Cantuccini?quote:Op zondag 6 mei 2007 19:25 schreef miss_sly het volgende:
Hoe heten die verrukkelijke harde amandelkoekjes die ze daar ook verkopen?
thanks!quote:
Die verkopen ze bij de Xenos ookquote:
Precies, maar ik zocht de naam omdat ik een recept wilde zoeken op internetquote:Op zondag 6 mei 2007 21:45 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Dat is de naam van het koekje, die verkopen ze natuurlijk overal![]()
lol, ik heb precies hetzelfde. Sterker nog. Ik heb deze week m'n normale koffiezetter uit de berging gehaald en filterkoffie gezetquote:Op zondag 6 mei 2007 13:35 schreef SHE het volgende:
Ik ben nespresso moe
We hebben een goed gevulde doos met de 12 grand crus..en ik hoef ze niet eens meer. Ze lijken allemaal op elkaar en ik kan met de beste wil van de wereld niet meer aanwijzen welke ik lekker vind.
Ik heb zelfs aan filterkoffie gedacht...![]()
ja best een tijd in 'de horeca' gewerkt, en dan praat je wel eens met espressomachineverkopersquote:Op vrijdag 27 april 2007 19:07 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nespresso geen minpunten? Oh nee, wel eens met een espressomachineverkoper gepraat?.... ik wordt helemaal krankjorum van mensen die komen zeuren om nespresso accessoires. Buiten dat is het een prima tussenstap voor mensen die een echte espressomachine te duur en te moeilijk vinden
Nespresso is vooral gemak: Cuppie erin, hendeltje dicht, knoppie drukken, koffie hebben. De koffie is best goed te drinken, in kwaliteit vind ik het vergelijkbaar met goed gezette filterkoffie. Tegen een échte espressomachine die vakkundig is bediend kan het niet op, maar dan moet je er dus wel mee kunnen omgaan.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 01:31 schreef habanero het volgende:
[..]
ja best een tijd in 'de horeca' gewerkt, en dan praat je wel eens met espressomachineverkopers![]()
vind zelf een echte espresso machine meer onhandig voor thuis. waterfilter bonenmolen water druk houden voor 2 kopjes 'sochtends en savonds.
mischien is het nog wel voordeliger om dat wel tedoen
maar goed ik drink me cuppie's nog wel even, tot ik een leuke machine vind die erg onderhouds vriendelijk is met ingebouwde maler :p
Espresso blijft espresso..en Nespresso..tja, het is een gimmick en het is makkelijk. Maar lekker?quote:Op maandag 7 mei 2007 03:36 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
lol, ik heb precies hetzelfde. Sterker nog. Ik heb deze week m'n normale koffiezetter uit de berging gehaald en filterkoffie gezet![]()
Voor espresso gebruik ik echter nog steeds m'n espressoapparaat (Pavoni) en maler.
als je vriend slim is koopt ie niet zo'n espressomachine voor je. paar weken later ben je die ook weer zat.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Espresso blijft espresso..en Nespresso..tja, het is een gimmick en het is makkelijk. Maar lekker?
Ik ben 'm zat
Helaas wordt manlief denk ik wel een beetje boos, want ik moest er perse 1 en hij wilde geen 2k espressomachine voor me kopen![]()
Nu weet ik wel wat ik voor mijn verjaardag vraag![]()
Waarom wilde je er dan zo graag een?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Espresso blijft espresso..en Nespresso..tja, het is een gimmick en het is makkelijk. Maar lekker?
Ik ben 'm zat
Helaas wordt manlief denk ik wel een beetje boos, want ik moest er perse 1 en hij wilde geen 2k espressomachine voor me kopen![]()
Nu weet ik wel wat ik voor mijn verjaardag vraag![]()
willen sommige mannen ook hoorquote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:36 schreef SHE het volgende:
Omdat ik een vrouw ben en altijd alles moet hebben wat nieuw is![]()
Als je alleen op het geld let, dan zou ik voor nespresso gaan.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:57 schreef Drostie het volgende:
Tja ik twijfel toch behoorlijk. Ik wil graag een espressoapparaat, maar of ik nou meer dan 300 euro wil betalen voor een Gaggia oid, of 50 euro voor een Nespresso....natuurlijk zijn de cups aan de dure kant, maar als het prijsverschil voor het apparaat zo groot is, kun je heel veel kopjes drinken voordat je dat eruit hebt...en ik denk dat ik 5/6 kopjes in de week zal drinken. What to doooo?
1 2 3 4 5 6 | 50 6*52*0.29=90.48 90.48 90.48 90.48 90.48 90.48 90.48 140.48 230.96 321.44 411.92 502.40 592.88 683.36 350 6*52*0.15=46.80 46.80 46.80 46.80 46.80 46.80 46.80 396.80 443.60 490.40 537.20 584 630.80 677.6 |
Als je de ristretto slap vindt, denk ik niet dat je een standaard koffiesmaak hebt. Daarnaast heb je inderdaad koffiebonen voor 8 euro de kilo, maar als je andere smaken of echt sterke espresso-bonen wil, dan ben je ook meer kwijt dan 8 euroquote:Op donderdag 10 mei 2007 13:05 schreef marmhz het volgende:
Bonen heb je vaak al voor 8 euro de kilo wat uitkomt op een 8 cent per kopje ongeveer. Bovendien heb je met bonen totale vrije keuze in smaak en prijs. Je haalt ze in de supermarkt, bij de groothandel, bij een lokale brander in de buurt of Kaldi. Je hebt zoveel meer keuze in smaak en prijs.
Bij Nespresso vond ik eigenlijk alleen de ristretto echt lekker en die was dan nog aan de slappe kant vond ik. Andere keuze heb je dan niet.
Daarnaast als je van cappucino houdt dan kan je die met die apparaatjes van 50 euro van nespresso meestal niet maken.
Een goed espresso apparaat kan je ook best tweedehands kopen. Koop bijvoorbeeld een Gaggia Classic coffee of een Quickmill 800 serie voor rond de 100 euro en laat er eventueel een servicebeurtje op doen als dat al nodig is en je kunt zo twee, drie jaar vooruit.
Volle melk. Mag ook lang houdbaare zijn.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:52 schreef sieske het volgende:
ik heb er ook een besteld, krijg ik waarschijnlijk woensdag ofzo. Kan niet wachten. Er zit een voucher bij voor een gratis aeroccino. Maar de vraag is nu, welke melk kan ik het beste gebruiken voor opgeklopte melk op mijn cappucino? Gewone halfvolle of volle of kan ik beter koksroom gebruiken ofzoiets?
Volle melk inderdaad al kan het ook wel met halfvolle. Veel plezier ermee, het is een fantastische apparaatquote:Op maandag 14 mei 2007 17:57 schreef Fixers het volgende:
Volle melk.
Wees maar trots op een ''standaard'' koffiesmaak. Je wil toch ook niet iedere dag rode bietjes met aardappels of wel dan? Het is juist leuk als je veel kan varieren, nieuwe smaken ontdekken en dan is Nespresso heel beperkt. Ook al zijn goede Espresso bonen 10 of 12 euro de kilo dan nog zit je niet op die 30 die Nespresso er voor vraagt. Het is dus gewoon duur. Eigenlijk is het gewoon een luxe Senseo met dat verschil dat je met een Senseo nog wel keuze hebt bij wie je padjes haalt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:17 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Als je de ristretto slap vindt, denk ik niet dat je een standaard koffiesmaak hebt. Daarnaast heb je inderdaad koffiebonen voor 8 euro de kilo, maar als je andere smaken of echt sterke espresso-bonen wil, dan ben je ook meer kwijt dan 8 euro
Nepsresso koffie is wel kwalitatief beter dan senseo. Crema laag van de senseo is getrukeerd met suiker oploskoffie en zelfs toegevoegd vet. De crema van nespresso wordt wel gewoon opgebouwd door druk.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:15 schreef marmhz het volgende:
[..]
Wees maar trots op een ''standaard'' koffiesmaak. Je wil toch ook niet iedere dag rode bietjes met aardappels of wel dan? Het is juist leuk als je veel kan varieren, nieuwe smaken ontdekken en dan is Nespresso heel beperkt. Ook al zijn goede Espresso bonen 10 of 12 euro de kilo dan nog zit je niet op die 30 die Nespresso er voor vraagt. Het is dus gewoon duur. Eigenlijk is het gewoon een luxe Senseo met dat verschil dat je met een Senseo nog wel keuze hebt bij wie je padjes haalt.
Waar staat dat ik een standaard koffiesmaak hebquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:15 schreef marmhz het volgende:
[..]
Wees maar trots op een ''standaard'' koffiesmaak. Je wil toch ook niet iedere dag rode bietjes met aardappels of wel dan?
Ik heb van die kleine espressokopjes, en dat is voor mij precies de goede hoeveelheid voor de Nespresso's. Ik gebruik een iets groter kopje (ongeveer maatje Senseo, iets kleiner) voor de Lungo's.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:44 schreef sieske het volgende:
-Blaat-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |