abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:54:59 #101
178157 de_verlosser
De mens is een gewoontedier
pi_48971080
Grappig dat iedereen persoonlijk wordt op mijn post, ben sinds een dag of 5 actief op fok en ben al voor alles uitgemaakt,van Jodenhater tot geen mensenkennis.
Maar na mijn weten is het algemeen bekend dat de NS geld heeft verdient aan het joden transport,sorry kan je geen bron geven maar misschien dat iemand anders een bron weet.en dat je zegt dat nederland of de amtenaren geen idee hadden voor wat ze de burgelijke stand wilde inzien kan ik niet begrijpen.Kom op man in 1938 was het al bekent en werden overal joden geweerd.Waldisney heeft er zelfs een teken film overgemaakt in die tijd vandaar WAKKER WORDEN
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:00:53 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48971282
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:54 schreef de_verlosser het volgende:
Grappig dat iedereen persoonlijk wordt op mijn post, ben sinds een dag of 5 actief op fok en ben al voor alles uitgemaakt,van Jodenhater tot geen mensenkennis.
Maar na mijn weten is het algemeen bekend dat de NS geld heeft verdient aan het joden transport,sorry kan je geen bron geven maar misschien dat iemand anders een bron weet.en dat je zegt dat nederland of de amtenaren geen idee hadden voor wat ze de burgelijke stand wilde inzien kan ik niet begrijpen.Kom op man in 1938 was het al bekent en werden overal joden geweerd.Waldisney heeft er zelfs een teken film overgemaakt in die tijd vandaar WAKKER WORDEN
Dat NL niet trots kan zijn op zijn oorlogs verleden is in 2007 nog steeds een heikel thema.
Hebben we het nog niet gehad over het inpikken van joods bezit, door Nederlanders en de Nederlandse overheid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:09:23 #103
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_48971582
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:39 schreef Xenwolfie het volgende:

[..]

Ik had gelezen (ben alleen vergeten waar...) dat ze de 2e Sovjet aanval in 1944 hadden gestopt terwijl de Duitsers keihard werden teruggeslagen. De Sovjets moesten zelfs versterkingen halen. En als ik Mannerheim of Rhyti of wie ook de leiding had in Finland was had ik hetzelfde gedaan. Finland schreeuwde om hulp maar alleen Zweden gaf ze wat kannonen, vrijwilligers en verkeerde kogels voor ind e kannonen.
Groot-Britanië en Frankrijk zouden troepen sturen en ze waren daar wel degelijk mee bezig maar het duurde allemaal te lang, Finland had geen kogels meer en moest zich in 1940 wel overgeven. Karelië gaat naar de Sovjets samen met 1/5e van je bevolking. Vervolgens krijgt een Oostenrijker met kapsones het idee de Sovjet Unie binnen te vallen. Ik als Mannerheim zie de kans om de gebieden terug te krijgen en doe dat ook.
Nee, de 2e soviet aanval was niet gestopt, de soviets boekten zeer snel succes omdat ze les hadden getrokken uit hun eerste aanval/fout. Het falen van de 1e aanval is ook niet te wijten aan gebrekkig materieel en opleiding maar aan de stavka.

Finland schreeuwde ook om hulp, en kreeg dit. Zweden voorzag eenheden van vrijwilligers en vliegtuigen, Verenigde staten in vrachtwagens, GB steunde ze met ambtenaren en eeh brandweerlieden , Denemarken + verenigde staten gaven eenheden troepen.

Gelul betreft ammunitie, die was gewoon overal te koop.

Voor de 2e aanval werd er ook een andere maarschalk geplaatst, 1 van de weinige die echt iets kon presteren en een excellent strateeg was, namelijk Timoshenko.

Zoals ik al zei, er werden troepen uit o.a siberïe gehaald, die prima bestand waren tegen de koude, er werd het beste materiaal gehaald, zo vielen ze op het zwakste punt ( sector/plaats niet uit me hoofd ) aan in de Mannerheim linie en braken nadat er enorm en dan ook enorm veel geconcentreerd artillerie vuur op aangeduidde plekken was losgelaten gaten in de linies. Via hierdoor konden de soviets doorbreken in het achterland, het leger was simpelweg op.

Daarnaast, Karelie ging pas terug naar de soviets NADAT de winteroorlog is afgelopen, dat vond plaats in de vervolg oorlog.. De finnen vielen tesamen met de duitsers de soviet unie aan.. en stonden zelfs aan de poorten van Leningrad.

De inval van Karelie door de finnen deed GB tot het verklaren van de oorlog aan de finnen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:20:07 #104
45206 Pietverdriet
pi_48971942
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:09 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Nee, de 2e soviet aanval was niet gestopt, de soviets boekten zeer snel succes omdat ze les hadden getrokken uit hun eerste aanval/fout. Het falen van de 1e aanval is ook niet te wijten aan gebrekkig materieel en opleiding maar aan de stavka.

Finland schreeuwde ook om hulp, en kreeg dit. Zweden voorzag eenheden van vrijwilligers en vliegtuigen, Verenigde staten in vrachtwagens, GB steunde ze met ambtenaren en eeh brandweerlieden , Denemarken + verenigde staten gaven eenheden troepen.

Gelul betreft ammunitie, die was gewoon overal te koop.
Winston beschrijft het toch echt anders in zijn biografie
  donderdag 3 mei 2007 @ 18:52:37 #105
97745 Thorical
finding a way
pi_48974605
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:24 schreef Vincenski het volgende:
Als teken van verzet had je ook nog de Februaristaking, als reactie op de Jodenvervolging. Was volgens mij in bezet Europa het eerste grote teken dat veel mensen het niet eens waren met de Jodenvervolging, en volgens mij heeft NL ook nog best plat gelegen hierdoor
Dat is een mythe, de oorspronkelijke staking zou 3 dagen eerder plaatsvinden.
En de staking was bedacht omdat Nederlandse dokwerkers, volgens mij ADM naar Duitsland gestuurd zouden worden. Deze staking is in 1e instantie niet gelukt(tijd tekort) en daarna pas zijn Joden er aan toegevoegd.
pi_48974958
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:54 schreef de_verlosser het volgende:
Zou het soms komen door je stijl van schrijven?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 00:50:23 #107
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_48989042
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Winston beschrijft het toch echt anders in zijn biografie
De inval van de SU was onder meer doorgezet door grote fouten van Duitse waarnemers tijdens de winteroorlog, ze maakten 2 grote fouten.

A. Dat de gevechtscapaciteit van het Rode leger overschat was, en het bewijs was dat ze een simpel leger van 250.000 man niet konden overwinnen met al het geweld. Dit was weer te wijten aan het feit dat de SU de finnen had onderschat en compleet falen van de Stavka, domme domme zuiveringen en verkeerde inzet van materieel.

B. De gigantische fout, de strijdkrachten van de SU in aantal onderschatten, vooral bij aanvang barbarossa leverde dit verassingen op, na 3 weken dacht Duitsland met bijna een miljoen russische soldaten in kampen en in omsingelingen in de achterhoede 9/10e van het Rode leger te hebben.

Feit was dat destijds pas 1/5e in de strijd was gegooid, en door de grote onduidelijkheid en nogmaals falen van de stavka de Soviets soms zelfs niets terugdeden ook al werden ze beschoten, ze kregen strikte orders pas vuur te beantwoorden als er 1000 telefoontjes waren gepleegd.

Zodra orde op zaken was gesteld en er hervormingen en hergroeperingen waren doorgevoert vormde zich er een compleet ander leger.. ook begonnen eenheden die begonnen als 20 man zich los te vechten in omsingelingen en pikten onderweg soldaten op wat eenheden vormden van wel 8000 man.. ze begonnen weer inititief te tonen. Zodra de invloed van politieke comisarissen minder werd en officieren vrijer waren om te handelen met ontwikkelingen van beter materieel was er geen stop meer aan het leger inclusief de vele reserves.

maar om even concreet antwoord te geven.

Ff voor de duidelijkheid

Toen de Soviets in oktober de macht grepen in Estland, letland, oost polen kwamen ze aan de Finse golf, daaruit ontstond druk op de Finnen, want de soviets vroegen eilandjes en verkoop van een bepaald eiland om er een Marine basis op te vestigen, suggesties werden vragen. vragen werden weer eisen, de finse grens wat op te schuiven en de afspraak dat Finland zich nooit zou aansluiten bij een andere coalitie die toen werd afgesproken, Inruil daarvoor kregen de Finnen stuk grond.

Daar gingen ze op in! mannerheim stemde toe, om zelfstandig te blijven, een oorlog te ontwijken.
Maargoed, Finnen wilden onderhandelen en dat was de druppel, dan maar kwaadschiks dus de Russen trokken de grens over..

De finnen waren daar prima op voorbereid, aangezien onze beste mannen ook verrekijkers hadden en spionnen en goed wisten dat de troepensterkte goed werd opgevoerd aan de grens en er werd aan de infrastructuur gewerkt. Goed bij die aanval viel het allemaal goed tegen, vanwege de zuiveringen waren er enkel politiek aangestelde officiers zonder ervaring, durfde niet op eigen houtje te handelen, en waren scheit voor political commisars. Maar toch werd er wat gewonnen, zo'n 60km in het midden maar in het Noorden aardig wat succes.

In ieder geval niet op deschaal zoals de soviets ( en de wereld ) hadden gedacht.

Nou hele zootje werd gereorganiseerd, werkkampen in SU werden uitgekamd voor ervaring officieren, goed.. werden er wel een aantal gevonden en gerehabiliteerd, nieuwe troepen die de koude gewend waren werden aangevoerd, meer munitie, meer materieel, veel bombardementen en voila.. de 2e aanval kwam met eindelijk een taktiek erin.

Ontneem de beweeglijkheid van de Finnen, dat kon enkel op de Mannerheim linie, die werd doorbroken en de finnen verloren massaal manschappen, dit keer bleven soviet verliezen relatief beperkt en de finnen wilden weer onderhandelen, SU uiteraard ook.. was nogal een lachertje geworden die oorlog.

Het is namelijk zo dat als ik ff cijfers erop nasla, dat er 8 miljoen granaten zijn verschoten, dat is drie voor iederen vrouw, kind en man in heel finland. Het land zag het al aankomen, het had geen zin in Totale soviet overheersing, dus nam het zijn trots en faam terug en besloot te onderhandelen.

Ik lees werkelijk nooit iets over een gebrek van ammunitie, nogal vreemd ook aangezien Zweden de staalleverancier was voor Duitsland, dit is ook voor denemarken het punt geweest waarom het veroverd werd. Ammunitie is makkenlijk en snel te verschepen, Finland was/is geen arm land.. en er is tijd genoeg geweest om de oorlog voor te bereiden, dit zie je ook terug in de overige voorbereiding van de Finnen ( training, verdedigingslinies etc. )
Goddank dat die winteroorlog er is geweest, zo hebben de soviets kunnen leren van hun fouten, kunnen reorganiseren, hervormen en onderzoeken.. als dat niet was gebeurd wil ik niet weten hoever Duitsland met barbarossa was gekomen.

Wat veel mensen vergeten, and I can't blame 'em.. is dat de Russen de Japanners aardig hebben kont geschopt. Niet gek, want niet veel daarna brak de oorlog in Europa uit ( Duitsland viel Polen binnen ), en dat werd wereldnieuws. de interventie in Mantsjoerije is toch wel iets groots geweest. Grappige is dat ondanks de zuiveringen het Rode leger daar perfect presteerde, het japanse kamp wat de noord aanvalsgroep wordt genoemd zag graag een krachtmeting met het Rode leger. Zjoekow heeft het gehele kwantoen leger daaro uitgeroeid.
  FOK!fotograaf vrijdag 4 mei 2007 @ 07:03:44 #108
73911 ultra_ivo
pi_48992072
Eigenlijk zou Stalin nu nog in absentio voor de rechter gesleept moeten worden voor hoogverraad begaan tussen pakweg 1935 en 1941.
Een belangrijk punt was ook de bezetting van de Baltische staten. Waren die ipv bezet onafhankelijk geweest hadden ze zich met hand en tand verdedigd. Met name Litouwen was na de teruggave van Vilnius in '39 erg Sovjet-vriendelijk. Dat sloeg direct om nadat de bezetting begon.
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 00:50 schreef Pumatje het volgende:

Zodra orde op zaken was gesteld en er hervormingen en hergroeperingen waren doorgevoert vormde zich er een compleet ander leger.. ook begonnen eenheden die begonnen als 20 man zich los te vechten in omsingelingen en pikten onderweg soldaten op wat eenheden vormden van wel 8000 man.. ze begonnen weer inititief te tonen. Zodra de invloed van politieke comisarissen minder werd en officieren vrijer waren om te handelen met ontwikkelingen van beter materieel was er geen stop meer aan het leger inclusief de vele reserves.
De Duitse tanktroepen stootten zeer snel door, daardoor bleven er grote hoeveelheden niet verslagen, maar wel omsingelde troepen over. Een deel daarvan vormde zich om tot partizanentroepen. Na korte tijd begon de Stavka dit te organiseren en instructeurs te droppen.
voor de duidelijkheid
quote:
De finnen waren daar prima op voorbereid, aangezien onze beste mannen ook verrekijkers hadden en spionnen en goed wisten dat de troepensterkte goed werd opgevoerd aan de grens en er werd aan de infrastructuur gewerkt. Goed bij die aanval viel het allemaal goed tegen, vanwege de zuiveringen waren er enkel politiek aangestelde officiers zonder ervaring, durfde niet op eigen houtje te handelen, en waren scheit voor political commisars. Maar toch werd er wat gewonnen, zo'n 60km in het midden maar in het Noorden aardig wat succes.

In ieder geval niet op deschaal zoals de soviets ( en de wereld ) hadden gedacht.

[quote]
Nou hele zootje werd gereorganiseerd, werkkampen in SU werden uitgekamd voor ervaring officieren, goed.. werden er wel een aantal gevonden en gerehabiliteerd, nieuwe troepen die de koude gewend waren werden aangevoerd, meer munitie, meer materieel, veel bombardementen en voila.. de 2e aanval kwam met eindelijk een taktiek erin.
De Siberische troepen konden aangevoerd worden nadat duidelijk werd dat Japan dat jaar niet zou aanvallen. Zeker nadat het campgneseizoen in het verre oosten was afgelopen.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:08:55 #109
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_48993184
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 07:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Eigenlijk zou Stalin nu nog in absentio voor de rechter gesleept moeten worden voor hoogverraad begaan tussen pakweg 1935 en 1941.
Een belangrijk punt was ook de bezetting van de Baltische staten. Waren die ipv bezet onafhankelijk geweest hadden ze zich met hand en tand verdedigd. Met name Litouwen was na de teruggave van Vilnius in '39 erg Sovjet-vriendelijk. Dat sloeg direct om nadat de bezetting begon.
[..]

De Duitse tanktroepen stootten zeer snel door, daardoor bleven er grote hoeveelheden niet verslagen, maar wel omsingelde troepen over. Een deel daarvan vormde zich om tot partizanentroepen. Na korte tijd begon de Stavka dit te organiseren en instructeurs te droppen.
voor de duidelijkheid
[..]

De Siberische troepen konden aangevoerd worden nadat duidelijk werd dat Japan dat jaar niet zou aanvallen. Zeker nadat het campgneseizoen in het verre oosten was afgelopen.
Ik kheb het over Siberïsche troepen, niet de Troepen gelegerd in Siberië. Na de 1e aanval van de SU in de winteroorlog bleek dat de sodlaten zelf ook gewoon nie waren opgewassen tegen de koude winter ( die winter was ook de koudste van allemaal ). Dus waren er troepen vereist die dit wel konden.. Nou goed. die waren onder andere te vinden in Siberïe.

Het punt betreft het Weghalen van de Oost Soviet gestationeerde troepen kon pas worden begonnen zodra japan zijn zet voltooide.. ZOals ik al zei, Je had Aanvalsgroep Noord in het japanse leger, deze vond het een goed plan om via de SU terrein te veroveren en je had aanvalsgroep zuid, deze zag liever verovering van Nederlands Indië, etc.

Zuid werd t .

De troepen waar jij het over hebt waren battle hardened, goed ervaren, en ook perfect aan het koude klimaat, ze hebben goed ervaring opgedaan door het uitschoppen van de Japanners in "39, die werden onttrokken aan het oost"front" toen Stalin door zijn spion in japan Richard Sorge ervan verzekerd werd dat de jappen niet dachten aan een aanval in rusland , maar hun ogen legden op de pacific en amerika.

[ Bericht 10% gewijzigd door Pumatje op 04-05-2007 09:15:09 ]
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:50:32 #110
123743 Gryphonne
Ancient guardian
pi_48994135
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:36 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Maargoed, ik vind die Finnen laffe eikels want ze waaiden lekker met elk windje mee, in zee gaan met de Duitse Nazi's is voor mij al voldoende om het een stelletje apen te vinden, akkoord.. ze hadden een sterke bondgenoot nodig om hun eer te herstellen, maar als ze gewoon wat harder aan te touwtjes van de Volkerenbond hadden getrokken kregen ze daar ook wel de nodige hulp uit. Eerst worden ze aangevallen, staan ze hun mannetje, vervolgens bij de 2e aanval verliezen ze wat.

Maken afspraak met de Soviets's

sluiten daarna pact met De nazi's

trekken vervolgens SU binnen en bezetten arrogant heel Oost-Karelie..

Worden teruggeslagen

Verbreken vervolgens pact met nazi's en maken afspraken met de SU

en dan een potje gaan liggen janken
Nee, de Russen die zijn lekker Met een miljoen man en duizenden tanks, stukken artillerie en vliegtuigen een nietsbetekenend landje binnenvallen Ik heb meer dan respect voor de daden van de Finnen tijdens Talvisota en Jatkosota. Ik snap alleen niet waarom je over moet gaan op het beledigen van Finnen, misschien vergeet je dat Rusland het hele conflict BEGON en net zo goed een stel opportunisten zijn die zo ook Polen deels bezetten en nog even wat huishouden daar (o.a. Katyn). Tijd om de rode sluier voor je ogen af te zetten?

De Finnen wilden de Russen met gelijke munt terugbetalen in 1941 en deden verdomd goed werk, maar ze waren zeker geen marionet van de Duitsers; die eisten dat de Finnen de toevoer van voorraden naar Leningrad afsneden. Wanneer de Finnen dit wel hadden gedaan lag de weg in het Noorden open voor de Duitsers om dieper Rusland in te trekken.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:57:26 #111
45206 Pietverdriet
pi_48994298
Pumaatje moet niet vergeten dat het aan het oostfront ging om 2 onmenselijke dictaturen die een veroveringsoorlog voerden op elkaar. Het resultaat was dat na de 2e wereldoorlog meer mensen onder een dictatuur leefde dan ervoor.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:42:26 #112
172358 oddman
Introspecteur
pi_49000306
De SU was niet echt een kleine mogendheid, wel?

Wat dacht men van Tannu Tuva?
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  FOK!fotograaf vrijdag 4 mei 2007 @ 14:32:28 #113
73911 ultra_ivo
pi_49004538
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:08 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ik kheb het over Siberïsche troepen, niet de Troepen gelegerd in Siberië. Na de 1e aanval van de SU in de winteroorlog bleek dat de sodlaten zelf ook gewoon nie waren opgewassen tegen de koude winter ( die winter was ook de koudste van allemaal ). Dus waren er troepen vereist die dit wel konden.. Nou goed. die waren onder andere te vinden in Siberïe.

Het punt betreft het Weghalen van de Oost Soviet gestationeerde troepen kon pas worden begonnen zodra japan zijn zet voltooide.. ZOals ik al zei, Je had Aanvalsgroep Noord in het japanse leger, deze vond het een goed plan om via de SU terrein te veroveren en je had aanvalsgroep zuid, deze zag liever verovering van Nederlands Indië, etc.

Zuid werd t .

De troepen waar jij het over hebt waren battle hardened, goed ervaren, en ook perfect aan het koude klimaat, ze hebben goed ervaring opgedaan door het uitschoppen van de Japanners in "39, die werden onttrokken aan het oost"front" toen Stalin door zijn spion in japan Richard Sorge ervan verzekerd werd dat de jappen niet dachten aan een aanval in rusland , maar hun ogen legden op de pacific en amerika.
Ik bedoel de troepen die bij de verdediging van Moskou in de strijd geworpen werden. Die waren vers aangevoerd uit het verre Oosten en andere delen van Siberië.
Een ander troepenonderdeel dat veel success had was de etnische cavalerie (vooral Kalmukiërs en Kozakken). Zeker in de herfst na wat forse regenbuien de enige troepen die zich snel konden verplaatsen buiten de gebaande wegen.
pi_49012976
Ik heb wel respect voor de oostfront nederlanders en finnen hoor.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:04:06 #115
176916 Karrs
2007-2017
pi_49013952
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:34 schreef Double-Helix het volgende:
Ik heb wel respect voor de oostfront nederlanders en finnen hoor.
Zo? Waarom heb je respect voor de oostfront nederlanders?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_49014457
Omdat de sovjet unie net zo grote kwaad was als nazi-duitsland.
  FOK!fotograaf vrijdag 4 mei 2007 @ 19:22:27 #117
73911 ultra_ivo
pi_49014723
En daarom respect hebben voor mensen die met het grote kwaad Nazi-Duitsland meevochten?
Merkwaardige redenering.
pi_49015021
Nee ik haat nazi-duitsland maar veel van die mensen waren geen nationaal-socialisten,ze vochten om de sovjet-unie tegen te houden.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 20:40:14 #119
176916 Karrs
2007-2017
pi_49018150
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:28 schreef Double-Helix het volgende:
Nee ik haat nazi-duitsland maar veel van die mensen waren geen nationaal-socialisten,ze vochten om de sovjet-unie tegen te houden.
Maakt niet uit. Nederland had zich niet overgegeven en was nog in oorlog met Duitsland en behoorde bij het geallieerde opperbevel, net als Sovjet-unie. Het Duitse leger joinen was landverraad. Daar past geen respect bij, zelfs niet 60 jaar na dato.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:31:33 #120
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49022149
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:50 schreef Gryphonne het volgende:

[..]

Nee, de Russen die zijn lekker Met een miljoen man en duizenden tanks, stukken artillerie en vliegtuigen een nietsbetekenend landje binnenvallen Ik heb meer dan respect voor de daden van de Finnen tijdens Talvisota en Jatkosota. Ik snap alleen niet waarom je over moet gaan op het beledigen van Finnen, misschien vergeet je dat Rusland het hele conflict BEGON en net zo goed een stel opportunisten zijn die zo ook Polen deels bezetten en nog even wat huishouden daar (o.a. Katyn). Tijd om de rode sluier voor je ogen af te zetten?

De Finnen wilden de Russen met gelijke munt terugbetalen in 1941 en deden verdomd goed werk, maar ze waren zeker geen marionet van de Duitsers; die eisten dat de Finnen de toevoer van voorraden naar Leningrad afsneden. Wanneer de Finnen dit wel hadden gedaan lag de weg in het Noorden open voor de Duitsers om dieper Rusland in te trekken.
Misschien ben je wel verkeerd geinformeerd, het waren geen miljoen man, maar 350.000.
Ik zou je bronnen eens nader gaan bestuderen en afvragen of je wel de juiste voor je hebt.
Ik heb al meerdere malen beschreven waarom de 1e aanval in de Winteroorlog voor de Soviets op een mislukking uitliep, als je daar meer over wilt weten zul je even in dit topic een paar posten van me moeten lezen.

Verder is mijn afkeuren van Finland gebaseerd op het feit dat ze met Fascisten nauw samenwerkten, en ze deden graag alles om bij Nazi Duitsland in het juiste te blijven, behalve als de Finse zelfstandigheid in groot gevaar kwam.

Ik vergeet niets, en heb geen rode sluier. ik ben een realist en baseer mijn conclusies en uitspraken op betrouwbare bronnen..
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:40:41 #121
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49022447
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:16 schreef Double-Helix het volgende:
Omdat de sovjet unie net zo grote kwaad was als nazi-duitsland.
Dat is een vergelijking die ik vaak zie, helaas maar begrijpelijk word deze conclusie getrokken door mensen die zoals ik altijd zeg enkel de Titels van hoofdstukken lezen, en niet de werkelijke inhoud.

Er waren nogal wat verschillen tussen de Soviets en de Fascistisch Duitsland. Zo waren de Nazi's uit op uitroeiing van een Ras.. het deed er niet toe of die zich nu in duitsland bevond of niet, Joden, zigeuners,homo's,gehandicapten etc. moesten worden uitgeroeid, vermoord.. ze waren namenlijk minder dan een mens.

Bij de Soviet unie was er net als in Fascistisch duitsland een Gek aan de macht, die zo paranoide was als wat, die geen politieke tegenstand duldde en het geen probleem vind om honderduizenden mensen op te ruimen, zelfs zijn naaste vrienden.

De grootste overeenkomsten tussen deze 2 waren terratoriale uitbereidings driftbuien.. Dat je perse communist moest zijn om niet in een werkkamp gestopt te worden is onzin, dat vele mensen daarvan overtuigd zijn is een resultaat van perfecte propagande uit Amerika, er waren nogal voordelen als je communist was. Het volk zelf had de zuiveringen niet door, enkel degenen die volgens gekke Stalin een bedreiging vormde merkte het.. Stalin heeft er voor gezorgd dat een gigantisch land met enkele 5 jaren plannen Zware industrie kreeg, en omvormde tot een wereldmacht op meerdere niveau's. Hij gaf werk.. dat was genoeg.

Ik verafschuw Stalin, Hitler, Mussolini, Mussert, Franco, etc.. het is niet goed wat ze deden, maar simpelweg zeggen.. ik heb respect voor de Nederlanders aan het Oostfront vind ik gewoonweg dom, want dan weet je niet waarover je praat..

Die Nederlanders die gingen waren Landverraders, Schoften.. daar is de kous voor mij van af.. ik zal niet meer offtopic gaan
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:03:03 #122
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49023235
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:28 schreef Double-Helix het volgende:
jij gelooft dit echt. pffrt dude, je trapt in meer dan 60 jaar oude propaganda
pi_49023355
Zestig jaar geleden werd verteld dat het hier geen nationaal-socialisten betrof? Interessant.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_49023401
quote:
Het volk zelf had de zuiveringen niet door, enkel degenen die volgens gekke Stalin een bedreiging vormden merkte het..
Oftewel, iedere Sovjetburger.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:21:19 #125
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49023943
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:07 schreef Apropos het volgende:

[..]

Oftewel, iedere Sovjetburger.
dat is echt werkelijk grote onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties