abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48995186
Hallo,

ik wil graag de wasmachine in de schuur plaatsen. Nu zit daar nog geen aansluiting hiervoor.
De watertoevoer is verder geen probleem. Ik heb al een kraan in de schuur, dus deze kan ik aftakken en gebruiken voor de wasmachine.

Maar ik heb wel een aantal vragen over de afvoer.

Ik wil de afvoer graag door de vloer naar de kruipruimte en dan hier aansluiten op de bestaande afvoer.
Waar moet ik allemaal aan denken?

Waarmee moet ik het gat boren om de afvoer door de vloer heen te krijgen?
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
pi_48995566
Wij zitten met een bijna gelijk probleem, we willen een buiten kraan. dus gewoon een sleuf graven, die genoeg tot op je afvoer. De muurdoor is simpel, gewoon een dunne boor pakken en rond om een gat "prikken" met een beitel er vervolgens uit tikken.
pi_48995677
Ikben misschien vergeten erbij te zeggen dat de schuur aan het huis vast zit.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
pi_48996036
Als er al een kraan zit, zit er dan nog geen afvoer? Meestal worden die samen aangelegd. Is de schuur wel vorstvrij?
pi_48996497
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:27 schreef anconakip het volgende:
Hallo,
hoi
quote:
ik wil graag de wasmachine in de schuur plaatsen. Nu zit daar nog geen aansluiting hiervoor.
De watertoevoer is verder geen probleem. Ik heb al een kraan in de schuur, dus deze kan ik aftakken en gebruiken voor de wasmachine.
is je buitenberging vorstvrij, want een wasmachine houdt niet van kou, en de waterleiding ook niet.
quote:
Maar ik heb wel een aantal vragen over de afvoer.

Ik wil de afvoer graag door de vloer naar de kruipruimte en dan hier aansluiten op de bestaande afvoer.
Waar moet ik allemaal aan denken?
juiste materialen, afschot, stankafsluiter, goed gebeugeld, juiste verbindingen
quote:
Een afvoer voor een wasmachine is denk ik rond 40 mm, dit zou je zelf kunnen doen met een een goede boorhamer en een aantal lange boren (gewoon beginnen met rond 12, en dan langzaam opboren naar rond 40.)
Anders kun je een betonboorbedrijf langs laten komen, dan doen ze het met een watergekoelde diamantboor (zal je rond de 150 euro kosten denk ik)
pi_48996554
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:53 schreef Marsepein het volgende:
Als er al een kraan zit, zit er dan nog geen afvoer? Meestal worden die samen aangelegd. Is de schuur wel vorstvrij?
Er zit een kraan voor de tuinslang. Daar is geen afvoer voor nodig.
Ja de schuur is vorstvrij. Is gewoon een "inpandige" schuur.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:55:41 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_48998298
Moet je door beton heen? Of is het een houten vloer?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_48998347
het is een betonnen vloer.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:06:27 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_48998712
Weet je zeker dat er geen leidingen door lopen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_48999612
ja, dat weet ik 100% zeker.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:01:06 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49036918
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:27 schreef anconakip het volgende:
Diamant zaag.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_49050086
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:01 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Diamant zaag.
Ik zou voor 1 van de volgende opties gaan:
- Met een goed boorhamer (Dus niet de klopboorstand op een normale boor) het gat 'aftekeken' en dan met een beitel uitbikken.
- Een professionele gatenborman laten komen, kost rond de 75 euro, en hij is met 5 minuten weer weg
  zondag 6 mei 2007 @ 12:31:24 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49058431
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 23:29 schreef Marsepein het volgende:
- Met een goed boorhamer (Dus niet de klopboorstand op een normale boor) het gat 'aftekeken' en dan met een beitel uitbikken.
Als je voor deze optie gaat dan loop je wel het risico op een wat minder net gat wat je nog af zal moeten werken.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_49058983
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:31 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Als je voor deze optie gaat dan loop je wel het risico op een wat minder net gat wat je nog af zal moeten werken.
Mwah, als je een beetje nauwkeurig werkt dan past het heel mooi, en anders .... pur is geduldig
pi_49059794
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:52 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Mwah, als je een beetje nauwkeurig werkt dan past het heel mooi, en anders .... pur is geduldig
een gat maken lukt iedereen wel he :-) alleen een mooi gat maken is vaak wat minder :-)
pi_49059858
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 23:29 schreef Marsepein het volgende:

[..]
- Een professionele gatenborman laten komen, kost rond de 75 euro, en hij is met 5 minuten weer weg
Of je huurt hem bij de b.v. Bo-rent; kost je de 1/2 en 2x zoveel lol Wel gardena aansluiting benodigd om boor te koelen (depends).
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
pi_49062711
quote:
Op zondag 6 mei 2007 13:29 schreef twixx het volgende:

[..]

Of je huurt hem bij de b.v. Bo-rent; kost je de 1/2 en 2x zoveel lol Wel gardena aansluiting benodigd om boor te koelen (depends).
Toen ik hem huurde kreeg ik er zon grote plantenspuit bij, die er met een slang aan vast zat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')