Vraag mij alleen wel af, er is nog geen pakket ontvangen met eventuele te maken afspraken. Er is ook geen sprake van een digitale meter die is geinstalleerd. Zou oxxio dan al kunnen incasseren? Heb nu namelijk al afgebeld voor het maken van verdere (on)nodige afspraken.quote:Op maandag 7 mei 2007 19:18 schreef MdMa98 het volgende:
mjah idd zal het wel merken, zal nuon idd eens bellen dat is wel een goede van je. Brief is al opgesteld. gaat mij betreft morgen al op de post:P
Ja, kan hoor. Je hebt eerder namelijk telefonisch een overeenkomst gesloten. Nadat je een bevestigingsbrief hiervan hebt ontvangen heb je 7 werkdagen de tijd de overeenkomst te ontbinden (afmelden dus). Krijg je deze brief niet, dan heb je 3 maanden.quote:Op maandag 7 mei 2007 19:21 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Vraag mij alleen wel af, er is nog geen pakket ontvangen met eventuele te maken afspraken. Er is ook geen sprake van een digitale meter die is geinstalleerd. Zou oxxio dan al kunnen incasseren? Heb nu namelijk al afgebeld voor het maken van verdere (on)nodige afspraken.
quote:Op maandag 7 mei 2007 22:47 schreef MdMa98 het volgende:
gelukkig staat er in de kleine lettertjes dat oxio verplicht is aan de wet om binnen 7 dagen opzegging te accepteren.
Nadeel is dat Oxxio altijd wel een manier weet te vinden om je alsnog te naaien.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:36 schreef Witchfynder het volgende:
Of het er in staat of niet, volgens de Wet Koop op Afstand zijn ze verplicht je afmelding binnen een zichttermijn van 7 werkdagen te accepteren.
Nope, dat kan niet inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurdquote:Op maandag 7 mei 2007 21:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, kan hoor. Je hebt eerder namelijk telefonisch een overeenkomst gesloten. Nadat je een bevestigingsbrief hiervan hebt ontvangen heb je 7 werkdagen de tijd de overeenkomst te ontbinden (afmelden dus). Krijg je deze brief niet, dan heb je 3 maanden..
Zoals eerder gezegd: stuur er nog een brief achteraan naar Oxxio, liefst aangetekend en een afschrift hiervan naar Nuon, zodat zij een wilsuiting van je hebben dat je niet wil switchen, mocht Oxxio er nog mee willen komen. Volgens de wetgeving mag een leverancier in principe een switch niet weigeren. Nuon kan niet ff in hun systeem "Klant switcht niet" aanvinken en be done with it. Zo gaat dat niet..
Heeft je oma al geprobeert dit in te dienen bij de geschillencommissie Energie & Water?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 03:07 schreef L-IS het volgende:
Mijn oma komt er maar niet vanaf, ze is in de verkooppraatjes "getrapt" en overweegt zelfs juridische stappen te ondernemen. De helpdesk/administratie belooft allemaal dingen maar komt het gewoon niet na, ze wil namelijk weer naar Essent.. en dat kan niet geregeld worden als Oxxio niet meewerkt.
Ze houden mij oma dus eigenlijk in gijzeling.
Begin er dus niet aan, hoor dit soort verhalen heel veel om mij heen.
Ik ben destijds overgestapt naar Energie Direct en sindsdien heb ik niets meer van Oxxio vernomenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 03:07 schreef L-IS het volgende:
Mijn oma komt er maar niet vanaf, ze is in de verkooppraatjes "getrapt" en overweegt zelfs juridische stappen te ondernemen. De helpdesk/administratie belooft allemaal dingen maar komt het gewoon niet na, ze wil namelijk weer naar Essent.. en dat kan niet geregeld worden als Oxxio niet meewerkt.
Ze houden mij oma dus eigenlijk in gijzeling.
Begin er dus niet aan, hoor dit soort verhalen heel veel om mij heen.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:56 schreef MdMa98 het volgende:
van de week even gebeld, en gister keurig een brief i.v.m de afmelding ontvangen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |