hoiquote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:27 schreef anconakip het volgende:
Hallo,
is je buitenberging vorstvrij, want een wasmachine houdt niet van kou, en de waterleiding ook niet.quote:ik wil graag de wasmachine in de schuur plaatsen. Nu zit daar nog geen aansluiting hiervoor.
De watertoevoer is verder geen probleem. Ik heb al een kraan in de schuur, dus deze kan ik aftakken en gebruiken voor de wasmachine.
juiste materialen, afschot, stankafsluiter, goed gebeugeld, juiste verbindingenquote:Maar ik heb wel een aantal vragen over de afvoer.
Ik wil de afvoer graag door de vloer naar de kruipruimte en dan hier aansluiten op de bestaande afvoer.
Waar moet ik allemaal aan denken?
Een afvoer voor een wasmachine is denk ik rond 40 mm, dit zou je zelf kunnen doen met een een goede boorhamer en een aantal lange boren (gewoon beginnen met rond 12, en dan langzaam opboren naar rond 40.)quote:Waarmee moet ik het gat boren om de afvoer door de vloer heen te krijgen?
Er zit een kraan voor de tuinslang. Daar is geen afvoer voor nodig.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:53 schreef Marsepein het volgende:
Als er al een kraan zit, zit er dan nog geen afvoer? Meestal worden die samen aangelegd. Is de schuur wel vorstvrij?
Diamant zaag.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:27 schreef anconakip het volgende:
Waarmee moet ik het gat boren om de afvoer door de vloer heen te krijgen?
Ik zou voor 1 van de volgende opties gaan:quote:
Als je voor deze optie gaat dan loop je wel het risico op een wat minder net gat wat je nog af zal moeten werken.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:29 schreef Marsepein het volgende:
- Met een goed boorhamer (Dus niet de klopboorstand op een normale boor) het gat 'aftekeken' en dan met een beitel uitbikken.
Mwah, als je een beetje nauwkeurig werkt dan past het heel mooi, en anders .... pur is geduldigquote:Op zondag 6 mei 2007 12:31 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als je voor deze optie gaat dan loop je wel het risico op een wat minder net gat wat je nog af zal moeten werken.
een gat maken lukt iedereen wel he :-) alleen een mooi gat maken is vaak wat minder :-)quote:Op zondag 6 mei 2007 12:52 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Mwah, als je een beetje nauwkeurig werkt dan past het heel mooi, en anders .... pur is geduldig![]()
Of je huurt hem bij de b.v. Bo-rent; kost je de 1/2 en 2x zoveel lolquote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:29 schreef Marsepein het volgende:
[..]
- Een professionele gatenborman laten komen, kost rond de 75 euro, en hij is met 5 minuten weer weg![]()
Toen ik hem huurde kreeg ik er zon grote plantenspuit bij, die er met een slang aan vast zat.quote:Op zondag 6 mei 2007 13:29 schreef twixx het volgende:
[..]
Of je huurt hem bij de b.v. Bo-rent; kost je de 1/2 en 2x zoveel lolWel gardena aansluiting benodigd om boor te koelen (depends).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |