Waarom zou je soep uit blik koken, ff warm maken is genoeg.quote:Op maandag 30 april 2007 12:17 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, niet het trekken van bouillon, gewoon een blik in een pan legen en opwarmen.
I know... het is vloeken in de kerk om dat hier te zeggen.![]()
Maar wrsch gaat dat troebele verhaal dan ook op?
Soms gaat de telefoon over, moet je even wegrennen, zet je de magnetron te hoog, dat soort dingenquote:Op maandag 30 april 2007 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je soep uit blik koken, ff warm maken is genoeg.
Als je het te lang kookt gaat het schiften.quote:Op maandag 30 april 2007 12:14 schreef Brighteyes het volgende:
Het gebeurt mij nl. regelmatig dat de soep, bij het opwarmen, kookt.
En proef dan echt geen gekke dingen dus ik vraag me af waarom dat eigenlijk niet mag.
Iemand die het weet?
Idd, dan vergeet ik dat het op staat etc. etc.quote:Op maandag 30 april 2007 12:26 schreef mvt het volgende:
[..]
Soms gaat de telefoon over, moet je even wegrennen, zet je de magnetron te hoog, dat soort dingen
Dat vooral. En ten tweede willen ze de kwaliteit van de soep behouden. Als je het kookt dan gaat de smaak achteruit. Probeer maar eens erwtensoep te laten koken, zonder dat deze aanbrand. Soep proeft dan heel zoutig.quote:Op maandag 30 april 2007 12:28 schreef Cylvia het volgende:
[..]
Als je het te lang kookt gaat het schiften.
Bij tomaten/champignon soepen e.d. (gebonden soepjes)
Waarom is dat dan erg, dat de bouillon troebel wordt?quote:Op maandag 30 april 2007 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Je moet boullion die je trekt voor de soep niet koken (denk dat je het daar over hebt) maar tegen het koken aan laten zitten. Als je boullion kookt ipv" trekt" dan wordt ie blind (troebel)
Als je een heldere groentesoep wilt maken heb je een heldere bouillion nodig.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom is dat dan erg, dat de bouillon troebel wordt?
OK, duidelijk!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je een heldere groentesoep wilt maken heb je een heldere bouillion nodig.
Verder gebruik je het ook als basis voor aspic, en dat is ook helder mooier.
Het is gewoon mooier, een teken van vakmanschap, beheersing van het vak.
Verrek, nu je het zegt... in restaurants is de soep altijd veel helderder dan bji mij thuisquote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je een heldere groentesoep wilt maken heb je een heldere bouillion nodig.
Verder gebruik je het ook als basis voor aspic, en dat is ook helder mooier.
Het is gewoon mooier, een teken van vakmanschap, beheersing van het vak.
Dat komt vooral omdat ze in restaurants zakjes (als filter) gebruiken, waar ze de groentes enzo in leggen.quote:Op zondag 10 juni 2007 08:38 schreef MaLo het volgende:
[..]
Verrek, nu je het zegt... in restaurants is de soep altijd veel helderder dan bji mij thuis.
Wat een openbaring![]()
Hij moet net niet koken, maar wel bewegen, je ziet een duidelijke convectiestromingquote:Op zondag 10 juni 2007 07:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
OK, duidelijk!
Hoe kan ik precies zien dat bouillon tegen de kook aan zit?
Dat kan ik zo niet zeggenquote:Ik heb gister voor het eerst zelf bouillon getrokken. Ik had wel één 'borrel', maar niet het was niet zo dat het geheel borrelde. Heb ik de bouillon toch te ver laten komen?
Nee, schuim is eiwit wat stolt, het kan zijn dat er weinig eiwit vrijkomt.quote:Ik kreeg trouwens ook vrijwel geen wit schuim aan het oppervlak. Is dat slecht?
Nog nooit gebruikt.quote:Op zondag 10 juni 2007 10:42 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Dat komt vooral omdat ze in restaurants zakjes (als filter) gebruiken, waar ze de groentes enzo in leggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |