abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48746295
Hoi, ik wil graag proberen te mixen met 2 computers als audiobron. Waarom niet gewoon met 2 cdspelers? die heb ik hier niet staan, die computers wel en staan toch naast elkaar.
Het wordt een moeilijk verhaal, maar ik zal proberen het duidelijk te maken
Ik heb een pc en een laptop. Van de pc gebruik ik de onboard geluidskaart. Van de laptop ook, maar daar zit ook een externe kaart aan.

Ik heb het nu zo:
Pc > mengpaneel (onboard geluidskaart)
Laptop > mengpaneel (onboard geluidskaart)
Mengpaneel > externe geluidskaart (line in)
Speakers > externe geluidskaart dmv spdif.

Muziek speel ik af dmv Traktor, met als uitput de onboard kaart geselecteerd. Op pc en laptop, dus dat komt allemaal binnen op het mengpaneel.

Ik heb op dit moment op de laptop Winamp draaien met line in van me onboard geluidskaart als input. En als output de speakers op de externe geluidskaart.
Winamp krijgt signaal binnen (te zien aan de beatmeter bovenin), het mengpaneel ook (output display) maar ik hoor niks uit me speakers. Speakers doen het wel, want als op de laptop, in traktor externe geluidskaart als output selecteer hoor ik gewoon de muziek.

Waar gaat het fout?
-
  donderdag 26 april 2007 @ 18:16:46 #2
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_48746545
phono/line switch op je mixer goed staan?
................reken er maar niet op.
pi_48746912
Laptop extern gk out naar het mengpaneel en onboard uitschakelen misschien?
pi_48747262
@ agRESSIV-e, wat ik wil horen komt wel uit de koptelefoon uitgang van het mengpaneel. Dit is precies hetzelfde als wat er richting externe geluidskaart gaat. Het is echt een klein, simpel mengpaneeltje.

@Tarabass, ik begrijp niet wat je bedoeld

Alles staat volgens mij goed, want winamp geeft gewoon aan dat er geluid binnenkomt. Precies hoe ik het regel met dat mengpaneel, dus dan gaat er waarschijnlijk iets fout vanuit winamp?
In winamp heb ik directsound met als output Speakers on SB Live external (externe kaart )

Makkelijker zou zijn als ik gewoon m'n versterker aansluit op het mengpaneel, alleen dan moet ik tulp van 10 meter gebruiken, en dat gaat storen hier (radio signaal erdoor enzo) dat had ik met de pc eerst ook, vandaar die externe kaart die optisch is verbonden met de versterker.
-
pi_48747378
Volume harder zetten :p
pi_48747466
Dat eerste inderdaad, maar daarna ga ik naar de externe geluidskaart, vanwege die optische aansluiting.

Verder wordt die externe dus nergens voor gebruikt, ook niet om muziek mee af te spelen want dat gaat via de onboard.
-
pi_48785495
Vaak kan een geluidskaart (vooral creative ondingen) het niet aan als er twee geluidskaarten aan staan. Daarom zou ik denken dat je de onboard gk uit moet schakelen en alles via de externe gk moet doen. Dus ipv onboard (laptop) naar je mengtafel je externe gk naar de mengtafel..
pi_48786664
Mm, opzich liep het goed gister omdat je met Traktor (dat afspeel/mix programma) kunt instellen welke geluidskaart er gebruikt moet worden. Het liep wss fout bij winamp. Maarja, heb ik van de week nog wat te kloten
-
pi_49068084
Is het gelukt
  zondag 6 mei 2007 @ 17:45:20 #10
144685 BobdG
..dùs..
pi_49068152
Nope, nog niet. Het was echt een zootje hier met alle kabels etc. dat ik ff niet meer wist hoe en wat.
Binnenkort is opruimen en opnieuw proberen!
-
pi_49134003
je pc met externe geluidskaart wel dusdanig ingesteld dat hij line in ook afspeelt waar het geluid op binnen komt via de boxen zegmaar..???
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:01:07 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_49137238
Je hebt goed aangesloten
Check idd even de instellingen van je externe geluidskaart of de line-in wel geactiveerd staat.
So we just called him Fred
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:15:28 #13
144685 BobdG
..dùs..
pi_49145304
Euh, ik heb winamp afgesteld om de line in van de externe af te spelen idd. Omdat ik nergens in de drivers etc kon vinden hoe ik de line in gewoon dwars door windows kan laten komen (zoals soms met mic) Ik zal nog is kijken naar de externe kaart bedankt!
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')