plastic body panels, and with power coming from a hybrid diesel engine (see below), it should boast low fuel consumption and emissions.

As with the exterior, the cabin will draw on its famous predecessor with a minimalist look. A large, thin-rimmed steering wheel dominates the interior, while the fixed central hub contains controls for the stereo. There will also be a retro speedometer, and as with the original car, the gearlever will be mounted in the centre of the dashboard.

However, while the 2CV was designed to be cheap and cheerful, the newcomer will feature lots of hi-tech kit as standard, including sat-nav and connectivity for the latest handheld gadgets.

As with the MINI, personalisation will be a big part of the 2CV's appeal, with contrasting body panel colours, seat trims and the option of a full-length sunroof. It's possible the Citroen could feature panoramic glass, as well as a removable canvas top.

Under the skin, the 2CV is likely to use platform architecture from the C3 supermini and C4 hatch, featuring a front-wheel-drive layout and a comfortable driving experience.

The new model will be positioned above the C3 in Citroen's range, and will carry a premium price. Although the firm is tight-lipped about production, our sources indicate that a concept version could appear in 200
bron:
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:22:05 #13
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_49037371
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:19 schreef Acryl het volgende:

[..]

[afbeelding]

vind dit toch meer op een 2cv lijken dan een visa
dat ie er meer op lijkt wil nog niet zeggen dat het de opvolger is
Overigens vind ik de C3 meer op een Opel Corsa lijken
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_49040486
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:16 schreef lipje het volgende:

[..]

nee dat was de Visa.
Nee De Visa was de opvolger van de Ami, en de Ami was de luxe versie van de eend. De Visa is weer opgevolgd door de AX, en die door de Saxo. De eend heeft dus GEEN fatsoenlijke opvolger gekregen. C15 ook niet btw, maar dat terzijde.

Ik vind die nieuwe vooralsnog maar een matig ding
pi_49040506
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:16 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Deux chevaux stond voor 2 cilinders, niet 2pk. De eerste 2CV had 8pk.
In Frankrijk heb (had?) je 'fiscale pk's', die je wegenbelasting bepalen. En daar had ie er dus wel 2 van.
pi_49040514
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee De Visa was de opvolger van de Ami, en de Ami was de luxe versie van de eend. De Visa is weer opgevolgd door de AX, en die door de Saxo. De eend heeft dus GEEN fatsoenlijke opvolger gekregen. C15 ook niet btw, maar dat terzijde.

Ik vind die nieuwe vooralsnog maar een matig ding
Je vergeet de Axel ook nog, als opvolger van de Visa toch?
pi_49040559
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:41 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Je vergeet de Axel ook nog, als opvolger van de Visa toch?
Axel was de West-Europese naam van de Oltcit, die in principe een tweedeursvisa is. Een model naast de Visa, niet NA de Visa.
pi_49040569
De reïncarnatie van de 2cv is dus een c3 met extra veel luxe opties? Dát is toch helemaal geen 2cv?
  zaterdag 5 mei 2007 @ 17:46:04 #19
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_49040636
De achterkant heeft het nog niet helemaal, maar de voorkant echt wel

Deux Chevaux is toch letterlijk "Twee paarden"?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_49041329
Dus eigenlijk is het gewoon een doodnormale auto, maar dan zo lelijk als een 2cv?

De originele eend is ten minste nog tof om zijn ouderdom!
pi_49041383
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:46 schreef wonderer het volgende:
Deux Chevaux is toch letterlijk "Twee paarden"?
Jawel, maar in de vorm van 2 werkende eenheden. De 2 cilinders.

Of dit nog opgaat na de verduidelijking van Alexxxx, over het belastingsvoordeel, weet ik niet.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 18:25:05 #23
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_49041722
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:19 schreef Acryl het volgende:

[..]

[afbeelding]

vind dit toch meer op een 2cv lijken dan een visa
De C3 heeft iig wel het weggedrag van een eend....
*zo'n ding 3 maanden gereden heeft*
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_49042203
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:25 schreef Dromer het volgende:

[..]

De C3 heeft iig wel het weggedrag van een eend....
*zo'n ding 3 maanden gereden heeft*
De C3 mocht willen dat ie het weggedrag van een eend had....
pi_49042260
Wat een intens lelijk ding?

Het is niet zo aërodynamisch, maar je moet gewoon losse koplampen hebben op een eend.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')