abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49061965
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:33 schreef soylent het volgende:

[..]

Dat doe je ook, maar je maakt een "thuiskopie". Dat is je recht volgens de Nederlandse wet en dat kan men je niet afnemen. Zie o.a.: http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/. Als het maar voor eigen gebruik is.
Helaas Je maakt geen kopie. Je (re-)distribueerd het signaal ontdaan van zijn beveiliging.

Volgens mij is het zelfs zo dat als jij je webcam thuis aan hebt staan, en ik zit hier naar jou
te kijken terwijl jij thuis tv zit te kijken (en ik dus indirect via jouw webcam meekijk naar jouw
tv) dat dat al niet mag.
  zondag 6 mei 2007 @ 15:06:42 #142
798 voyeur
bemoeit zich
pi_49062670
quote:
Op zondag 6 mei 2007 13:14 schreef StefanPeeters het volgende:

[..]

Wat Armani hierboven al zegt: ERGENS moet je signaal ontdaan zijn van drm om het te
tonen. In dit geval wordt het 'onbeschermd' op je scherm getoond. En DAAR zit je 'lek'.

En nogmaals: met deze setup kun je ongeveer 3 tot 4 man extern bedienen.
Als je een xs4all-klant bent zou je wel je stream eenmalig naar buiten kunnen brengen
(kost je weinig cpu) en xs4all zorgt via hun 'webcastserver' dat je stream dan
verdubbeld/verdriedubbeld word.

MAAR DIT ZIJN DUS ILLEGALE BEZIGHEDEN !! Je MAG die stream maar op
1 computer bekijken van Talpa....
Ik snap hoe het werkt, maar Microsoft Media Encoder heeft de faciliteit om DRM te coderen, dus ik nam automatisch aan dat ze de bestaande DRM versleuteling intact zouden laten. Dank voor de toelichting.
Here we are now, entertain us.
pi_49063067
quote:
Op zondag 6 mei 2007 11:22 schreef sushiwausi het volgende:
dus jullie betalen allemaal , mak als lammetjes, geld voor de streams ?
zonder blikken of blozen ?
omdat tien dat zo wil ?
ze kunnen van mij geen cent krijgen, in ieder geval.
als iedereen dit zou doen (NIET BETALEN!!) is alles zo weer gratis hoor, let maar op.
nee, er zijn 100 gratis maanden aan Fok! gegeven, dus we betalen niet allemaal.
Het is inderdaad interessant wat er gebeurt als er over een maand deze 100 niet meer zullen betalen.
pi_49063104
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:53 schreef kleinzusje het volgende:
Is er iemand die de info op dit topic in een soort kleuter taal kan resetten ? En dan dus echt niveau poffertje ? Dus DRM................WTF ??? exact, in babystapjes wat je moet intypen ???

Bij mij werkt het prima, maar ik moet mn laptop nog aansluiten en zit te bibberen van angst
Is de info uit de OP niet voldoende?
Dan moet iemand misschien even een betere stap-voor-stap schrijven
pi_49064003
Zo veel werk voor mensen.

Zo dom van 10, zo ongelovelijk dom!

Eerst zet je een betaal systeem op.
Dan test je het een dag zodat je weet voor het live gaat goed werkt.

Bij de informatie VOOR DAT je gaat betalen zet je :

Dat zet je bij de informatie dat MAC geen support heeft
Dat je maar op 1 PC kan kijken
Dat je een update moet downloaden en later als dat niet lukt via een url.
Dat wat in je mail staat niet klopt maar Download walleT moet zijn, niet wallie!
Dat SMS extra kosten zijn, zelfde voor alle 0900 nummers
Dat je de licentie goed moet bewaren als je ooit je PC weer uit zet of schoonmaakt.

Etc enz.

DAN pas als mensen problemen hebben zijn ze in iedergeval gewaarschuwd.
En niet zoals 10 nu doet alles andersom.
Eerst mensen laten betalen, dan maar zeggen je moet maar mailen naar de helpdesk.
Vind je het gek dat er veel boze mensen zijn? Logisch en HUN fout niet van de gebruikers.

Dan even rekenen er zeggen mensen dat de streams mooier zijn he? Jammer, slechte verkoop truk waar hopelijk velen niet in trappen.

Want als een bijna goed werkend betaalsysteem opzetten als meer dan 3 dagen kost.
Dan gata een nieuw streamingserversysteem (zeker voor 10's werkwijze) minimaal 1 week kosten.
m.a.w. de hardware is NIET anders, maar er kijken gewoon minder mensen.
Slechte manier om mensen te laten betalen.

Dan wat ik ook niet slim vind van 10.
Is te zeggen dat maandag iedereen geholpen is.
Even rekenen, stel ze beginnen maandag tot dinsdag dat is 24 uur ( 1 dag) stel je zou elk uur 24 man hebben geholpen,
ik geloof dat dit niet mogelijk is! Er zijn minimaal 100den mails naar de supportdesk.

Hier praat men er niet over maar op dat forum van 10 zijn er al velen die mailen naar kassa@vara.nl over de wanacties van 10.
Tja, dat krijg je als je niet goed nadenkt voordat je iets live gooit.

Ik ga toch ook geen produkt verkopen als ik niet zeker weet het 100% in orde is, en zeker dat als er iets mee is je er een garantie op hebt indien het niet werkt?
Heeft niets te maken met nederlands krenterigheid, meer met fatsoen en hoe je goede zaken hoort te doen.

Kassa krijgt het druk, maar 10 helemaal.

Terwijl het probleem best opgelost kon worden voor dit alles, gewoon beter alles testen en vooral duidelijk aangeven
wat NIET meer werkt, zoals de MAC o.a.
pi_49065232
Tien heeft op "safe" gespeeld door de Microsoft DRM variant te gebruiken en op hun technologie te vertrouwen ondanks de reputatie. Aan de ene kant wel begrijpelijk. Je gebruikt iets wat 99% van je klanten standaard kunnen gebruiken (sorry mac en linux users) en verder geen gezeik/kosten door zelf iets op te zetten. Dat betaalde content voor streamende media sowiezo in de kinderschoenen staat en er dus klachten zullen komen lijkt me logisch en zal tien ook wel ingecalculeerd hebben. En Kassa krijgt het druk? Nou daar zal JdM wakker van liggen hoor Die wijst vrolijk naar Microsoft.
Denk dat Tien dit gewoon als uitprobeersel ziet. Endemol heeft het ooit eens met een BB geprobeerd en toen blijkbaar geconcludeerd dat het te vroeg was. Nu, een aantal jaar later, nog eens proberen, zeker met de verkoop van het DGK concept voor andere landen in het achterhoofd. Ik snap het wel. En moet eerlijk zeggen dat 3.95 voor een maand ook best een redelijke prijs vindt. Al twijfel ik zelf nog of ik dat er wel voor over heb
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2007 @ 16:59:18 #147
137949 Disana
pi_49066408
quote:
Op zondag 6 mei 2007 15:48 schreef Fonk het volgende:

Dat je de licentie goed moet bewaren als je ooit je PC weer uit zet of schoonmaakt.
En die heb ik ondanks alle aanwijzingen dus nog steeds nergens kunnen vinden.
pi_49066976
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 23:20 schreef demins het volgende:

[..]

Bedankt Herman!

Ik wor helegaar para, brodda!
Dat zou ik er ook van worden ja. En ik moet je nu helaas teleurstellen... Ik had dezelfde ellende, maar op het punt waar jij nu zit werkte alles gewoon.. Ik schaam me diep, maar ik kan je nu ook niet verder helpen vrees ik..
  zondag 6 mei 2007 @ 17:40:43 #149
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_49067968
quote:
Op zondag 6 mei 2007 15:17 schreef avonne het volgende:

[..]

nee, er zijn 100 gratis maanden aan Fok! gegeven, dus we betalen niet allemaal.
Het is inderdaad interessant wat er gebeurt als er over een maand deze 100 niet meer zullen betalen.
Dan ben ik weg
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  zondag 6 mei 2007 @ 17:57:59 #150
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49068617
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:42 schreef StefanPeeters het volgende:

[..]

Helaas Je maakt geen kopie. Je (re-)distribueerd het signaal ontdaan van zijn beveiliging.
Ik heb het er niet over dat je het distribueert (naar je vrienden of kennissen). De vermenigvuldiging dient voor privegebruik, -studie of -oefening te zijn en in kleine aantallen. De Stichting Thuiskopie incasseert vergoedingen op onder meer lege CD's en DVD's om de industrie tegemoet te komen in een eventueel verlies door thuiskopieen. Zie: http://www.onbezorgdkopieren.nl/
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_49069475
Goed, één oplossing voor OSX gebruikers om de betaalstreams toch te bekijken is door Virtual PC met Windows XP SP2 te installeren. Proces om de licentie bij tien te halen verliep in mijn geval (met verse XP SP2 installatie) prima, maar natuurlijk laat de performance bij het afspelen van de streams met WMP10 onder VPC nogal te wensen over - een single stream is echter acceptabel (op een g5 dual 2.0 ghz 2.5gb ram)... Voor de verslaafde, misschien toch de moeite waard.

Kan er ongeveer zo uitzien:

[ Bericht 5% gewijzigd door Lipsch op 06-05-2007 18:26:43 ]
pi_49070598
quote:
Op zondag 6 mei 2007 15:19 schreef avonne het volgende:

[..]

Is de info uit de OP niet voldoende?
Dan moet iemand misschien even een betere stap-voor-stap schrijven
Niks ten nadele van jouw OP, zeker de uitleg van APK is top ! Maar ik ben gewoon een leek
Gelukkig heb ik geen problemen, maar als ik mn nieuwe laptop ga aansluiten met een router wel. Dan heb ik niet genoeg aan de uitleg van dit topic omdat ik veel dingen niet snap. Maar het heeft geen haast. Als iemand het leuk vindt om een makkelijke versie te schrijven over PC- laptop met router en streams kijken op beiden is dat fijn. Anders vraag ik over een maand hulp achter de schermen of stop met kijken. thx
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_49070785
quote:
Op zondag 6 mei 2007 17:57 schreef soylent het volgende:

De Stichting Thuiskopie incasseert vergoedingen op onder meer lege CD's en DVD's
Die stichting heeft dus niets van doen met streams.

Het feit blijft dat wanneer ik een gouden kooi stream naar jou doorstream dat dat niet mag.

Talpa maakt kosten voor die streams en die willen ze graag 'financieel aangevuld' zien,
wat natuurlijk hun volledig recht is !
pi_49070885
quote:
Op zondag 6 mei 2007 15:48 schreef Fonk het volgende:knip lange tekst
Helemaal mee eens ! En door mensen de eerste maand zoet te houden met gratis streams en te zorgen dat er in het huis weinig gebeurt houdt iedereen zich rustig. De mensen die nu beeld hebben zijn al lang blij en de mensen die niet kunnen kijken weten echt niet hoe ze iets voor elkaar moeten krijgen. Ik mis een paar fijne fokkers, geen eens de streams. En ik kan niet tegen onrecht.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  zondag 6 mei 2007 @ 18:58:44 #155
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49070918
quote:
Op zondag 6 mei 2007 18:55 schreef StefanPeeters het volgende:

[..]

In de wet staat niets over 'streams', het gaat om 'werken'. De reden dat de vorm niet is vastgelegd is exact de reden waarom die oude wet ook geldt voor TV, CD's, mp3s, DVD's, streams, et cetera. Alles is een werk. Als jij een nieuw medium uitvindt geldt de wet ook daarvoor.
quote:
Het feit blijft dat wanneer ik een gouden kooi stream naar jou doorstream dat dat niet mag.
Iedereen is het met je eens hierover, maar nogmaals, dat is niet wat onder de thuiskopie valt. Streams opslaan en weer uitzenden naar je WC, slaapkamer, Ipod, Apple TV et cetera weer wel.
quote:
Talpa maakt kosten voor die streams en die willen ze graag 'financieel aangevuld' zien,
wat natuurlijk hun volledig recht is !
Om de stream op te slaan moet je ervoor betaald hebben, dus dat is het probleem niet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_49071106
quote:
Op zondag 6 mei 2007 18:55 schreef StefanPeeters het volgende:

[..]

Waarom zouden streams buiten hun categorie "video" vallen dan? Ze komen op voor "rechthebbende". Ik lees nergens in hun voorwaarden dat dit aan een bepaald medium gebonden zou zijn hoor.
quote:
Klopt. Maar in dit geval stream je door/voor jezelf. En ik lees nergens dat zoiets niet mag hoor.
  Forum Admin zondag 6 mei 2007 @ 19:03:43 #157
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_49071115
quote:
Op zondag 6 mei 2007 18:58 schreef soylent het volgende:

[..]

In de wet staat niets over 'streams', het gaat om 'werken'. De reden dat de vorm niet is vastgelegd is exact de reden waarom die oude wet ook geldt voor TV, CD's, mp3s, DVD's, streams, et cetera. Alles is een werk. Als jij een nieuw medium uitvindt geldt de wet ook daarvoor.
[..]

Iedereen is het met je eens hierover, maar nogmaals, dat is niet wat onder de thuiskopie valt. Streams opslaan en weer uitzenden naar je WC, slaapkamer, Ipod, Apple TV et cetera weer wel.
[..]

Om de stream op te slaan moet je ervoor betaald hebben, dus dat is het probleem niet.
Gaat de vergelijking met bijv. Usenet hier dan niet op? Het downloaden is toegestaan maar het verspreiden niet. Als je streams voor anderen (re)distribueert, ben je toch eigenlijk aan het verspreiden (vgl. uploaden)?

//geedit
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
  zondag 6 mei 2007 @ 19:04:47 #158
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49071158
quote:
Op zondag 6 mei 2007 19:03 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Gaat de vergelijking met bijv. Usenet hier dan niet op? Het downloaden is toegestaan maar het verspreiden niet. Als je streams redistribueert, ben je toch eigenlijk aan het verspreiden (vgl. uploaden)?
Als ik de stream naar jou stuur wel. Dat mag niet!

Grappig genoeg mag bijvoorbeeld het uitlenen van een gekochte DVD aan een vriend ook niet.

Maar een gehuurde DVD kopieren voor jezelf mag weer wel.

Een van de redenen dat ik het Auteursrecht zo leuk vind is dat je regelmatig moet huilen van het lachen.
pi_49071518
quote:
Op zondag 6 mei 2007 19:03 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Gaat de vergelijking met bijv. Usenet hier dan niet op? Het downloaden is toegestaan maar het verspreiden niet. Als je streams voor anderen (re)distribueert, ben je toch eigenlijk aan het verspreiden (vgl. uploaden)?

//geedit
Inderdaad net als Usenet. Je mag downloaden zoveel als je wilt, maar je mag het niet beschikbaar aan derden stellen.
Streams distribueren aan derden mag dus niet. Alleen voor prive gebruik voor jezelf mag wel.

Punt.
pi_49071686
AARRGHHH !

Gisteren wallet geupdate, vandaag had ik een saldo van ¤10. Dus ik ga verder en kom in het scherm dat ie zegt dat het klaar is en dat ik kan kijken. Kom ik er, helemaal niks. Ik draai WMP 10, maar via de test van tien geeft ie aan dat mijn WMP niet goed is.

Voor mij is het wel goed zo, tien kan door de stront zakken en ik ben mijn ¤3,95 kwijt. Ik heb nu nog een openstaand saldo van 6,05. Hoe krijg ik dit weer terug? Of kan ik dit ergens anders besteden? Aangezien je bij deze gegevens komt via je tien.tv login.

Wat een schijtzooi !
Fingerspitzgefühl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')