abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57919978
quote:
Overigens: ik heb eens een ongebruikte cup opengesneden. Daar zit gewone losse gemalen koffie in. Het is echter maar zo'n 3-5 gram, terwijl een normaal espresso apparaat 7-9 gram nodig heeft voor een kopje. Vandaar ook die idioot hoge druk van 19 Bar, die is nodig om voldoende smaak uit die koffie te trekken.
Veel gebruikt verkoopargument ´19 bar´. Maar dit is de statische waarde van een Ukla 5E hogedruk pomp. De werkelijke druk op het koffiebed is veel lager door drukverliezen in het warmte-element en zetgroep. Aan de hand van doorstroomsnelheid en resultaat is het aannemelijk dat de druk wel boven de vereiste 8 bar zit.

Door fijner te malen kun je de benodigde hoeveelheid koffie iets reduceren, zodat je met 5 gram kunt volstaan. Bovendien is de vorm van de Nespresso broeikamer perfect gekozen. De extractie is optimaal.
Daarmee is het beste van Nespresso wel samengevat: een compact en slim systeem. De enige smaak die me een beetje bevalt is Ristretto. De rest is niet aan mij besteed.
  maandag 14 april 2008 @ 10:02:27 #242
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_58038029
Iemand enig idee? Mijn Nespresso krups apparaat maakt momenteel alleen maar een pompend geluid en er komt echt geen reet uit zetten, zo raar.

Is het apparaat defect of is dit een bekend probleem? Kortom geen koffie, wel stevige werkende geluiden uit het apparaat ter wijl er geen druppel valt te bekennen.
  maandag 14 april 2008 @ 11:09:58 #243
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_58039229
Ik had hetzelfde met de Magimix M150; soms kwam er een beetje uit, soms niets. Heb je al geprobeerd te onluchten door het stoompijpje aan te zetten (als je die hebt?). Bel anders Nespresso even, die helpen je wel.

Die van mij is opgehaald en nu geniet ik even van een leenapparaat
pi_58039581
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:25 schreef marmhz het volgende:
Die exclusiviteit daalt trouwens wel flink nu ik zag dat Nespresso al verkrijgbaar is bij een winkel als de Blokker. Mensen let wel goed op de prijs van Nespresso. Reken die ruim 30 cent per kopje eens om naar een kilo koffie. Zit je op zeker 30 Euro. Kijk dan eens op koffiecentrale ofzo wat een kilo hele dure topkoffie kost. Hooguit een Euro of 20 en dat is al veel.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb zo'n machine gehad en het is een groot gemak en de koffie is lekker maar het is heel duur.
20 euro/kilo zijn gemiddelde/beginnende prijzen voor lekkere espresso bonen
pi_58039747
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:52 schreef sieske het volgende:
ik heb er ook een besteld, krijg ik waarschijnlijk woensdag ofzo. Kan niet wachten. Er zit een voucher bij voor een gratis aeroccino. Maar de vraag is nu, welke melk kan ik het beste gebruiken voor opgeklopte melk op mijn cappucino? Gewone halfvolle of volle of kan ik beter koksroom gebruiken ofzoiets?
je kan het beste 0% vet melk, houdbare van Friesche vlag kopen.
Hoe minder vet hoe beter, het vet word niet stijf maar de eiwitten!
Minder vet is verhoudingsgewijs meer eiwit!
pi_58039994
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:57 schreef pbjs het volgende:

[..]

Ik drink het liefst iets stevigers, het liefst een arpeggio.

Iemand die trouwens weleens een cappuccino maakt? Dus door 1/3 deel espresso aan te lengen met 2/3 deel opgeklopte melk?
Ik zou nl graag willen weten welke espresso je hiervoor het best kunt gebruiken (ristretto, arpeggio of bv roma?) en met welke opschuimer je dit doet.

Ik dacht zelf nl aan een simpele Bestron van 9 euro:
[ afbeelding ]

Bij Ikea kost een 'melkklopper' zelfs maar 0,75 euro

[ afbeelding ]

of kan ik beter wat anders gebruiken?

Ik hoor graag tips van de ervaren cappuccino-makers hier
Ik vind dat echt ondingen, duurt ontzettend lang en kan echt maar kopje voor kopje.

Ik had eerst deze van Frabosk (o.a. te koop bij Duikelman, Amsterdam)

Stukgevallen en nu deze, die naar mijn idee net iets beter werkt:

pi_58097813
quote:
Op maandag 14 april 2008 10:02 schreef Apekoek het volgende:
Iemand enig idee? Mijn Nespresso krups apparaat maakt momenteel alleen maar een pompend geluid en er komt echt geen reet uit zetten, zo raar.

Is het apparaat defect of is dit een bekend probleem? Kortom geen koffie, wel stevige werkende geluiden uit het apparaat ter wijl er geen druppel valt te bekennen.
Heb je het inmiddels al opgelost of niet? Ik heb 't ook weleens gehad als ik het watertankje bij vulde en het apparaat niet uitdeed. Welk apparaat heb je eik?

Ik heb inmiddels die Goroka gedronken en vond 'm wel lekker, er zit een beetje een fruitig smaakje aan (maar niet overdreven).
ijs_beer fan!
pi_58097926
Nespresso heeft ook een melkschuimer

Ding is alleen ontzettend duur (65 euro ofzoot?), maar het is heel fijn.
ijs_beer fan!
  woensdag 16 april 2008 @ 21:44:02 #249
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_58098039
quote:
Op maandag 14 april 2008 10:02 schreef Apekoek het volgende:

Probeer het apparaat eens aan te zetten en als het op temperatuur is de handel naar achteren te duwen en even vast te houden. Grote kans dat je 'm gewoon even moet ontluchten.

Bij de Magimix kun je dat ook nog doen door 3x op het knopje te drukken en dan die handel naar achteren te halen. Dan reset je als het ware het apparaat.
pi_58101926
quote:
Op woensdag 16 april 2008 21:40 schreef NanKing het volgende:
Nespresso heeft ook een melkschuimer [ afbeelding ]

Ding is alleen ontzettend duur (65 euro ofzoot?), maar het is heel fijn.
Over de Aeroccino heb ik inderdaad veel goeds gelezen, maar de prijs houdt me nog tegen.
Ik rommel nu maar wat aan met zo'n Bestron dingetje, wat soms redelijk goede resultaten oplevert, maar vaak te grote bubbels produceert
Oja en ik heb nog een opschuimer van de Hema (lijkt een beetje op die Grabosk hierboven maar dan een plastic variant). Deze geeft echter ook redelijk grote bubbels.
pi_58118030
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 13:54 schreef sieske het volgende:
heeft iemand de nieuwe, goroka ofzoiets, al geprobeerd? Of ligt die al bij iemand thuis?

Lekker hoor, inderdaad een beetje fruitig. De omschrijving 'pruimen' die ze zelf geven klopt inderdaad wel.
Sanity is (not) statistical
pi_58123227
Iemand al ervaring met de nieuwe Lattissima?
Bij de Bijenkorf van 25 april tot 15 juni 50 euro terug!
geniet nooit met mate
  zaterdag 19 april 2008 @ 17:36:07 #253
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_58161523
quote:
Op donderdag 17 april 2008 22:04 schreef gimme.shelter het volgende:
Iemand al ervaring met de nieuwe Lattissima?
Bij de Bijenkorf van 25 april tot 15 juni 50 euro terug!
Wat is dat? Latte... melkopschuimer zoals de aerocino?

De nieuwe special is goed te goed
  zaterdag 19 april 2008 @ 18:41:16 #254
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_58162702

Een latte/espresso machine, dus.
Ik denk trouwens dat die ¤50- terug overal geldt, Nespresso houdt toch een paar x per jaar van die ¤50,- teruggeef-acties?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_58170927
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 18:41 schreef Copycat het volgende:Ik denk trouwens dat die ¤50- terug overal geldt, Nespresso houdt toch een paar x per jaar van die ¤50,- teruggeef-acties?
Ja - de laatste jaren de weken voor moederdag en een keer aan het eind v/h jaar (november/december dacht ik).
pi_58184044
Hallo aan alle nespresso kenners, nog ff een vraagje van een magimix m100(manueel) gebruiker. Hoeveel seconden moet ik nu de arpeggio of de ristretto laten doorlopen als ik met de aeroccino melk heb opgeklopt voor een cappuchino. Als het melkschuim dan tot boven de rand in een cappuchinokopje zit, kan ik niet zien hoelang ik de knop aan moet laten staan voor de espresso erbij te doen zonder smaakverlies.
Ik heb nu alles voor me staan, maar zoals altijd wil ik alles eerst weten, voor ik een nieuw apparaat gebruik en in dit geval 2. Misschien hebben jullie nog advies voor me ivm. andere smaken en hoeveelheden voor een super cappuchino te maken. De boekjes die erbij zitten zijn erg leuk. Maar heb geen idee over de smaken, heb nog nooit espresso gedronken, maar ben helemaal gek van cappuchino.
Dank voor ieder zeer uitgebreid antwoord

[ Bericht 3% gewijzigd door brabje op 20-04-2008 18:42:26 ]
  zondag 20 april 2008 @ 21:44:27 #257
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_58189024
quote:
Op zondag 20 april 2008 18:26 schreef brabje het volgende:
Hoeveel seconden moet ik nu de arpeggio of de ristretto laten doorlopen als ik met de aeroccino melk heb opgeklopt voor een cappuchino.
Heb hier de LeCube en het duurt ongeveer 10 seconden voor de arpeggio, doe het altijd handmatig want automatisch krijg ik altijd andere hoeveelheden dan de 40ml die het hoort te zijn. Ik doe trouwens altijd eerst de koffie en voeg daarna pas het schuim en de melk toe. Ristretto duurt wat langer om door te lopen dus neem dan iets meer de tijd.

Wat ook handig is om een klein kopje van 40 ml te vullen en dit daarna in de grote cappucino kop te doen, zo weet je op het oog hoeveel koffie je nodig hebt.
pi_58189585
Aan Black-Hole, Nu ben ik helemaal in de war. Ik d8 dat ik die 2 tussen de 20 en 25 seconden moest laten doorlopen ivm. de smaak-volgens alle internet forums.
Ristretto is toch maar een punt sterker dan arpeggio, toch?. Ik denk inderdaad, dat ik eerst dan in het begin toch maar 40ml espresso kopje vul.
Volgens de aeroccino gooi je de melkschuim geleidelijk in een cappuchino-kopje en dan doe je een bijv. arpeggio/espresso erbij. Maar is het nu 10 of 20/25 seconden?(hoe lang doet de automaat er dan over?).
Thanks voor je antwoord.

[ Bericht 6% gewijzigd door brabje op 20-04-2008 22:18:08 ]
  maandag 21 april 2008 @ 08:18:55 #259
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_58196110
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:02 schreef brabje het volgende:
Maar is het nu 10 of 20/25 seconden?(hoe lang doet de automaat er dan over?).
Thanks voor je antwoord.
Het is echt 10 seconden, als ik het langer doe dan stroomt het kopje helemaal over. Automatisch is vaak nog korter. Het blijft echter een indicatie want de doorlooptijd is niet altijd gelijk, soms duurt het iets langer. Het blijft een beetje gokken.

Het mechanisme in alle machines van Nespresso zou gelijk zijn dus veel verschil zal er niet zijn moet jouw doorlooptijd. Voor de beste indicatie een espresso zetten in de kopjes die je bij je machine hebt gekregen, die zijn 40 ml.
pi_58252419
Aan Black-Hole; eindelijk mn eerste cappuchino gezet met de aeroccino+arpeggio espresso cupje. Echt wel 25 seconden laten doorlopen hoor (ook volgens boekje) vreemd toch vergeleken met jouw automaat., Had eerste poging met espressokopje apart geprobeerd. Melkschuim is gewoon perfect, geen luchtbellen erin-suiker blijft 3sec. lang erop liggen. SMAAK en GEUR is beter dan in restaurants(kopje voorverwarmd met heet water).
Toen een Vivalto- Lungo gezet in senseo(120ml) kopje(ook 25sec). Helemaal super+2 staafjes nespresso/suiker. Ben helemaal verkocht. Senseo meteen weggegeven. Wat is de Senseo toch bocht he!

[ Bericht 3% gewijzigd door brabje op 23-04-2008 15:17:19 ]
pi_58276461
quote:
Op woensdag 23 april 2008 13:32 schreef brabje het volgende:
...Wat is de Senseo toch bocht he!
vergeleken met Nespresso zeker!
  donderdag 24 april 2008 @ 23:59:29 #262
11102 knep
Mountainfreak
pi_58291912
quote:
Op woensdag 23 april 2008 13:32 schreef brabje het volgende:
Wat is de Senseo toch bocht he!
Inderdaad, ding ook weggegeven.
pi_58416995
Hallo Nespresso-liefhebbers,

Sinds afgelopen maandag een Lattissima in huis. Mooi apparaat en prima koffie.
Wel is ons één ding opgevallen. De temperatuur van de cappaccino is niet zo hoog. De koffie is meteen te drinken. Het proefbakkie in de Bijenkorf eerder was echt heter. De temperatuur heb ik opgemeten. De watertemperatuur is de eerste keer 70 graden. De tweede keer 75 graden. De cappuccino was een stukje koeler: rond de 60 graden. Voor ons toch te koud. Hebben jullie dezelfde ervaring?
Zijn erg benieuwd!
  Moderator zondag 4 mei 2008 @ 21:33:23 #264
5428 crew  miss_sly
pi_58479801
Wij hebben ook een Lattissima gekocht! Het proefbakkie smaakte prima inderdaad. Wij hebben hem echter nog niet in gebruik, omdat we in ons tijdelijke poppenhuisje geen plek hebben. Pas over een maand of twee gaan we hem gebruiken, helaas. Ik vond de temperatuur van het proefbakkie wel goed.
Er zijn 4 kleuren: creme, rood, zwart en rvs. Ik begreep dat die laatste twee twee warmte-elementen hebben, en de rode en creme niet. Bovendien heeft iig de rvs ook een warm oppervlak bovenop waar de kopjes warm kunnen worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_58485805
Zaterdag hadden ze een grote Nespresso stand vlak bij de ingang van de Bijenkorf van Amstelveen, ook maar eens geproefd.
dit is toch niets voor mij.....zelfs een Lungo vond ik veel te sterk.
pi_58498312
quote:
Op maandag 5 mei 2008 09:14 schreef computergirl het volgende: dit is toch niets voor mij.....zelfs een Lungo vond ik veel te sterk.
Tja, smaken verschillen nu eenmaal. Maar goed dat je het eerst geproefd hebt en niet zomaar zo'n ding gekocht hebt
Ikzelf vind de Lungo's dan weer veel te slap, de Arpeggio (1 na sterkste espresso) vind ik de lekkerste smaak en ook qua sterkte precies goed
  donderdag 15 mei 2008 @ 11:52:13 #267
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_58681908
Heb van de week bij bijenkorf utrecht die nieuwe (tijdelijke?) smaak geprobeert, die roze kuipjes....Vond ze erg lekker en vooral de nasmaak is erg lekker.....
It's all a blur!!!
pi_58797888
die nieuwe,tijdelijke smaak zijn toch paarse kuipjes?
ik ga die ook eens bestellen, vandaag nog, dan heb ik ze voor overmorgen ofzo binnen.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  woensdag 21 mei 2008 @ 10:47:42 #269
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_58797942
Roze. Ik heb ze ook besteld, maar ben er niet echt kapot van.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_58798440
oh, op de site lijken ze meer paars. We hebben het toch over goroka ofzoiets? Niet dat het wat uitmaakt, want ik heb ze toch al besteld.
BTW Brabje, 10 seconden voor een espresso, misschien 29 sec. voor een lungo (die heb ik niet dus dat weet ik niet) Je hebt er toch zo'n plastic bekertje bij gekregen, moet 40 ml in, is ong. 10 seconden. Dat is de hoeveelheid van een normale espresso.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')