abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48895544
'In Zuid-Holland zijn foto's en privégegevens van honderden hangjongeren door de politie vastgelegd in een database. De jongeren hebben geen strafbare feiten gepleegd, maar zouden volgens de politie wel een bedreiging kunnen vormen voor de openbare orde.

De politie hoopt op deze manier het gedrag van de hangjongeren beter in kaart te kunnen brengen. Het is volgens de politie niet de bedoeling dat de gegevens worden doorgespeeld aan de AIVD of het KLPD.

Critici hebben aan het College Bescherming Persoonsgegevens gevraagd of de politie niet te ver is gegaan met het verzamelen van foto's van de jongeren. Bij jongeren die zich niet op de foto wilden laten zetten zijn namelijk telelenzen gebruikt. De critici vermoeden dat hiermee de privacywetgeving is overtreden. De polite heeft in totaal 174 jeugdgroepen geregistreerd. '

Bron Hangjongeren geregistreerd

Verbaasd me niks. Ze hebben al verschillende keren mijn ID-kaart gevraagd op straat en nummer opgeschreven zodat ze precies weten waar je op een bepaald moment bent. Verbaasd me niks als ze ook afluisterapparatuur onder bankjes stoppen zodat ze hangjongeren die er zitten kunnen afluisteren.
pi_48896970
Belachelijk weer van de politie, lekker weer iedereen die nog niks heeft gedaan een stempel geven.

die redenering ook
quote:
De politie hoopt op deze manier het gedrag van de hangjongeren beter in kaart te kunnen brengen.
Zijn het jongerenpsychologen daar ofzo? Laat ze lekker politiewerk doen en geen jongeren lastigvallen. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat ze pas het gedrag in kaart gaan brengen en de eventuele gegevens daarbij pakken, zodra daadwerkelijk de wet is overtreden door een jongere. Zo hoort het toch ook?

Nu zul je net zien dat dat systeem een omgekeerde werking gaat hebben, in de zin van hangjongeren worden aangesproken op bijvoorbeeld de gesloopte container bij hun hangplek, met als bewijs de in kaart gebrachte gegevens, terwijl het net zo goed een schooiertje van twaalf had kunnen zijn die 's nachts op straat liep te gallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')