quote:*kuch*Lion King, Bambi, etc. *kuch*
Op woensdag 14 augustus 2002 14:38 schreef Xhorder het volgende:[..]
Haha LOL, kreeg me toch een hartverzakking... Ik dacht al, Disney laat z'n karakters toch niet dood gaan.
quote:De 'Duckstad' karakters, knikker... waar ze mee begonnen zijn, niet die uit hun films.
*kuch*Lion King, Bambi, etc. *kuch*
maarja zoiets vind je natuurlijk nooit op internet
en wanneer komt het nou weer op tv??
quote:*Kuchekuch*DC++, Kazaa, Edonkey, etc.* Kuchekuchekuche*
Op woensdag 14 augustus 2002 16:22 schreef Bolderbast het volgende:
ik wil die film NU zien eigenlijkmaarja zoiets vind je natuurlijk nooit op internet
en wanneer komt het nou weer op tv??
quote:Maar dat zijn allemaal maar bijpersonen.
Op woensdag 14 augustus 2002 14:58 schreef Marble het volgende:[..]
*kuch*Lion King, Bambi, etc. *kuch*
btw die met die geheime gouden stad dat oom Dagobert last van goudkoort kreeg enzo was ook vet ![]()
maar de film was helemaal top
Een succesvolle nagesynchroniseerde serie was DUCKTALES. Hoofdpersoon was Dagobert Duck, die met de (gewone) stem van acteur Sacco van der Made te horen was. Maar de helden van deze serie waren natuurlijk Kwik, Kwek en Kwak, de drie neefjes van Donald Duck. Nog steeds verbaas ik me over de stemmen van deze drie eendjes en ik ben niet de enige.
Toen de serie al een tijd op de Nederlandse buis te zien was, kwam er bericht uit Amerika - men was er op tegen dat de stemmen elektronisch waren bewerkt en men vond dat er naar een andere stem voor deze drie eendjes moest worden gezocht. Regisseur van de serie, acteur/regisseur Arnold Gelderman, zei dat er helemaal geen electronica aan te pas kwam en dat de man die deze stemmen deed dat op een natuurlijk manier deed. In Amerika geloofde men het niet en er werd iemand naar Nederland gestuurd om bij de opnames aanwezig te zijn. Toen de Amerikaan onze Nederlandse stemkunstenaar ontmoette was hij nog steeds sceptisch. De Amerikaan zat naast hem toen de stemmen van Kwik, Kwek en Kwak uit de mond van Bob van der Houven rolden. Bob was in die tijd ook omroeper bij de KRO en was jarenlang de presentator vam het programma "Zin in Muziek" bij deze omroep. Nu presenteert hij o.a. Muziek voor miljoenen". Als je zijn warme stemgeluid hoort, kun je je inderdaad maar moeilijk voorstellen dat dit de man is die Kwik, Kwek en Kwak een Nederlandse stem gaf. "I like it", zei de Amerikaan en daarmee was het probleem met de Disney Corporation opgelost.
Totdat de speelfilm "Ducktales: the movie" uitkwam.
Disney redeneerde: in Amerika wordt Kwik, Kwek en Kwak door een actrice gedaan (Russi Taylor), dus moet dat ook in Nederland gebeuren. Het lukte Arnold Gelderman niet om Disney op andere gedachten te brengen en toen de film uitkwam hoorden de Nederlandse kinderen niet de stemmen van de drie neefjes die ze al 100 afleveringen van de TV-serie gewend waren. Bob vertelde me dat zoiets ook was gebeurd met de Nederlandse stem van Mickey Mouse (Wim T. Schippers) en die van Goofy (Ferry de Groot) - ook zij mochten niet meer van Disney.
De film heeft drie maanden in de bioscopen gedraaid, maar de TV-serie is nog vaak herhaald en dat zal voorlopig wel zo blijven - want zo gaat dat met TV-series (meestal). Anno 2002 is de serie nog steeds te zien (Net 5), hoewel in 1991 de laatste afleveringen werden ingesproken.
Ik vind ducktales 1 van de weinige series die in het Nederlands beter klinken dan in het engels.
En Rob Kamphues als Gizmo... wie had dat gedacht
was wel een kicken rol
en Rob deed ook de stem van Geestje in "DuckTales De Film: Het Geheim van de Wonderlamp"
"Wilt u dan misschien dit stukje touw?"
:D:D
Vond het alleen wel vreemd dat in Ducktales alleen Lizzy er is en in de DD ook nog Juultje en Babetje.
onder de naam:
kinderen Tekenfilms - Disney - Ducktales (nederlands).mp3
DuCkTaLeS RuLe!!!!!!!!!!
http://users.belgacom.net/bn334423/TV%20Themes%20-%20Duck%20Tales.mp3
quote:Wel engelse versie helaas
Op donderdag 13 maart 2003 10:27 schreef Patch het volgende:
Ducktales liedje (origineel)http://users.belgacom.net/bn334423/TV%20Themes%20-%20Duck%20Tales.mp3
Hier
de nederlandse versie. je moet hem alleen ff hernoemen van tv3 naar mp3 ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door bobjuh op 22-03-2003 19:30]
quote:* Bassie_van_Adriaan heeft wat leuks ontdekt! die man speelt buitendam in baantjer!
Op vrijdag 8 februari 2002 11:41 schreef Patch het volgende:
Oom Dagobert: Sacco van der Made +
Turbo McKwek: Rudy Falkenhagen
Kwik, Kwek en Kwak: Bob van der Hooven
Van Stoetenwolf: Paul van Gorcum
Lizzy: Laura Vlasblom
Bubba: Arnold Gelderman
Willie Wortel: Serge Henri Valcke
Dorus de Woudloper: Sergi Henri Valcke
Zwarte Magica: Maria Lindes
Gizmo Duck: Rob Kamphues
Ik vond dat met die ehm ik weet niet meer hoe het heet. Maar het was een serie met een gemaskerde eend. Leek qua stijl een beetje op ducktales, maar in ieder geval daar vond ik dus helemaal niets aan.
quote:Darkwing Duck?
Op vrijdag 11 april 2003 20:46 schreef ramses het volgende:
O ja, helemaal geweldig. Vooral Tubo McKwek.
En die begintune, helemaalIk vond dat met die ehm ik weet niet meer hoe het heet. Maar het was een serie met een gemaskerde eend. Leek qua stijl een beetje op ducktales, maar in ieder geval daar vond ik dus helemaal niets aan.
quote:Ja die, vreselijk!!!
Op vrijdag 11 april 2003 20:54 schreef Shogo het volgende:[..]
Darkwing Duck?
quote:Idd, komisch was dat.
Op vrijdag 11 april 2003 21:19 schreef Veerboot het volgende:
Darkwing Duck was wel leuk![]()
Darkwing Duck was fantastisch!
Vooral de videoband van de Vreselijke Vijf tegen de Wets Eenden.
Met wateraar, bladergroen, megavolt, snaterbek en Negaduck als slechten, en Roboduck (die van ducktales), die dino, Morgana en nog 1 of 2 mensen als goeden.
Met geniale dialogen als:
*Darkwingduck als bloemenmeisje via intercom*: Bloemen voor Negaduck!
Negaduck: Bloemen? Ik haat bloemen
Darkwingduck: Zei ik bloemen, ik bedoel schedels
Negaduck: Ah, schedels, ik kom meteen
Darkwingduck: Zei ik schedels, ik bedoel Aambeelden.
Nobelprijswaardig.
Ontopic: Ik vond Dorus veruit het coolst bij Ducktales. En Roboduck.
quote:de wateraar was VET!!
Op maandag 14 april 2003 10:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Leuk? Komisch?Darkwing Duck was fantastisch!
Vooral de videoband van de Vreselijke Vijf tegen de Wets Eenden.
Met wateraar, bladergroen, megavolt, snaterbek en Negaduck als slechten, en Roboduck (die van ducktales), die dino, Morgana en nog 1 of 2 mensen als goeden.
Met geniale dialogen als:
*Darkwingduck als bloemenmeisje via intercom*: Bloemen voor Negaduck!
Negaduck: Bloemen? Ik haat bloemen
Darkwingduck: Zei ik bloemen, ik bedoel schedels
Negaduck: Ah, schedels, ik kom meteen
Darkwingduck: Zei ik schedels, ik bedoel Aambeelden.Nobelprijswaardig.
Ontopic: Ik vond Dorus veruit het coolst bij Ducktales. En Roboduck.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |