abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48974430
Mensen die kortzichtig zijn en iedereen maar over een kam scheren daar heb ik nou een hekel aan! : of het nou racisten zijn of mensen die anderen met lonsdale-kleding racisten noemen, natuurlijk is niet iedereen die londale draagt een racist! en inderdaad dat geldt/gold ook voor australian trainingspakken. Ja en niet alle kaalkopjes zijn racisten of dragen lonsdale (en geloof me, dat kan ik weten). Iedereen die dat soort dingen beweert is zelf net zo bevooroordeeld als degenen die hij/zij beschuldigt.
Gelukkig zonder haar
pi_48974521
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:44 schreef Kreator het volgende:

[..]

Eerst maak jij mij uit voor een racist en vervolgens ga je zelf huilen als iemand je kaalkopje (wat je tenslotte ook bent) noemt? Ga dan maar weer lekker in de zandbak spelen.
Dat zei ik niet, maar goed als je er dan toch om vraagt: dat ben je ook als je zegt een schurfthekel te hebben aan een bepaald groepje mensen.
in tegenstelling tot mij, want ik ben van alles maar iig niet racist. (of is iedereen die toevallig kaal is volgens jou ook een racist ?)
Gelukkig zonder haar
  donderdag 3 mei 2007 @ 18:53:34 #103
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_48974639
Moet ik eens proberen . Dan kan ik meteen mijn spullen pakken .

Aan de andere kant: zo'n trainingsbroek gaat wel gemakkelijk uit. Altijd handig voor wat vluchtig gehobbel op het bureau. Jammer van die glazen wanden .
Gravitation cannot be held responsible for people falling in love.
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 mei 2007 @ 18:53:48 #104
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_48974644
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:47 schreef TeChNo2 het volgende:
Ja en niet alle kaalkopjes zijn racisten of dragen lonsdale (en geloof me, dat kan ik weten).
..ik mag je geen kaalkopje noemen, maar 2 replies later doe je het zelf wel? Erg consequent ben je niet. Verder hoef je je echt niet zo op je pik getrapt te voelen hoor. Ik snap heus wel dat je zo primair reageert uit een bijna religieuze overtuiging dat er ook lonsdale/nike/kaalkoppende rechtsextremistische hangjongeren zijn die de arm niet stijf de lucht in drukken als er even niemand kijkt, omdat je zelf ook vaak het stereotype over je heen krijgt omdat je kaal bent en kansloze beukmuziek luistert; maar kennelijk wil je gewoon niet snappen of lezen dat ik dus NIET de hele groep over 1 kam scheer, maar juist de rotte appels aanwijs.
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 mei 2007 @ 18:56:19 #105
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_48974739
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:50 schreef TeChNo2 het volgende:
Dat zei ik niet, maar goed als je er dan toch om vraagt: dat ben je ook als je zegt een schurfthekel te hebben aan een bepaald groepje mensen.
...een racist is een rassenhater. Ik haat geen heel ras....tenzij jij fascistische lonsdale dragende kaalkopjes natuurlijk een ras vindt...Dan zijn we klaar en is er gewoon een kink in de communicatie.
pi_48974851
kijk daar ga je weer met je vooroordelen: ik ben kaal dus dan zal ik wel van beukmuziek houden, en wel vaak stereotypen over me heen krijgen... nou wees gerust: je bent de eerste.
Wie ben jij dat je de "rotte appels" denkt aan te kunnen wijzen, komt dat je door je HBO opleiding of zo ? Je bent wel erg overtuigd van je gelijk, om even terug ontopic te komen: heb je die stagiaire ooit kunnen betrappen op racistische opmerkingen ? Heb je sowieso ooit met haar gesproken ?
Gelukkig zonder haar
pi_48974864
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:16 schreef Kreator het volgende:

HET GAAT NIET. IK HERHAAL: NIET allééén om die trui. Het gaat om de combinatie haar, trui, broek, schoenen, uitstraling etc etc, die ervoor zorgen dat ze IN ELK GEVAL de indruk wekt tot een bepaalde groep te willen behoren die toch naar de fascistische kant neigt.

Zo duidelijk?
al haal je alles erbij, haar huidskleur, of ze nu wel of niet de 'arierverklaring' wilde ondertekenen, maar het blijft een sterk vooroordeel gebaseerd op kennelijk persoonlijke omstandigheden ...

je noemt dr ookm een 'boerenwijf' en vind het kennelijk van belang dat 'dr vriend in de transportsector werkt'.

Zolang er echter geen kledingregels in het bedrijf gelden en de betreffende persoon zelf geen strafbare discriminerende uitlatingen doet, heb jij je te onthouden van het tonen van _jouw_ vooroordelen.

Als jij vind dat het voor jouw bedrijf van belang is dat er een kledingrichtlijn geld, moet je daartoe initiatief onderenemen, maar niet één specifieke persoon aan te vallen, omdat kennelijk voor het hele bedrijf geen kledingnorm geldt.

en ja, de regels die gelden om te voorkomen dat jij je afreageert op iemand die er volgens jou niet al te 'jofel' uitziet, beschermen ook bijvoorbeeld buitenlanders tegen vooroordelen, of zouden dat eigenlijk moeten want helaas is het ook zo dat zelfs al bestaan er regels, er zijn altijd idioten die denken dat hun vooroordelen en oordelen enkel gebaseerd op 'hoe een persoon eruitziet' wel wat meer wegen
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_48974905
helemaal mee eens (maar dat zal niemand verbazen)
Gelukkig zonder haar
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 mei 2007 @ 19:02:18 #109
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_48974927
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:59 schreef TeChNo2 het volgende:
kijk daar ga je weer met je vooroordelen: ik ben kaal dus dan zal ik wel van beukmuziek houden,
Je heet 'techno2'. Dat geeft ook wel iets weg natuurlijk. En het leven bestaat natuurlijk uit aannames.
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:03:46 #110
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_48974980
ik draag kleding van hooligan , ben ik nu ook een rascist?
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_48974983
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Je heet 'techno2'. Dat geeft ook wel iets weg natuurlijk. En het leven bestaat natuurlijk uit aannames.
jouw aannames zijn vooroordelen. Je kunt ook iemand iets vragen i.p.v. m,aar meteen conclusies trekken, zoals je dat van een HBO-er zou mogen verwachten .
Gelukkig zonder haar
pi_48975061
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:41 schreef koemleit het volgende:
Ik ben te lui om alles hierboven te gaan lezen maar er zullen ongetwijffeld mensen zijn die zeggen: "ja maar het is een zwart boxmerk".

Nou die mensen zijn te dom voor woorden om dat iedereen weet waar Lonsdale nu voor staat, en ookal vind je het schitterende kleding dan doe je dat niet aan als je geen racist bent.

(tenzij je natuurlijk een neger bent)
negers kunnen ook racistisch zijn, hoor

zelfs jegens negers
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 mei 2007 @ 19:07:42 #113
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_48975092
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:00 schreef Stippel het volgende:
al haal je alles erbij, haar huidskleur, of ze nu wel of niet de 'arierverklaring' wilde ondertekenen, maar het blijft een sterk vooroordeel gebaseerd op kennelijk persoonlijke omstandigheden ...
je noemt dr ookm een 'boerenwijf' en vind het kennelijk van belang dat 'dr vriend in de transportsector werkt'.
Ik begrijp best dat je twijfelt aan mijn kunde om iemand in te kunnen schatten, maar aangezien je de situatie niet kent, heb jij dus ook een vooroordeel. Je denkt namelijk dat ik het zomaar uit de lucht grijp. Misschien heb ik dat meisje wel tig keer gesproken tijdens de rookpauze en gaf ze aan zich alleen te laten volblaffen door ariers die de hele tijd 'joden moeten sterven' schreeuwen. Jij weet het niet, maar neemt hier al de stelling in dat ik dan maar een vooroordeel heb. Fraai is dat.
quote:
geen kledingregels blablabla
Ik mag er toch godverdomme een mening over hebben in notabene het klaagbaak forum of niet?
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 mei 2007 @ 19:09:13 #114
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_48975133
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:03 schreef postmortum het volgende:
ik draag kleding van hooligan , ben ik nu ook een rascist?
Nee jij bent gewoon te dom om het woord racist goed te typen.
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:11:12 #115
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_48975188
trouwens als je naam kreator afstamt van de metalgroep kreator bevestig je direct weer alle vooroordelen die ik bij metalheads heb
pi_48975202
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:07 schreef Kreator het volgende:

[..]
en gaf ze aan zich alleen te laten volblaffen door ariers die de hele tijd 'joden moeten sterven' schreeuwen. Jij weet het niet, maar neemt hier al de stelling in dat ik dan maar een vooroordeel heb. Fraai is dat.
[..]
dat zei ze ? of dat gaf ze aan (door lonsdale te dragen ?)

Vervelend he, als mensen zomaar met vooroordelen over je komen.

Oja en rokers zijn dom.
Gelukkig zonder haar
pi_48975302
ik wil on a more serieze noot wel even zeggen dat Prem en zijn crew in Premtime destijds een hele hoop meer onwelbetamelijk verbaal en fysiek geweld naar zich toe kreeg bij hun bezoek aan de multiculti Utechtse probleemwijk, dan toen hij een Lonsdale jongeren honk bezocht, bij de laatste was er zelfs sprake van geen geweld naar hem toe.

die 'gevaarlijke' Lonsdalers lijken mij per saldo toch een stuk minder gevaarlijk en voor aanzienlijk minder overlast te zorgen dan het 'gekleurde categorietje kansloos equivalent '.
pi_48975358
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:07 schreef Kreator het volgende:

.. maar aangezien je de situatie niet kent ...
doe niet zo jammerend kinderachtig, ik heb me gebaseerd op wat je hier erover meldde.

Als je dan gelijk gaat jammeren dat ik bevoordeeld reageer kun je gewoonweg zelf niet tegen een kritische reactie, dat is nogal kneuzerig.

als dat meisje openlijk strafbare beledigende aopmerkingen doet kun je dat gewoon melden aan degene die voor haar stage verantwoordelijk is en daarop kan haar stage voortijdig beeindigd worden.
bij openlijke racistische uitklatingen lijkt me dat ook heel normaal (overigens, dat is gelijk aan eeniedere radikale en strafbare uitlatingen, waarbij echter essenmtieel is dat het gaat om strafbare zaken).

feit is echter dat jij dit topic niet opende om uitlatingen die ze gedaan had, maar je hele argumentatie baseerde op hoe ze eruit zag (en in welke sector haar vriend werkte, alsof dàt zoveel uitmaakt).

Als het je enkel te doen is om iemand die er herkenbaar als 'gabberinnetje' uitziet.... en jij dat 'er niet zo goed vind uitzien'; Tja, dat moet je haar niet aanrekenen, maar kennelijk de leiding van de firma, en die moet je dan aanspreken op het instellen van een algemeen geldende kleed-richtlijn.

maar daarbij is het dan zo dat iedereen daaraan moet voldoen, ook als jijzelf graag met een spijkerbroek of een jasje met een che-guevarra opdruk op werk komt, moet je dan zulke kleding thuislaten...

als in jouw firma dat niet gekozen is, en de kledingkeuze vrij is, moet je dat dat meisje verder niet aanrekenen.
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 mei 2007 @ 19:17:37 #119
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_48975426
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:13 schreef milagro het volgende:
die 'gevaarlijke' Lonsdalers lijken mij per saldo toch een stuk minder gevaarlijk en voor aanzienlijk minder overlast te zorgen dan het 'gekleurde categorietje kansloos equivalent '.
Ik weet niet of het verstandig is om daar in dit topic op in te gaan, want misschien loopt er nog wel ergens een verloren marokkaans schaap rond die wél netjes om 8 uur Freriks bewondert, na een dag hard werken. Die doe je heel veel pijn met deze generalisatie..
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:18:17 #120
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_48975450
TS is afgewezen door de stagaire en nu probeert die haar ZWART te make op Fok!
pi_48975506
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:58 schreef Kreator het volgende:
goed voorbeeld van het Lonsdaledragende tuig wat ik bedoel. Dit is dus NIET het volk dat op zaterdagmiddag bij de golfclub zit. Hier zou de monobrauw-josti dus prima tussenpassen.
Dat is hier 8 km vandaan.
Echt het domste boerenvolk dat er bestaat.

Gelukkig hebben de meeste mensen hier hun volle verstand nog.
Hoe kleiner het dorp, hoe minder buitenlanders, hoe meer van die idioten er wonen.

Westergeest is zo klein dat als je even naar beneden kijkt om je versnelling van je race-fiets te verzetten, je er al doorheen bent.
pi_48975683
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:17 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik weet niet of het verstandig is om daar in dit topic op in te gaan, want misschien loopt er nog wel ergens een verloren marokkaans schaap rond die wél netjes om 8 uur Freriks bewondert, na een dag hard werken. Die doe je heel veel pijn met deze generalisatie..
jammer dan, het is zoals het is en het is zo, dat idd niet iedere Lonsdaler cq kaalkop, weliswaar van foute muziek houdend, een racist is of dom.

en ik begrijp dan ook ergens wel die "weigering" de kleding te laten voor wat het is, omdat anderen dat onderscheid niet willen of kunnen zien.

zo en nu ben ik jullie allemaal zat, en ga ik lekker boekje lezen over een serie moordenaar
ik draag op dit moment een t-shirt van de HEMA, dus go figure
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:25:53 #123
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_48975723
Harcore gabber valt nog wel mee , Black Metal is erger qua denkbeelden
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:52:27 #124
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_48976687
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:47 schreef TeChNo2 het volgende:
Mensen die kortzichtig zijn en iedereen maar over een kam scheren daar heb ik nou een hekel aan! : of het nou racisten zijn of mensen die anderen met lonsdale-kleding racisten noemen, natuurlijk is niet iedereen die londale draagt een racist! en inderdaad dat geldt/gold ook voor australian trainingspakken. Ja en niet alle kaalkopjes zijn racisten of dragen lonsdale (en geloof me, dat kan ik weten). Iedereen die dat soort dingen beweert is zelf net zo bevooroordeeld als degenen die hij/zij beschuldigt.
Wow wat heb jij een originele mening zeg! Je vindt dus dat je mensen niet zomaar moet beoordelen op hun uiterlijk? Wat goed man! Nobel hoor!

Daar gaat dit topic helemaal niet over gast, leer LE-ZEN.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:54:12 #125
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_48976762
Met gare kleren op je stage verschijnen
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: