Hehehe, een dag uit het leven van een muzikant, je kon nog wel strak spelen met die gebrekkige nachtrusten? Is toch wel iets wat mij dan over t algemeen meer moeite kost dan me lief is.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:25 schreef Danny_Ramone het volgende:
Een verslagje:
Zaterdag in de bus gestapt rond 12:00. Daarna naar dbs gereden om alle spullen op te halen. Vervolgens richting transwijk om de andere band te zien spelen en met hun naar gent te rijden. Hun waren ons voorprogramma zeg maar. Ik lag natuurlijk na 10 minuten al lekker te doezelen welke hardhandig werdt verstoord door het broertje van de gitarist die mij met een bitchslap weer "wakker" maakte ( filmpje volgt, klootzakken zijn het ). Ik had de avond ervoor slechts 4 uur geslapen namelijk. Afijn na dat voorval kon ik dus niet meer met gerust hart in slaap dommelen dus bleef ik wakker tot we in gent aankwamen
Ok in gent aangekomen snel de spullen uitgepakt en in the frontline opgebouwt. Dit was rond 19:00 uur. Daarna redelijke friet met smerige frietsaus gegeten en daarvoor nog bijna opgepakt door de gendarme wegens vermeende winkeldiefstal ook al had ik het bonnetje gewoon in mijn hand. Dat ik moest lachen om het belgische accent van die gendarme hielp ook niet mee geloof ik.
Daarna was het tijd om te rocken. Er waren zo'n 65/75 man op afgekomen en ze gingen lekker los. Tof publiek en natuurlijk kan een quote niet ontbreken: " WAAA LAAPP ZEG...WAT SLAAT GE HARD ! ".
NA de show bleek dat de hostel vol zat dus gingen er een paar slapen op een camping en ik dacht slim te wezen om de bus te kiezen. Nou een spijkerbed met suger lee hooper bovenop jehad nog lekkerder gelegen waarschijnlijk. Toch proberen te slapen. Ik lig net 5 minuten in coma maken de bassist en zijn vriendin mij wakker omdat het buiten te koud was en ze ook in de bus wilden slapen. 2 uur later lag ik weer net 10 minuten in slaap gaat de portierdeur ineens opengetrokken door het broertje van de gitarist ( welke mij al een bitchslap had verkocht dus eerder ) waarvan ik zo schrok dat ik uithaalde en zijn gezicht nog maar net miste. Niet zo'n slimme actie van dat joch dus.
Daarna kwam ik helemaal niet meer in slaap en bleef ik wakker. Dat was rond half 6. Afijn dan maar het lange wachten van half 6 tot 12 uur smiddags. Die patat was niet goed gevallen met die smerige zure fritesaus want ben in totaal 4x naar het toilet geweest die dag. Om 12:00 EINDELIJK naar antwerpen gereden.
Daar moesten we pas weer om 19:00 soundchecken en dus gingen we lekker door antwerpen banjeren. Was heel leuk. Daarna de show spelen. Stonden der ineens rond de 150 knotsgekke belgen !!! Te gekke show gespeelt en op de terugweg had 1 van de 3 busjes eerst autopech en kregen wij een kleine aanrijding. Om 2 uur snachts eindelijk terug in utrecht ik probeerde nog een bericht te posten maar viel in slaap idd.
Foto's en filmpjes volgen wellicht nog.
ik drum zelf ook electrisch in combi met drumkit from hell..quote:Op maandag 21 mei 2007 22:26 schreef Metal_Mart het volgende:
Wordt er hier ook elektronisch gedrumd?
Ik heb dan een vraagje: ik heb de Yamaha DTXPress III Special sinds juli vorig jaar. Ik heb hier een dubbel bass pedaal op gezet. Sinds ongeveer een week merk ik dat de kicks van mijn rechterklopper niet allemaal meer getriggerd worden.Het komt maar sporadisch voor (wel steeds meer), maar als het gebeurt valt er dus een lompe stilte tijdens het aanslaan van een crash.
Ik heb het rubber gedeelte eraf gehaald, maar ik zie niet dat er iets kapot is. Het rubber begint wel licht te slijten, maar dat lijtk me niet meer dan logisch. Weet iemand wat dit kan zijn? Valt dit binnen de garantie? (Ik heb de set namelijk nieuw aangeschaft, 10 maanden geleden). Ik hoor graag of iemand me verder kan helpen.
Ikzelf drum niet elecronisch, maar een vriend van me heeft ook een Yamaha DTXpress kit thuis staan, en die heeft zijn twinpedaal er uberhaupt nooit aan de gang gekregen, hoe hij hem ook plaatste 1 van de kloppers deed ie gewoon niks mee, die trigger in dat bassdrumpad, hoe zit dat ding er in opgebouwd?quote:Op maandag 21 mei 2007 22:26 schreef Metal_Mart het volgende:
Wordt er hier ook elektronisch gedrumd?
Ik heb dan een vraagje: ik heb de Yamaha DTXPress III Special sinds juli vorig jaar. Ik heb hier een dubbel bass pedaal op gezet. Sinds ongeveer een week merk ik dat de kicks van mijn rechterklopper niet allemaal meer getriggerd worden.Het komt maar sporadisch voor (wel steeds meer), maar als het gebeurt valt er dus een lompe stilte tijdens het aanslaan van een crash.
Ik heb het rubber gedeelte eraf gehaald, maar ik zie niet dat er iets kapot is. Het rubber begint wel licht te slijten, maar dat lijtk me niet meer dan logisch. Weet iemand wat dit kan zijn? Valt dit binnen de garantie? (Ik heb de set namelijk nieuw aangeschaft, 10 maanden geleden). Ik hoor graag of iemand me verder kan helpen.
neen, want ik heb pas tijd om mijn drumstel te fixxen na mijn examens..quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:25 schreef dazzled het volgende:
drummen kun je tussen de examens door ook wel jah.
gaaf man!quote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:54 schreef BadDay het volgende:
Ik heb vandaag bericht gekregen:) Ik mag auditie komen doen voor de Rockacademie...
ok, leuk om te weten !quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:02 schreef BadDay het volgende:
Op het conservatorium ligt de nadruk vooral op het instrument en met je instrument je geld verdienen in de toekomst. Op de rockacademie studeer je op naast je instrument ook af als technicus, muzikant/performer, docent of als muziekmanager.
Bedoel je die kit die je aan Sara hebt verkocht?quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:08 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb ook nog steeds geen geschikt kitje gevonden
Edit:
Ik op op marktplaats voor 200 euro een mooie Tama Swingstar gekocht. was niks mis mee.
Later nog voor 200 euro aan bekkens bij gekocht en ik had een prima starters kit.
quote:
Mag ik je vanaf nu 'vriend' noemen?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:05 schreef Danny_Ramone het volgende:
[..]
Vandaar dat ik niet van Death Metal hou. Ik hou van een lekkere groove.
John Bonham grooves![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |