abonnement Unibet Coolblue
pi_48799315
Elk jaar weer dat gemis... dat gemis van echt live gespeelde muziek, de warmte van trompetten, trombones, violen.... mensenwerk, en niet een uit de computer getrokken beat met deun...

Eigenlijk zouden ze een orkest weer verplicht moeten stellen (tenzij een band optreed, bijvoorbeeld ABBA Waterloo),... een echt lied moet live gespeeld kunnen worden...

Luister maar eens naar wat oudere songfestival muziek... je smaak of niet qua liedje, maar het orkest kan echt een plus zijn...

Eres Tu is natuurlijk een goed voorbeeld...

of deze en deze en deze

... dus daarom... het orkest moet terug!

Welke ESF liedjes vinden jullie de mooiste onderteunende live muziek hebben?

[ Bericht 1% gewijzigd door LennyKravitz op 28-04-2007 04:32:13 ]
  zaterdag 28 april 2007 @ 10:33:56 #2
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_48801018
Helemaal met jou eens.
Met een orkest is mooier
  zaterdag 28 april 2007 @ 13:36:47 #3
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_48804905
Ik ben het er helemaal mee eens hoor! Het verval van het festival heeft pas echt helemaal doorgezet toen het orkest afgeschaft werd.

Maar ook ABBA had een orkest hoor. De dirigent had zich nog verkleed als Napoleon, als ik de beelden goed voor ogen heb.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_48804947
ABBA, ABBA, ALI BABA, ABBA is niet het songfestival itself dear... ik heb zoiets van, laat de landen kiezen of ze orkest willen of niet, sommige liedjes hebben last van het orkest, zoals in 97 en 98, er was orkest maar er mocht voor gekozen worden het niet aan te gaan...
pi_48806233
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:38 schreef gj89 het volgende:
ABBA, ABBA, ALI BABA, ABBA is niet het songfestival itself dear... ik heb zoiets van, laat de landen kiezen of ze orkest willen of niet, sommige liedjes hebben last van het orkest, zoals in 97 en 98, er was orkest maar er mocht voor gekozen worden het niet aan te gaan...
Maar nu wordt er bij de organisatie al helemaal niet aan een orkest(bak) gedacht volgens mij...
  zaterdag 28 april 2007 @ 17:52:45 #6
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_48809984
Het heeft te maken met de tijdsduur. Een lied mag maximaal drie minuten duren. Als bij een echte band de drummer ipv 140 bpm met 130 bpm inzet, heeft dat land een kwart minuut meer airplay.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_48830026
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 17:52 schreef ouderejongere het volgende:
Het heeft te maken met de tijdsduur. Een lied mag maximaal drie minuten duren. Als bij een echte band de drummer ipv 140 bpm met 130 bpm inzet, heeft dat land een kwart minuut meer airplay.
een goede drummer doet dat niet.. simpel zat. die heeft bijv. een clicktrack op de achtergrond draaien, zodat hij het goede tempo kan aanhouden.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_48859599
Oudje... maar de rol van het orkest is geweldig... http://www.youtube.com/watch?v=Uw76y_F2GOE redelijk hoge bmp geloof ik trouwens
pi_48868210
Ik ben het ook helemaal met je eens. Soort van Symphonierock orkest zou helemaal toppie zijn. Soort van Night of the Proms idee
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 7 mei 2007 @ 19:59:06 #10
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_49114006
of gewoon zo: http://www.youtube.com/watch?v=9UUHcbg1UQY
Overigens eens met TS
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_49126636
Vind het begin van dit lied fantastisch... jammer genoeg slechte opname... maar meteen pakkend... en gewaagd om een lied met een refrein te beginnen...

http://www.youtube.com/watch?v=r2LOXrr9bmU
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')