abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:45:31 #126
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_48997893
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:44 schreef Gellius het volgende:
Is er eigenlijk een deugdelijk natuurhistorisch museum in Amsterdam? Ik geloof van niet hè?
Nee, dan kan je beter even naar Leiden gaan.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_48997929
Wat een pruthoofdstad is Amsterdam toch weer. Géén natuurhistorisch museum.
pi_48997947
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb ik ook over nagedacht, om het in maanden te doen. Ik denk dat ik het dan toch maar bij hele jaren houd (en ik zal bij m'n tweede begeleider eens peilen hoe dat doorgaans opgelost wordt).
[..]

Ik krijg nu inderdaad achter elke case uit de N-groep "57,00" (totaal aantal VVT)! Maar er is niks veranderd als ik Frequencies of Crosstabs doe. Graag zou ik een tabel hebben waarin ik voor de N- en ADHD-groep per leeftijdsgroep (7, 8 en 9) te zien krijg hoe vaak de VVT wordt gebruikt (het liefst ook in percentages). Hoe kan ik hiertoe komen?

Trouwens: mijn gegevens staan nu allemaal door elkaar (gerangschikt op VVT in plaats van volgnummer). Hoe kan ik dit veranderen? Ik weet niet waardoor dit veranderd is (in ieder geval niet door Split File).

Je bent een held, hoor.
Al je nu eens niet met splitfile gaat werken maar met 'select cases', dus selecteer eerst alle 7 jarigen.Vervolgens doe je Analyse -> Reports -> Report summaries in Columns; Data columns is de VVT variabele, Break Columns is de N en ADHD variabele. En dit herhaal je voor alle leeftijden. Werk je overigens met een syntax of zit je te pielen in de menutjes?
Aldus.
pi_48998054
Het is overigens een hardstikke logisch 'probleem'wat je hebt, ik zou de verschillen in de groepen/aantallen beoordelen via een variantie analyse denk ik (de gemiddelden vergelijken dus), dan heb je dat soort tabelletjes niet echt nodig.
Aldus.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:50:08 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48998072
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:46 schreef Gellius het volgende:
Wat een pruthoofdstad is Amsterdam toch weer. Géén natuurhistorisch museum.
Is je neef toevallig gek op katten?
The love you take is equal to the love you make.
pi_48998095
Mwah. Gemiddeld. Katten zijn het domein van zijn wat jongere broertje. Mijn naamgenoot , .
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:51:53 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48998133
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:50 schreef Gellius het volgende:
Mwah. Gemiddeld. Katten zijn het domein van zijn wat jongere broertje. Mijn naamgenoot , .
Gellius junior zou je dan een plezier kunnen doen met het Kattenkabinet aan de Herengracht.
pi_48998168
Is genoteerd Liene, voor als hij de eer heeft te mogen logeren.
pi_48998218
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik bladerde het hoofdstuk 'alleen voor de kids' voor Gellius door, eikel.
Oja. Ze heeft een boekje voor zich liggen, en kan opeens niet zelf meer nadenken.
pi_48998291
Pope, doe even constructief mee, wil je?
pi_48998329
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:55 schreef Gellius het volgende:
Pope, doe even constructief mee, wil je?
Ok. Pannekoeke met groente.
pi_48998372
Maar ik wil morgenmiddag al pannekoeken in de stad gaan eten met het baasje.
pi_48998407
En het Nemo? Dat vindt hij vast fantastisch. Of het Energetica, dat is een bizar museum.
Aldus.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:58:55 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48998426
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:56 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Ok. Pannekoeke met groente.
jij vindt die tussen-n zo'n flauwekul dat je die aan het eind uit protest ook weglaat.
pi_48998474
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:46 schreef Z het volgende:

[..]

Al je nu eens niet met splitfile gaat werken maar met 'select cases', dus selecteer eerst alle 7 jarigen.Vervolgens doe je Analyse -> Reports -> Report summaries in Columns; Data columns is de VVT variabele, Break Columns is de N en ADHD variabele. En dit herhaal je voor alle leeftijden. Werk je overigens met een syntax of zit je te pielen in de menutjes?
Ik werk ook niet met Split File. Waardoor de volgorde wel veranderd is, weet ik niet. Ik zit trouwens in de Data Editor te werken en niet in de Syntax Editor. Is dat niet zo slim?

Ik heb je instructies opgevolgd. En kijk, nu komen we ergens! Hoe zou ik nu percentages en significantiedingen kunnen laten berekenen?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_48998496
quote:
Nemo hebben we met de oudste gedaan, ik vond het persoonlijk ERG tegenvallen. Ik bewaar veel betere herinneringen aan het Evoluon. Energetica, daar kwam DTB gisteren ook mee aanzetten. Dat lijkt me ook wel wat.
pi_48998598
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:49 schreef Z het volgende:
Het is overigens een hardstikke logisch 'probleem'wat je hebt, ik zou de verschillen in de groepen/aantallen beoordelen via een variantie analyse denk ik (de gemiddelden vergelijken dus), dan heb je dat soort tabelletjes niet echt nodig.
Variantie-analyse. Dat klinkt interessant. Compare means? Daar heb ik al eerder naar gekeken. (Ik denk dat ik eerst wat meer over de basics moet lezen van statistische analyse, want ik weet niet zo goed waar ik precies gebruik van moet maken als het gaat om significantietestjes.)

Ik wil trouwens wel uiteindelijk wat tabellen eruit laten rollen, want ik heb geen zin om voor daadwerkelijke publicatie ook nog eens zelf tabelletjes op te zetten en in te kloppen.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:14:20 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_48999080
Musei, musea.

Neem zo'n kind toch liever mee naar de dierentuin. Of beter nog, naar een kinderboerderij. Met ravotbaan en speeltuin. En na afloop een braadworst met friet.
Op die manier vorm je zo'n jongen.
The End Times are wild
pi_48999099
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik werk ook niet met Split File. Waardoor de volgorde wel veranderd is, weet ik niet. Ik zit trouwens in de Data Editor te werken en niet in de Syntax Editor. Is dat niet zo slim?

Ik heb je instructies opgevolgd. En kijk, nu komen we ergens! Hoe zou ik nu percentages en significantiedingen kunnen laten berekenen?

[afbeelding]
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Variantie-analyse. Dat klinkt interessant. Compare means? Daar heb ik al eerder naar gekeken. (Ik denk dat ik eerst wat meer over de basics moet lezen van statistische analyse, want ik weet niet zo goed waar ik precies gebruik van moet maken als het gaat om significantietestjes.)

Ik wil trouwens wel uiteindelijk wat tabellen eruit laten rollen, want ik heb geen zin om voor daadwerkelijke publicatie ook nog eens zelf tabelletjes op te zetten en in te kloppen.
Variantie analyse is niet moelijk. Je moet de One-way ANOVA gebruiken, je hebt meer dan twee groepen namelijk. Wel een de homogeniteit van de varianties checken. Ik kom er vanmiddag nog even op terug!
Aldus.
pi_48999141
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:14 schreef Z het volgende:

[..]

Ik kom er vanmiddag nog even op terug!
Heel erg bedankt!

Ik zie het weer zitten.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:17:33 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48999230
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:14 schreef LXIV het volgende:
Musei, musea.

Neem zo'n kind toch liever mee naar de dierentuin. Of beter nog, naar een kinderboerderij. Met ravotbaan en speeltuin. En na afloop een braadworst met friet.
Op die manier vorm je zo'n jongen.
O ja, ik moet nog een boek uitlezen!
pi_48999364
En het Anne Frankhuis? In het kader van bevrijdingsdag. Hoewel ik het een behoorlijk slecht museum vind.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:21:01 #149
37950 JAM
pi_48999404
Ik zou 'm meenemen naar de wallen en dan zou ik zeggen: 'Kijk, neef. Hier kan je neuken voor geld. Dat kan hier, in de stad. Dat is hier heel normaal.' -- en dan die braadworst met friet.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:21:25 #150
37950 JAM
pi_48999415
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:20 schreef Thisbe het volgende:
En het Anne Frankhuis? In het kader van bevrijdingsdag. Hoewel ik het een behoorlijk slecht museum vind.
Ik denk ook dat je daar een aardig tijdje in de rij zal staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')