abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:10:15 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50134284
Wat heb ik gemist?
pi_50135268
Gaat dit over mij?
pi_50135312
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:27 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik heb het de FA's gevraagd, geduld nu even
Je zou mail moeten hebben
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:16:48 #131
139154 DoNirvana
Nir fucking vana
pi_50153326
even een ander vraagje waarmee maken jullie die mooie plattegrondjes van jullie nieuwe huizen, ik ga binnenkort ook een huis kopen en wil dat ook kunnen
[TK] Marshall valvestate 8200e
Marshalls to da bône
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:19:17 #132
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_50153381
check www.floorplanner.nl
dacht ik
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:19:40 #133
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_50153391
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:42 schreef Marsepein het volgende:
Gaat dit over mij?
jup....
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:30:12 #134
139154 DoNirvana
Nir fucking vana
pi_50153636
hey dankje wel
[TK] Marshall valvestate 8200e
Marshalls to da bône
pi_50153997
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:19 schreef becky27 het volgende:

[..]

jup....
Vorig jaar rond augustus/september na 7 jaar stoppen weer begonnen met roken. Stom, maar gebeurd. In dit jaar verschillende stoppogingen gedaan, waarvan 2 wat serieuzer. Maar op het moment kom ik niet verder dan 2 weken niet roken.

Toch wil ik graag stoppen, maar probleem is mijn werk, en dan met name in Zwitserland. Daar rookt echt elke collega, en probeer dan maar eens niet te roken.

Ik heb me voorgenomen om de volgende stoppoging te laten ondersteunen door weet ik wat voor middel. Maar heb nog geen idee wat. Binnenkort de huisarts maar eens bellen.
pi_50154021
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 22:02 schreef truttebosje het volgende:
zelfs mn geslachtsverandering is gelukt, wat wil een mens nog meer.
Ik had nooit gezien dat er een geslachtsverandering aan zat te komen
pi_50154551
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:44 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik had nooit gezien dat er een geslachtsverandering aan zat te komen
tja....k heb het toch gedaan.
1 druk op de knop en ik was een vrouw ipv man...zo simpel.
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:59:55 #138
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_50160375
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:43 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Vorig jaar rond augustus/september na 7 jaar stoppen weer begonnen met roken. Stom, maar gebeurd. In dit jaar verschillende stoppogingen gedaan, waarvan 2 wat serieuzer. Maar op het moment kom ik niet verder dan 2 weken niet roken.

Toch wil ik graag stoppen, maar probleem is mijn werk, en dan met name in Zwitserland. Daar rookt echt elke collega, en probeer dan maar eens niet te roken.

Ik heb me voorgenomen om de volgende stoppoging te laten ondersteunen door weet ik wat voor middel. Maar heb nog geen idee wat. Binnenkort de huisarts maar eens bellen.
goed zo!
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:29:31 #139
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50161354
quote:

[..]

Een laserbehandeling zoals door BE??

www.prostop.nl dacht ik.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:34:07 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50161523
quote:
*spam*

Echt... Laseren!

*spam*

Een deel van de kosten krijg je mss vergoed door de ziektekostenverzekeraar, en anders heb je de kosten er ook wel uit door het niet roken.
Ik ben er nu anderhalf jaar mee gestopt, E.T. ook.
Echt, een aanrader.
Wij zijn bij www.prostop.nl geweest, nee ik heb er geen aandelen, spammen als het om stoppen met roken gaat mag altijd.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:34:44 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50161545
Sanger! Ik had nog niet verder gelezen! Maar ja, die dus idd!
pi_50161647
Ik zal het eens doorkijken. Dank je.

Ze geven zelfs garantie zie ik

Maar of laseren voor mij de oplossing is. Ik ben niet zo zweverig, en geloof dat soort dingen niet echt. Maar ik zal me er eens verder in verdiepen, wat dat laseren precies doet. En ik zie dat de zorgverzekeraar ook meebetaalt, dat is helemaal mooi.
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:52:51 #143
65960 sanger
pi_50164571
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:37 schreef Marsepein het volgende:
Ik zal het eens doorkijken. Dank je.

Ze geven zelfs garantie zie ik

Maar of laseren voor mij de oplossing is. Ik ben niet zo zweverig, en geloof dat soort dingen niet echt. Maar ik zal me er eens verder in verdiepen, wat dat laseren precies doet. En ik zie dat de zorgverzekeraar ook meebetaalt, dat is helemaal mooi.
Volgens mij is het met laseren geen kwestie van er in geloven. Maar goed, ik rook dan ook niet en heb ook nooit zo een behandeling gehad.

Als de verzekeraar meebetaald is het eigenlijk een kwestie van: baat het niet, dan schaad het ook zeker niet

Hellen gaat het ook doen, zodra ze bevallen is. Op de natuurlijke manier stoppen valt der nogal zwaar (en mij daarmee ook ) en ze wilt toch graag definitief gestopt zijn als de kleine er zometeen is.
pi_50164619
Je hoeft niet zweverig te zijn, als het maar helpt - sort of -

Zelf leg ik het uit als ik een homeopathisch ARTS etc. adviseer : als ondersteuning van de voornemens.
Met 10 korreltjes 's ochtend op de nuchtere maag was ik ook van roken af.
pi_50166531
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:54 schreef MMach het volgende:
Wie niet waagt niet wint natuurlijk
Ik zou nog het liefst een matras in hetvw busje leggen en vertrekken naar verre oorden. Maar Leonidasje is gezegend met bezorgde ouders en die gaan dat waarschijnlijk niet erg zien zitten wegens te veel potentiele foutlopers. En al zegt ze het niet met zoveel woorden, Leonidas zelf heeft niet veel vertrouwen in de 'leukheid' van zo'n soort vakantie. Samen op reis betekent ook samen overnachten, en dat is wel een gevoelige snaar bij de ouders van Leonidas. Ik weet niet of ze al weten of vermoeden dat er al vanalles gebeurd is , maar ik ga het hen niet vertellen
Dit terwijl ik echt wel graag op reis wil, en nog avontuurlijk ook. Ik ben in m'n hele leven 1 keer op reis gegaan, op 13 jarige leeftijd. En nu alles eens goed gaat na alle ellende vind ik dat het tijd is voor een reisje, nu het nog kan (voor je het weet ben ik aan het werk en is het gedaan met lange vakanties).
Afwachten maar
sorry voor late reactie, maar ook bij mij kan je een tijdje komen logeren, m'n ouders zijn denk ik weg rond de 16de juli (en we hebben een zwembad), je moet er natuurlijk mijn gezelschap wel bijnemen
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:25:27 #146
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_50168306
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:41 schreef Archont het volgende:

[..]

sorry voor late reactie, maar ook bij mij kan je een tijdje komen logeren, m'n ouders zijn denk ik weg rond de 16de juli (en we hebben een zwembad), je moet er natuurlijk mijn gezelschap wel bijnemen
Hehe, thnx, ik wil sowieso ooit nog es Leonidas meepakken om jullie zieke huis te tonen Maar het wordt een Normandië-Bretagne trip normaal gezien. Van de ouders van Leonidas mag het voor zover ik gehoord heb, nu moet ik het enkel nog vragen aan Xavier. Ik weet nl niet of hij dat ziet zitten (zijn verzekering) zo'n ritje van +-1600km. Ik wil ook nog de camionette overkopen deze zomer. We hadden overeengekomen dat ik al de kosten die ik al heb gedaan, afgetrokken worden van de prijs die hij zal vragen. Ik heb het eens uitgerekend en het is wel haalbaar, maar hij moet het nog goed vinden ook. Ik wil de motor ervan wat reviseren en dat gaat misschien een paar honderd euro kosten, dus dat heeft hij niet zo graag (dat gaat van de prijs af nl). Terwijl ik er toch graag op aan kan dat de distributieriem niet knapt of zo onderweg. Dus wil ik hem zo snel mogelijk overkopen om preventief onderhoud te kunnen doen (en the a-team kleuren ). maar aangezien x op reis is kan ik het nog niet aanbrengen.
Gisteren nog even gemeten hoe groot de laadruimte achteraan is, en dat is groot genoeg voor een 2 persoonsbed, 2 fietsen, en bagage. Moeten we niet eens een tent op zetten, en kunnen we op ons gemak slapen, which is handy.
pi_50169136
wanneer is de D-riem laatstt vervangen? En zo'n eindje rijden met de M-van is idd mss een beetje risicovol, alhouwel ik met m'n ouders met zo'n busje nog op reis ben geweest naar italie (was wel met zetels in), met een man of 8 dacht ik, en die heeft het toen heel goed uitgehouden, dus zou wel moeten lukken om in bretagne te raken
  woensdag 6 juni 2007 @ 17:36:01 #148
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_50170483
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:50 schreef Archont het volgende:
wanneer is de D-riem laatstt vervangen? En zo'n eindje rijden met de M-van is idd mss een beetje risicovol, alhouwel ik met m'n ouders met zo'n busje nog op reis ben geweest naar italie (was wel met zetels in), met een man of 8 dacht ik, en die heeft het toen heel goed uitgehouden, dus zou wel moeten lukken om in bretagne te raken
Ik heb er geen idee van wanneer die het laatste is vervangen, daarom wil ik dat zo snel mogelijk doen. Iemand uit mijn klas heeft veel ervaring met het reviseren van VW motoren en we gaan dat samen vervangen, inclusief kleppen en timing ed.
Een post vanuit het forum van mijn optie (elektromechanica-elektromecahnica , ja 2 keer ):
(miniman is dus die user met ervaring op dat vlak)

Kheb nu een paar diagrammen gevonden over wat er moet onder handen genomen worden.

De motor

4 cyl, in lijn, let ook op de serieuze scheefstelling van de motor.
-linksboven is de alternator te zien, die tijdens het rijden de batterij oplaadt en de stroom voor radio ed voorziet
-daaronder zit de waterpomp die volgens miniman het zwakke punt kan zijn bij deze ouderdom
-rechts naast de alternator zit de dieselinspuitpomp
en de rest herken je zo wel.

Dus te vervangen dingen:
afdichting kleppendeksel (optioneel)

Ik wil zeker eens een blik werpen onder het kleppendeksel om te zien hoe het daar gesteld is. Is het afdichtingsrubber versleten, dan vervang ik dat.

Luchtfilter

Standaard onderhoud, is alweer een tijdje geleden

Distributieriem+spanrol

Hopefully te vervangen met de hulp van miniman, die de nodige ervaring heeft op dat vlak

Olievulpijp

De groene zit er nu op, die heeft nog een afzonderlijke peilstok. De rode zit op de andere bus, en die wil ik dus. Het bestaande gat voor de afzonderlijke peilstok is dan dicht te lassen oid. Dat is nu het grootste lek.
Ook het afdichtingetje van de olieuitloop in de carter, dat heb ik bij de vorige oliewissel niet kunnen vervangen, terwijl dat wel altijd moet

Waterpomp

Die werkt ook nog, maar misschien es kijken naar de staat, en naar de afdichtingen daar.
Het groene is de onlangs veranderde riem.

Radiator

Zit dus vooraan in de bus. Is tijdens een rit in de vlaamse ardennen lekgeslagen door een steen, maar is nu al enkele maanden gedicht door een leak-stop middel. Zulke middelen zijn tijdelijk, dus die radiator hoop ik te kunnen recupereren uit de andere bus.

Maar mss maak ik daarover ooit es een topic in PTA
  woensdag 6 juni 2007 @ 20:00:07 #149
65960 sanger
pi_50175164
Leuk die gedetailleerde tekeningen

Overigens weet ik uit ervaring dat een distributieriem best makkelijk te vervangen is. Ik heb die van mijn vorige auto destijds op de camping gedaan, zonder al te fancy gereedschap. Ik stond met een gebroken distributieriem voor de Kennedytunnel bij Antwerp.
pi_50182936
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:00 schreef sanger het volgende:
Leuk die gedetailleerde tekeningen

Overigens weet ik uit ervaring dat een distributieriem best makkelijk te vervangen is. Ik heb die van mijn vorige auto destijds op de camping gedaan, zonder al te fancy gereedschap. Ik stond met een gebroken distributieriem voor de Kennedytunnel bij Antwerp.
Daar heb ik eens staan liften in baan drie. Amai Levensgevaarlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')