abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48719374
Hoi, dit boek heb ik net uitgelezen (wel de Nederlandse versie 'In de Ban van de Ring') en ik vond het echt een leuk boek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is er nog een vervolg van dit boek of is dit het einde...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2007 21:22:14 ]
  woensdag 25 april 2007 @ 21:42:27 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48720271
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:21 schreef Gewas het volgende:
Hoi, dit boek heb ik net uitgelezen (wel de Nederlandse versie 'In de Ban van de Ring') en ik vond het echt een leuk boek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is er nog een vervolg van dit boek of is dit het einde...
.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 25 april 2007 @ 21:42:54 #3
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_48720292
als ik me niet vergis naar tol eressea

maar het is ook al 10 jaar terug dat ik dat boek gelezen heb
pi_48720397
Lees The Silmarillion.. misschien lastig doorheen komen, vooral het begin want dat is niet echt fantasie, maar daar worden dat soort dingen in uitgelegd.
Ook wie Gandalf nu echt is.
SPOILER
-
pi_48720453
Oke dan ga ik De Silmarillion maar lezen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2007 21:46:48 ]
pi_48720532
Als je alleen geïntresseerd bent in de informatie rond The Lord of the Rings kun je alleen het hoofdstukje "Over de ringen van macht" lezen, bijna achterin het boek, dat scheelt ruim 300 pagina's over de era's vóór die tijd die er weinig mee te maken hebben.
Wel een mooi verhaal trouwens, al lijkt het meer of je een encyclopedie leest in Tolkien stijl.
-
  † In Memoriam † woensdag 25 april 2007 @ 21:53:05 #7
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_48720813
De Silmarillion lezen is misschien een te grote opgave voor een Tolkien-beginner, misschien kan je beter wat literatuur over de wereld van Tolkien lezen, met de Silmarillion ernaast.
SPOILER
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_48721640
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:44 schreef splendor het volgende:
Lees The Silmarillion.. misschien lastig doorheen komen, vooral het begin want dat is niet echt fantasie, maar daar worden dat soort dingen in uitgelegd.
Ook wie Gandalf nu echt is.
SPOILER
Dat vroeg me ik me echt al die tijd al af, vanwaar komen die tovenaars. En hoe werd die ene gozer een Witte? Saruman volgens mij.
Heb de trilogie al minimaal 3x gezien (boeken nooit gelezen)
pi_48721876
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:09 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Dat vroeg me ik me echt al die tijd al af, vanwaar komen die tovenaars. En hoe werd die ene gozer een Witte? Saruman volgens mij.
SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2007 22:17:18 ]
pi_48721961
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:14 schreef Gewas het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_48721998
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:09 schreef Crazykill het volgende:

[..]

SPOILER
In het heel kort. Maar als het je intresseert dan lees het boek maar, dan vallen heel veel dingen op z'n plaats en word het ook echt een compleet verhaal, lord of the rings heeft nogal wat gaten die in dat boek worden gevuld. Bijvoorbeeld waar de dwergen vandaan komen en waarom de elven onsterfelijk zijn.
-
pi_48722072
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:16 schreef Crazykill het volgende:

[..]
SPOILER
Ja inderdaad, en waarom die andere wit was weet ik eigenlijk niet, wordt geloof ik niet verteld.

Misschien een beetje offtopic maar ik las iets in de spits over een nieuwe boek van tolkien die postuum werd uitgegeven? De kinderen van hurin ofzoiets? Weet iemand daar meer over? En is het de moeite waard om te lezen/kopen?
-
  † In Memoriam † woensdag 25 april 2007 @ 22:21:29 #13
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_48722242
SPOILER
Het einde van de boeken is trouwens vrij anders dan in de films, vooral wat betreft Saruman.

Met TNT?

"mmm... Doemspleten, Doemberg, Mordor. Er is niemand thuis, dan geef ik het toch gewoon af bij de buren? Die aardige mijnheer Sauron in die Zwarte Toren hiernaast wil het vast wel even bewaren"
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_48722326
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:21 schreef Barbaaf het volgende:
SPOILER
Het einde van de boeken is trouwens vrij anders dan in de films, vooral wat betreft Saruman.
SPOILER
-
  † In Memoriam † woensdag 25 april 2007 @ 22:27:11 #15
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_48722510
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:23 schreef splendor het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_48722582
Die ja.
-
  woensdag 25 april 2007 @ 22:32:00 #17
88233 Steve
Still the best.
pi_48722700
Hm interessant topic.
Sorry voor de tvp.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  woensdag 25 april 2007 @ 22:37:49 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48722972
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:32 schreef alwaysthebest het volgende:
Hm interessant topic.
Sorry voor de tvp.
Valt nog mee, er zijn veel betere topics over LotR hier.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  † In Memoriam † woensdag 25 april 2007 @ 22:40:31 #19
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_48723096
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:37 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Valt nog mee, er zijn veel betere topics over LotR hier.
Er staat me nog een discussie bij over het al dan niet hebben van vleugels door Balrogs in het algemeen en degeen met wie Gandalf in Moria vocht in het bijzonder
pi_48744513
ben nog niet toe aan 'de lord of the rings'. zit nog steeds vast in 'Wolf en de gestolen kleren'.
  donderdag 26 april 2007 @ 17:08:48 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48744530
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:40 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Er staat me nog een discussie bij over het al dan niet hebben van vleugels door Balrogs in het algemeen en degeen met wie Gandalf in Moria vocht in het bijzonder
Bijvoorbeeld. Da's al een heel stuk beter.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_48747803
Ik ben nu een eindje in het boek De Silmarillion. Maar echt, waar gaat het over.
pi_48750970
quote:
Op donderdag 26 april 2007 19:01 schreef Gewas het volgende:
Ik ben nu een eindje in het boek De Silmarillion. Maar echt, waar gaat het over.
Ik heb dat boek vrij snel de kast ingegooid, erg lastig te lezen. Misschien over een tijdje nog maar eens proberen.
  donderdag 26 april 2007 @ 20:31:39 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48751025
quote:
Op donderdag 26 april 2007 19:01 schreef Gewas het volgende:
Het zijn losse(re) verhalen en beschrijft de mythologie van Midden Aarde, zoiets als de verhalen uit het oude Griekenland, Egypte, Mesopotamië of, dichter als inspiratiebron, Scandinavië en Britannië.
  Donald Duck held donderdag 26 april 2007 @ 20:33:30 #25
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48751095
Ik vond In de ban van de ring echt zooo takkesaai. De films zijn wel ok, maar die boeken, daar is echt niet doorheen te komen. Halverwege boek2 had ik er wel genoeg van
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')