quote:Op woensdag 25 april 2007 21:44 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Australiërs?
Suriname deed ook passief meequote:Op woensdag 25 april 2007 21:44 schreef teamlead het volgende:
Marokanen schijnen ook stevig meegedaan te hebben in Europa
En in Azie natuurlijk de Australiers
Suriname bestond toen nog nietquote:
Je was me zeg maar net 1 seconde voorquote:
Inderdaad...quote:Op woensdag 25 april 2007 23:23 schreef Xenwolfie het volgende:
Vergeet Finland niet, 2x de Sovjet Unie op zijn donder gegeven.
Met een man of 300quote:
Wel vervelend voor die Polen dat ze uiteindelijk nog niks opschoten met het meevechten.quote:Op woensdag 25 april 2007 21:42 schreef SoldierofOrange het volgende:
Ik lees veel over de Tweede Wereldoorlog, en wat me dan fascineert is de rol die kleine landen in de periode hebben gespeeld.
Dat de Amerikanen, Britten, Russen en Duitsers, Italianen en Japanners de hoofdrolspelers waren weten we wel, maar wat mij fascineert is de inbreng van bijvoorbeeld de Polen. Die hebben eigenlijk de hele oorlog hard meegevochten, terwijl ze ver van huis waren, en stierven voor landen die niet de hunne waren. Zo hebben ze in Nederland bijvoorbeeld Emmen en Breda bevrijd. En nu zie je dan dat Polen soms zo verguisd worden hier...
Kennen er mensen nog meer voorbeelden van dit soort landen of bevolkingsgroepen?
vorig jaar ofzo hebben er nog een aantal de WIllemsorde gekregen, maar veel meer hebben ze er niet aan overgehouden neequote:Op donderdag 26 april 2007 11:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wel vervelend voor die Polen dat ze uiteindelijk nog niks opschoten met het meevechten.
India heeft volgens mij ook met de Duitsers gevochten (tegen de Britten)quote:Op donderdag 26 april 2007 15:26 schreef Frutsel het volgende:
Canada?
India? (Denk aan de Chindits die dienden onder de Britse Wingate)
De Polen hebben ook gewoon hard gevochten in eigen land..quote:Op woensdag 25 april 2007 21:42 schreef SoldierofOrange het volgende:
Ik lees veel over de Tweede Wereldoorlog, en wat me dan fascineert is de rol die kleine landen in de periode hebben gespeeld.
Dat de Amerikanen, Britten, Russen en Duitsers, Italianen en Japanners de hoofdrolspelers waren weten we wel, maar wat mij fascineert is de inbreng van bijvoorbeeld de Polen. Die hebben eigenlijk de hele oorlog hard meegevochten, terwijl ze ver van huis waren, en stierven voor landen die niet de hunne waren. Zo hebben ze in Nederland bijvoorbeeld Emmen en Breda bevrijd. En nu zie je dan dat Polen soms zo verguisd worden hier...
Kennen er mensen nog meer voorbeelden van dit soort landen of bevolkingsgroepen?
Zonder de Amerikanen was het ook niet gelukt, juist het geheel maakte het mogelijk om de Duitsers en de Jappen te verslaan, niet 1 van 2.quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:18 schreef oddman het volgende:
Vooral Nationalistisch China, de Kuomintang. Die hebben de rug van de Japanners uiteindelijk gebroken, niet de Amerikanen. (Net als de Sovjets in Europa, eigenlijk.)
Dit is net zoiets als de Sovjet Unie 'Rusland' noemen, terwijl er heel veel Oekraïense doden zijn gevallen...quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:14 schreef Chemvo het volgende:
Volgens mij vochten veel Europese landen mee met Engeland het Vernenigd Koninkrijk in WO2. Nederland had bijvoorbeeld een squadron in Engeland met Engelse Britse vliegtuigen.
Ja, heb je gelijk in, kan niet anders zeggen. Bedankt voor de correctie.quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:12 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Dit is net zoiets als de Sovjet Unie 'Rusland' noemen, terwijl er heel veel Oekraïense doden zijn gevallen...
lijkt me onwaarschijnlijk. India was toen nog een Britse koloniequote:Op vrijdag 27 april 2007 13:22 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
India heeft volgens mij ook met de Duitsers gevochten (tegen de Britten)
quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:31 schreef Viajero het volgende:
Ik vind die landen die in maart/april 1945 nog snel even de oorlog aan Duitsland verklaarden altijd zo grappig. Argentinie is een van die landen,en er zijn er nog en paar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |