abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3019026
Ik heb Woensdag een presentatie, ik stotter een beetje, en ik zit er nu al 6 dagen mee in mijn maag. Ik denk dat ik het niet ga trekken

Maar dat terzijde,

Nu al pijn in buik, soms geen honger, veel stiller als normaal, en nog 4 dagen te gaan. Je begrijpt, dat gaat niet goed..

Ik vroeg me af of hier iemand al eens zo erg zenuwachtig is geweest? en hoe dat afgelopen is? Of heb je hetgeen waar je zo zenuwachtig voor was ontlopen? Of heb je het toch geconfronteerd?

Ik ben er benieuwd

pi_3019027
Nu.. ik ben echt bloednerveus. Strakkies iemand van i-net meeten. *hijg* ik heb niet eens kunnen eten :|
pi_3019028
ja ik ken dat... volgens mij kan ik woensdag niet eens presenteren omdat ik dan dood ben.. gezien ik denk ik maandag al geen hap meer door mijn keel kan krijgen
pi_3019032
zenuwachtig zijn voor een presentatie kan ik me voorstellen, maar om iemand van internet te ontmoeten???? Das toch gewoon leuk?

maarre... je slaat je wel door die presentatie heen! Komt helemaal goed met je!

'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
pi_3019035
ik ben bang dat ik dichtsla... de helft ken ik van de groep, andere helft niet, en dan nog eens 5 leraren die je priement aankijken.. sta je daar, helemaal shaken..

whaaargh!

zaterdag 2 februari 2002 @ 09:17:11 #6
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_3019037
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 09:07 schreef FOKke-H het volgende:
ja ik ken dat... volgens mij kan ik woensdag niet eens presenteren omdat ik dan dood ben.. gezien ik denk ik maandag al geen hap meer door mijn keel kan krijgen
Bwhahaha!
Tja de eerste 2 presentatie's had 'k dat ook, lijkt me nogal normaal.
Maar laatst had ik ook "weer" een presentatie, gewoon ff heel goed voorbereid (dat leer je wel na 20x) en hopla ff zegje doen en klaar.
Ik kreeg nieteens meer een boei van een kop zoals vroeger (wat ik altijd vreesde) en toen ik me 20x versprak lulde ik er ff overheen.

Oefening baart kunst, en je er druk om maken is zo kansloos, als je eenmaal begonnen bent met pres. zit je binnen no-time 30minuten verder en vraag je je af waarom jij je zo druk hebt lopen maken.
Gewoon goed voorbereiden, dan kan er NIKS mis gaan

Goeje sheets, duidelijke structuur, en kaartjes met per sheet in kern-woorden wat je wilt vertellen.

Je leeft maar één keer...
pi_3019038
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 09:17 schreef cYbErTiM het volgende:

[..]

Bwhahaha!
Tja de eerste 2 presentatie's had 'k dat ook, lijkt me nogal normaal.
Maar laatst had ik ook "weer" een presentatie, gewoon ff heel goed voorbereid (dat leer je wel na 20x) en hopla ff zegje doen en klaar.
Ik kreeg nieteens meer een boei van een kop zoals vroeger (wat ik altijd vreesde) en toen ik me 20x versprak lulde ik er ff overheen.

Oefening baart kunst, en je er druk om maken is zo kansloos, als je eenmaal begonnen bent met pres. zit je binnen no-time 30minuten verder en vraag je je af waarom jij je zo druk hebt lopen maken.
Gewoon goed voorbereiden, dan kan er NIKS mis gaan

Goeje sheets, duidelijke structuur, en kaartjes met per sheet in kern-woorden wat je wilt vertellen.

zeker mee eens! en dat stotteren.. ach, als mensen zich daaraan storen zijn zij zielig.
pi_3019041
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 09:19 schreef TrashNSk8 het volgende:

[..]

zeker mee eens! en dat stotteren.. ach, als mensen zich daaraan storen zijn zij zielig.

dat is het probleem ook niet. maar als het heel erg is, dan blijf ik hangen, je 'boei' word steeds groter, mensen blijven je aanstaren zo van: komt er nog wat. maar ze durven ook niets te zeggen omdat ze bang zijn dat ze mij in verlegenheid brengen... is zoo klote.
pi_3019045
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 09:20 schreef FOKke-H het volgende:

[..]

dat is het probleem ook niet. maar als het heel erg is, dan blijf ik hangen, je 'boei' word steeds groter, mensen blijven je aanstaren zo van: komt er nog wat. maar ze durven ook niets te zeggen omdat ze bang zijn dat ze mij in verlegenheid brengen... is zoo klote.

probeer daar niet aan te denken, zou ik haast zeggen... Maar als je het allemaal goed voorbereid kan er weinig misgaan en mocht er wel iets misgaan, vang je het snel zelf op. Voorbereiding is echt ALLES!
  zaterdag 2 februari 2002 @ 09:23:51 #10
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_3019046
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 09:20 schreef FOKke-H het volgende:

[..]

Kan je heel simpel oplossen, zorg dat je een bekertje water naast je hebt staan, als je vast loopt neem je gewoon een slok.
Dan lijdt je niet alleen de aandacht op een wat fatsoenlijke manier af, maar het feit dat je ff 'pauzeert' maakt de sfeer weer los en zorgt ervoor dat je rusitg de zin opnieuw kan uitspreken en dat is ook prettiger voor eht publiek.

Zelf haat ik het als je naar een pres. kijkt waar iemand zich zo heel erg loop top te fokken.. dan ga je ook ge-ergerd kijken waardoor de presentator ge-fokter raakt. Is gewoon niks aan te doen

pi_3019049
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 09:23 schreef cYbErTiM het volgende:

[..]

Kan je heel simpel oplossen, zorg dat je een bekertje water naast je hebt staan, als je vast loopt neem je gewoon een slok.
Dan lijdt je niet alleen de aandacht op een wat fatsoenlijke manier af, maar het feit dat je ff 'pauzeert' maakt de sfeer weer los en zorgt ervoor dat je rusitg de zin opnieuw kan uitspreken en dat is ook prettiger voor eht publiek.

Zelf haat ik het als je naar een pres. kijkt waar iemand zich zo heel erg loop top te fokken.. dan ga je ook ge-ergerd kijken waardoor de presentator ge-fokter raakt. Is gewoon niks aan te doen

duidelijk iemand met ervaring. of niet?
  zaterdag 2 februari 2002 @ 09:28:12 #12
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_3019051
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 09:26 schreef TrashNSk8 het volgende:

[..]

duidelijk iemand met ervaring. of niet?

Ja ik heb er genoeg les in gehad, en ik ben zelf van nature geen geweldige presentator. Maar ik kan het nu toch (goed genoeg voor zevens) alleen maar omdat ik veel ge-oefent heb.
pi_3019065
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 09:28 schreef cYbErTiM het volgende:

[..]

Ja ik heb er genoeg les in gehad, en ik ben zelf van nature geen geweldige presentator. Maar ik kan het nu toch (goed genoeg voor zevens) alleen maar omdat ik veel ge-oefent heb.

ik heb 1x totaal onvoorbereid een presentatie moeten geven en met een geweldige arrogantie en een dosis humor een zwetsverhaal opgehangen. Sindsdien kunnen mijn presentaties niet meer stuk, al zorg ik nu wel dat ik ze goed voorbereid.

[flauw]nu nog oefenen met spelling: geoefend[/flauw]

zaterdag 2 februari 2002 @ 10:10:10 #14
21715 moonglade
just a glimmer in on the water
pi_3019106
Ik moest laatst ook weer een presentatie doen, van een uur. Ik was echt doodzenuwachtig, had ook een beetje slecht voorbereid, namelijk in een half uurtje de vorige dag, maar goed. De klas heeft een hekel aan mij, en ik had een rot onderwerp, Ethiek. Nou, ik ging dus helemaal dood van de zenuwen! Maar ik heb het tegen de lerares gezegd (dat de klas zo'n hekel aan mij heeft) en zij heeft er rekening mee gehouden. Ik kreeg gewoon een heel goed (als enige tot nu toe, de populaire rest lekker allemaal een voldoende of matig, whoehahaha)!
Maar goed, wat ik wou duidelijk maken is dat als je zenuwachtig bent, je moet uitzoeken waarom, en als je denkt dat je de tekst vergeet, leg een briefje neer. Denk je dat iedereen vervelend gaat doen, daar kun jij niks aan doen! En verder gewoon naar die paar aardige personen blijven kijken die je goed kent, en het komt wel goed.
ik ben niet nieuwsgierig, ik wil alleen alles van je weten
  zaterdag 2 februari 2002 @ 10:15:31 #15
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_3019119
ONTOPIC:
Allerergste zenuwachtig was ik vlak voor mijn date met een bloedmooi meisje.. goddamn. Dat was pas zenuwachtig zijn!
pi_3019185
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 10:15 schreef cYbErTiM het volgende:
ONTOPIC:
Allerergste zenuwachtig was ik vlak voor mijn date met een bloedmooi meisje.. goddamn. Dat was pas zenuwachtig zijn!
dan ben je tenminste zenuwachtig voor iets leuks!
pi_3019248
Als je zo zenuwachtig bent voor een presentatie (ik ken 't gevoel); oefen oefen oefen! Echt, het maakt een wereld van verschil.

Probeer misschien veel tekst op sheets of in powerpoint te zetten, zodat je minder hoeft te zeggen, en de aandacht van jouw wordt afgeleid.

Succes!

pi_3019905
Presentaties zijn zwaar balen ja . Ikzelf stond ook vaker te shaken voor de klas. Maar meestal ging het toch snel voorbij en was de last weer van de schouders.

Ben blij dat ik geen betogen of spreekbeurten meer hoef te houden

zaterdag 2 februari 2002 @ 12:32:17 #19
21380 AEJT
GVD wat vroeg!
pi_3020153
Rook een dikke joint een half uur voor je presentatie. Wordt je relaxed. Ik zou het niet doen als je normaal niet blowd, maar dat helpt bij mij altijd gigantisch goed. Zelfs bij mijn VWO examens was ik lichtelijk stoned en ik zweer het je, als ik nuchter was geweest had ik ze niet zo goed gemaakt. Dan had ik de hele tijd lopen zenuwpezen.

nb: iedereen die bij de presentatie is => SCHEIT AAN! Je moet jezelf voorstellen dat ze er niet zijn. Bovendien moet geloven in dat wat je zegt ook zo is. Dan kun je het beter overbrengen.

Wanneer ik het ergste zenuwachtig was? Is moeilijk te zeggen, zijn eigenlijk 3 dingen waarvan ik niet kan zeggen bij welke ik het zenuwachtigste was: ophalen van mijn examenpunten, ontmaagd worden (gelukkig was het een fantastische meid die daar wel raad mee wist ) en de eerste keer dat ik een meisje op er bek nam (onzeker zijn zuigt)

[url=http://www.am-ende.net]Am-Ende![/url][br]Give a man fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.[br][url=http://www.relavation.com/fok/foktools/tools/tool.foktracker.php]Fok/Tweakers Tracker[/url]
pi_3020199
ik ben alleen zenuwachtig bij presentaties als het onderwerp me niet aanspreekt, bij intressante onderwerpe ben ik gelukkig heel relax.
pi_3020232
Mijn zenuwachtigste moment was toen ik door een bos liep met een xtc trip en kort daarvoor net weeeer blairwitch project had gezien... Volgens mij ben ik daar behoorlijk gaan flippen, maarja...
pi_3020591
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 12:37 schreef Aneurism het volgende:
Mijn zenuwachtigste moment was toen ik door een bos liep met een xtc trip en kort daarvoor net weeeer blairwitch project had gezien... Volgens mij ben ik daar behoorlijk gaan flippen, maarja...
dan is het je eigen domme rotschuld!!
  zaterdag 2 februari 2002 @ 13:06:53 #23
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_3020682
Ik moet dinsdag een presentatie doen...ben nu al ziek en blijf dat dus nog 3,5 dag
Kan er nix aan doen, maar kan geen onderwerp vinden voor mijn presentatie. Ik heb er nu nog nix aan gedaan, en kan mezelf er niet toe zetten om er iets aan te doen. Durf gewoon niet te beginnen...ben echt zenuwachtig....niet gegeten
To infinity…and beyond!
  zaterdag 2 februari 2002 @ 13:16:37 #24
19706 BitchyLady
nu ook in fotoboek!!
pi_3020829
de ergste keer zenuwachtig?? dat weet ik echt niet meer...kben echt zo vaak zenuwachtig! en vooral voor de vreemdste dingen...date....uitgaan(waar die date dan ook komt)...vakantie....ergens eten met ouders van...iid een presentatie...

enn dan loop je je zo onwijs op te fokken. terwijl hoe vaak je ook tegen je zelf zegt "joh waar maak ik me druk om..bla bla bla" het helpt geen flikker! Wie nog eens een middel vind tegen zenuwachtig heid mag wat mij betreft uitgeroepen worden tot held!

ik had voor mijn vakantie wel van die relax pilletjes gehaald gewoon bij de drogist...hielpen goed, is gewoon homeopathisch en je word er chiller van.

maarja in ieder geval heel veel succes bij je presentatie...en bedenk maar dat het heel ff is en dat het zo over is...

ff pijnlijden en je voelt je weer veel leuker/gezelliger/vrolijker/hongeriger....

Never trust second thoughts. Next thing you know there'll be a third and a fourth...you'll be thinking forever.
  woensdag 6 februari 2002 @ 21:46:01 #25
18538 frederica
Wil weer op wintersport
pi_3073694
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 09:02 schreef FOKke-H het volgende:
Ik heb Woensdag een presentatie, ik stotter een beetje, en ik zit er nu al 6 dagen mee in mijn maag. Ik denk dat ik het niet ga trekken

Maar dat terzijde,

Nu al pijn in buik, soms geen honger, veel stiller als normaal, en nog 4 dagen te gaan. Je begrijpt, dat gaat niet goed..

Ik vroeg me af of hier iemand al eens zo erg zenuwachtig is geweest? en hoe dat afgelopen is? Of heb je hetgeen waar je zo zenuwachtig voor was ontlopen? Of heb je het toch geconfronteerd?

Ik ben er benieuwd

En?? Hoe ging het???
Beter goed gejat dan slecht bedacht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')