Helemaal mee eens ! En door mensen de eerste maand zoet te houden met gratis streams en te zorgen dat er in het huis weinig gebeurt houdt iedereen zich rustig. De mensen die nu beeld hebben zijn al lang blij en de mensen die niet kunnen kijken weten echt niet hoe ze iets voor elkaar moeten krijgen. Ik mis een paar fijne fokkers, geen eens de streams. En ik kan niet tegen onrecht.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:48 schreef Fonk het volgende:knip lange tekst
In de wet staat niets over 'streams', het gaat om 'werken'. De reden dat de vorm niet is vastgelegd is exact de reden waarom die oude wet ook geldt voor TV, CD's, mp3s, DVD's, streams, et cetera. Alles is een werk. Als jij een nieuw medium uitvindt geldt de wet ook daarvoor.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:55 schreef StefanPeeters het volgende:
[..]
Die stichting heeft dus niets van doen met streams.
Iedereen is het met je eens hierover, maar nogmaals, dat is niet wat onder de thuiskopie valt. Streams opslaan en weer uitzenden naar je WC, slaapkamer, Ipod, Apple TV et cetera weer wel.quote:Het feit blijft dat wanneer ik een gouden kooi stream naar jou doorstream dat dat niet mag.
Om de stream op te slaan moet je ervoor betaald hebben, dus dat is het probleem niet.quote:Talpa maakt kosten voor die streams en die willen ze graag 'financieel aangevuld' zien,
wat natuurlijk hun volledig recht is !
Waarom zouden streams buiten hun categorie "video" vallen dan? Ze komen op voor "rechthebbende". Ik lees nergens in hun voorwaarden dat dit aan een bepaald medium gebonden zou zijn hoor.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:55 schreef StefanPeeters het volgende:
[..]
Die stichting heeft dus niets van doen met streams.
Klopt. Maar in dit geval stream je door/voor jezelf. En ik lees nergens dat zoiets niet mag hoor.quote:Het feit blijft dat wanneer ik een gouden kooi stream naar jou doorstream dat dat niet mag.
Gaat de vergelijking met bijv. Usenet hier dan niet op? Het downloaden is toegestaan maar het verspreiden niet. Als je streams voor anderen (re)distribueert, ben je toch eigenlijk aan het verspreiden (vgl. uploaden)?quote:Op zondag 6 mei 2007 18:58 schreef soylent het volgende:
[..]
In de wet staat niets over 'streams', het gaat om 'werken'. De reden dat de vorm niet is vastgelegd is exact de reden waarom die oude wet ook geldt voor TV, CD's, mp3s, DVD's, streams, et cetera. Alles is een werk. Als jij een nieuw medium uitvindt geldt de wet ook daarvoor.
[..]
Iedereen is het met je eens hierover, maar nogmaals, dat is niet wat onder de thuiskopie valt. Streams opslaan en weer uitzenden naar je WC, slaapkamer, Ipod, Apple TV et cetera weer wel.
[..]
Om de stream op te slaan moet je ervoor betaald hebben, dus dat is het probleem niet.
Als ik de stream naar jou stuur wel. Dat mag niet!quote:Op zondag 6 mei 2007 19:03 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Gaat de vergelijking met bijv. Usenet hier dan niet op? Het downloaden is toegestaan maar het verspreiden niet. Als je streams redistribueert, ben je toch eigenlijk aan het verspreiden (vgl. uploaden)?
Inderdaad net als Usenet. Je mag downloaden zoveel als je wilt, maar je mag het niet beschikbaar aan derden stellen.quote:Op zondag 6 mei 2007 19:03 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Gaat de vergelijking met bijv. Usenet hier dan niet op? Het downloaden is toegestaan maar het verspreiden niet. Als je streams voor anderen (re)distribueert, ben je toch eigenlijk aan het verspreiden (vgl. uploaden)?
//geedit
quote:Op zondag 6 mei 2007 18:58 schreef soylent het volgende:
In de wet staat niets over 'streams'
Jullie halen het een beetje door elkaar. Die stichting incasseert alleen maar geld (en verdeelt dat)quote:Op zondag 6 mei 2007 19:03 schreef Egbert1972 het volgende:
Waarom zouden streams buiten hun categorie "video" vallen dan?
Lees even terug. Om dat WMP probleem op te lossen moet je een stukje DRM software updaten. Sommige mensen lukt dat direct door die update link te gebruiken, sommigen moeten iets meer moeite doen en eerst een zogenaamde DRM map verwijderen/hernoemen.quote:Op zondag 6 mei 2007 19:16 schreef ForumGek het volgende:
AARRGHHH !
Gisteren wallet geupdate, vandaag had ik een saldo van ¤10. Dus ik ga verder en kom in het scherm dat ie zegt dat het klaar is en dat ik kan kijken. Kom ik er, helemaal niks. Ik draai WMP 10, maar via de test van tien geeft ie aan dat mijn WMP niet goed is.
Klopt. Daarover incasseren ze. Maar de bedoeling is dat ze deze weer uitkeren aan de rechthebbenden. (Ze schijnen dat overigens niet echt goed te doen, maar da's een ander verhaal).quote:Op zondag 6 mei 2007 19:18 schreef StefanPeeters het volgende:
[..]
[..]
Jullie halen het een beetje door elkaar. Die stichting incasseert alleen maar geld (en verdeelt dat)
over lege mediums...... Die stichting heeft dus niets te maken met goudenkooistreams.
Jij ook al nietquote:Op zondag 6 mei 2007 19:20 schreef Prospera het volgende:
Ik heb 4 gescrambled streams bij HiDiHo, maar kan geen DRM vinden![]()
Heb het wel gelezen, maar was de rode draad van dat hele verhaal kwijt geraakt. Via die website kreeg ik hem niet ge-update. Misschien een idee om deze uitleg in de OP te laten zetten. Ik zal niet de enige zijn denk ikquote:Op zondag 6 mei 2007 19:21 schreef Egbert1972 het volgende:
[..]
Lees even terug. Om dat WMP probleem op te lossen moet je een stukje DRM software updaten. Sommige mensen lukt dat direct door die update link te gebruiken, sommigen moeten iets meer moeite doen en eerst een zogenaamde DRM map verwijderen/hernoemen.
En als je een 404 fout in die popup krijgt ?quote:Op zondag 6 mei 2007 19:48 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Heb het wel gelezen, maar was de rode draad van dat hele verhaal kwijt geraakt. Via die website kreeg ik hem niet ge-update. Misschien een idee om deze uitleg in de OP te laten zetten. Ik zal niet de enige zijn denk ik.
Maar in het geval van het herdistribueren (lelijk woord, maar goed) van de streams is er geen sprake van lege mediums. Of zou je een monitor zonder streams zo willen opvatten en daarover willen gaan heffenquote:Op zondag 6 mei 2007 19:24 schreef Egbert1972 het volgende:
[..]
Klopt. Daarover incasseren ze. Maar de bedoeling is dat ze deze weer uitkeren aan de rechthebbenden. (Ze schijnen dat overigens niet echt goed te doen, maar da's een ander verhaal).
Als Tien zich aangesloten heeft bij 1 van de auteursrechten organisaties die geld krijgen van thuiskopie vallen de streams daar gewoon onder hoor..
je ne sais pas !quote:Op zondag 6 mei 2007 19:51 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
En als je een 404 fout in die popup krijgt ?
En dat maakt dus volgens mij niets uit. Dat zijn alleen de mediums waarover ze mogen incasseren. Als het aan hun ligt betaal je een toeslag per verplaatste byte vermoed ik. Ongeacht het medium.quote:Op zondag 6 mei 2007 19:52 schreef voyeur het volgende:
[..]
Maar in het geval van het herdistribueren (lelijk woord, maar goed) van de streams is er geen sprake van lege mediums. Of zou je een monitor zonder streams zo willen opvatten en daarover willen gaan heffen
Mijn DRMmap was ook leeg maar de plaatswaar die stond kwam niet overeen metquote:Op zondag 6 mei 2007 20:06 schreef ForumGek het volgende:
[..]
je ne sais pas !![]()
Ik heb de map gevonden, en de naam gewijzigd. Er zit alleen niks in deze map ? Dus de update heeft geen zin, die pakt hem nog steeds niet.!!
Ja maar je hebt het materiaal niet aangeschaft, maar je hebt een licentie aangeschaft waarin je het materiaalquote:Op zondag 6 mei 2007 20:15 schreef Egbert1972 het volgende:
[..]
Ik mag auteursrechtelijk materiaal welke ik legaal aangeschaft heb redistribueren aan mijzelf via wat voor medium dan ook.
Had ik ook.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:16 schreef ForumGek het volgende:
@blomst:
Wanneer ik dit invoer in uitvoeren: HKEY_LOCAL_MACHINE / SOFTWARE / MICROSOFT / DRM. Geeft ie aan dat ie het bestand niet kan vinden.
Mijn DRM map zit op de D schijft, daar zit al mijn windows shit. C gebruik ik voor data.
Maar een andere vraag:
Ik heb nu geld geupload naar wallie toe, maar ik denk dat ik hiermee op ga houden. ben het wel zat zo. Er staat nu nog ¤6,05 open op mijn tien account via wallie. Hoe kan ik dit geld terugkrijgen ? Kan ik dit ergens anders uitgeven? Aangezien je dan vaak met een code moet werken die op zo'n kaartje staat.
Bij mij stond er C en moest D zijn.quote:Op maandag 7 mei 2007 00:33 schreef ForumGek het volgende:
Gevonden, maar hij staat gewoon op D:/ en daar staat mijn DRM map ook. Dus dat gaat niet werken nu.
Geen idee, ik krijg nu dit schermpje, waar ik de vorige keer wel doorheen kwamquote:Op zondag 6 mei 2007 19:38 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Jij ook al niet![]()
En zeker wel van je wallet af?
quote:Op maandag 7 mei 2007 18:00 schreef blomst het volgende:
Heeft er al iemand een mail terug gehad van Tien?
Wat is er mis met inloggen en klikkenquote:Op maandag 7 mei 2007 20:53 schreef blomst het volgende:
Deze post op dgk-forum al gelezen?
Administrator
!!! Problemen met betalen en/of het bekijken van de livestreams? !!!
« Gepost op: Vandaag om 04:34:27 PM »
--------------------------------------------------------------------------------
Ondanks dat de meerderheid van de mensen zonder problemen gebruik maakt van de betaalde Gouden Kooi live streams, zijn er tot onze grote spijt helaas een aantal mensen dat problemen ondervindt. We doen er alles aan om deze problemen zo snel mogelijk op te lossen.
De meeste vragen zijn terug te leiden tot een aantal problemen. We hopen met dit topci de meeste van deze problemen te ondervangen. In het algemeen willen we u aanraden om voordat u gaat betalen de SYSTEEMCHECK te doorlopen. Door deze systeemcheck te doorlopen kunnen eventuele problemen met uw systeem van tevoren worden opgevangen. Als u de systeemcheck niet succesvol kunt doorlopen, raden we u aan om nog niet te betalen. De systeemcheck kunt u hier vinden: http://www.tien.tv/systemcheck/talpatv/systemcheck.htm.
1. Waneer ik op de bekijk button onder de kleine streams klik komt het venstertje met de betalingsprocedure niet naar voren.
Dit ligt waarschijnlijk aan het feit dat uw computer niet voldoet aan de juiste systeemvereisten. Via de systeemcheck (zie hierboven) kunt u controleren of uw PC aan de juiste vereisten voldoet. Hier worden ook eventuele acties voorgesteld, zoals het downloaden van de juiste browser of media player versie.
Als na het verhelpen van de problemen in de systeemcheck dit probleem nog steeds blijft bestaan kunt u via onderstaande link proberen te betalen: https://secured.payvision(...)ge.aspx?nonsilent=1.
Doe na de betaling het volgende:
- Sluit het betaalscherm
- Ga terug naar De Gouden Kooi Live
- Klik bij de streams op Bekijk
- Je kunt nu de streams volgen
2. Ik krijg de volgende foutmelding in de betaalmodule: “Let op: Windows Media speler 10 of hoger is nodig, maar niet gedetecteerd!. Of je browser ondersteunt geen ActiveX. Controleer je Internet Explorer security settings.”
OF:
3. De licentie download (DRM) duurt erg lang of doet helemaal niks meer.
Probeert u eerst de systeemcheck (zie hierboven) uit te voeren. In de systeemcheck worden eventuele oplossingen om uw probleem op te lossen aangeraden. Mocht dit nog niet helpen dan zijn er nog een aantal acties die u kunt ondernemen:
Volg de procedure op zoals deze in dit topic op het forum is omschreven: http://forum.tien.tv//index.php?topic=5625.msg337866#msg337866.
Probeer de beveiligingsinstellingen in de internet opties te verlagen. Dit kunt u aanpassen door in het menu van Internet Explorer onder ‘Extra’, ‘Internet opties’ te selecteren. Vervolgens kunt u in het tabblad ‘Beveiliging’ het beveiligingsniveau kiezen. Zet deze maximaal op het ‘medium’ niveau. Hier vindt u meer informatie over beveilingsniveau’s in Internet Explorer. Nadat u uw Internet Explorer opnieuw heeft opgestart kunt u nogmaals proberen de procedure te doorlopen.
Verwijder uw versie van Windows Media Player (op eigen risico) en download en installeer een nieuwe versie via deze link: http://www.microsoft.com/(...)wnload/default.aspx.
Mocht het probleem blijven bestaan dan verwijzen we u door naar de algemene ondersteuning van Microsoft over dit probleem. Deze kunt u hier vinden: http://support.microsoft.com/KB/810422.
4. Het lukt niet om de door de systeemcheck voorgestelde updates te downloaden en te installeren.
Waarschijnlijk heeft u niet de juiste systeemrechten om deze update(s) te kunnen downloaden. Neem contact op met uw systeembeheerder voor het oplossen van dit probleem.
Als u wel over de juiste rechten beschikt en toch niet de geadviseerde uploads kunt downloaden en installeren raden we u aan om de voorgestelde acties onder stelling drie te proberen.
5. Ik heb (meerdere keren) betaald maar krijg nog steeds de betaalmodule wanneer ik op de stream klik.
Waarschijnlijk voldoet uw systeem niet aan de vereisten. Voer eerst de systeemcheck uit en volg de instructies op. Wanneer u vervolgens de systeemcheck succesvol doorloopt kunt u nogmaals proberen de betalingsprocedure te doorlopen.
Als u wel over de juiste systeemvereisten beschikt en toch niet de streams kunt bekijken dan raden we u aan om de voorgestelde acties onder stelling drie te proberen.
6. Ik heb meerdere keren tevergeefs betaald.
Indien u van mening bent dat u teveel heeft betaald kunt u een verzoek tot restitutie van de teveel betaalde bedragen aanvragen door het formulier op de website http://www.tien.tv/vraag in te vullen.
Vermeld hierbij de volgende gegevens:
Het e-mailadres van uw Tien.TV account*
De betalingsmethode (SMS/0900/I-deal/CC)
De betalingskenmerken (referentie code/tel.nr./code)
De teveel betaalde bedragen
7. Mijn probleem wordt niet opgelost met behulp van bovenstaande informatie.
Mocht uw vraag niet beantwoord worden door het bovenstaande dan raden we u aan uw vraag te stellen door middel van het invullen van het formulier op dit adres: http://www.tien.tv/vraag.
Vermeld bij uw probleem zoveel mogelijk gegevens. Zoals:
Welke browser versie u heeft.
Welke Windows Media player versie u heeft.
Welk besturingssysteem u heeft (Windows versie).
Welke internet provider u heeft.
* Dit is het account waarmee u inlogt op Tien.TV. Als u nog geen Tien.TV account heeft, kunt u deze hier aanmaken: http://www.tien.tv/web/show/id=47094.
Welke browser gebruik je ??quote:Op maandag 7 mei 2007 16:39 schreef Prospera het volgende:
[..]
Geen idee, ik krijg nu dit schermpje, waar ik de vorige keer wel doorheen kwam![]()
En mijn pc is zeer geupdate met alles.
[afbeelding]
Ik heb nog niets, en ik had toevallig een heul net mailtje gestuurd.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:25 schreef burtbeej het volgende:
Iemand hier ooit eens een mail terug gehad van tien? Iig geen automatisch gegenereerd dingetje.. want het duurt mij wel een beetje lang :S
Nee hier ook nog niets terug.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:25 schreef burtbeej het volgende:
Iemand hier ooit eens een mail terug gehad van tien? Iig geen automatisch gegenereerd dingetje.. want het duurt mij wel een beetje lang :S
Hmm, bij mij staat hij dus wel gewoon op C:, maar ik zie het mapje helemaal niet. Als ik in all users zit en DRM erachter zit gaat hij wel in het mapje, maar dit mapje is helemaal leeg. Kan hem dus ook niet hernoemen... ik weet niet of dit mijn probleem is maar mischien kan het wel helpen. Verder staan gewoon alle verborgen mappen weergeven aan, ook inhoud van systeemmappen weergeven staat aan. En dat ding in registery staat ook naar C:Documents and SettingsAll UsersDRM...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:35 schreef smoekie het volgende:
yessssssssssss kheb het uitgevonden....
maak op je c schijf een map die noem je documents en settings
maak in diezelfde map een nieuwe map en noem die all users
maak in all users een map die noem je DRM
ga dan weer naar de security check krijg je weer het kruisje dat je niet voldoet aan de systeem eisen..klik daarna op upgrade....
bij mij heeft dit gewerkt...bij de meeste staat die drm map op de d schijf, en zie je die alleen als je weer dat 2e vakje uitvinkt...
ik hoop dat het voor de rest op deze manier lukt...succes mensen
Ik had betaald, en had van ellende dus me pc geformateerd. Nu downloadt hij de licentie niet opnieuw en kan ik dus niet meer kijken.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:06 schreef smoekie het volgende:
Ja tuurlijk moet je betalen maar tig mensen (waaronder ik tot voor een klein half uurtje geleden) konden de mediaplayer niet updaten wat je dus nodig hebt om na betaling te kunnen kijken.
er zijn zelfs mensen geweest die van ellende hun hele pc hebben geformateerd...
dit is enkel een tip voor als je betaald de streams wilt blijven bekijken en je je mediaplayer niet geupdate krijgt.
geen tip om gratis te blijven kijken, ja je kan wel kijken, maar dan geblokt en zonder geluid
omg das wel erg ruk yupquote:Op woensdag 9 mei 2007 00:45 schreef Kombucha het volgende:
grmbl ik ben nu al 7 euro er aan kwijt en ik zie nog niks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |