abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 3 mei 2007 @ 10:24:04 #1
8781 crew  Frutsel
pi_48955879
'Ontbossing in Indonesië snelste ter wereld' (Trouw)

JAKARTA (ANP) - De ontbossing heeft in Indonesië het hoogste tempo ter wereld. In de periode van 2000 tot 2005 verdween elk uur 150 hectare bos, zei de milieuorganisatie Greenpeace donderdag.
,,De volgende generatie Indonesiërs zal helemaal geen bos zien als de regering geen maatregelen neemt om het probleem aan te pakken'', zei een woordvoerder. Het dubieuze record van de razendsnelle ontbossing wordt opgenomen in de volgende editie van het Guinness Book of World Records.

,,Van de 44 landen die samen 90 procent van de bossen ter wereld herbergen, is Indonesië het land met de grootste ontbossing van 1,8 miljoen hectare per jaar.''

Daardoor heeft het land 72 procent van zijn oerwouden verloren. Van de resterende bossen wordt de helft bedreigd door commerciële houtkap, bosbranden en palmolieplantages, waarschuwde Greenpeace.

=================================================================
Regenwoud in de Amazonegebieden is zeker niet groot genoeg meer om daar nog sneller te kappen
pi_48955953
150 hectare per uur
pi_48955954
Probleem is misschien ook dat wij er weinig over kunnen zeggen? was nederland ook niet 1 groot bos ooit?

Maar ja, eeuwig zonde ja.

Alles gaat in stroomversnelling, meer co2 en andere troep in de lucht, smeltende polen, ontbossing.. wordt hier steeds minder leefbaar ben ik bang.
pi_48959202
Ruimte hebben ze nodig voor die milieuvriendelijke palmolie

of is het toch niet zo milieuvriendelijk?
pi_48959773
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:52 schreef indahnesia.com het volgende:
Ruimte hebben ze nodig voor die milieuvriendelijke palmolie

of is het toch niet zo milieuvriendelijk?
Ga jij eens snel bomen planten daar!
pi_48968327
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:05 schreef Aasgier het volgende:

[..]

Ga jij eens snel bomen planten daar!
Er passen er niet meer bij in mijn tuin. Mijn 'koolstofvoetprint' is gecompenseerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')