Ten eerste: op zich, voordeeL, en artikelen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:01 schreef Ravii het volgende:
Ik wil als ik 16 ben bij een bedrijf hier in de buurt gaan 'rondhangen'
Ik heb al wat connecties, Dus opzich heb ik al een klein voordee qua binnengelaten worden
Ze ontwerpen kado artiekelen,
Dus als ik daar lang genoeg rondhang, kom ik genoeg te weten om voorbereid te zijn op de HKU
Thanks innepin
Maar , waarom was het zo erg!?
quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:01 schreef Ravii het volgende:
Ik wil als ik 16 ben bij een bedrijf hier in de buurt gaan 'rondhangen'
Ik heb al wat connecties, Dus opzich heb ik al een klein voordee qua binnengelaten worden
Ze ontwerpen kado artiekelen,
Dus als ik daar lang genoeg rondhang, kom ik genoeg te weten om voorbereid te zijn op de HKU
Thanks innepin
Maar , waarom was het zo erg!?
Hoi Killingcupidquote:Op zaterdag 28 april 2007 20:00 schreef killingcupid het volgende:
En Innepin, na 8 weken kun je nog niet beoordelen of je wel of niet iets leert op een academie. Ik snap je wel hoor (ik rende zelf binnen 4 weken de deuren van de HKU uit), maar in het eerste jaar ben je vaak bezig met het afbreken van wat je al weet, kunt en jezelf hebt aangewend. Dat is met name voor mensen die al wat anders gestudeerd hebben en/of wat ouder zijn, vaak lastig.
da's geloof ik spaans voor grafisch.quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:49 schreef vamos1 het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Graphic_design
al is grafic op één of andere manier ook goed als ik de google results zo zie...
Ik zou sowieso flink je Nederlandse spelling/grammatica bijspijkeren, niet verkeerd bedoeld hoor, maar het staat nogal lullig als je 50.000 abri's laat drukken met 'de niewe [vul in]' of iets in die richting...
ik zou het toch maar uit mijn (NL) sollicitatiebrieven weglatenquote:Op zaterdag 28 april 2007 21:53 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
da's geloof ik spaans voor grafisch.
Uni?quote:Op zaterdag 28 april 2007 20:00 schreef killingcupid het volgende:
Ik studeer grafisch ontwerpen (dus niet grafisch vormgeven, dat is meer de lyceum-variant) aan de Kabk. Derdejaars, hiervoor al twee andere studies (hbo & uni) gedaan.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 28 april 2007 20:00 schreef killingcupid het volgende:
Ravii, volgens mij heb je geen idee wat grafisch ontwerpen precies voorstelt en wat je op een academie kunt verwachten.
Dat ga ik zeker doenquote:Op zaterdag 28 april 2007 20:00 schreef killingcupid het volgende:
Als ik jou was zou ik gewoon eens wat open dagen bezoeken of een afspraak maken met een docent (gewoon een academie bellen, vaak willen ze je wel helpen) en natuurlijk wat boeken bekijken. Loop een boekhandel binnen en kijk op de kunstafdeling naar boeken over grafisch ontwerpen, typografie, etc.
hahaahaquote:Op zaterdag 28 april 2007 21:49 schreef vamos1 het volgende:
Ik zou sowieso flink je Nederlandse spelling/grammatica bijspijkeren, niet verkeerd bedoeld hoor, maar het staat nogal lullig als je 50.000 abri's laat drukken met 'de niewe [vul in]' of iets in die richting...
Thuis aanklooien. Goed verwoord.quote:Op zondag 29 april 2007 11:42 schreef Liquidootje het volgende:
Serieus dude. Aan die zogenaamde Kunstopleidingen heb je echt twee keer niks. Alsof je ergen cinema 4d in alle glorie kunt leren hier in Nederland.
Ga gewoon marketingrichting in en kloot zelf thuis wat aan.
Daarna voeg je die twee samen en pàs dan ben je wat waard voor de banenwereld.
Echte onzin weer he.quote:Op zondag 29 april 2007 12:04 schreef nietzman het volgende:
Marketing is voor retards, we hebben eens weekje met ze mee moeten lopen. (Nouja, MER. Zelfde idee.) Die lui weten niet wat ze willen, wat hun klanten willen, wat ze kunnen, hoe ze dat moeten uitvoeren of hoe ze dat moeten communiceren naar een opdrachtgever, en leveren vervolgens verslagen in met wikipedialinks. Trust me, op de gemiddelde academie ligt het niveau wel een paar tandjes hoger. Dus doe het liever andersom, ga naar een academie en lees er een marketingboek naast. Is voor ons toch ook verplichte kost.
Alsof het een opdrachtgever boeit hoeveel Cinema 4Dcursussen je hebt afgerond, het is geen ICTsector waarin je alleen maar verder komt met een CCNA of MSCEpapiertje..
Heb je bij marketing niet heel veel economische kennis nodig etc?quote:Op zondag 29 april 2007 11:42 schreef Liquidootje het volgende:
Ga gewoon marketingrichting in en kloot zelf thuis wat aan.
Jah, en is dus keisaai.quote:Op zondag 29 april 2007 13:11 schreef Ravii het volgende:
[..]
Heb je bij marketing niet heel veel economische kennis nodig etc?
Nee.quote:Op zondag 29 april 2007 13:11 schreef Liquidootje het volgende:
Heb je het tegen mij? Want ik werk al bij een van de bovenstaande genoemde bedrijven
Weet niet, ik heb geen marketing gestudeerd, maar merk wel dat het soms een gemis is.quote:Op zondag 29 april 2007 13:11 schreef Ravii het volgende:
[..]
Heb je bij marketing niet heel veel economische kennis nodig etc?
Oh wat jammer, wilde net een leuk verhaaltje vertellen hoe ik zo mooi in dit wereldje ben ingerold.quote:
Wat doe jij dan?quote:Op zondag 29 april 2007 13:32 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ik krijg alleen maar marketing tijdens mijn projecten. Maar heel beperkt en slechts gericht op doelgroepen en segmentatie (en merken). Best okay.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |