Helaasquote:Op zondag 6 mei 2007 14:33 schreef soylent het volgende:
[..]
Dat doe je ook, maar je maakt een "thuiskopie". Dat is je recht volgens de Nederlandse wet en dat kan men je niet afnemen. Zie o.a.: http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/. Als het maar voor eigen gebruik is.
Ik snap hoe het werkt, maar Microsoft Media Encoder heeft de faciliteit om DRM te coderen, dus ik nam automatisch aan dat ze de bestaande DRM versleuteling intact zouden laten. Dank voor de toelichting.quote:Op zondag 6 mei 2007 13:14 schreef StefanPeeters het volgende:
[..]
Wat Armani hierboven al zegt: ERGENS moet je signaal ontdaan zijn van drm om het te
tonen. In dit geval wordt het 'onbeschermd' op je scherm getoond. En DAAR zit je 'lek'.
En nogmaals: met deze setup kun je ongeveer 3 tot 4 man extern bedienen.
Als je een xs4all-klant bent zou je wel je stream eenmalig naar buiten kunnen brengen
(kost je weinig cpu) en xs4all zorgt via hun 'webcastserver' dat je stream dan
verdubbeld/verdriedubbeld word.
MAAR DIT ZIJN DUS ILLEGALE BEZIGHEDEN !! Je MAG die stream maar op
1 computer bekijken van Talpa....
nee, er zijn 100 gratis maanden aan Fok! gegeven, dus we betalen niet allemaal.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:22 schreef sushiwausi het volgende:
dus jullie betalen allemaal , mak als lammetjes, geld voor de streams ?
zonder blikken of blozen ?
omdat tien dat zo wil ?
ze kunnen van mij geen cent krijgen, in ieder geval.
als iedereen dit zou doen (NIET BETALEN!!) is alles zo weer gratis hoor, let maar op.
Is de info uit de OP niet voldoende?quote:Op zondag 6 mei 2007 12:53 schreef kleinzusje het volgende:
Is er iemand die de info op dit topic in een soort kleuter taal kan resetten ? En dan dus echt niveau poffertje ? Dus DRM................WTF ??? exact, in babystapjes wat je moet intypen ???
Bij mij werkt het prima, maar ik moet mn laptop nog aansluiten en zit te bibberen van angst![]()
En die heb ik ondanks alle aanwijzingen dus nog steeds nergens kunnen vinden.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:48 schreef Fonk het volgende:
Dat je de licentie goed moet bewaren als je ooit je PC weer uit zet of schoonmaakt.
Dat zou ik er ook van worden ja. En ik moet je nu helaas teleurstellen... Ik had dezelfde ellende, maar op het punt waar jij nu zit werkte alles gewoon.. Ik schaam me diep, maar ik kan je nu ook niet verder helpen vrees ik..quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:20 schreef demins het volgende:
[..]
Bedankt Herman!
Ik wor helegaar para, brodda!![]()
Dan ben ik wegquote:Op zondag 6 mei 2007 15:17 schreef avonne het volgende:
[..]
nee, er zijn 100 gratis maanden aan Fok! gegeven, dus we betalen niet allemaal.
Het is inderdaad interessant wat er gebeurt als er over een maand deze 100 niet meer zullen betalen.
Ik heb het er niet over dat je het distribueert (naar je vrienden of kennissen). De vermenigvuldiging dient voor privegebruik, -studie of -oefening te zijn en in kleine aantallen. De Stichting Thuiskopie incasseert vergoedingen op onder meer lege CD's en DVD's om de industrie tegemoet te komen in een eventueel verlies door thuiskopieen. Zie: http://www.onbezorgdkopieren.nl/quote:Op zondag 6 mei 2007 14:42 schreef StefanPeeters het volgende:
[..]
HelaasJe maakt geen kopie. Je (re-)distribueerd het signaal ontdaan van zijn beveiliging.
Niks ten nadele van jouw OP, zeker de uitleg van APK is top ! Maar ik ben gewoon een leekquote:Op zondag 6 mei 2007 15:19 schreef avonne het volgende:
[..]
Is de info uit de OP niet voldoende?
Dan moet iemand misschien even een betere stap-voor-stap schrijven
Die stichting heeft dus niets van doen met streams.quote:Op zondag 6 mei 2007 17:57 schreef soylent het volgende:
De Stichting Thuiskopie incasseert vergoedingen op onder meer lege CD's en DVD's
Helemaal mee eens ! En door mensen de eerste maand zoet te houden met gratis streams en te zorgen dat er in het huis weinig gebeurt houdt iedereen zich rustig. De mensen die nu beeld hebben zijn al lang blij en de mensen die niet kunnen kijken weten echt niet hoe ze iets voor elkaar moeten krijgen. Ik mis een paar fijne fokkers, geen eens de streams. En ik kan niet tegen onrecht.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:48 schreef Fonk het volgende:knip lange tekst
In de wet staat niets over 'streams', het gaat om 'werken'. De reden dat de vorm niet is vastgelegd is exact de reden waarom die oude wet ook geldt voor TV, CD's, mp3s, DVD's, streams, et cetera. Alles is een werk. Als jij een nieuw medium uitvindt geldt de wet ook daarvoor.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:55 schreef StefanPeeters het volgende:
[..]
Die stichting heeft dus niets van doen met streams.
Iedereen is het met je eens hierover, maar nogmaals, dat is niet wat onder de thuiskopie valt. Streams opslaan en weer uitzenden naar je WC, slaapkamer, Ipod, Apple TV et cetera weer wel.quote:Het feit blijft dat wanneer ik een gouden kooi stream naar jou doorstream dat dat niet mag.
Om de stream op te slaan moet je ervoor betaald hebben, dus dat is het probleem niet.quote:Talpa maakt kosten voor die streams en die willen ze graag 'financieel aangevuld' zien,
wat natuurlijk hun volledig recht is !
Waarom zouden streams buiten hun categorie "video" vallen dan? Ze komen op voor "rechthebbende". Ik lees nergens in hun voorwaarden dat dit aan een bepaald medium gebonden zou zijn hoor.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:55 schreef StefanPeeters het volgende:
[..]
Die stichting heeft dus niets van doen met streams.
Klopt. Maar in dit geval stream je door/voor jezelf. En ik lees nergens dat zoiets niet mag hoor.quote:Het feit blijft dat wanneer ik een gouden kooi stream naar jou doorstream dat dat niet mag.
Gaat de vergelijking met bijv. Usenet hier dan niet op? Het downloaden is toegestaan maar het verspreiden niet. Als je streams voor anderen (re)distribueert, ben je toch eigenlijk aan het verspreiden (vgl. uploaden)?quote:Op zondag 6 mei 2007 18:58 schreef soylent het volgende:
[..]
In de wet staat niets over 'streams', het gaat om 'werken'. De reden dat de vorm niet is vastgelegd is exact de reden waarom die oude wet ook geldt voor TV, CD's, mp3s, DVD's, streams, et cetera. Alles is een werk. Als jij een nieuw medium uitvindt geldt de wet ook daarvoor.
[..]
Iedereen is het met je eens hierover, maar nogmaals, dat is niet wat onder de thuiskopie valt. Streams opslaan en weer uitzenden naar je WC, slaapkamer, Ipod, Apple TV et cetera weer wel.
[..]
Om de stream op te slaan moet je ervoor betaald hebben, dus dat is het probleem niet.
Als ik de stream naar jou stuur wel. Dat mag niet!quote:Op zondag 6 mei 2007 19:03 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Gaat de vergelijking met bijv. Usenet hier dan niet op? Het downloaden is toegestaan maar het verspreiden niet. Als je streams redistribueert, ben je toch eigenlijk aan het verspreiden (vgl. uploaden)?
Inderdaad net als Usenet. Je mag downloaden zoveel als je wilt, maar je mag het niet beschikbaar aan derden stellen.quote:Op zondag 6 mei 2007 19:03 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Gaat de vergelijking met bijv. Usenet hier dan niet op? Het downloaden is toegestaan maar het verspreiden niet. Als je streams voor anderen (re)distribueert, ben je toch eigenlijk aan het verspreiden (vgl. uploaden)?
//geedit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |