SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:00 schreef Artbij het volgende:
F1-Pro heten en dan een daihatsu rijden....
Is de auto nieuw? Dan rijd hij nog niet op zijn zuinigst, dat zou een aanleiding kunnen zijn. En als je echt 550 liter rijd met 32 liter reken dan zelf een uit wat het verbuik is?Maar waarom begint die al zo vroeg te knipperen dan? Weet iemand uit ervaring hoelang je dan nog mee zou kunnen rijden, en wat de inhoud van die reservetank is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Btw hij is wel nieuw ja, kreeg hem met 230km staat nu al 4000 ( na 2 weken)
whaha het is een leaseauto.. ( had zelf een honda civic v-tec esi dus wel wat voor een f1pro nick
)
Staat als het goed is in het boekje hoe veel benzine er nog over is wanneer het lampje gaat branden. Het vcerschilt per auto. In mijn geval heb ik nog 5 liter over, niet echt veel.quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:07 schreef F1-Pro het volgende:
[..]
Maar waarom begint die al zo vroeg te knipperen dan? Weet iemand uit ervaring hoelang je dan nog mee zou kunnen rijden, en wat de inhoud van die reservetank is?
Btw hij is wel nieuw ja, kreeg hem met 230km staat nu al 4000 ( na 2 weken)
whaha het is een leaseauto.. ( had zelf een honda civic v-tec esi dus wel wat voor een f1pro nick
)
Omdat de tankpas alleen geldig is in NL, en wil van de weekend naar Duitsland en wil weten of ik het weer terug kan zonder zelf te moeten betalenquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:27 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, nogal evident...
Als er 40 liter in zou moeten kunnen, heb je nog 8 liter over...
met 1:17 is dat dus ongeveer 140 kilometer...
Maar waarom helemaal leegrijden?
Die meters wijken altijd af... En de 40 liter die gespecificeerd is, zal naar alle waarschijnlijkheid stiekem ook meer zijn...quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:40 schreef F1-Pro het volgende:
[..]
Omdat de tankpas alleen geldig is in NL, en wil van de weekend naar Duitsland en wil weten of ik het weer terug kan zonder zelf te moeten betalen![]()
Zoals ik net al aangaf, heeft de benzinemeter 8 streepjes, elke x gaat 1 streep weg na ongeveer 75 km en 75 x 7 = rond 500km. Dus dan zou ik nog 75 met 1 streep kunnen, 75 / 17 = 4.5liter is dan de reservetank. Maar als ik dan ga tanken kan er maar 32 in waar blijft die 8 over dan?
Daarom vraag ik iemand die ook een Daihatsu Sirion 2 heeft 1.3, en hoeveel hij met de knipperende reserve lampje door kan rijden.
Tja, als ik op die manier zou rekenen,...quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:40 schreef F1-Pro het volgende:
[..]
Omdat de tankpas alleen geldig is in NL, en wil van de weekend naar Duitsland en wil weten of ik het weer terug kan zonder zelf te moeten betalen![]()
Zoals ik net al aangaf, heeft de benzinemeter 8 streepjes, elke x gaat 1 streep weg na ongeveer 75 km en 75 x 7 = rond 500km. Dus dan zou ik nog 75 met 1 streep kunnen, 75 / 17 = 4.5liter is dan de reservetank. Maar als ik dan ga tanken kan er maar 32 in waar blijft die 8 over dan?
Daarom vraag ik iemand die ook een Daihatsu Sirion 2 heeft 1.3, en hoeveel hij met de knipperende reserve lampje door kan rijden.
Maar al zeker 4x heb ik dit al meegemaakt en elke x wijkt het maar 20 tot max 40 km van af. Dus dan vraag ik me egt af of er uberhaupt wel 40l inkan en of die reservelampje het wel goed aangeeft, want misschien is dat nog niet de resrvewaarschuwing maar gewoon nog voor. Dat ik dan nog 75km met die knipperende lampje kan, en dan pas naar de 75km in de reserve kom want dan zou het wel goed zijn toch?quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:43 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Die meters wijken altijd af... En de 40 liter die gespecificeerd is, zal naar alle waarschijnlijkheid stiekem ook meer zijn...
kan ie ook gratis een grotere tocht door Duitsland makenquote:Op zondag 29 april 2007 03:25 schreef Waterweg het volgende:
misschien eens een keer een jarrycan van een litertje of 5-10 kopen..benzine in tanken, en dan meenemen natuurlijk
en dan met die extra reserve (in jerrycan) je tank gewoon eens een keer helemaal leegrijden
en dan uiteraard in de gaten hoiuden hoe en wat qua lampjes enzo...
Er is niet zoiets als een echte aparte "reservetank", het lampje gaat gewoon aan als de tank bijna leeg is, meer is het niet.quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:55 schreef F1-Pro het volgende:
[..]
Maar al zeker 4x heb ik dit al meegemaakt en elke x wijkt het maar 20 tot max 40 km van af. Dus dan vraag ik me egt af of er uberhaupt wel 40l inkan en of die reservelampje het wel goed aangeeft, want misschien is dat nog niet de resrvewaarschuwing maar gewoon nog voor. Dat ik dan nog 75km met die knipperende lampje kan, en dan pas naar de 75km in de reserve kom want dan zou het wel goed zijn toch?
Want met de 32 liter kon ik 550 km
En dan met 40 liter +/-675. Das dan 9 strepjes ( 8 op display en die ene die dan egt in de reserve zou zitten ) 75 x streepje ( 9 dus) = 675km
Ik denk dat we dat allemaal wel snappen.quote:Op zondag 29 april 2007 17:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Er is niet zoiets als een echte aparte "reservetank", het lampje gaat gewoon aan als de tank bijna leeg is, meer is het niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |