abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48842707
Hallo allemaal ,

Ik weet niet of dit topic hier hoort of in DIG. Ik heb hem hier geplaatst omdat jullie naar mijn mening meer ervaring met camera’s hebben die in de buitenlucht gebruikt worden.

Eens per jaar geeft mijn vriendengroep een feest (fuif, of hoe je het ook wilt noemen). Vorig jaar kregen we een idee om het opbouwen (tent, afrastering, etc.), het feest zelf en het afbreken op beeld vast te leggen door foto’s te maken om een x aantal seconden. Van deze foto’s zou dan later een film gemaakt worden zoals je ook wel eens ziet van de groei/bloei van bloemen of iets anders.

Om de foto’s te maken maakte we gebruik van een webcam, logitech quickcam pro 5000 (als ik het me goed herinner). Het maken van de foto’s was niet moeilijk, dat deden we m.b.v. een programma waarmee we de interval van het nemen van de foto’s konden instellen. De foto’s die gemaakt werden was echter niks te zien. Doordat de foto’s overdag op een zonnige dag gemaakt waren had dit tot gevolg dat ze erg overbelicht waren. Je kon een beetje zien als de zon achter een wolk verscholen was of op het moment dat de zon onderging.

Omdat we het dit jaar weer willen doen ben ik aan het zoeken naar geschikte camera’s. Jammer genoeg heb ik nauwelijks (lees geen) verstand hiervan, net als de rest van de groep. Daarom heb ik dit topic geopend, om jullie om adviezen te vragen of een geschikte camera(s).
Ik zoek dus een camera die gebruikt kan worden op zonnige (en minder zonnige) dagen, zowel overdag als ’s avonds/’s nachts. De camera moet aangesloten kunnen worden via een ethernet-kabel (netwerkkabel) en/óf via een usb-kabel. De foto’s die gemaakt worden dienen niet op de camera zelf opgeslagen te worden maar direct op een pc/laptop, dit laatste vooral omdat we gedurende het feest deze foto’s op de onze website willen plaatsen (als een soort van stream).

Indien jullie meer informatie nodig hebben, laat maar weten. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt.
pi_48842926
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_48843155
Dat lijkt me meer een topic voor het vinden van een normale digitale camera, niet echt wat ik dus zoek.
  zondag 29 april 2007 @ 17:36:17 #4
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_48843518
kun je dit dan niet beter met een webcam doen?

zijn vast wel progjes voor
pi_48843695
Juiste logitech drivers installeren. Deze drivers zorgen ervoor dat de belichting automatisch zo goed mogelijk wordt gecorrigeerd.
Dat zou moeten werken.
Blaat,
Roy
pi_48844190
gewoon een webcam gebruiken die af en toe een plaatje captured en online zet

en anders moet je een fotocamera met timelapse recording nemen
de meeste powershot camera's van canon hebben dat
  FOK!fotograaf zondag 29 april 2007 @ 18:12:44 #7
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_48844553
quote:
Op zondag 29 april 2007 17:23 schreef BugWorks het volgende:
Dat lijkt me meer een topic voor het vinden van een normale digitale camera, niet echt wat ik dus zoek.
Ook een gewone compact camera kun je via usb aansluiten op je PC en zo via interval foto's laten maken...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_48845888
Sommige dan toch :p
Blaat,
Roy
pi_48846247
met een webcam lukt dat niet heb het vandaag ook geprobeert maar de zon is gewoon te fel
Every war is different, every war is the same.
pi_48846407
Hebben jullie ook een voorkeur wat betreft een webcam, merk en type?

Ik heb namelijk net eens wat geprobeerd met de webcam van me laptop (Acer OrbiCam), en ik moet zeggen dat het me verbaasd hoe duidelijk de foto's waren. En dat terwijl de zon schijnt en toch alles redelijk goed herkenbaar is.
pi_48847083
Tja ik heb ook een logitechtje thuis van 20 pleuri.. En die past zich automatisch aan op de lichtomstandigheden..

Vormt geen probleem.. Alleen welke het is kan ik zo 123 niet vinden, is een OEMversie dus op de doos staat niets, en boekje kan ik nu ff niet vinden..
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_48847176
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:01 schreef LekkerApart het volgende:
Tja ik heb ook een logitechtje thuis van 20 pleuri.. En die past zich automatisch aan op de lichtomstandigheden..

Vormt geen probleem.. Alleen welke het is kan ik zo 123 niet vinden, is een OEMversie dus op de doos staat niets, en boekje kan ik nu ff niet vinden..
probeer hem maar is buiten te gebruiken denk dat het dan niet werkt hor
Every war is different, every war is the same.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')