abonnement Unibet Coolblue
  Voormalig Sport Koningin vrijdag 27 april 2007 @ 16:33:59 #1
35237 Nuongirl
pi_48782615
quote:
Volgende week woensdag vergadert de European Broadcasting Union over de plannen om twee halve finales in te voeren. Alle deelnemers behalve de vier grote landen - Frankrijk, Spanje, Duitsland en het Verengd Koninkrijk - en de winnaar van het voorgaande jaar zouden aan de voorselectie moeten deelnemen.
De meeste landen staan positief tegenover de nieuwe opzet, aldus bestuurslid Ruurd Bierman van de Nederlandse Publieke Omroep, eveneens voorzitter van het organisatiecomité van het Eurovisie Songfestival bij de EBU. "Nu wordt bekeken hoe dit plan in de praktijk vorm moet krijgen. Houden we de twee finales tegelijkertijd, dan moet je ook twee hallen tot je beschikking hebben."

"Wanneer de halve finales worden verdeeld over twee avonden kun je je afvragen of drie avonden Songfestival niet teveel van het goede is. Op dit soort zaken kan het plan nog stuklopen." Woensdag 2 mei, buigt de commissie zich over het voorstel. Een voorstel om één van de twee halve finales al om vijf uur 's middags te houden, is afgeschoten.

In de nieuwe opzet is de kans iets groter om met een kwalitatief aardig lied de finale te halen, maar Bierman betwijfelt of de gewijzigde opzet van de muzikale landencompetitie al in 2008 in zal gaan. "Volgens het reglement moet zo'n aanpassing ingevoerd zijn nog voor het evenement van dit jaar begint, dus dat wordt heel krap."

bron
Jammer dat het allemaal maar groter en groter wordt. Persoonlijk vindt ik hier echt de charme van afgaan van het hele festijn. Vroeger was er gewoon 1 avond, en dat was imo meer dan genoeg. Maar goed, alles voor het geld he
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  zaterdag 28 april 2007 @ 02:51:12 #2
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_48798886
Ik zie liever een apart festival voor het voormalig oostblok.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 28 april 2007 @ 11:22:42 #3
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_48801829
Ik vind het ook jammer
Dat tegenwoordig op twee avonden gesplitst wordt
De halve finale en de finale op zaterdag.
pi_48805491
Ik ben er wel voor!
Smile around the world :-)
pi_48806125
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:51 schreef Jane het volgende:
Ik zie liever een apart festival voor het voormalig oostblok.
Één festival voor het West-Europa en één festival voor Oost-Europa en van beide 'voorrondes' de beste tien naar grote finale. Maakt Nederland tenminste ook eens kans om zich te kwalificeren.
pi_48806664
Het liefste dit jaar nog voor mijn part
  vrijdag 4 mei 2007 @ 08:32:33 #7
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_48992645
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 16:33 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Jammer dat het allemaal maar groter en groter wordt. Persoonlijk vindt ik hier echt de charme van afgaan van het hele festijn. Vroeger was er gewoon 1 avond, en dat was imo meer dan genoeg. Maar goed, alles voor het geld he
Het was leuker met 1 lange avond ja
pi_49019322
Twee halve finales is wel beter als eentje vind ik.... dan moet het iets makkelijker worden om eens de finale te halen want opvallen tussen 19, 20 liedjes is iets makkelijker dan tussen 28....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 5 mei 2007 @ 01:31:51 #9
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_49027380
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 14:41 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Één festival voor het West-Europa en één festival voor Oost-Europa en van beide 'voorrondes' de beste tien naar grote finale. Maakt Nederland tenminste ook eens kans om zich te kwalificeren.
Dat klinkt op zich nog niet zo heel slecht.
Dan moet elk land toch weer 'anders' gaan stemmen, omdat niet alle buurlanden mee doen.

Omkopen misschien?
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  zaterdag 5 mei 2007 @ 16:14:36 #10
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_49038454
Gewoon west-europees songfestival of iets dergelijks invoeren.
Noorwegen
Zweden
Finland
Denemarken
Duitsland
Nederland
Belgie
Luxemburg
Frankrijk
Spanje
Italie
Griekenland
Oostenrijk
Zwitserland
UK
Ierland

De kunst is om een criterium te vinden waar precies deze landen aan voldoen!

En dus ook geen Monaco, Liechtenstein, Cyprus, Andorra, Malta of andere vakantieoorden waar je de rest van het jaar vergeet dat ze bestaan.
Wie dit leest is gek
  zondag 13 mei 2007 @ 00:42:12 #11
96599 SlagerKorrel
wat doe je daar?
pi_49319756
Nou, een west-europese halve finale voor 2008 is zowaar gehaald vanavond!
De eerste 10 van vanavond (allemaal Oostblok) hoeven hier niet aan mee te doen, dus dat wordt weer een gezellig ouderwets songfestival-avondje volgend jaar, maar dan dus op donderdag.
Nog even de regels aanpassen dat 'de grote 4' ook op donderdag mee moeten doen (i.p.v. direct gekwalificeerd zijn met hun bagger), en we kunnen op zaterdag gewoon een leuke film gaan kijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door SlagerKorrel op 13-05-2007 00:49:39 ]
ik snij wat lapjes vlees en ik maak leverworstjes klaar
pi_49331876
Wel raar hoor dat je tegenwoordig bij het ESF maar een halve finale hebt.

Dan vraag ik me af ;

waar is die andere halve finale dan gebleven ?

"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')