abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194261
Met groeiende verbazing heb ik de afgelopen dagen de gesprekken in dit forum over dit onderwerp gevolgd.
Het is ongelofelijk te zien hoeveel een programma als BB kan losmaken bij mensen.
Ook ik raakte in eerste instantie zeer geboeid door het experiment, maar terwijl ik me steeds meer begon te ergeren aan de insinuerende, sensatiegerichte montages van Veronica (ja natuurlijk, dat had ik van te voren aan moeten zien komen) werd ik ook steeds meer geïntrigeerd door de ontwikkelen rond BB in de buitenwereld. Dit forum is daarvan wel het beste voorbeeld dat ik tot nu toe heb gezien.

Hoe kunnen jullie in godsnaam in zo’n korte tijd een oordeel vormen over mensen die je enkel via t.v. en internet een paar uurtjes per dag ziet en –zoals jullie allemaal zelf constateren- dan nog op een manier die volkomen gemanipuleerd is door Veronica. Ik hoor mensen roepen dat V. Bianca slecht wil afschilderen, en ondertussen vallen jullie er allemaal voor en besluiten collectief om een hekel te hebben aan Bianca.

Maar waar ik het meeste van schrik is de onverbloemde sensatiezucht van de mensen hier. Even een willekeurig citaat (uit de velen die ik zou kunnen nemen):
En Bianca omdat ik wel eens iemand echt wil zien gaan flippen live op t.v.

Realiseren jullie je eigenlijk wel dat het hier om echte MENSEN gaat? Hoe zou je het vinden als een vriend, vriendin of familielid daar zat? Zou je die ook graag willen zien flippen? Ook ik heb vaak genoeg met het argument gestrooid dat de mensen vrijwillig in het huis zijn gaan zitten en dus ook de consequenties van die keuze moeten dragen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik ze allemaal persoonlijk de vreselijkste dingen toewens, of zelfs een waardeoordeel ga spuien over hun persoonlijkheid.

Ik begin me steeds meer te scharen achter die kudde pessimistische sociale wetenschappers die beweren dat BB gaat uitlopen in een verschrikkelijk drama, met allemaal geknakte mensen. De schuldigen zijn dan echter niet de programmamakers, maar mensen zoals jullie!!

Hebben jullie jezelf nou echt niet in de gaten?

mooi he, alles
pi_194262
Hoi schat!

Ja euh, als je nou alles had gelezen, had je ook kunnen lezen dat wij denken dat in ieder geval een deel van de groep door Veronica in het huis is geplaatst (acteurs dus), dit behoort dus bij de manipulatie, en daarom mogen we een hekel hebben aan wie we willen.

Hier wordt overigens niemand veroordeeld door ons, we beoordelen mensen alleen op hoe ze gedurende de afgelopen 2 weken op ons zijn overgekomen, niemand hier beweert de bewoners te kennen.

De door jou gespuide kritiek had je vast niet gegeven als we alle bewoners de hemel in hadden geprezen, terwijl dat ook gebasseerd zou zijn geweest op de beelden die wij zien....

Zal ik nog eens een beoordeling geven aan de hand van 0,0 informatie?
IK MAG JE NIET!

Zo, het kan dus nog sneller zoals je merkt!

Over die sensatiezucht: ja hallo, daar gaat dat hele programma over! (DUH!) Veronica is zelf toch ook helemaal sensatiegericht, mogen wij dat dan ook een beetje zijn????

Je hoeft hier niet te komen hoor, ga jeje eigen BB pagina opzetten of zo, heb je vast wel 1 bezoeker per dag, jezelf!

I'm back, big as life and twice as ugly!
pi_194263
Inerdaad, alle meningen die hier worden geuit, zijn allemaal gebaseerd op onze indrukken , van hoe wij ze afgelopen 2 weken op Internet en tv hebben gezien,(misschien heeft bart in z'n echte loevens wel hersens??)

Maardat iedereen zal knappen denk k nie

pi_194264
natuurlijk heeft iedereen het recht om een hekel te hebben aan wie hij wil - ook aan mij. maar dan heb ik ook het recht dat een heel klein beetje kortzichtig te noemen.

en inderdaad, ik zou het even kortzichtig gevonden hebben als jullie iedereen de hemel hadden ingeprezen.

Nog maar s wat beter lezen wat ik schrijf borisje. waar ik me aan stoor is dat jullie die mensen allemaal rotdingen toewensen

ik wens jou toch ook geen inzinking toe, enkel en alleen omdat me dat wel sensationeel lijkt? Stel je voor dat al deze dingen over jou geschreven zouden worden, of over iemand om wie je veel geeft. Hoe reageer je dan?

mooi he, alles
pi_194265
Ik wens niemand iets toe....maar ze zijn zelf in de etalage gaan zitten...
(.)(.) | J'habite à Tavernes, le Var, France.
pi_194266
Natuurlijk ken ik die mensen niet
maar als ik een etalage pop zie staan in de winkel en die hebben ze niet lekker aangekleed
dan ziet er dat ook niet uit en krijg ik meteen de neiging die maar ff fijn aan te steken.

Laat mensen hier gewoon lekker klagen en mensen andere iets ergs toewensen.
zolang ze hier 5 uur per dag allerlei smakkelijke eindes aan het verzinnen zijn dan hebben ze geen tijd om andere ook daadwerkelijk iets aan te doen.

Als je het er allemaal niet mee eens bent dan laat een Tatoo zetten, kan ik die naast dat gedroogde velletje van B leggen, zijn er nog meer mensen die het er niet mee eens zetten, laat een Tatoo zetten, we drogen de huid en hebben we allemaal een aandenken aan BB in de vorm van een Deurmat.

Maak je niet zo druk over deze Site Hij is gewoon gaaf en anders tieft lekker op en ga op www.big-brother.nl kijken wat er gebeurt.
Dan heb je het nieuws wat wij nu hebben morgen wel een keer gelezen.

vrijdag 1 oktober 1999 @ 10:48:00 #7
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_194267
quote:
Het is ongelofelijk te zien hoeveel een programma als BB kan losmaken bij mensen.
Dat vind ik nou ook... leuk he?
quote:
Ik hoor mensen roepen dat V. Bianca slecht wil afschilderen, en ondertussen vallen jullie er allemaal voor en besluiten collectief om een hekel te hebben aan Bianca.
'Wij' besluiten niet 'collectief' om een hekel te hebben aan Bianca. Als je een beetje zou doorlezen op deze site, zou je ontdekken dat er genoeg kritische en zelfdenkende mensen rondlopen... Volgens mij ben je een beetje aan het generaliseren P. (niet zo mooi, als je zelf zo hoog van de toren blaast)
quote:
Maar waar ik het meeste van schrik is de onverbloemde sensatiezucht van de mensen hier. Even een willekeurig citaat: "En Bianca omdat ik wel eens iemand echt wil zien gaan flippen live op t.v."
Misschien moet je dingen af en toe niet zo serieus nemen... en vooral jezelf niet
quote:
Realiseren jullie je eigenlijk wel dat het hier om echte MENSEN gaat? Hoe zou je het vinden als een vriend, vriendin of familielid daar zat? Zou je die ook graag willen zien flippen?

Nee, maar die zijn daar niet gaan zitten.. en ondanks alles wat je op deze site leest, gunnen 'we' dat die mensen echt niet. sjongejongejonge zeg.
quote:
Ook ik heb vaak genoeg met het argument gestrooid dat de mensen vrijwillig in het huis zijn gaan zitten en dus ook de consequenties van die keuze moeten dragen.
En dat is nog steeds een geldig argument...
quote:
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik ze allemaal persoonlijk de vreselijkste dingen toewens, of zelfs een waardeoordeel ga spuien over hun persoonlijkheid.

Er is niks persoonlijks aan... we kennen ze namelijk niet persoonlijk... Inderdaad, er wordt genoeg ge-edit door V, maar als ik iemand op tv iets onaangenaams zie zeggen of doen, BLIJFT het iets onaangenaams. Hoeveel 'aardige' dingen van die persoon ook worden weggelaten. Martin zal bijvoorbeeld best een aardige gozer zijn, maar TOCH heeft hij 'homofobisch' zitten stoken tussen B en S. Dat vind ik niet aardig, hoe gezellig hij ook biertjes drinkt met anderen. Daar beoordeel ik hem dan mede op... DJIEZUS!!!
quote:
Ik begin me steeds meer te scharen achter die kudde pessimistische sociale wetenschappers die beweren dat BB gaat uitlopen in een verschrikkelijk drama, met allemaal geknakte mensen.

Joh, schaar je lekker een eind weg en ga je vooral lekker zitten voelen over je eigen 'betrokkenheid' en 'inzicht'...
Val ons er alleen alsjeblieft niet mee lastig. Een tendens die ik bespeur in jouw 'post' is dat je mensen die het met elkaar eens zijn meteen bestempelt als 'collectief' of 'kudde'. Lang leve Phileine, de enige grote vrijdenker!!! (o jee, vel ik NU AL een oordeel??? Foei)
quote:
De schuldigen zijn dan echter niet de programmamakers, maar mensen zoals jullie!!
Zie je het leven nog wel een beetje zitten, P?
quote:
Hebben jullie jezelf nou echt niet in de gaten?
Jazeker hebben wij onszelf in de gaten... en anders zijn er wel 'Big Brothers' als jij...pffffft Wij zijn volwassen mensen die ook kunnen nadenken en oordelen kunnen vormen (goed, niet allemaal, maar misschien is dat een doorsnee van de bevolking?). Jij hebt daar niet het patent op, hoor....
V
Ja inderdaad, V. ja.
pi_194268
Ik vind dat gescheld op de BB bewoners en ze allerlei ergs toewensen ook niet de manier. Getuigt van eenzelfde soort leeghoofdigheid als men meent bij de BB bewoners te zien vind ik.
Het blijft een vreemd verschijnsel dat dit BB-gedoe zoveel losmaakt. Lees ook de column van Joost Zwagerman in de Volkskrant (Stroom) van 1-10-99
  vrijdag 1 oktober 1999 @ 12:28:00 #9
426 Ginny
Other Side Of Me
pi_194269
Beste Phileine,

Ik heb niet de bedoeling je ook nog eens verrot te gaan schelden, je hebt natuurlijk ook recht op je mening, maar zo'n bericht te plaatsen dat noem ik nou nog eens kortzichtig.

De mensen die nu in het Big Brother huis zitten hebben er bewust voor gekozen zich op deze manier aan 'heel' Nederland te profileren. Wil je me nu gaan vertellen dat ze van tevoren niet hadden kunnen bedenken dat ze door de mangel gehaald zouden worden? Kom nou zeg!! Leefden ze hiervoor dan al in zo'n andere wereld dan wij? Het is logisch dat mensen meningen vormen over anderen die ze dagelijks kunnen zien op televisie, zo heeft iedereen toch ook een mening over Rolf of Daphne of over onze minister president, die we ondertussen wel VEEL minder goed kennen! Of wil je me nu gaan wijsmaken dat jij je nog nooit hebt uitgesproken over een artiest/acteur/politicus? (zou ik niet doen, want we weten van tevoren toch al dat je liegt, IEDEREEN doet dat, net zoals we allemaal een mening hebben over onze buren, ook al kennen we die ook niet, of die 'dikke' die aan de overkant van de straat langsloopt). De BB bewoners kiezen er zelf voor op wat voor manier ze in beeld gebracht worden, willen ze niet dat iets naar buiten komt dan moeten ze dat niet laten zien, period! Dat wisten ze VAN TEVOREN.

En als laatste nog even mijn persoonlijke mening: ik vind je sowieso al STOM als je 100 dagen in zo'n huis gaat zitten voor geld, en dan kunnen ze zeggen wat ze willen, maar ze zijn er allemaal 'in it for the money'. Kom nou zeg! Als je jezelf al zo laat zien, ga dan ook niet raar staan kijken als mensen geen hoge dunk van je hebben!

Ginny

vrijdag 1 oktober 1999 @ 15:51:00 #10
313 Twinny Sister
Serieus en Actueel
pi_194270
Phileine,

Ik snap best wel wat je bezig houdt (kdenk er zelf ook wel eens over na), maar je moet sommige dingen gewoon met een hele grote korrel zout (heel veel korrels zout voor jou) nemen. Zoals deze site en alle opmerkingen bijvoorbeeld. Doe jij nooit eens stoer in de kroeg??
Weet je, een wijze levensles: zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar. Ja, je hebt goed geobserveerd hoe raar mensen gaan doen als andere mensen 100 dagen in een huis gaan zitten. Psychologische effecten noemen ze dat. Gewoon blijven observeren en niet proberen de mensheid te veranderen. Ten eerste lukt je dat toch niet, ten tweede is dat wetenschappelijk niet verantwoord (gaat ten koste van betrouwbare observaties).
Snappie??
(Kben ook maar sociaal wetenschapper, geen pessimistische trouwens, ik lach me dood om dit hele BB gebeuren en ben zwaar verslaafd...)

pi_194271
Phileine, Laat ons nou gaan joh!...Je moest eens weten hoe creatief de mensen zijn geworden door dit hele gedoe...Ik bedoel ik kan je nog wel een tweetal lijsjes sturen van woordspellingen op TARA en nu ook MONA in nog geen 48 uur....Da´s geweldig en bovendien zeer ontspannend om te lezen en mee te doen.

Beter dan dat we met zun alleuh buiten de boel in de fik steken....Dus OF je doet mee OF je opend via Danny een uiterst serieuze Forum over BB. Het probleem dan is dat er weinig te lullen valt....

Ohja BORISJE!!! Goed je weer terug te zien en ik sta volledig achter je antwoordt!

Heh Phileine!..Hier alsjeblieft een beetje voor jouw.

Domme Blondjes zijn niet Blond

pi_194272
Phileine???????..Joehoeee...Phileine?...Waar ben je nu?

pi_194273
Ik vind alles best, maar vind je het niet een beetje onbeschoft om mij zomaar te citeren zonder daarvoor mijn schriftelijke toestemming te hebben!! Wat is er mis met B zien flippen op de T.V.??? Je moet het leven niet serieus nemen, dat doen mensen ook niet met jouw!!
Wat is de definitie van "back to basic" Die van VOO is het niet!!
pi_194274
Pedro, nah...ik denk toch serieus dat ze gek is hoor!...Sorry moest weer ff nekken. Dat krijg je nou met sorry...ehhhh met zulke topics oeeffff..dat was het laatste beetje...aaaahhhhhgg

vrijdag 1 oktober 1999 @ 16:14:00 #15
214 bennie24
Nieuw Bie(r)
pi_194275
Ik heb helemaal geen zin om op Phileine te reageren!!!
Ik heb echter wel een voorstel:
Stuur deze hele tread op naar de telegraaf, V. of andere publieke instanties.
Dat kon ook nog weleens iets teweeg brengen.

(interessant is het op z'n minst, ik ben het alleen wel vooral met de FOK!-ers eens)

Not a BIG Brother, Yet always watching...
** May the TARA-Force be with you! **

vrijdag 1 oktober 1999 @ 16:15:00 #16
272 R@b
No-nonsens
pi_194276
Beste Phileine Welkom in de wereld van de TV van de TOEKOMST

Emo-tv, reality-tv ,alles ineen

Sinds VPRO in de jaren 70 met Fred Hache show en dergelijke (servet,van Oekel)
Is er niet zoveel ophef van doen geweest over een tv programma, die programma's waren revolutionair voor die tijd BB is dat zeker voor deze tijd
Het maakt gebruik van alle mogelijke media en dit is zeker de toekomst
Dit is echt TV-geschiedenis maak je echt niet zo vaak mee

Geniet ervan ervaar het verbaas je over de HYPE dat doe ik ook
Geweldig toch
Roddelen is trouwens van alle tijd niks nieuws het kan nu alleen via internet valt het wat meer op
PS
Ik geloof trouwens niet dat er een acteur tussen zit

Rob uit
Alkmaar - zuid

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_194277
Phileine, Phileine, zeg maar even sorry, anders moeten we je ook nog in het BB-huis zetten en dan wordt je twee weken in de dagboekkamer opgesloten met deMona. Kijken hoe je dan piept. Je kunt beter op www.ReneDiekstra.nl gaan zitten en daar saampjes discussiëren over waar jullie je nep-filosofie vandaan hebben gehaald.
Saving the world in style...at least they say....
pi_194278
Had dat dan wel graag willen zien B hoe zij gek geworden is!!
Is het emmertje nu vol??
Wat is de definitie van "back to basic" Die van VOO is het niet!!
  vrijdag 1 oktober 1999 @ 16:28:00 #19
215 misterDre
Paint it black!
pi_194279
Na een dagje stressen op het werk vindt ik het heerlijk om ff de berichten hier op FOK door te lezen dan lig ik regelmatig in een deuk, is gelijk m'n dag weer goed.

Wat is er nou beter dan iedere dag ff lachen,
ff een beetje stoom afblazen.

OK, sommige dingen zijn op het randje maar ach, het leven is al serieus genoeg.

Laten we vooral lekker doorgaan!!

vrijdag 1 oktober 1999 @ 17:49:00 #20
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_194280
Er bestaan dus ook mensen die denken dat alles wat we hier zeggen seriues is? Phileine ik begrijp je commenTARa ( al bedacht?), maar zo evil zijn we allemaal niet. Gewoon een beetje gein schoppen over een paar knakkers in een huis? Lachen toch?
Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
pi_194281
Nou nou nou zeg,
Iedereen gelijk op zijn achterpoten als ik een paar kritische kanttekeningen plaats bij het programma en jullie reacties daarop.

Ik vroeg me alleen even hardop af of jullie doorhebben dat jullie op deze manier onderdeel uitmaken van een programma met een twijfelachtige ethiek, dat op een sadistische manier met de deelnemers omgaat.
Het argument “eigen keuze” is voor mij allang vervallen als het gaat over de manier waarop zij op televisie neergezet worden, want daarin hebben zij geen eigen keuze. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld iemand als Rolf Wouters, die daar wel heel veel invloed op heeft.

En over ‘generaliseren’ gesproken, ik denk (hoop eigenlijk) dat de meesten hier toch nog wel genoeg intelligentie bezitten om te begrijpen op welk soort opmerkingen ik wel en niet doel.
Er is een verschil maken tussen grapjes maken over iemand (want er zijn genoeg dingen hier op het forum waar ook ik om kan lachen) en grapjes maken ten koste van iemand. Vooral als die iemand zich niet kan verdedigen en het over 100 dagen in een klap allemaal over zich heen krijgt.

Maar ach, wat zeur ik eigenlijk. Het is duidelijk dat moraal of ethiek in dezen jullie geen moer interesseert. En dat is weer jullie eigen vrije keuze….
En nee, ik generaliseer niet, wie de schoen past, trekke hem aan en de rest legt het naast zich neer.

mooi he, alles
pi_194282
Phileine,

'Hopen' doe je op de WC

Slap ouwehoeren doe je op FOK!forum

vrijdag 1 oktober 1999 @ 22:37:00 #23
215 misterDre
Paint it black!
pi_194283
WIE DE SCHOEN PAST RUIKT AAN ME REET!!!
pi_194284
pillientje, er zijn een aantal mogelijkheden waarom je je eigen eerst overtuigd van al dat wat je in je eerste bericht hier tussen al die 'freaks' (incl. me) neerlegt.

1. Je hebt echt een hekel aan alle *generaliseer ff* mensen hier.
2. Je hebt zelf een bepaald probleem, wat je van je af kunt schrijven door hier te posten.
3. je hebt een bep. relatie IN het bb.huis zitten.
4. je hebt net een LOI cursus filosoferen, discussie- en psychotechnieken of iets dergelijks gevolgd.
5. ......... vul maar aan.

Ik begrijp ook best dat er mensen zijn die erg kritisch tegen ons EN het programma BB aankijken... en kritiek is af en toe ook best wel op zijn plaats.
Maar besef ook 1 ding: je kunt rustig vertellen dat je het ergens niet mee eens bent, maar je kunt ook al je kritiek op 1 bord gooien, en ons forum als klankbord gebruiken, maar verwacht dan ook dat sommige mensen je daarmee serieus nemen en braakneigingen vertonen...

Of............................ben je lid van V?

Kritisch zijn= ja.
Overdreven zijn = nee.

Wel leuk trouwens, want een topic is zo vol ... op naar de 50...

May the force be with you

pi_194285
helaas robje, je gaat niet door voor de wasmachine. geen van je opties is waar (wie is er hier nou de amateur-psycholoog)

Ik vind het nogal verbazend dat ik gelijk voor gefrustreerd o.i.d. wordt uitgemaakt enkel omdat ik een andere mening heb dan de meesten hier. Bang voor een beetje kritiek?
En nee ik heb (vooralsnog) geen hekel aan de mensen hier, waarom zou ik?
Het enige wat ik hier gedaan heb is een aantal punten ter discussie brengen, naar mijn mening op een veel genuanceerder manier dan ik hier veel uitlatingen zie. Mijn excuses als mijn discussie-stijl wat pittiger is dan jullie gewend zijn.

Wat me vooral opvalt is dat er neiging is tot extreme, vijandig getinte reactie op mijn stelling waarin nauwelijks inhoudelijk wordt ingegaan op mijn opmerkingen. Jullie reageren alsof ik jullie en dit forum persoonlijk aanval en tot op de bodem af wil breken, terwijl ik alleen maar mijn mening geef over een onderdeeltje daarvan.

Lid van V. lijkt me trouwens ook een vergezochte conclusie, gezien mijn kritiek op hun programma.

Daarnaast (in een verlate reactie op anderen die op mij gereageerd hebben)is de vergelijking met een etalagepop me niet helemaal duidelijk Harrie en begrijp ik ook niet helemaal waarom ik een tattoo zou moeten laten zetten in het kader van dit onderwerp.

Tot slot, Baretta, als ik jouw woorden goed begrijp mag je alleen hier op het forum komen als je het met de grote meerderheid eens bent (en dus gezellig meekankert op de bewoners) en anders moet je opzouten?
Erg sociaal en demoncratisch....

mooi he, alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')