abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48875337
Als ik klaar ben met mijn studie wil ik ongeveer 5 maanden reizen. Ik ben al eens 4 maanden in Ecuador geweest en Zuid Amerika trekt me erg. Daarnaast lijkt me zuid Oost azie ook erg mooi. Nu zijn veel bestemmingen mooi, maar deze trekken me erg aan. Vertrek zal september of oktober zijn.
Ik zou van zuid amerika graag naar argentinie(pataganie/Buenos Aires) willen en misschien een stop in Quito maken.

In azie wil ik graag naar bali om te surfen, komodovaranen bekijken en Vietnam/cambodja maleisie zien.

Mijn vragen:
Weet iemand rond de wereldtickets voor azie en zuid amerika? Ik heb ze niet kunen vinden.

Heeft iemand ervaring met deze combinatie? En is het beter om te kiezen tussen 1 continent?

En wat zijn echte aanraders om te doen? Ik heb in ecuador bij mensen thuis geslapen, kan dit daar ook. En ik hou niet echt van massatoerisme. vb: in ecuador heb je een treinrit vanaf riobamba, vol met toeristen. Een keer zoeits wat als bestemming een niet te missen besteming is is oke. Zoalng het maar niet de hele tijd zo is.
Andere tips, opmerkingen en vragen zijn welkom. Mocht iets niet duidelijk zijn, vraag het en ik zal zo snel mogelijk het proberen te antwoorden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_48877061
Voor round the world tickets (RTW) kun je het beste even bij een reisbureau binnenlopen. Die zijn zo ingewikkeld dat je ze niet via internet kan boeken.

Het lijkt mij in ieder geval beter (en verantwoorder) om voor 1 van beiden te gaan. Op die manier kun je je veel beter verdiepen in de verschillende landen en gebieden waar je reist.

Overigens geef je aan niet naar 'toeristische plekken' te willen maar ga je naar 2 gebieden die platgelopen worden door backpackers en andere toeristen. Waarom ga je dan niet juist naar gebieden die echt wat onbekender zijn, Georgië en Armenië of Kazachstan en de andere landen in midden Azië?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 00:25:00 #3
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_48877299
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 00:11 schreef DutchTrain het volgende:
Voor round the world tickets (RTW) kun je het beste even bij een reisbureau binnenlopen. Die zijn zo ingewikkeld dat je ze niet via internet kan boeken.
Ok. Kan ik gelijk laten uitzoeken of losse enkeltjes niet goedkoper zijn. En als het weinig uitmaakt heb je dan wel meer bewegingsvrijheid.
quote:
Het lijkt mij in ieder geval beter (en verantwoorder) om voor 1 van beiden te gaan. Op die manier kun je je veel beter verdiepen in de verschillende landen en gebieden waar je reist.
Ja klopt, daar heb je eigenlijk ook wel gelijk in. Aangezien beide continenten me erg leuk lijken is de combi een hollands comprimis. Ik spreek redelijk spaans, dus in zuid amerika kan ik me redden en contact hebben met de lokale bevolking. Ik weet niet hoe makkelijk dit in zuid oost azie is.
quote:
Overigens geef je aan niet naar 'toeristische plekken' te willen maar ga je naar 2 gebieden die platgelopen worden door backpackers en andere toeristen. Waarom ga je dan niet juist naar gebieden die echt wat onbekender zijn, Georgië en Armenië of Kazachstan en de andere landen in midden Azië?
Klopt ook. Maar daar lijkt me de taal een grote barriere. Of valt dit wel mee in vergelijking met zuid oost azie?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_48879866
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 00:25 schreef One_of_the_few het volgende:
Klopt ook. Maar daar lijkt me de taal een grote barriere. Of valt dit wel mee in vergelijking met zuid oost azie?
In ZO Azië kun je waarschijnlijk wel goed met Engels terecht, gezien het toerisme daar. Als je je Spaans wil gebruiken en of verbeteren dan kun je natuurlijk goed door ZA gaan reizen.
Anderzijds heb je wel 5 maanden, dus je zou ook nog een Chinese / Russische / Arabische taalcursus kunnen gaan volgen in die tijd, misschien wel in het land van bestemming
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:39:50 #5
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_48885829
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 08:13 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

In ZO Azië kun je waarschijnlijk wel goed met Engels terecht, gezien het toerisme daar. Als je je Spaans wil gebruiken en of verbeteren dan kun je natuurlijk goed door ZA gaan reizen.
Anderzijds heb je wel 5 maanden, dus je zou ook nog een Chinese / Russische / Arabische taalcursus kunnen gaan volgen in die tijd, misschien wel in het land van bestemming
Een taal leren is wel leuk ja. Indonesisch schijnt wel te doen te zijn. Chinees lijkt me vrij ingewikkeld. als ik een taal ga leren doe ik dat idd in het land van bestemming, dat is met spaans ook goed bevallen.
And that is the news.''
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:48:29 #6
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_48886068
Ik zou zeker een keuze maken. In 5 maanden kun je een leuke "route" doen in Zuid-Amerika, bijvoorbeeld Argentinië combineren met Brazilië en eventueel wat Bolivia? Misschien ben je door je tijd in Ecuador minder geintersseerd om weer de hele hooglanden af te gaan (als je echt wat anders wilt doen), maar Bolivia heeft bijvoorbeeld een paar verbluffende landschappen die je nergens anders vindt. Zuid-Argentinië en Brazilie zijn sowieso weer compleet anders.

Tenzij je niet lang meer te leven hebt, of binnenkort een 6-ling krijgt en je dus echt twee continenten in een keer moet doen, zou ik het lekker bij één houden!

Overigens is Zuid-Amerika vanzelfsprekend weinig onontdekt meer, maar van massatoerisme kun je nou ook niet echt spreken. Sommige stukken (Riobamba, Macchu Pichu, dat soort dingen) zijn natuurlijk zeer toeristisch. Op andere stukken kom je over het algemeen veel minder mensen tegen. Ook maakt het zeer veel uit wanneer je gaat en waar je verblijft. Er is een behoorlijk vreschil in toerisme-gevoel tussen een enorm backpackershotel of een klein pension in iemands huis natuurlijk...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_48890180
Zuidooist Azie, zeker weten. Dat is nog lekker niet zo erg toeristisch, ik zou dan beginnen in China. Daar zie je bijna geen touristen en dan doorreizen naar Vietnam, Cambodja, Thailand, Maleise en en dan als laatste Bali.

Ik heb voirg deze landen gedan, 3.5 maand dan China. Vietnam, Cambodja, Thailand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')