Nee, dan kan je beter even naar Leiden gaan.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:44 schreef Gellius het volgende:
Is er eigenlijk een deugdelijk natuurhistorisch museum in Amsterdam? Ik geloof van niet hè?
			
			
			
			Al je nu eens niet met splitfile gaat werken maar met 'select cases', dus selecteer eerst alle 7 jarigen.Vervolgens doe je Analyse -> Reports -> Report summaries in Columns; Data columns is de VVT variabele, Break Columns is de N en ADHD variabele. En dit herhaal je voor alle leeftijden. Werk je overigens met een syntax of zit je te pielen in de menutjes?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb ik ook over nagedacht, om het in maanden te doen. Ik denk dat ik het dan toch maar bij hele jaren houd (en ik zal bij m'n tweede begeleider eens peilen hoe dat doorgaans opgelost wordt).
[..]
Ik krijg nu inderdaad achter elke case uit de N-groep "57,00" (totaal aantal VVT)! Maar er is niks veranderd als ik Frequencies of Crosstabs doe. Graag zou ik een tabel hebben waarin ik voor de N- en ADHD-groep per leeftijdsgroep (7, 8 en 9) te zien krijg hoe vaak de VVT wordt gebruikt (het liefst ook in percentages). Hoe kan ik hiertoe komen?
Trouwens: mijn gegevens staan nu allemaal door elkaar (gerangschikt op VVT in plaats van volgnummer). Hoe kan ik dit veranderen? Ik weet niet waardoor dit veranderd is (in ieder geval niet door Split File).
Je bent een held, hoor.
			
			
			
			
			
			
			
			Is je neef toevallig gek op katten?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:46 schreef Gellius het volgende:
Wat een pruthoofdstad is Amsterdam toch weer. Géén natuurhistorisch museum.
			
			
			
			Gellius junior zou je dan een plezier kunnen doen met het Kattenkabinet aan de Herengracht.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:50 schreef Gellius het volgende:
Mwah. Gemiddeld. Katten zijn het domein van zijn wat jongere broertje. Mijn naamgenoot,
.
			
			
			
			Oja. Ze heeft een boekje voor zich liggen, en kan opeens niet zelf meer nadenken.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik bladerde het hoofdstuk 'alleen voor de kids' voor Gellius door, eikel.
			
			
			
			Ok. Pannekoeke met groente.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:55 schreef Gellius het volgende:
Pope, doe even constructief mee, wil je?
			
			
			
			jij vindt die tussen-n zo'n flauwekul dat je die aan het eind uit protest ook weglaat.quote:
			
			
			
			Ik werk ook niet met Split File. Waardoor de volgorde wel veranderd is, weet ik niet. Ik zit trouwens in de Data Editor te werken en niet in de Syntax Editor. Is dat niet zo slim?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:46 schreef Z het volgende:
[..]
Al je nu eens niet met splitfile gaat werken maar met 'select cases', dus selecteer eerst alle 7 jarigen.Vervolgens doe je Analyse -> Reports -> Report summaries in Columns; Data columns is de VVT variabele, Break Columns is de N en ADHD variabele. En dit herhaal je voor alle leeftijden. Werk je overigens met een syntax of zit je te pielen in de menutjes?
			
			
			
			Nemo hebben we met de oudste gedaan, ik vond het persoonlijk ERG tegenvallen. Ik bewaar veel betere herinneringen aan het Evoluon. Energetica, daar kwam DTB gisteren ook mee aanzetten. Dat lijkt me ook wel wat.quote:
			
			
			
			Variantie-analyse. Dat klinkt interessant. Compare means? Daar heb ik al eerder naar gekeken. (Ik denk dat ik eerst wat meer over de basics moet lezen van statistische analyse, want ik weet niet zo goed waar ik precies gebruik van moet maken als het gaat om significantietestjes.)quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:49 schreef Z het volgende:
Het is overigens een hardstikke logisch 'probleem'wat je hebt, ik zou de verschillen in de groepen/aantallen beoordelen via een variantie analyse denk ik (de gemiddelden vergelijken dus), dan heb je dat soort tabelletjes niet echt nodig.
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik werk ook niet met Split File. Waardoor de volgorde wel veranderd is, weet ik niet. Ik zit trouwens in de Data Editor te werken en niet in de Syntax Editor. Is dat niet zo slim?
Ik heb je instructies opgevolgd. En kijk, nu komen we ergens!Hoe zou ik nu percentages en significantiedingen kunnen laten berekenen?
[afbeelding]
Variantie analyse is niet moelijk. Je moet de One-way ANOVA gebruiken, je hebt meer dan twee groepen namelijk. Wel een de homogeniteit van de varianties checken. Ik kom er vanmiddag nog even op terug!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Variantie-analyse. Dat klinkt interessant. Compare means? Daar heb ik al eerder naar gekeken. (Ik denk dat ik eerst wat meer over de basics moet lezen van statistische analyse, want ik weet niet zo goed waar ik precies gebruik van moet maken als het gaat om significantietestjes.)
Ik wil trouwens wel uiteindelijk wat tabellen eruit laten rollen, want ik heb geen zin om voor daadwerkelijke publicatie ook nog eens zelf tabelletjes op te zetten en in te kloppen.
			
			
			
			Heel erg bedankt!quote:
			
			
			
			O ja, ik moet nog een boek uitlezen!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:14 schreef LXIV het volgende:
Musei, musea.
Neem zo'n kind toch liever mee naar de dierentuin. Of beter nog, naar een kinderboerderij. Met ravotbaan en speeltuin. En na afloop een braadworst met friet.
Op die manier vorm je zo'n jongen.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Ik denk ook dat je daar een aardig tijdje in de rij zal staan.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:20 schreef Thisbe het volgende:
En het Anne Frankhuis? In het kader van bevrijdingsdag. Hoewel ik het een behoorlijk slecht museum vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |