abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54311811
quote:
Op donderdag 1 november 2007 22:48 schreef pbjs het volgende:
Bedankt voor de tip, je krijgt inderdaad een Nespresso-apparaat wanneer je voor een jaar lid wordt (a 79,95 euro). Maar helaas is het wel een handmatige, ik ga toch voor 1 die automatisch stopt wanneer het kopje vol is (Magimix Cube of iets dergelijks).

Toch bedankt, het is nl wel een prima aanbieding - dat apparaat kost in de winkel ook 100+ euro dus een goede deal
Het is wel degelijk de automatische versie, ik heb hem zelf ook 2 jaar geleden gekregen bij een abo!
pi_54313830
Bijenkorf Maastricht krijgt ook een Nespresso afdeling (incl cups dus ) Waren gisteren nog druk bezig met opbouwen
  zondag 4 november 2007 @ 22:44:35 #128
11102 knep
Mountainfreak
pi_54368286
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 09:25 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Gewoon gelijk even schoonmaken direct na gebruik. Is zo gebeurd en ik heb er echt geen last van. Heb hem nu al bijna een jaar in bezit.
Inderdaad,spoel hem altijd meteen om als de koffie nog loopt zeg maar. Gaat perfect .
pi_54370018
Nog een vraag mbt de cups: ik meen gelezen te hebben dat deze officieel 6 maanden houdbaar zijn. Maar ik drink zo weinig koffie dat ik graag voor minstens een jaar zou willen bestellen.
Gaat de kwaliteit na 6 maanden merkbaar achteruit, of is een jaar bewaren geen probleem?
  maandag 5 november 2007 @ 07:55:09 #130
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_54372915
quote:
Op zondag 4 november 2007 23:39 schreef pbjs het volgende:
Nog een vraag mbt de cups: ik meen gelezen te hebben dat deze officieel 6 maanden houdbaar zijn. Maar ik drink zo weinig koffie dat ik graag voor minstens een jaar zou willen bestellen.
Gaat de kwaliteit na 6 maanden merkbaar achteruit, of is een jaar bewaren geen probleem?
Heb net nieuwe besteld en die zijn in ieder geval houdbaar tot november 2008. Staat ook op de doos om bij voorkeur te gebruiken voor [datum]. Zo ver laat ik het alleen nooit komen, bestel altijd 200 cups (geen verzendkosten) en daar kan ik dan 3 a 4 maanden mee doen.

Over de smaakvraag die eerder gepost werd: ik heb altijd ristretto, arpeggio (voor de cappucino), livanto en altijd wel 2 doosjes met de special.
pi_54389284
Ok, een jaar klinkt al een stuk beter
al zou je denken dat vacuum-verpakte koffie ook wel 2 of 3 jaar goed zou moeten blijven...
pi_54454230
Net even met Nespresso gebeld, vanaf 10 november (zaterdag dus) gaat de 50-euro-retour-actie weer in
Wanneer je de streepjescode van de doos v/h apparaat naar Nespresso stuurt storten ze 50 euro op je rekening

Volgens mij geldt dit voor apparaten met een verkoopprijs vanaf 149 euro maar dat weet ik niet 100% zeker. Maargoed, ik wil toch een Cube dus dat bedrag haal ik wel
  maandag 12 november 2007 @ 09:35:46 #133
12079 koele
The Koeler, the better
pi_54544113
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:30 schreef pbjs het volgende:
Net even met Nespresso gebeld, vanaf 10 november (zaterdag dus) gaat de 50-euro-retour-actie weer in
Wanneer je de streepjescode van de doos v/h apparaat naar Nespresso stuurt storten ze 50 euro op je rekening

Volgens mij geldt dit voor apparaten met een verkoopprijs vanaf 149 euro maar dat weet ik niet 100% zeker. Maargoed, ik wil toch een Cube dus dat bedrag haal ik wel
hmm... k heb de doos ook nog wel... :p
pi_54544306
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:35 schreef koele het volgende:

[..]

hmm... k heb de doos ook nog wel... :p
Te zamen met een origneel gedateerd aankoopbewijs te zamen met een door een verkoper gestempeld voucher.
  maandag 12 november 2007 @ 11:28:59 #135
12079 koele
The Koeler, the better
pi_54546594
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:46 schreef Fixers het volgende:

[..]

Te zamen met een origneel gedateerd aankoopbewijs te zamen met een door een verkoper gestempeld voucher.
das dan weer jammer...
pi_54557798
Inderdaad Fixers - ik heb er nog even achteraan gebeld, je moet inderdaad een voucher hebben met stempel v/d winkel. Plus een aankoopbon van 11 november of later.

Ter info: zelf heb ik 'm bij Modern.nl besteld voor 179 incl. verzenden, zij sturen de voucher mee (achteraan gebeld), dus wordt het 179-50 = 129,- voor de Krups Titan (luxe versie met warmhoudplaatjes ):

Als je niet van online bestellen houdt: Scheer en Foppen heeft ook een goede aanbieding: onderstaande Siemens, zonder warmhoudplaatjes voor 99,- (na 50 euro retour van Nespresso):

[ Bericht 11% gewijzigd door pbjs op 12-11-2007 20:33:48 ]
pi_54592188
Even een domme vraag

maar hoe maak ik een lungo klaar? Ik heb zo'n automatisch geval
Ik ben hier niet om vrienden te maken
pi_54599338
ik wil er misscihen ook wel 1 kopen

maar ik kan niet kiezen tussen zo een, of een francis Francis x5 of x3 van Illy. Die zou ik dan wel tweedehands kopen, en zou het ongeveer 150 - 180 euro kosten. Deze met retour slechts 100.

Vraagje aan de gebruikers- maken ze veel lawaai? Bij sommige modellen zit er een stoompijpe op, werkt dat goed? En is er wezenlijk verschil tussen de verschilende merken (krups, siemens etc...?)
  woensdag 14 november 2007 @ 13:43:18 #139
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_54599779
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:24 schreef Perruche het volgende:
Vraagje aan de gebruikers- maken ze veel lawaai? Bij sommige modellen zit er een stoompijpe op, werkt dat goed? En is er wezenlijk verschil tussen de verschilende merken (krups, siemens etc...?)
Voor xover ik weet hebben alle machines hetezelfde binnenwerk. Het enige verschil is automatisch of manueel en de looks natuurlijk. Ze maken best een hoop herrie maar dat moet ook wel om die druk op te bouwen.

Stoompijpje werkt bij mij prima.
  donderdag 15 november 2007 @ 21:22:27 #140
11102 knep
Mountainfreak
pi_54635519
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:40 schreef latin_LiZzY het volgende:
Even een domme vraag

maar hoe maak ik een lungo klaar? Ik heb zo'n automatisch geval
Heb je niet 2 knoppen op dat apparaat? Check anders je handleiding even .
  zaterdag 17 november 2007 @ 09:40:03 #141
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_54669032
Nespresso Boutiques breiden uit

Op 17 november is er een nieuwe Nespresso Boutique geopend in de Bijenkorf Utrecht. Ook hier kunt u dus voortaan genieten van een verrukkelijk kopje espresso! Op onderstaande dagen vinden bovendien een aantal leuke evenementen plaats.
pi_54672915
Ik hoorde het toen ik donderdag in de Bijenkorf in Enschede was (op zoek naar espressokopjes ). Daar was een Nespressodame aanwezig. Ze verwachtte dat het aantal nog wel uitgebreid zou worden (naar Arnhem, Eindhoven, Groningen misschien). Maar Enschede zou in elk geval niet als volgende aan de beurt zijn dacht ze

Maar voor de kopjes ben ik wel geslaagd alleen niet bij de Bijenkorf (paar van Koziol en een setje Pavina's ).
  zaterdag 17 november 2007 @ 18:55:58 #143
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_54677970
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:36 schreef SHE het volgende:
Omdat ik een vrouw ben en altijd alles moet hebben wat nieuw is

en tvp.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  woensdag 21 november 2007 @ 08:41:25 #144
12079 koele
The Koeler, the better
pi_54753678
welk kleurtje drinken jullie eigenlijk?

ik drink op t moment de blauwe lungo, net weer een doosje besteld!
pi_54768357
quote:
Op woensdag 21 november 2007 08:41 schreef koele het volgende:
welk kleurtje drinken jullie eigenlijk?

ik drink op t moment de blauwe lungo, net weer een doosje besteld!
Ik drink het liefst iets stevigers, het liefst een arpeggio.

Iemand die trouwens weleens een cappuccino maakt? Dus door 1/3 deel espresso aan te lengen met 2/3 deel opgeklopte melk?
Ik zou nl graag willen weten welke espresso je hiervoor het best kunt gebruiken (ristretto, arpeggio of bv roma?) en met welke opschuimer je dit doet.

Ik dacht zelf nl aan een simpele Bestron van 9 euro:

Bij Ikea kost een 'melkklopper' zelfs maar 0,75 euro

of kan ik beter wat anders gebruiken?

Ik hoor graag tips van de ervaren cappuccino-makers hier

[ Bericht 10% gewijzigd door pbjs op 21-11-2007 21:22:54 ]
  woensdag 21 november 2007 @ 21:50:47 #146
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_54769931
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:57 schreef pbjs het volgende:
Iemand die trouwens weleens een cappuccino maakt? Dus door 1/3 deel espresso aan te lengen met 2/3 deel opgeklopte melk?
Ik zou nl graag willen weten welke espresso je hiervoor het best kunt gebruiken (ristretto, arpeggio of bv roma?) en met welke opschuimer je dit doet.
Ik maak elke dag minimaal een cappuccino hier dus ben wel ervaren

Gebruik eigenlijk altijd de arpeggio en af en toe de ristretto. Om melk op te schuimen gebruik ik de aeroccino, wel duur in aanschaf maar het zeker waard. Je krijgt binnen een paar tellen echt super mooi schuim waar je niks voor hoeft te doen. Er kan precies genoeg in voor een cappuccino. Heb het eerst geprobeerd met zo'n goedkope opklopper die jij ook gepost heb maar bespaar je de ellende en kies voor het gemak van de aeroccino
pi_54770423
Bedankt voor de info Black-Hole
De aeroccino heb ik al wel opgemerkt, maar ik hik wat tegen de prijs aan (64,90 euro). Ook omdat ik nog moet afwachten hoe vaak ik een cappuccino zal maken (op dit moment nog niet gedaan).

Tegel welke 'ellende' liep je precies aan met zo'n simpel opschuimertje? Duurde het te lang, werkte het niet, teveel rotzooi? Ik ben nl geneigd het eerst 'ns met zo'n goedkoop dingetje te proberen, ook om te zien of ik uberhaupt wel vaak zo'n cappuccino zal drinken
pi_54770544
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:43 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Stoompijpje werkt bij mij prima.
Gebruik je magere, halfvolle of volle melk? Doe je er nog iets door (las ergens dat het met een scheutje koffiemelk nog beter zou lukken)? Wat voor kannetje gebruik je voor het maken van het schuim?

Kortom, doe eens vertellen hoe je met welke melk het beste je cappucino maakt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_54770598
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:50 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Ik maak elke dag minimaal een cappuccino hier dus ben wel ervaren

Gebruik eigenlijk altijd de arpeggio en af en toe de ristretto. Om melk op te schuimen gebruik ik de aeroccino, wel duur in aanschaf maar het zeker waard. Je krijgt binnen een paar tellen echt super mooi schuim waar je niks voor hoeft te doen. Er kan precies genoeg in voor een cappuccino. Heb het eerst geprobeerd met zo'n goedkope opklopper die jij ook gepost heb maar bespaar je de ellende en kies voor het gemak van de aeroccino
En hier gebruik je de aeroccino, valsspelerd
Als je 2 kopjes cappuccino wilt maken, moet je dan ook 2 maal de aeroccino gebruiken, of kun je wel voldoende erin doen voor 2 kopjes?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 21 november 2007 @ 23:58:34 #150
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_54773632
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En hier gebruik je de aeroccino, valsspelerd
Als je 2 kopjes cappuccino wilt maken, moet je dan ook 2 maal de aeroccino gebruiken, of kun je wel voldoende erin doen voor 2 kopjes?
Nee dat gaat niet, met de aeroccino kan je mel opschuimen voor één cappuccino of melk verwarmen voor één café au lait. Meer kan er niet in. Altijd volle melk gebruiken voor melkschuim. Zit meer vet in dan normale melk wat ervoor zorgt dat het goed schuimt en iets zoetig gaat smaken. Met magere of halfvolle melk krijg je gewoon niet voldoende schuim. UHT melk kan je ook prima gebruiken, heeft wel wat weg van koffiemelk.

Stoompijpje werkt hier prima in de zin dat die het doet. Kan er geen melk mee opschuimen want het pijpje is daar niet goed voor gemonteerd, je kan er gewoon geen kannetje onder krijgen.

En tja 'problemen' met de goedkope opschuimers zijn vooral dat je er de melk niet mee verhit en zonder verhitten geen (mooi en stevig) schuim. Melk mag ook weer niet te heet worden want dan gaat het ook niet meer schuimen. Daarvoor heb je dus echt een stoompijpje nodig die hete lucht in je koude melk blaast waardoor het gaat schuimen. Dit moet je wel heel geleidelijk doen want de melk moet langzaam en egaal warm worden. Dus onderin je kannetje beginnen en dan langzaam naar boven.
De earoccino echter, melk erin, knopje indrukken en zonder omkijken heb je even later perfect schuim. Maar ja duur blijft ie wel, helemaal als je nog niet weet of je hem vaak gaat gebruiken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Black-Hole op 22-11-2007 00:04:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')