Die accessoires zijn inderdaad achterlijk duurquote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:15 schreef speknek het volgende:
Gisteren de Magimix M200 gekregen, net geprobeerd een cappuccino te maken, en ik moet zeggen, het smaakte echt prima! We zijn er vooralsnog heel blij mee, maar Nespresso blijft wel uitzuigers zeg, een plastic bakje voor vijftig euro bijvoorbeeld.
Klopt, maar al die bewaarbakjes etc heb je toch niet echt nodig? Volle cups bewaar ik wel in de kartonnen omhulsels in de voorraadkast.quote:Op maandag 24 maart 2008 23:31 schreef knep het volgende:
[..]
Die accessoires zijn inderdaad achterlijk duur.
vergelijkbaar met een Senseo - binnen 1 minuut is hij opgewarmd en kun je een kopje espresso tappen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 09:30 schreef computergirl het volgende:
Vraagje: heeft zo'n ding een opwarmtijd?
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je een kopje cafeine naar binnen kan gieten 's ochtends?
domme vraag misschien: verwamt hij dan in die ene minuut het hele waterreservoir?quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:57 schreef pbjs het volgende:
[..]
vergelijkbaar met een Senseo - binnen 1 minuut is hij opgewarmd en kun je een kopje espresso tappen.
Voordeel is trouwens dat hij niet (zoals de Senseo) na het 1e kopje opnieuw hoeft op te warmen - je kunt achter elkaar blijven tappen
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:34 schreef pbjs het volgende:
[..]
Je moet ook kijken naar hoeveel koffie je eigenlijk drinkt. Als je thuis (zoals _Arual_ haar oma) 20 bakken op een dag drinkt, zou ik ook geen Nespresso aanschaffen.
Maar wanneer je (zoals ik) al koffie op de zaak lurkt en hooguit 1 bakje 's avonds nog thuis drinkt en een enkele bak in het weekend, is zo'n Nespresso echt niet duur (en verdien je bv een goede Rancilio espresso-machine pas na 10 jaar terug - ik verbruik voor zo'n 75 euro per jaar aan cups en het Nespresso-apparaat kostte 120 euro. Reken maar uit).
Voor mij is het gemak (niet hoeven malen, schoonmaken, etc maar binnen 2 minuten een lekkere espresso, plus dat je bonen niet oud worden of je malingsverlies hebt voor slechts 1 bakje espresso) en de constante kwaliteit (die echt heel goed is) reden genoeg juist niet voor een espresso-apparaat te kiezen.
Veel gebruikt verkoopargument ´19 bar´. Maar dit is de statische waarde van een Ukla 5E hogedruk pomp. De werkelijke druk op het koffiebed is veel lager door drukverliezen in het warmte-element en zetgroep. Aan de hand van doorstroomsnelheid en resultaat is het aannemelijk dat de druk wel boven de vereiste 8 bar zit.quote:Overigens: ik heb eens een ongebruikte cup opengesneden. Daar zit gewone losse gemalen koffie in. Het is echter maar zo'n 3-5 gram, terwijl een normaal espresso apparaat 7-9 gram nodig heeft voor een kopje. Vandaar ook die idioot hoge druk van 19 Bar, die is nodig om voldoende smaak uit die koffie te trekken.
20 euro/kilo zijn gemiddelde/beginnende prijzen voor lekkere espresso bonenquote:Op donderdag 3 mei 2007 20:25 schreef marmhz het volgende:
Die exclusiviteit daalt trouwens wel flink nu ik zag dat Nespresso al verkrijgbaar is bij een winkel als de Blokker. Mensen let wel goed op de prijs van Nespresso. Reken die ruim 30 cent per kopje eens om naar een kilo koffie. Zit je op zeker 30 Euro. Kijk dan eens op koffiecentrale ofzo wat een kilo hele dure topkoffie kost. Hooguit een Euro of 20 en dat is al veel.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb zo'n machine gehad en het is een groot gemak en de koffie is lekker maar het is heel duur.
je kan het beste 0% vet melk, houdbare van Friesche vlag kopen.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:52 schreef sieske het volgende:
ik heb er ook een besteld, krijg ik waarschijnlijk woensdag ofzo. Kan niet wachten. Er zit een voucher bij voor een gratis aeroccino. Maar de vraag is nu, welke melk kan ik het beste gebruiken voor opgeklopte melk op mijn cappucino? Gewone halfvolle of volle of kan ik beter koksroom gebruiken ofzoiets?
Ik vind dat echt ondingen, duurt ontzettend lang en kan echt maar kopje voor kopje.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:57 schreef pbjs het volgende:
[..]
Ik drink het liefst iets stevigers, het liefst een arpeggio.
Iemand die trouwens weleens een cappuccino maakt? Dus door 1/3 deel espresso aan te lengen met 2/3 deel opgeklopte melk?
Ik zou nl graag willen weten welke espresso je hiervoor het best kunt gebruiken (ristretto, arpeggio of bv roma?) en met welke opschuimer je dit doet.
Ik dacht zelf nl aan een simpele Bestron van 9 euro:
[ afbeelding ]
Bij Ikea kost een 'melkklopper' zelfs maar 0,75 euro
[ afbeelding ]
of kan ik beter wat anders gebruiken?
Ik hoor graag tips van de ervaren cappuccino-makers hier![]()
Heb je het inmiddels al opgelost of niet? Ik heb 't ook weleens gehad als ik het watertankje bij vulde en het apparaat niet uitdeed. Welk apparaat heb je eik?quote:Op maandag 14 april 2008 10:02 schreef Apekoek het volgende:
Iemand enig idee? Mijn Nespresso krups apparaat maakt momenteel alleen maar een pompend geluid en er komt echt geen reet uit zetten, zo raar.
Is het apparaat defect of is dit een bekend probleem? Kortom geen koffie, wel stevige werkende geluiden uit het apparaat ter wijl er geen druppel valt te bekennen.
Probeer het apparaat eens aan te zetten en als het op temperatuur is de handel naar achteren te duwen en even vast te houden. Grote kans dat je 'm gewoon even moet ontluchten.quote:Op maandag 14 april 2008 10:02 schreef Apekoek het volgende:
Iemand enig idee? Mijn Nespresso krups apparaat maakt momenteel alleen maar een pompend geluid en er komt echt geen reet uit zetten, zo raar.
Is het apparaat defect of is dit een bekend probleem? Kortom geen koffie, wel stevige werkende geluiden uit het apparaat ter wijl er geen druppel valt te bekennen.
Over de Aeroccino heb ik inderdaad veel goeds gelezen, maar de prijs houdt me nog tegen.quote:Op woensdag 16 april 2008 21:40 schreef NanKing het volgende:
Nespresso heeft ook een melkschuimer [ afbeelding ]
Ding is alleen ontzettend duur (65 euro ofzoot?), maar het is heel fijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |