abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48880517
geachte dames en heren,

Ik zit met een probleempje waarvan ik hoop dat jullie me enigszins kunnen helpen/adviseren. Ik ben een jongen van 22 jaar, en het grootste gedeelte van mijn vriendengroep bestaat uit dames. Ik heb wel vrienden van mijn eigen geslacht, hoor, maar die zijjn zegmaar zwaar in de minderheid . Op zich vind ik dat helemaal geen probleem, want ik heb altijd de grootste lol met de dames, ik en ze goed en zij kennen mij ook goed. En daar zit nou juist een beetje mijn probleem... Ik ben namelijk verliefd geworden op een van de dames .

Ik ken haar al een hele tijd en we gaan erg goed met elkaar om,. al die tijs al als vrienden. We zien elkaar bijna om de dag (uitgaan, sporten, etc.). Ik hab een hele tijd het idee dat zij me wel zag zitten en in principe zag iedereen dat om me heen ook wel. Ze deed dingen die je normaal niet zo snel zou doen, tenzij je iemand echt leuk vind. Iedereen viel het op hoe veel en hoe leuk we met elkaar om gingen, behalve ik. Uiteindelijk kreeg ik het ook door, werdt verliefd en heb het erop gewaagd. Reply; zij was niet in luvv :'(.

Sinds dien merk ik dat het ietwat afzwakt. Op een of andere manier is er een bepaalde spanning ontstaan, en dat is ook best normaal. Ze wil dolgraag vrienden zijn, maar blijkbaar ook niet meer dan dat. En ik vind het veel te leuk om met haar om te gaan, dus er zal waarschijnijk kwa omgang niet veel veranderen. En nu komt mijn vraag...

Is het zo, dat het lastiger is, of anders is, om verliefd te worden op een persoon die je al een lange tijd kent als een normale vriend? Kortom; is het een beetje me eigen schuld dat ze niet verder wil dan gewoon vrienden zijn, omdat ik misschien wat te lang heb gewacht. Nogmaals; de hele omgeving viel het op, maar om de een of andere manier kwam het er nooit van...

Eniewee.. ik ben benieuwd
pi_48880603
relaties maakt een goeie vriendschap echt kapot
neem dat maar van me aan
af en toe is het gewoon beter om goede vrienden te zijn dan een relatie met elkaar te hebben
pi_48880807
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 09:16 schreef melvjehz het volgende:
neem dat maar van me aan
af en toe is het gewoon beter om goede vrienden te zijn dan een relatie met elkaar te hebben
ligt eraan hoe goed je elkaar kent, als je elkaar heel goed kent maakt een relatie een vriendschap niet kapot
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 1 mei 2007 @ 09:29:34 #4
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_48880823
Dat krijg je als je met vrouwen probeert vrienden te zijn
  dinsdag 1 mei 2007 @ 09:31:42 #5
83951 rashudo
project 2501
pi_48880876
Het kan, na lange tijd, en met het verliefd worden op iemand anders, maar zelfs dan zal het af en toe 'awkward' zijn.
Their eyes opaque.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 09:33:52 #6
177598 tbs-johny
oe la la la
pi_48880932
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 09:16 schreef melvjehz het volgende:
neem dat maar van me aan
pi_48880980
Dat hoeft niet hoor.
Ik heb al 5,5 jaar een relatie met mijn beste vriend.
We hebben het er gewoon op gewaagd.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
pi_48881265
En als je een andere vriendin opduikelt is ze opeens jaloers omdat ze veel minder aandacht van je krijgt
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 1 mei 2007 @ 09:51:59 #9
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_48881339
je vraagt dus eigenlijk of je ergens in het recente verleden een window of opportunity hebt gemist bij haar?
Daar kom je alleen achter door haar te vragen of ze ooit wèl verliefd op je is geweest. Heb je dat al gevraagd?

Ik heb ooit iest soortgelijks meegemaakt, althans: ook een vriendengroep met veel dames erin, waarvan er één mij lang leuk vond maar niet wederzijds mijnerzijds; jááren later werd ik ineens verliefd op haar maar dat was dus ruimschoots te laat.
Dat werd een tijdje moeilijk en daarna nog een tijdje really ugly, maar inmiddels kunnen we weer spreken van een hele hechte vriendschap! zonder amoureuze gevoelens van beide kanten. Dus het kàn best goedkomen, maar daar valt weinig aan te forceren.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_48881386
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 09:51 schreef Garisson72 het volgende:
je vraagt dus eigenlijk of je ergens in het recente verleden een window of opportunity hebt gemist bij haar?
Daar kom je alleen achter door haar te vragen of ze ooit wèl verliefd op je is geweest. Heb je dat al gevraagd?
Nee, nog niet gevraagd. Inderdaad misschien wel handig om dat eens te doen. Stom dat ik daar zelf niet op ben gekomen, het lag zo voor de hand, haha
  dinsdag 1 mei 2007 @ 10:00:49 #11
94676 Garisson72
pi_48881514
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 09:54 schreef FreePartyBooster het volgende:

[..]

Nee, nog niet gevraagd. Inderdaad misschien wel handig om dat eens te doen. Stom dat ik daar zelf niet op ben gekomen, het lag zo voor de hand, haha
haha!
soms is the bleeding obvious too obvious hè...
dus dat ga je nu vragen? haar antwoord wel even hier verklappen hè!
pi_48881546
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 09:11 schreef FreePartyBooster het volgende:
Is het zo, dat het lastiger is, of anders is, om verliefd te worden op een persoon die je al een lange tijd kent als een normale vriend? Kortom; is het een beetje me eigen schuld dat ze niet verder wil dan gewoon vrienden zijn, omdat ik misschien wat te lang heb gewacht. Nogmaals; de hele omgeving viel het op, maar om de een of andere manier kwam het er nooit van...
Ik vond 't vooral eng. Ik vond 't eng omdat hij me al zo goed kende, ik kon hem niet de "leuke" innovative voorspiegelen, hij wist precies hoe ik in elkaar zat. Raar dat ik dat eng vond, eigenlijk, want hij viel echt voor mij, voor alle goede en slechte dingen...

Daarnaast vond ik het vooral raar om na te denken over seks met hem. Het idee dat de jongen die ik drie jaar lang als "een vriend" had gekend, ineens "mijn vriend" zou worden en mij dus ook naakt zou zien, zou aanraken, terwijl hij altijd mijn voorbeeld was van een platonische vriendschap.

De twijfel was er... ongeveer een dag of drie. Daarna ben ik er vol voor gegaan. Is het anders om verliefd te worden op iemand die je al jaren kent? Ja. Het is heel anders, omdat je echt valt op de persoon, niet op een ideaalbeeld van iemand die je net kent, wiens karakter je eerst nog maar eens moet onderzoeken. Is het lastiger? Nee, niet echt. Het is er of het is er niet, veel moeite heb ik er niet voor hoeven doen. Ruim vier jaar verder zijn we nog steeds gek op elkaar, en een kapotte vriendschap? Neuh. We zijn nog steeds maatjes. We zijn maatjes die zielsveel van elkaar houden, lol kunnen maken en ook tussen de lakens klikt het nog steeds geweldig.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:06:18 #13
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_48883047
Ik denk dat ze er verstandig aan doet om afstand te nemen...

Als iemand graag met je omgaat maar erachter komt dat het van jouw kant meer is
dan alleen vriendschap ga je twijfelen ofdat die omgang gebaseerd is op vriendschap
of verliefdheid...

Ze zal er dus aan twijfelen ofdat je al die tijd oprecht een vriend bent geweest...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:08:14 #14
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_48883103
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:06 schreef B-FliP het volgende:

dan alleen vriendschap ga je twijfelen ofdat die omgang gebaseerd is op vriendschap
of verliefdheid...

Ze zal er dus aan twijfelen ofdat je al die tijd oprecht een vriend bent geweest...
True, ik denk dat het vrij ongemakkelijk is als je weet dat een goede vriend/vriendin op je geilt terwijl jezelf niets in die richting voelt...
pi_48883755
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:06 schreef B-FliP het volgende:

of verliefdheid...

Ik denk dat mensen die daaraan gaan twijfelen, een heel beperkte kijk op vriendschap hebben...

Iemand die een relatie met mij wil, vindt mij, neem ik aan, ook aardig. Ik ben nog van de oude stempel die denkt dat je een relatie hebt om meer dan seks alleen, misschien vreemd. In een relatie zit dus altijd al een stuk vriendschap. Als iemand dat hele pakket met mij wil, dan twijfel ik niet aan de vriendschappelijke gevoelens die er ongetwijfeld ook zullen zijn, en kan het me verder niet veel schelen. Ik houd de vriendschap gewoon aan en doe er ook geen seconde moeilijk over. Je kiest er niet voor verliefd op iemand te worden, het overkomt je. Soms is dat wederzijds, soms niet, maar daar hoef je dan nog niet om gestraft te worden.
pi_48883927
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:31 schreef innovative het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen die daaraan gaan twijfelen, een heel beperkte kijk op vriendschap hebben...

Iemand die een relatie met mij wil, vindt mij, neem ik aan, ook aardig. Ik ben nog van de oude stempel die denkt dat je een relatie hebt om meer dan seks alleen, misschien vreemd. In een relatie zit dus altijd al een stuk vriendschap. Als iemand dat hele pakket met mij wil, dan twijfel ik niet aan de vriendschappelijke gevoelens die er ongetwijfeld ook zullen zijn, en kan het me verder niet veel schelen. Ik houd de vriendschap gewoon aan en doe er ook geen seconde moeilijk over. Je kiest er niet voor verliefd op iemand te worden, het overkomt je. Soms is dat wederzijds, soms niet, maar daar hoef je dan nog niet om gestraft te worden.
True. Ik vind d'r als vriendin (lees: vriendschappelijk) dan ook nu niet ineens minder leuk ofzo. Als het aan mij ligt veranderd er vrijwel niets t.o.v. voorheen, wat betreft de omgang dan . Al vind ik het wel moeilijk om te zien als ze met andere jongens staat te whateveren, maarja daar kan 'k ook weinig aan veranderen, ghehe .
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:49:34 #17
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_48884279
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:31 schreef innovative het volgende:

Ik bedoelde helemaal niet een relatie om seks alleen... ( snap ook niet hoe je dat uit m'n post haalt? )

Als je verliefd op iemand bent dan doe vaak meer om diegene jou ook leuk te laten vinden...
Dit doe je echter met een andere reden dan vriendschap... Als je dat ontkent ben je naar
mijn mening tegen jezelf aan t liegen...

Draai t eens om... Een vriendin van jou waar je niet tot aangetrokken bent, maar wel al jaren
een hele hechte vriendschap mee hebt, zegt verliefd op je te zijn... Ik zou het persoonlijk raar
vinden om dan alleen te zeggen, "ja sorry t is niet wederzijds" , en dan helemaal niet anders
tegen haar en de vriendschap aan te kijken en op dezelfde voet door te gaan...
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:53:17 #18
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_48884369
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:37 schreef FreePartyBooster het volgende:
True. Ik vind d'r als vriendin (lees: vriendschappelijk) dan ook nu niet ineens minder leuk ofzo. Als het aan mij ligt veranderd er vrijwel niets t.o.v. voorheen, wat betreft de omgang dan . Al vind ik het wel moeilijk om te zien als ze met andere jongens staat te whateveren, maarja daar kan 'k ook weinig aan veranderen, ghehe .
Je neemt dus genoegen met alleen vriendschap terwijl je verliefd bent... Dat je consessies
doet is lief maar veranderd niets aan de situatie en je gevoelens... Je negeert t alleen...

Je hebt haar op de hoogte gebracht van deze gevoelens en dus is t ook niet iets wat je
stilzwijgend kan laten over gaan...

Ik zeg niet dat de vriendschap over hoeft te zijn, maar afstand van haar kant is heel
begrijpelijk en verstandig naar mijn mening...
B-FliP Youtube Channel
pi_48884481
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:53 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Je neemt dus genoegen met alleen vriendschap terwijl je verliefd bent... Dat je consessies
doet is lief maar veranderd niets aan de situatie en je gevoelens... Je negeert t alleen...

Je hebt haar op de hoogte gebracht van deze gevoelens en dus is t ook niet iets wat je
stilzwijgend kan laten over gaan...
Klopt, je beschrijft het inderdaad zoals het is. Maar volgens mij zit er weinig anders op...
pi_48885083
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:49 schreef B-FliP het volgende:
Ik bedoelde helemaal niet een relatie om seks alleen... ( snap ook niet hoe je dat uit m'n post haalt? )

Als je verliefd op iemand bent dan doe vaak meer om diegene jou ook leuk te laten vinden...
Dit doe je echter met een andere reden dan vriendschap... Als je dat ontkent ben je naar
mijn mening tegen jezelf aan t liegen...

Draai t eens om... Een vriendin van jou waar je niet tot aangetrokken bent, maar wel al jaren
een hele hechte vriendschap mee hebt, zegt verliefd op je te zijn... Ik zou het persoonlijk raar
vinden om dan alleen te zeggen, "ja sorry t is niet wederzijds" , en dan helemaal niet anders
tegen haar en de vriendschap aan te kijken en op dezelfde voet door te gaan...
Ik ga er vanuit dat iemand die verliefd op me is, me ook gewoon aardig vindt. En aardig vinden is in mijn ogen genoeg voor een vriendschap, is de basis van vriendschap. Wat daaraan ten grondslag heeft gelegen vind ik verder niet zo interessant. Dat bedoelde ik te zeggen: vriendschap is er toch wel, of er nu meer bij speelt of dat het alleen maar vriendschap is.

De reden verandert het resultaat niet: je vindt elkaar aardig en hebt het gezellig samen. Het is me meer dan eens gebeurd dat een vriend van me met de mededeling kwam verliefd op me te zijn, terwijl ik niets voor die persoon voelde. Dat verandert mijn gedrag niet, en die vriendschappen bestaan tot de dag van vandaag nog steeds.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:27:42 #21
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_48885478
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:14 schreef innovative het volgende:
Ik ga er vanuit dat iemand die verliefd op me is, me ook gewoon aardig vindt.
Dat is idd vrij normaal ja...
quote:
En aardig vinden is in mijn ogen genoeg voor een vriendschap, is de basis van vriendschap. Wat daaraan ten grondslag heeft gelegen vind ik verder niet zo interessant. Dat bedoelde ik te zeggen: vriendschap is er toch wel, of er nu meer bij speelt of dat het alleen maar vriendschap is.
Dat is naief en egocentrisch... Je gaat ervan uit dat iedereen die verliefdheid uit kan
schakelen naar wens, en dat vriendschappelijke acties louter vriendschappelijk
bedoelt zijn al weet je dat deze persoon meer voor je voelt...

Dat er mannen rondlopen die eigenlijk verliefd zijn maar genoegen nemen met vriendschap
(met hoop op meer) is triest maar hun eigen probleem... Maar als je als vrouw bewust
bent van deze verliefdheid, en deze naast je neerlegt, leg je dus ook een deel van die
vriend van je neer, en kijk je alleen naar wat je wil zien... Fijne vriendschap...
quote:
De reden verandert het resultaat niet: je vindt elkaar aardig en hebt het gezellig samen. Het is me meer dan eens gebeurd dat een vriend van me met de mededeling kwam verliefd op me te zijn, terwijl ik niets voor die persoon voelde. Dat verandert mijn gedrag niet, en die vriendschappen bestaan tot de dag van vandaag nog steeds.
En de hoop op meer (hoe klein die kans ook is) waarschijnlijk ook...
B-FliP Youtube Channel
pi_48885558
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:27 schreef B-FliP het volgende:

Dat er mannen rondlopen die eigenlijk verliefd zijn maar genoegen nemen met vriendschap
(met hoop op meer) is triest maar hun eigen probleem... Maar als je als vrouw bewust
bent van deze verliefdheid, en deze naast je neerlegt, leg je dus ook een deel van die
vriend van je neer, en kijk je alleen naar wat je wil zien... Fijne vriendschap...
het is dan maar aan de persoon die verliefd is om de vriendschap te beëindigen, niet aan diegene die niet verliefd is, maar wel nog steeds vrienden wil blijven.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:34:30 #23
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_48885667
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:30 schreef petitlapin2 het volgende:
het is dan maar aan de persoon die verliefd is om de vriendschap te beëindigen, niet aan diegene die niet verliefd is, maar wel nog steeds vrienden wil blijven.
haha, want de vriendschap is iets wat jij wil dat het is?
B-FliP Youtube Channel
pi_48885884
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:34 schreef B-FliP het volgende:

je kan toch niet verwachten dat iemand die wel nog vrienden wil blijven de vriendschap gaat beëindigen. Het is aan diegene die de vriendschap niet meer wil. Dat lijkt me zeer logisch.

als een verliefde vriend geen normale vriendschap meer met mij kan hebben, moet hij maar gaan, maar ik ga hem niet wegsturen.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_48885956
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:27 schreef B-FliP het volgende:
Dat is naief en egocentrisch... Je gaat ervan uit dat iedereen die verliefdheid uit kan
schakelen naar wens, en dat vriendschappelijke acties louter vriendschappelijk
bedoelt zijn al weet je dat deze persoon meer voor je voelt...

En de hoop op meer (hoe klein die kans ook is) waarschijnlijk ook...
Egocentrisch, wellicht. Naief? Nee. Ik ga er namelijk niet vanuit dat iemand de verliefdheid uit kan schakelen, ik ga er wel vanuit dat iemand meer is dan een berg chemische reacties die 'm toevallig verliefd op me maken. Natuurlijk weet ik dan dingen anders bedoeld kunnen zijn, alleen ben ik niet van plan er dan ook anders op te reageren. Als iemand weet hoe de vork in de steel zit (daar ben ik heel eerlijk in), dan is het zijn probleem als hij nog ergens meer achter zoekt.

Ik zie niet in wat daar verkeerd aan is. Het is niet míjn probleem als iemand verliefd op me wordt, heel bot gezegd. Daarnaast vind ik het nog veel, veel kwalijker om een vriendschap op te blazen of juist een "semi-verliefdheid" te gaan faken. Daarmee haal je een vriend pas neer.
pi_48886018
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:34 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Je stelt het een beetje als: óf het een (verliefd, dus relatie), óf het ander (vriendschap compleet breken).
pi_48886061
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:41 schreef petitlapin2 het volgende:
als een verliefde vriend geen normale vriendschap meer met mij kan hebben, moet hij maar gaan, maar ik ga hem niet wegsturen.
Dat denk ik dus ook. Hoe vaak hoor je niet dat mensen zeggen "ik ga het niet zeggen want dan werk ik de hele vriendschap naar de klote als het niks wordt". Dan gaat de verliefde persoon zijn mond dus maar houden. Dat vind ik jammer. Ten eerste, niet geschoten is altijd mis, zég het gewoon. Had mijn vriend dat vier jaar geleden niet gedaan dan waren we nu ook niet gelukkig samen. Ten tweede, als je je mond houdt uit angst de vriendschap te vernielen, dan leef je toch des te meer in een leugen?

Als iemand niet kan leven met het feit dat het niet wederzijds is, dan is dat zijn keuze.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:10:00 #28
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_48886743
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:48 schreef innovative het volgende:
Dat denk ik dus ook. Hoe vaak hoor je niet dat mensen zeggen "ik ga het niet zeggen want dan werk ik de hele vriendschap naar de klote als het niks wordt".
Dan is de vriendschap en omgang dus al niet meer alleen op vriendschap gebaseerd...
quote:
Dan gaat de verliefde persoon zijn mond dus maar houden. Dat vind ik jammer. Ten eerste, niet geschoten is altijd mis, zég het gewoon. Had mijn vriend dat vier jaar geleden niet gedaan dan waren we nu ook niet gelukkig samen.
Er is idd een kans dat het wederzijds is...
quote:
Ten tweede, als je je mond houdt uit angst de vriendschap te vernielen, dan leef je toch des te meer in een leugen?
Negeren is hoe dan ook fout... Het gaat mij om het fenomeen vriendschap... Een aantal mensen
schijnt het hier helemaal niet boeiend te vinden waarop de vriendschap gebaseerd is maar
is alleen geinteresseerd in hun beeld van die vriendschap... En als iemand die je als vriend
beschouwt het moeiijk heeft met gevoelens voor jou dan is dat maar 'zijn probleem'...

Ik vind dat een hele vage reactie op iemand die je als vriend beschouwd... Ik zou t er iig
moeilijk mee hebben als een vriendin tegen me zou zeggen verliefd op me te zijn en zou
met haar overleggen wat het beste is om te doen naar haar en mijn mening... Ik zou
geinteresseerd zijn in de vraag ofdat ze ooit anders tegen me aan zou kunnen kijken...
quote:
Als iemand niet kan leven met het feit dat het niet wederzijds is, dan is dat zijn keuze.
Maar ofdat je verwikkeld wil zijn in een vriendschap die niet gebaseerd is op
vriendschap maar op hoop op meer ook...
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:15:03 #29
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_48886907
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:46 schreef FreePartyBooster het volgende:
Je stelt het een beetje als: óf het een (verliefd, dus relatie), óf het ander (vriendschap compleet breken).
Helemaal niet, dat heb ik een aantal posts geleden nog gezegd...

Er moet gepraat worden, en gekeken worden wat de beste acties zijn om te doen...

Zij kan helpen om je duidelijk te maken dat het nooit iets anders zal worden als
vriendschap, en hier zal ook een bepaalde gedragsverandering tegenover staan...

Aanrakingen en dergelijke, die eerst compleet normaal waren, zullen moeten worden
vermeden...

Ervanuit gaan dat niets hoeft te veranderden is een btje simpel naar mijn mening...
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:16:56 #30
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_48886971
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:41 schreef petitlapin2 het volgende:
je kan toch niet verwachten dat iemand die wel nog vrienden wil blijven de vriendschap gaat beëindigen. Het is aan diegene die de vriendschap niet meer wil. Dat lijkt me zeer logisch.

Dus dan blijft de puppy dus doen wat hij doet, verandert er niets, en heb je dus geen
pure vriendschap...

Ik zeg ook niet dat de vriendschap over hoeft te zijn... Maar een klein btje bewustzijn
bij wat er in de ander omgaat en wat de beweegredenen zijn is niet verkeerd...

Afspraken maken over wat het beste is om te doen ook niet...
B-FliP Youtube Channel
pi_48887129
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 10:00 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

haha!
soms is the bleeding obvious too obvious hè...
dus dat ga je nu vragen? haar antwoord wel even hier verklappen hè!
ja, en met die vraag kun je ook al de vriendschap saboteren , hè, dus best listig het zo direct op de vrouw af te vragen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_48887229
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:21 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, en met die vraag kun je ook al de vriendschap saboteren , hè, dus best listig het zo direct op de vrouw af te vragen.
Interessant.. leg uit..
pi_48887314
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:15 schreef B-FliP het volgende:
Helemaal niet, dat heb ik een aantal posts geleden nog gezegd...

Er moet gepraat worden, en gekeken worden wat de beste acties zijn om te doen...

Zij kan helpen om je duidelijk te maken dat het nooit iets anders zal worden als
vriendschap, en hier zal ook een bepaalde gedragsverandering tegenover staan...

Aanrakingen en dergelijke, die eerst compleet normaal waren, zullen moeten worden
vermeden...

Ervanuit gaan dat niets hoeft te veranderden is een btje simpel naar mijn mening...
Uhm, 't zal dan wel aan mij liggen maar ik heb sowieso niet de gewoonte erg aanhalig te zijn. Drie zoenen bij begroeting en drie zoenen bij afscheid en that's it. Vind ik niet meer dan normaal, doe ik ook bij familie etc. Wellicht hebben we verschillende referentiekaders maar voor mij hoeven knuffels enzo sowieso niet vermeden te worden. Hetzelfde geldt voor msn-gesprekken ( ), ik doe niet aan msn. Sms-en hetzelfde verhaal, dat doe ik eveneens nagenoeg niet.

Een platonische vriendschap is bij mij ook écht platonisch, buiten wat beleefde aanrakingen gewoon geen gefrut en gedoe. Dansen is bij mij bijvoorbeeld ook nooit heel extreem fysiek. Ik dans uitdagend maar alleen, over 't algemeen, en ben me heel bewust van de boodschap die ik uitzend naar anderen toe. Als er van mijn kant geen extra boodschap achter zit, pas ik daar sowieso mee op - of iemand nou meer voor me voelt of niet.
pi_48887402
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:25 schreef FreePartyBooster het volgende:

[..]

Interessant.. leg uit..
nu ja, niet zo moeilijk, toch?

als niet verliefde partij weten dat de ander hopeloos verliefd is, kan wel enige spontaniteit wegnemen, hè... je gaat ms op eieren lopen, dingen niet vertellen om de ander niet te kwetsen , je gaat ms de ander minder opzoeken/bellen, uit angst 'foute' signalen af te geven, immers je gedrag is blijkbaar toch reden geweest voor die ander om op je te vallen, en blijkbaar door die vraag te stellen, is er toch sprake van enige hoop... je houding naar die ander toe heeft hem/haar ms het idee gegeven dus dat het wel eens wederzijds kan zijn.

ikzelf kap een vriendschap, die blijkbaar voor de ander veel meer dan dat was, vaak toch wel af, omdat het mijn ervaring is, dat het daarna niet meer werkt, er toch verwijten komen, en je niet meer vrij uit kan praten (chargerend gezegd) over bepaalde dingen dus.
pi_48887427
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:27 schreef innovative het volgende:

[..]
...lap_tekst...
Compleet mee eens
pi_48887512
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:30 schreef milagro het volgende:

ikzelf kap een vriendschap, die blijkbaar voor de ander veel meer dan dat was, vaak toch wel af, omdat het mijn ervaring is, dat het daarna niet meer werkt, er toch verwijten komen, en je niet meer vrij uit kan praten (chargerend gezegd) over bepaalde dingen dus.
Maar dan zou je dus in principe alleen verliefd kunnen worden op mensen die je net kent (= mensen die je nog niet goed kent)...? tenzij 't wel wederzijds is natuurlijk...
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:37:06 #37
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_48887628
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:27 schreef innovative het volgende:
Uhm, 't zal dan wel aan mij liggen maar ik heb sowieso niet de gewoonte erg aanhalig te zijn. Drie zoenen bij begroeting en drie zoenen bij afscheid en that's it. Vind ik niet meer dan normaal, doe ik ook bij familie etc. Wellicht hebben we verschillende referentiekaders maar voor mij hoeven knuffels enzo sowieso niet vermeden te worden. Hetzelfde geldt voor msn-gesprekken ( ), ik doe niet aan msn. Sms-en hetzelfde verhaal, dat doe ik eveneens nagenoeg niet.

Een platonische vriendschap is bij mij ook écht platonisch, buiten wat beleefde aanrakingen gewoon geen gefrut en gedoe. Dansen is bij mij bijvoorbeeld ook nooit heel extreem fysiek. Ik dans uitdagend maar alleen, over 't algemeen, en ben me heel bewust van de boodschap die ik uitzend naar anderen toe. Als er van mijn kant geen extra boodschap achter zit, pas ik daar sowieso mee op - of iemand nou meer voor me voelt of niet.
Da's duidelijk, maar je hebt hiermee nog geen antwoord gegeven op mijn reactie op jouw post...

Jij zei in je vorige post er weinig boodschap aan te hebben ofdat iemand meer voor je voelt
dan alleen vriendschap, als deze zich maar alleen vriendschappelijk naar je gedraagt...

Dan vraag ik mezelf af wat jij onder het fenomeen vriendschap verstaat...
B-FliP Youtube Channel
pi_48887671
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:33 schreef FreePartyBooster het volgende:

[..]

Maar dan zou je dus in principe alleen verliefd kunnen worden op mensen die je net kent (= mensen die je nog niet goed kent)...?
uuuh, nee, ik word niet verliefd op mensen met wie ik al sinds tijden een vriendschap heb en van alles onderneem.

dus bijvoorbeeld wel op collega's die ik al tijden ken, maar buiten werk niet mee om ga, maar niet op mannen waar ik veel mee optrek of anderzins vriendschappelijk kontakt heb om er dan na een jaar ineens verliefd op te worden.

ik word niet vaak verliefd, maar wel snel, en het is zo te merken aan me, dat ik meer wil.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:39:24 #39
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_48887705
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:33 schreef FreePartyBooster het volgende:
Maar dan zou je dus in principe alleen verliefd kunnen worden op mensen die je net kent (= mensen die je nog niet goed kent)...? tenzij 't wel wederzijds is natuurlijk...
Nee, verliefd worden heb je niet onder controle... Wat je ermee wil en hoe je ermee omgaat wel...
B-FliP Youtube Channel
pi_48887790
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:38 schreef milagro het volgende:

[..]

uuuh, nee, ik word niet verliefd op mensen met wie ik al sinds tijden een vriendschap heb en van alles onderneem.

dus bijvoorbeeld wel op collega's die ik al tijden ken, maar buiten werk niet mee om ga, maar niet op mannen waar ik veel mee optrek of anderzins vriendschappelijk kontakt heb om er dan na een jaar ineens verliefd op te worden.

Kan me er ook weinig bij voorstellen, na bijv een vriendschap van zoveel jaar je ineens wel verliefd wordt op diegene. Wat is er dan precies veranderd?
pi_48888013
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:41 schreef Moja het volgende:

Kan me er ook weinig bij voorstellen, na bijv een vriendschap van zoveel jaar je ineens wel verliefd wordt op diegene. Wat is er dan precies veranderd?
Tja, in ons geval was hij gaan studeren, zichzelf tegengekomen en is hij daardoor veranderd. Ik zat in mijn examenjaar en werd zelfstandiger daardoor. We hebben elkaar toen een periode minder gezien, van de ene op de andere dag is het contact intensiever geworden en toen is de vonk dubbel en dwars overgeslagen.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:54:08 #42
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_48888184
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:41 schreef Moja het volgende:

Je kan heel anders naar iemand kijken na een bepaalde gebeurtenis... Hoe klein
deze ook is...

Ik stoei en slaap regelmatig met vriendinnen en met sommige heb ik soms ook seks (als
geen van beiden een relatie heeft) naast de normale vriendschappelijke dingen...

Daarbij maak ik van tevoren duidelijk dat ik niet verliefd ben, en dit is tot dusver
vrijwel altijd goed gegaan, maar is wel eens voorgekomen dat een van die
vriendinnen meer begon te voelen... Heel duidelijk zijn en afspraken maken dingen
anders of niet meer te doen is dan wel noodzakelijk... Het boeit me iig zeker wel
wat die vriendinnen voelen en de intenties waarom ze met me omgaan...
B-FliP Youtube Channel
pi_48888333
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:54 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Je kan heel anders naar iemand kijken na een bepaalde gebeurtenis... Hoe klein
deze ook is...
Zie ik toch anders. Je kan misschien iemand in een ander licht zien na een bepaalde gebeurtenis. Maar dan nog moet ik me aangetrokken voelen tot diegene, en dan bedoel ik echt niet alleen het uiterlijk. Dat is er bij mij in het begin al, of gewoon niet.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 14:19:56 #44
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_48888994
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:59 schreef Moja het volgende:
Zie ik toch anders. Je kan misschien iemand in een ander licht zien na een bepaalde gebeurtenis. Maar dan nog moet ik me aangetrokken voelen tot diegene, en dan bedoel ik echt niet alleen het uiterlijk. Dat is er bij mij in het begin al, of gewoon niet.
Dus jij hebt geen vrienden waar je je seksueel tot aangetrokken zou kunnen voelen?

vrienden die je erg mooi vind en waar je een fijne omgang mee hebt?

Zou je uitsluiten dat je op een van die vrienden verliefd zou kunnen worden?
B-FliP Youtube Channel
pi_48889607
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 14:19 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Dus jij hebt geen vrienden waar je je seksueel tot aangetrokken zou kunnen voelen?

vrienden die je erg mooi vind en waar je een fijne omgang mee hebt?

Zou je uitsluiten dat je op een van die vrienden verliefd zou kunnen worden?
Het is geen questie van 'zou kunnen gaan voelen' dat is er gewoon of niet

Ik heb dus idd ook geen vrienden waar ik me op die manier tot aangetrokken voel. Ik kan wel zien dat ze bijv knap zijn, leuk karakter oid. Alleen heb ik net dat ene gevoel er zelf niet bij
  dinsdag 1 mei 2007 @ 14:54:36 #46
94676 Garisson72
pi_48890102
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:21 schreef milagro het volgende:

[..]

maar zij weet al dat hij verliefd op haar is/was - in de OP staat dat hij haar gevraagd heeft maar nul op zijn rekest kreeg. Daarna is, zoals te verwachten, de vriendschap wat bekoeld, maar ik maak er niet uit op dat het onmogelijk is geworden. "er zal waarschijnijk kwa omgang niet veel veranderen", zegt TS in de OP.
Lijkt mij dat je dan wel een keer kunt vragen, bij juiste setting & timing & mood, of zij in vervlogen tijden van weleer ooit wèl verliefd op hem was. Dat was de vraag waar de OP toch om draaide?

Het gevaar lijkt me nu, dat je die vraag niet goed timed of in gespannen sfeer stelt, waardoor zij zich misschien bedreigd voelt. Als je hem echter stelt in ongedwongen sfeer, zelfs beter: in retrospect op de verliefdheid die er ooit was van TS' kant (of is jouw verliefdheid nog helemaal niet over, TS?), dan heb je kans dat je er normaal over kunt praten.
Zul je zien dat de lucht tussen jullie ook nog opklaart, voorzover nodig. Zulke situaties, mits goed aangepakt, kunnen jullie zelfs dichter bij elkaar brengen, omdat je je openstelt. Is bij mij ook gebeurd!

[ Bericht 3% gewijzigd door Garisson72 op 01-05-2007 14:59:52 ]
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:00:58 #47
77575 NiTiN
Move On Up
pi_48890280
It happens. En als dat niet wederzijds is, dan hoeft dat geen probleem te zijn.
Als dat wel wederzijds is dan is dat geweldig!

Hoewel de vriendschap en de voortzetting daarvan daarna nog even onduidelijk zijn, dus daar kan ik niks over zeggen.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_48891870
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 14:38 schreef Moja het volgende:

[..]

Het is geen questie van 'zou kunnen gaan voelen' dat is er gewoon of niet

Ik heb dus idd ook geen vrienden waar ik me op die manier tot aangetrokken voel. Ik kan wel zien dat ze bijv knap zijn, leuk karakter oid. Alleen heb ik net dat ene gevoel er zelf niet bij
zo werkt dat bij mij ook.

bij exen heb ik ook dat gevoel niet meer, ik zie nog wel wat ik in ze zag, alleen het roept dat ene niet meer bij me op.

met vrienden en exen dus geen sex, niet uit principe, maar ik 'zie ze zo" gewoon niet meer, geen keuze, dus, gewoon een gevoeeeeeeeeeeeel dat er is of niet is, of er was maar weg is en dan ook niet meer terug komt.

wat niet wil zeggen dat ik geen sex kan hebben of willen met iemand waar ik niet verliefd op ben.
de kans is dan echter wel groot, dat als ik er sex mee heb, er na verloop van tijd alsnog gevoelens krijg, maar dan was er geen vriendschap aan voorafgaand.

duidelijk uitgelegd, nee, niet echt, maar Moja begrijpt me wel
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:52:09 #49
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_48891974
Ik heb al jaren een goede relatie met mijn beste vriend.
We deden zo'n beetje alles met elkaar behalve sex, dus hebben we dat ook geprobeerd en dat ging ook goed.
Ik zou geen relatie willen met iemand met wie ik niet beste vrienden kan zijn.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_48893387
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:52 schreef Spacehamster het volgende:
Ik heb al jaren een goede relatie met mijn beste vriend.
We deden zo'n beetje alles met elkaar behalve sex, dus hebben we dat ook geprobeerd en dat ging ook goed.
Ik zou geen relatie willen met iemand met wie ik niet beste vrienden kan zijn.
Zoals jij 't omschrijft zou ik 't dus niet kunnen. Ik moet wel echt ontzettend verliefd worden op een vriend wil ik er een relatie mee beginnen. Dit klinkt een beetje lafjes, zo van "ach, dan hebben we in ieder geval elkaar"...
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:44:48 #51
176763 EkzCluSivv
One Of A Kind..
pi_48895821
It takes a minute to learn, but a lifetime to master...
pi_48895860
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:48 schreef milagro het volgende:

[..]

duidelijk uitgelegd, nee, niet echt, maar Moja begrijpt me wel
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:29:31 #53
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_48901382
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 16:30 schreef innovative het volgende:
Zoals jij 't omschrijft zou ik 't dus niet kunnen. Ik moet wel echt ontzettend verliefd worden op een vriend wil ik er een relatie mee beginnen. Dit klinkt een beetje lafjes, zo van "ach, dan hebben we in ieder geval elkaar"...
Dat ligt aan jouw interpretatie. We hebben een prima sexleven.
En buiten dat sexleven hebben we prima andere activiteiten.
Ik zou me in no time dood vervelen met iemand die alleen maar goed voor sex is. Dat is een uurtje of wat leuk, maar daarna.....?
pi_48909383
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:29 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Ik zou me in no time dood vervelen met iemand die alleen maar goed voor sex is. Dat is een uurtje of wat leuk, maar daarna.....?
Ik zou me in no time dood vervelen met iemand waarbij alles alleenmaar 'prima' is
  woensdag 2 mei 2007 @ 00:26:40 #55
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_48912438
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:11 schreef Moja het volgende:

[..]

Ik zou me in no time dood vervelen met iemand waarbij alles alleenmaar 'prima' is
Sex die altijd "fantastisch" is, is een sprookje.
Alleen de eerste paar keer met iemand is fantastisch en daarna nog af en toe.
Maar misschien gebruik je viagra of lsd en dan ervaar je het natuurlijk anders.
pi_48916206
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:29 schreef Spacehamster het volgende:
Dat je een relatie hebt voor de seks heb ik ook niet gezegd. Daarnaast heb ik niet gezegd dat jullie geen goed seksleven zouden hebben, heb jij een leesprobleem ofzo? Ook ik vind maatjes zijn belangrijk, en ook ik heb een relatie waarin we gewoon kunnen lachen samen, leuke dingen doen etc. Ik kende mijn vriend al jaren en ook wij waren al maatjes voor het leven. Alleen lees ik in jouw stukje zoiets als "ach, we waren al vrienden, het werkte toch al tussen ons, dus toen ook maar seks erbij gedaan en nu noemen we het een relatie".

Dat is niet genoeg voor mij. Ik wil ook gewoon verliefd worden, juist als het iemand is waar ik een jarenlange vriendschap mee heb gehad. Ik wil geen friends with benefits zijn die toevallig wat meer beloven aan elkaar, ik wil lovers, gepassioneerde minnaars zijn die het ook buiten het bed geweldig met elkaar kunnen vinden, iets wat ze al jaren konden. Het is voor mij niet zo van "laten we seks dan ook maar proberen" geweest. Ik was écht voor hem gevallen, compleet verliefd en heb me er vol ingestort - de eerste tijd zelfs zónder seks.

Wat Moja ook zegt, ik wil niet iemand die "prima" is. Ik wil iemand die me compleet ondersteboven laat zijn - in ieder geval in het begin van de relatie, ik wil die one out of a million vinden. Daarmee bedoel ik geen geweldige orgasmes, ik bedoel juist de emoties die hij bij me los maakt zonder dat er uberhaupt seks aan te pas hoeft te komen. Prima vind ik genoegen nemen met te weinig. Of ik altijd op zoek ben? Neuh, ik ben ruim vier jaar gelukkig met mijn lief. En natuurlijk wordt de verliefdheid minder na een tijdje, maar het feit dat ik dat gevoel wel gehad heb, maakt voor mij dat ik zo zeker weet dat dit meer is dan vrienschap en toevallig seks. Dit is liefde.
pi_52484350
Ik heb een opmerking om iets wat innovative zegt is misschien wat aan de late kant:

Ik ga een hele tijd met een meid om 5 jaar via msn contact gehad tot we besloten elkaar te ontmoeten,dit dit was ontzettend leuk, we zijn erg close geworden en het is effe verder gegaan dan dat, daardoor ben ik verliefd op haar geworden, ze wil echter alleen maar vrienden blijven(we zagen elkaar regelmatig tot nu ineens) het punt is ze wil vrienden blijven, en ik wil dat op zich ook wel, alleen nu ik dus te horen krijg dat ze gevoelens voor en ander heeft, weet ik niet of ik dat volhou., want al geef ik erg veel om haar, ik blijf smoor en ze gaat daar gewoon mee om alsof er niks aan de hand is.
Zelfs al wil ik vrienden blijven, wat dus tot voor kort ook erg leuk was. het is de vraag of ik het wel volhou, niet of ik het niet wil!!

Hoe moet ik daar in godsnaam mee omgaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')