Hallo allemaal
![]()
,
Ik weet niet of dit topic hier hoort of in DIG. Ik heb hem hier geplaatst omdat jullie naar mijn mening meer ervaring met camera’s hebben die in de buitenlucht gebruikt worden.
Eens per jaar geeft mijn vriendengroep een feest (fuif, of hoe je het ook wilt noemen). Vorig jaar kregen we een idee om het opbouwen (tent, afrastering, etc.), het feest zelf en het afbreken op beeld vast te leggen door foto’s te maken om een x aantal seconden. Van deze foto’s zou dan later een film gemaakt worden zoals je ook wel eens ziet van de groei/bloei van bloemen of iets anders.
Om de foto’s te maken maakte we gebruik van een webcam, logitech quickcam pro 5000 (als ik het me goed herinner). Het maken van de foto’s was niet moeilijk, dat deden we m.b.v. een programma waarmee we de interval van het nemen van de foto’s konden instellen. De foto’s die gemaakt werden was echter niks te zien. Doordat de foto’s overdag op een zonnige dag gemaakt waren had dit tot gevolg dat ze erg overbelicht waren. Je kon een beetje zien als de zon achter een wolk verscholen was of op het moment dat de zon onderging.
Omdat we het dit jaar weer willen doen ben ik aan het zoeken naar geschikte camera’s. Jammer genoeg heb ik nauwelijks (lees geen) verstand hiervan, net als de rest van de groep. Daarom heb ik dit topic geopend, om jullie om adviezen te vragen of een geschikte camera(s).
Ik zoek dus een camera die gebruikt kan worden op zonnige (en minder zonnige) dagen, zowel overdag als ’s avonds/’s nachts. De camera moet aangesloten kunnen worden via een ethernet-kabel (netwerkkabel) en/óf via een usb-kabel. De foto’s die gemaakt worden dienen niet op de camera zelf opgeslagen te worden maar direct op een pc/laptop, dit laatste vooral omdat we gedurende het feest deze foto’s op de onze website willen plaatsen (als een soort van stream).
Indien jullie meer informatie nodig hebben, laat maar weten. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt.