quote:Werk
Buitenlanders die naar Argentinië reizen met het doel om daar werk uit te voeren, betaald of onbetaald, hebben een consulair visum nodig.
Dit visum wordt verstrekt voor een periode van een jaar en kan worden verlengd door de Nationale Directie voor Migraties in Argentinië.
LET WEL: Men moet er rekening mee houden dat voor dit soort visa men van te voren over een speciale toestemming moet beschikken die wordt verstrekt door de Nationale Directie voor Migraties in Argentinië. Deze toestemming wordt gewoonlijk direct aangevraagd in Argentinië door het contracterende bedrijf of instelling, in enkele gevallen wordt het aangevraagd door het Consulaat.
Vereisten:
- Paspoort (met geldigheid van minimum een jaar vanaf datum afgifte visum)
- Vier foto's (4x4 - bij voorkeur met lichtblauwe achtergrond - ¾ profiel rechterkant)
- Geboorteakte op internationaal formulier en gelegaliseerd met een Apostille
- Bewijs van goed gedrag op internationaal formulier gelegaliseerd met een Apostille
- Medische Verklaring (dit formulier wordt door het Consulaat verstrekt) met een Apostille
- Toelatingsbewijs (verstrekt door de Nationale Directie voor Migraties in Argentinië.
- Beëdigde verklaring wat betreft het ontbreken van strafbare antecedenten (wordt getekend in aanwezigheid van de Consul)
- Betaling van het overeenkomstige consulaire tarief (raadpleeg het Consulaat)
* ) personen die een contract hebben met Argentijnse bedrijven of instellingen moeten bovendien een arbeidsovereenkomst tekenen in aanwezigheid van de Consul.
**) personen die door Nederlandse bedrijven naar Argentinië uitgezonden worden moeten bij deze bedrijven hun arbeidsovereenkomst bekrachtigen.
***) echtgenotes(n) en kinderen van aanvragers van een tijdelijke werkvergunning, die een verblijfsvergunning willen verkrijgen voor Argentinië moeten hun familieverband aantonen door middel van de overeenkomstige huwelijks- en geboorteaktes op een internationaal formulier met Apostille.
Of anders Diegoquote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:04 schreef Hik het volgende:
Misschien heeft flipsen nog wel een baantje voor je!
Heb je ervaring met schoonmaakwerk?
(..)
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:03 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Of anders Diego
Heb je ervaring met luchtkastelen ?
www.5ca.nlquote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:16 schreef Train het volgende:
Bedankt voor de reply's, ik was inderdaad een beetje vaag in mijn post.
Ik ben inmiddels wat verder met mijn research en heb van een aantal mensen gehoord dat ik het bij de callcentres moest proberen. Alleen wisten deze mensen geen specifiekie informatie hierover.
Het gaat er mij met name om dat ik mijn woonruimte en levensomstandigheden kan betalen.
Wat het Spaans betreft, wanneer ik enige zekerheid heb over woonruimte en eventueel werk daar, zal ik een cursus Spaans in Nederland volgen ter voorbereiding. Een probleem wat hiermee naar voren komt is natuurlijk dat Spaans spreken vaak een vereiste is. Alleen wil ik graag eerst wat zekerheid hebben.
Dat van de werkvisa heb ik ook gelezen, maar ik wilde eerst onderzoeken of ik uberhaupt wel kon werken en leven daar voordat ik alle oficiele dingen zou regelen.
heeft er iemand toevallig informatie over deze callcenters en eventueel vrijwilligerswerk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |