Tijdens de overdracht hebben we alleen gehoord dat er asbest in een pijp achter de muur zat. Die laten we lekker zittenquote:Op vrijdag 27 april 2007 23:03 schreef bart1977 het volgende:
Ik heb geen verstand van asbest, maar kijk eens in het boekje van de makelaar van je nieuwe huis. Daar staat in of er eventueel asbest aanwezig kan zijn. Sinds 1993 is asbest verboden in Nederland, dus als je huis jonger is, dan is de kans zeer klein dat het asbest is.
Dat vermoeden hebben wij ook. Het ziet er als volgt uit, volgens mij is het gewoon donker kartonquote:Op vrijdag 27 april 2007 23:30 schreef Marsepein het volgende:
Via de website van VROM kun je er veel over vinden, Maar ik vermoed dat het hier normale stucplaten betreft, waarschijnlijk 40 cm breed.
Duidelijke reactiequote:Op zondag 29 april 2007 22:28 schreef Cavemania het volgende:
Succes er mee. Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.
Het huis is origineel uit 1914, maar ik vermoed dat deze voorzetwandjes uit de jaren 60-70 zijn. Dat rood/bruine behang wat je op beide foto's ziet is ongeveer de laatste laag en zal er dus vanaf het begin opzittenquote:Op zondag 29 april 2007 23:17 schreef Marsepein het volgende:
Volgens mij is het gewoon Estrich, hoe oud is het huis TS?
Vergis je niet waar allemaal asbest in kan zitten, ik ben het namelijk op de gekste plaatsen tegen gekomen in in de vreemdse toepassingen.quote:Op zondag 29 april 2007 23:15 schreef eborn het volgende:
[..]
Duidelijke reactieHet lijkt me ook sterk dat er asbest in het karton zit, dus het zou (in theorie) alleen in het gips kunnen zitten. Maar elke vorige bewoner en monteur (van de CV) heeft daar naar hartelust in lopen boren. Nou hoeft dat niets te zeggen, maar toch
Ik denk dat je vergeet dat de woningen van voor de oorlog vaak na de tweede wereldoorlog nog verbouwt zijn en dat bij die verbouwingen asbest is gebruikt.quote:Op maandag 30 april 2007 09:52 schreef josvr het volgende:
Sorry maar die schroeven lijken mij gewoon gipssplaatschroeven. Verder is het zo dat asbest vooral na de tweede wereldoorlog een enorme vlucht nam, en dat het daarvoor nauwelijks gebruikt werd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |