Bedankt, dat was zo'n beetje de enige naam die ik nog niet geprobeerd had.quote:Op woensdag 25 april 2007 21:55 schreef oxylus11 het volgende:
In het nederlands heten ze de Peligni . Arm bergvolkje uit de Apenijnen. verdienen nog een Nederlandse Wikipedia text.
Niet zo gek, gezien de achtergrond.quote:Op woensdag 25 april 2007 22:00 schreef oxylus11 het volgende:
In het Catalaans is hij er ook al!
Ik doelde meer op de historische achtergrond, de Catalanen zijn redelijk fel op hun status, ze zijn geen Spanjaarden maar Catalanen. De losse volkeren ten tijde van de Samnitische oorlogen waren vrij gekant tegen onderwerping aan de Romeinse Republiek.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:09 schreef oxylus11 het volgende:
Hoezo?
Ach so ja!quote:Ik doelde meer op de historische achtergrond, de Catalanen zijn redelijk fel op hun status, ze zijn geen Spanjaarden maar Catalanen. De losse volkeren ten tijde van de Samnitische oorlogen waren vrij gekant tegen onderwerping aan de Romeinse Republiek.
Zo zie je dat alle andere volkeren die tegen Rome vochten (zoals de Marsi, Marrucini, Vestini etc) ook wikipagina's in het Catalaans hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |