abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45745472
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:41 schreef turbulentie het volgende:
gezakt , helaas, een 5 voor engels , een 5 voor nederlands, en een 1 voor de vaktoets bedrijfseconomie havo.
Mischien 1 van jullie een alternatief .... zodat i ktoch nog in februari kan starten ?desnoods MBO ?

zolang het maar geen doe het zelf /avond studie is ...zoals LOI
Waarom moet je per se in februari starten? Is het niet verstandiger om een iets ruimere periode te nemen om je wat beter voor te bereiden?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 31 januari 2007 @ 02:16:37 #153
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_45846242
Hai, bxie!

Ik ben me aan het orienteren (sinds vandaag) en weet ff niet waar ik het zoeken moet.
Ik kwam deze oude thread tegen op fok. En ik wil dus ook zo'n toelatingstoets gaan doen.
Heb jij voor mij evt. wat tips of pointers (websites/informatie) dat ik kan gaan bekijken?
Ik ben ws. te laat om me inte schrijven voor een toets.

Ben wel benieuwd naar een opleiding voor psychologie (universiteit)
of toegepaste psychologie (hbo), of iets anders.
'k Ga morgen ook maar es wat rondbellen (lol), vinden ze vast brutaal.

Alvast Bedankt.

(je PM deed het niet )
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_47197513
Hai sorry voor deze heeeeeeeele late reactie maar ik ben al een eeuw niet meer op fok! geweest, ik ben er nu weer omdat ik ergens een topic ga posten over mijn pc en keek even bij mijn active topics en toen zag ik dit,zodoende !! Je kan je denk ik nog aanmelden voor de toelatingstoets voor het gewone schooljaar, en de eise verschillen per studie en per instituut. Je kan er het beste gewoon heenbellenen vragen wat er van je verwacht wordt en meteen de aanmeldingsformuliren aanvragen !

Succes !!
pi_48892133
Ik moet binnenkort een toelatingstest voor mensen van 21 jaar en ouder doen voor het HBO, voor de opleiding SJD. Ik moet dan het HAVO-examen Nederlands doen en nog een DAT-test.

Iemand ervaring hiermee? Bestaat het HAVO-examen uit een stuk tekst opstellen of moet je gaan zitten ontleden e.d.? En die DAT-test? M'n wiskunde is heel slecht, zou dat me me kunnen opbreken?

Thx!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:57:30 #156
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48892177
http://www.havovwo.nl/

Daar kun je examens vinden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_48892275
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
http://www.havovwo.nl/

Daar kun je examens vinden.
Das wel handig ja! Ff kijken dankje.
pi_48892349
Volgens mij valt de benodigde wiskunde bij SJD wel mee, maar dat kun je beter aan een studieadviseur of decaan van de opleiding ragen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_48892628
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 16:01 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij valt de benodigde wiskunde bij SJD wel mee, maar dat kun je beter aan een studieadviseur of decaan van de opleiding ragen.
Ja ok, maar tot in hoeverre heb je het nodig bij de test?
pi_48894984
Nog mensen hier die deze test gemaakt hebben?
pi_48895061
tvp
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:44:29 #162
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_48895811
D'r zijn hier al vaker topics over geweest.

Hier

lees die ook eens door
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_48896972
Shit, als ik hier het taal-niveau van de gemiddelde user in dit topic zie en dan niemand die gezakt is (of ze durven het niet te zeggen), dan kan deze test niet bijzonder zwaar zijn...

Ik ga hem binnenkort ook maken in Zwolle, krijg de datum etc. nog door, ben benieuwd.
pi_48897346
Dankje!

Hehe als ik dat zo doorlees moet het niet al te moeilijk zijn die test..
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:22:46 #165
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_48903682
Topics gemerged
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_48942656
Thx

Nog mensen die hem binnenkort ook gaan maken?
  zondag 6 mei 2007 @ 02:55:14 #167
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_49054293
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:35 schreef g4st het volgende:
Thx

Nog mensen die hem binnenkort ook gaan maken?
Ik heb me aangemeld voor de toelatingstest van de studie: Digitale Communicatie op het HU.
Heb -Email- contact gehad met de persoon die hierover gaat en die heeft uitgelegd hoe ik me kon inschrijven, zo gezegd zo gedaan.

Ik wacht nu op een uitnodiging voor de toelatingstest van deze studie, deze zal begin juni plaatsvinden en betreft een HAVO eindexamen Nederlands.
Als dit examen met succes afgerond is volgt er nog een intake gesprek.

Ben al een tijdje aan het leren (wil niets aan toeval overlaten) en heb ben er zelf ook vrij zeker van dat deze toets niet zo'n probleem gaat vormen.

Waar ik me de laatste tijd echter wel zorgen over maak is of ik wel over de juiste kennis beschik om deze opleiding te starten en succesvol af te ronden.

Ik ben in ieder geval wel begonnen om PHP +MYSQL en Flash te leren zodat ik hier niet in achterblijf (dit zijn vakken die we later ook op de opleiding krijgen)
Beschik verder over ruime kennis van (x)HTML,CSS2, Photoshop en javascript voorzover dat benodigt is voor de studie.
Ben dus wel redelijk autodidact, laten we hopen dat dit genoeg zal zijn in samen met mijn motivatie natuurlijk.

Tevens heb ik ook veel aan dit topic gehad qua informatie en zal zeker weer even posten als ik een uitnodiging heb ontvangen en als ik al dan niet toegelaten ben tot de studie.

Veel succes voor iedereen die ook een toelatingstest of colloquium doctum gaat doen

[ Bericht 0% gewijzigd door Drakire op 06-05-2007 03:01:45 ]
pi_49901890
Ik moet 15 juni de toets maken voor de opleiding comunnicatie op inholland diemen. Nederlands, Engels en economie. Alleen voor economie schijt ik een beetje als ik zie hoeveel opgaven ik moet leren.
pi_49948157
Ik had twee weken geleden het Colliquium Doctum aan de Uva afgelegd voor Rechtsgeleerdheid.
VWO Nederlands en VWO Engels gehad (tegelijk met de landelijke examens). Deze twee heb ik behaald. Voor de rest had ik (niet centraal) geschiedenis 2e fase. Deze heb ik helaas niet behaald.

Maar ik moet zeggen, VWO Nederlands en VWO Engels was gewoon te doen. Had me aantal punten berekend en met de gemiddelde jaarlijkse norminering moet ik het (makkelijk) gehaald hebben. Alleen geschiedenis was pittig veel leren. Maar goed. Geen ramp voor mij. Ben nu ook bezig met met me propadeuse jaar. Deze ga ik gewoon halen. Maar op zicht was het C.D. best makkelijk (mits je 3 maanden van tevoren serieus de tijd ervoor neemt om de stof te bestuderen), maar ik praat nu dan wel over toelating voor rechten.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 00:06:58 #170
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_50600046
quote:
Dag Drakire,

Je hebt de 21+-toets voldoende gemaakt. Vandaar dat ik je uitnodig voor een gesprek van ongeveer 15 minuten waarin je je motivatie om aan onze opleiding te beginnen kunt toelichten.

Met vriendelijke groet,

Norbert van der Hulst
Die toets stelde dus werkelijk niets voor, mij was verteld dat het om een HAVO eindexamen Nederlands zou gaan, die gemaakt moest worden in een tijdsbestek van 1 uur.
Ik had dus ook geleerd om het complete HAVO eindexamen Nederlands in 1 uur te maken (waar havisten dus 3 uur voor krijgen.)

Kom ik daar zo binnen, zeggen ze dus dat je er 2 uur voor krijgt, deel 1 was een samenvatting met de zelfde omvang als een officieel HAVO eindexamen Nederlands.
Maar deel twee was dus een stukje tekstverklaren met 3 vragen , waarvan je bij een vraag uit moest leggen wat de bijgevoegde grafiek inhield.
En bij de laatste vraag vroegen ze om je eigen mening over het onderwerp.

Ik had echt veel en veel te veel geleerd, in het laatste leerstadium zelfs VWO stof doorgenomen .

Nu dus een gesprek om mijn motivatie mondeling toe te lichten, maar dat is meer een formaliteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')