Doei Frol.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:01 schreef Frollo het volgende:
Zo, wat mij betreft is het W.E.E.K.E.N.D.
Doei schatten!

Ja, dat was ook het geval hier. Het opvallendst vind ik nog wel dat er nooit een test heeft plaatsgevonden, maar dat het kind wel groep 6 (of 5) heeft overgeslagen, om vervolgens een leerachterstand te ontwikkelen en het advies te krijgen om een jaar over te doen. Wat de ouders niet accepteren, en het kind gewoon laten overplaatsen naar een andere school.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik een term waar al te scheutig mee gestrooid wordt. Een kind hoeft zich maar te vervelen in de klas of hoppa, hoogbegaafd.

Ah, mooi! Ik maak me wel een beetje zorgen over het invoeren van de data. Hoe weet ik zometeen nog welk regeltje ik moet hebben als ik getallen in wil voeren? Maar dat is een zorg voor later. Ik zal me morgen verdiepen in de syntax. He, nu heb ik tenminste het gevoel een heel stuk opgeschoten te zijn. (Had ik je al genoeg bedankt?)quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:58 schreef Z het volgende:
Het is het meest handig alles in 1 bestand te zeten want dan kan je alles met elkaar vergelijken, ik zou me niet zo'n zorgen maken over de overzichtelijkheid van het bestand. Het inklappen van variabelen is niet mogelijk. Ik raad ook aan om al het werk wat je doet op te slaan in een syntax, dit doe je door in de menutjes niet op [OK] te klikken maar op [Paste], dan zet hij de commando's in de syntax, die syntax kan je opslaan en vanuit die syntax kan je dan telkens de tabellen (of analyses) weer 'draaien', daar moet je maar een beetje mee oefenen. Syntax kan je zelf ook schrijven, dan heb je die hele menu's niet meer nodig.
OK, ga ik me ook in verdiepen! Ik kan altijd nog eens in de zoveel tijd terecht bij een AIO die er ervaring mee heeft, maar ik wil haar niet lastigvallen met vragen waar ik zelf ook wel een antwoord op had kunnen vinden als ik er moeite voor had gedaan.quote:Wat betreft die correlaties, dat kan zonder twijfel in SPSS, met correlaties heb ik alleen niet zoveel ervaring, dan moet je toch nog de SPSS handleiding er bij pakken, er zijn ook wel (goedkope) boekjes die beschrijven wat en hoe te doen met Statistiek in SPSS. Het uitvoeren van de correlaties stelt niks voor Analyse -> Correlate, maar de data zo neerzetten zodat je de juiste toets kan draaien is meestal het werk.

Trouwens. Zie mij maar eerder als een soort sparring partner, dat dekt de lading het beste.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, een test veronderstelt een vooropgezet plan en een uiteindelijk doel. Noem het eerder een constatering.

Ik geloof er wel in, maar daarom is het juist belangrijk dat de wetenschap zich er serieus mee bezighoudt. Mijn scriptie heeft als hypothese dat er in kinderen met ADHD iets misgaat met de executieve functies, maar die hypothese mag best ontkracht worden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:04 schreef Lienekien het volgende:
Daarom geloof ik niet in modeverschijnselen op dat gebied.

Maar geloof jij dat ADHD een 'echte' aandoening is? Zoals ik LXIV begrijp, vindt hij het slechts een letterwoord voor een druk kind, al dan niet dom.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik geloof er wel in, maar daarom is het juist belangrijk dat de wetenschap zich er serieus mee bezighoudt. Mijn scriptie heeft als hypothese dat er in kinderen met ADHD iets misgaat met de executieve functies, maar die hypothese mag best ontkracht worden.

Geen dank. En syntaxen zijn eigenlijk een must, dan kan je immers altijd herhalen wat je gedaan hebt. Je kan overigens ook je data invoeren/inlezen via de syntax. Dat is wel handig qua overzichtelijkheid.quote:

Ik geloof dat de definitie tegenwoordig al op een IQ van 120 of iets dergelijks ligt. Dat betekent dat je met gemak de HAVO kunt halen, en dan zou je al hoogbegaafd zijn? Op die manier zijn er maar heel weinig mensen hier in TTK niet hoogbegaafd.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:06 schreef Lienekien het volgende:
Mijn vader laatst tegen mij: "Jij bent toch ook hoogbegaafd?"![]()
![]()

Tja, ik weet het niet, Lienekien. Ik ben erg sceptisch. Veel kinderen gedragen zich slecht omdat hun ouders inconsistent zijn of omdat ze simpelweg te slecht eten. Op die kinderen wordt dan maar wat graag het labeltje 'ADHD' geplakt. En is er op dat gebied weinig bewezen, maar er zijn ook wel weer genoeg onderzoeken met interessante resultaten (waar ik dan trouwens al gauw bij denk: enough research tends to support your theory). Maar ik ben niet zó sceptisch dat ik elk onderzoek overbodig acht. Integendeel.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar geloof jij dat ADHD een 'echte' aandoening is? Zoals ik LXIV begrijp, vindt hij het slechts een letterwoord voor een druk kind, al dan niet dom.

Ik vraag me af of dat wel zo is.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik geloof dat de definitie tegenwoordig al op een IQ van 120 of iets dergelijks ligt. Dat betekent dat je met gemak de HAVO kunt halen, en dan zou je al hoogbegaafd zijn? Op die manier zijn er maar heel weinig mensen hier in TTK niet hoogbegaafd.

Tof!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:09 schreef Z het volgende:
Dit is een goede site over SPSS, met allerlei tips, trucs en uitleg.
http://www.spsstools.net/

Ja, dan ben je overgevoelig.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Bestaat er eigenlijk ook zoiets als hoogbegaafdheid op EQ-gebied?

EQ is voor mensen die compensatie nodig hebben voor hun domheid.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Bestaat er eigenlijk ook zoiets als hoogbegaafdheid op EQ-gebied?

Ik ben morgen toch bij Scheltema ...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tof!
Als je trouwens eens een interessant (inhoudelijk) boek over statistiekjes wilt lezen: For the skeptical environmentalist van Lomborg is fantastisch.

Die bijna arrogante zelfverzekerdheid van je vind ik ook wel geil, Claudia.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
EQ is voor mensen die compensatie nodig hebben voor hun domheid.![]()

Maar wie plakt dat labeltje, dat vraag ik me af. Ik ga ervan uit dat het bestaat en dat er mensen zijn die daar echt hulp bij nodig hebben (pedagogisch, medicatie, etc.). Dat is namelijk mijn invalshoek.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet, Lienekien. Ik ben erg sceptisch. Veel kinderen gedragen zich slecht omdat hun ouders inconsistent zijn of omdat ze simpelweg te slecht eten. Op die kinderen wordt dan maar wat graag het labeltje 'ADHD' geplakt. En is er op dat gebied weinig bewezen, maar er zijn ook wel weer genoeg onderzoeken met interessante resultaten (waar ik dan trouwens al gauw bij denk: enough research tends to support your theory). Maar ik ben niet zó sceptisch dat ik elk onderzoek overbodig acht. Integendeel.
Met mijn onderzoekje heb ik trouwens een veel bescheidenere ambitie: tonen dat ik de kennis en vaardigheden bezit om af te studeren. Verder vind ik het vooral interessant om op een heel andere manier naar taal te kijken, namelijk vanuit de 'discourse' en het werkgeheugen. Ik denk dat de taalkunde zich te lang blind heeft gekeken op 'het woord' en 'de zin'.

Zeg je dat nou omdat je al zo lang afgesloten bent van je eigen vrouw?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die bijna arrogante zelfverzekerdheid van je vind ik ook wel geil, Claudia.

Wat ze vooral nodig schijnen te hebben zijn persoonsgebonden budgetten: http://www.telegraaf.nl/b(...)orgbudget.html?p=3,1quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar wie plakt dat labeltje, dat vraag ik me af. Ik ga ervan uit dat het bestaat en dat er mensen zijn die daar echt hulp bij nodig hebben (pedagogisch, medicatie, etc.). Dat is namelijk mijn invalshoek.
Maar ik snap dat het niet is waar je onderzoek om draait. Ik zou het best willen lezen.

Neequote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:26 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Zeg je dat nou omdat je al zo lang afgesloten bent van je eigen vrouw?

Ja, en heb jij enig idee door wat voor molen je moet voordat je zoiets krijgt toegewezen en wat voor verantwoording je vervolgens moet afleggen voor de besteding ervan?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ze vooral nodig schijnen te hebben zijn persoonsgebonden budgetten: http://www.telegraaf.nl/b(...)orgbudget.html?p=3,1
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |