abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 februari 2002 @ 12:08:30 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3009288
Dat vroeg ik me af, ik heb onbewust sinds ik kabelinternet kreeg 3 jaar terug geen enkele cd meer gekocht. Nu kocht ik nooit al heel veel cd's maar toch, ondanks de mindere geluidskwaliteit van mp3's heb ik geen zin meer om ¤25 voor een paar liedjes op çd uit te geven, ik kan me nauwlijks voorstellen dat er nog veel cd's verkocht worden, dat moet toch alleen maar monder worden?

Volgens mij kan dit gedeeltelijk opgelost worden door niks meer op cd uit te brengen en terug te gaan naar vinyl, dat gevoel van een plaatje draaien met naald en kraakjes en die mooie platenhoes bekijken, heb je niet op cd en mp3. Ik zou eerder eerder een lp kopen als een cd momenteel en zo denken de meeste mensen erover denk ik, het is dat lang niet alles op lp is en dat je stad en land er voor af moet reizen om wat te vinden dat ik dat niet doe...

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 1 februari 2002 @ 12:18:23 #2
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_3009388
Ik koop per maand gemiddeld 3 cd's. Ik heb echt veel liever de originele cd dan de mp3-versie. Bovendien luister ik naar bands waarvan de cd's toch al niet zoveel verkocht van worden. Dus help ik ze ook nog een handje.

Ik ben trouwens wel benieuwd welke cd-zaak zo achterlijk is om 25 euro te vragen voor een cd? Zelfs de FRS is niet zo duur

Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
  vrijdag 1 februari 2002 @ 12:18:56 #3
12323 red-dragon
beware of the dragon
pi_3009392
Ik kocht al vrij weinig cd's maar sinds ik kabel internet heb al helemaal niet meer.

Dat het probleem zou worden opgelost door weer lp's te gaan verkopen vind ik niet realistisch. Lp's zijn niet praktisch (door oa; grote, benodigde installatie), en de geluidskwaliteit is minder (tenzij je een asociaal dure installatie hebt).

Ik denk dat je de cd verkoop weer omhoog krijgt door;
1. De prijs te verlagen.
2. Extra's op de cd, bv een video clip of the making of.

fair fight.... I'll take survival over chivalry any day !
pi_3009411
Ik koop nog CD's, maar alleen maar die ik echt goed vind.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  vrijdag 1 februari 2002 @ 12:23:14 #5
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_3009431
Sinds ik kabelinternet heb ben ik denk ik alleen maar meer cds gaan kopen.. wel vooral goedkopere, van rond de 25 gulden.
  vrijdag 1 februari 2002 @ 12:26:43 #6
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_3009465
Af en toe, bij een plato ofzo. Daar zijn ze nog niet zo belachelijk duur. Maar Mp3 is ook wel prima hoor. Kan je hem later altijd nog aanschaffen toch
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  vrijdag 1 februari 2002 @ 12:28:12 #7
15638 DaRealMac
ondertitels zijn suf
pi_3009474
Ik heb al in minstens 2eneenhalf jaar geen cd meer gekocht, gewoon omdat ze TE schandalig duur zijn, en ook ik gezegend ben met kabel-internet. Als de prijzen nou es op een acceptabel niveau zouden terugkomen, denk ik dat ik wel weer cd ga kopen.
I cannot help but notice that there is no problem between us that cannot be solved by your departure
  vrijdag 1 februari 2002 @ 12:31:03 #8
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_3009499
Ik koop nooit cd's.

Ik kocht vroeger wel platen, maar voornamelijk techno. Ik heb er momenteel niet zoveel tijd meer voor, maar het is nog altijd leuk om op een zaterdag middag in een winkeltje de laatste 12"'s door te gaan luisteren en er dan een paar te kopen.

Ik hou ook niet van verzamelen, dus dat is voor mij ook geen reden om cd's te kopen; het hebben om het hebben, of het kopen om het kopen.

pi_3009536
Mp3-kwaliteit minder? Soms, maar als je gewoon goed zoekt kan je genoeg nummers vinden waarbij dat niet het geval is.

Ik druk bij Audiogalaxy, als ik een nummer wil hebben, meestal drie van die satelliet-icoontjes in. Van hetzelfde nummer dus. Dan zit er praktisch altijd eentje bij die qua geluidskwaliteit identiek is aan een cd.

vrijdag 1 februari 2002 @ 12:34:06 #10
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_3009539
Ik koop gewoon mijn cd's bij concerten/optredens/evenementen en verder bij Boudisque of via postorder.

In de Free Wreckchord sjop kom ik alleen als een vriend van mij achter de balie staat, krijg ik 20% korting, maar dan nog is het alleen voor games of dvd's. Cd's koop ik daar nooit. Niet alleen omdat ze toch niet hebben wat ik zoek, maar ook omdat vanwege de pl€uro al die prijzen omhoog zijn gegaan. €22,- is schandalig duur voor een cd.

Daarbij komt ook nog dat ik het mooi vind om een cd te hebben, compleet met artwork etc. Nothing beats the real thing. en nu niet gaan lopen zeiken dat dat eigenlijk platen zijn, want ik heb geen platenspeler

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_3009544
Ik koop liever het origineel... dat heeft toch iets... alleen dan wel bij de mediamarkt! en niet bij de dure zaken zoals momenteel FreeRecordShop...

Verder heb ik natuurlijk op de computer ook de nodige MP3's... erg handig

Been there, done that!
pi_3009576
Als ik iets goed vind, huur ik het, of koop ik het op cd. Vind mp3'tjes namelijk maar matig...

Internet gebruik ik eigenlijk alleen om een keer 'proef' te luisteren, en voor bootlegs/live-opnamen die niet op cd te krijgen zijn. En natuurlijk om door jullie getipt te worden over we-reld-artiesten, die ik gehoord moet hebben.

Eigenlijk koop ik alleen maar méér cd's als gevolg van internet (en on-line kopen is reuze handig)

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 februari 2002 @ 12:38:32 #13
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_3009600
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 12:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Als ik iets goed vind, huur ik het, of koop ik het op cd. Vind mp3'tjes namelijk maar matig...

Internet gebruik ik eigenlijk alleen om een keer 'proef' te luisteren, en voor bootlegs/live-opnamen die niet op cd te krijgen zijn. En natuurlijk om door jullie getipt te worden over we-reld-artiesten, die ik gehoord moet hebben.

Eigenlijk koop ik alleen maar méér cd's als gevolg van internet (en on-line kopen is reuze handig)

bovenstaande geldt voor mij ook, behalve dat cds huren deel.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 1 februari 2002 @ 12:38:41 #14
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_3009603
Ik heb bijna geen gekopieerde muziek. Het meeste koop ik in de kleinere platenzaakjes of op concerten, en ik betaal eigenlijk nooit meer dan 30 gulden, ehm, 14 euro per cd of LP, en dat vind ik op zich wel redelijke prijzen.....

Ik denk dat ik zo'n 4 cd's of lp's per maand koop, als het niet meer is.....

pi_3009623
overigens, als ze in Eindhoven nou eens een mediamarkt openen, zou ik nóg meer kopen *hint, hint*
pi_3009646
Ik gebruik mp3's om te luisteren of het mooi is. Wanneer dat zo is, koop ik ook bijna altijd de cd.
  vrijdag 1 februari 2002 @ 12:45:06 #17
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3009679
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 12:34 schreef Elegy het volgende:
Ik koop gewoon mijn cd's bij concerten/optredens/evenementen en verder bij Boudisque of via postorder.

In de Free Wreckchord sjop kom ik alleen als een vriend van mij achter de balie staat, krijg ik 20% korting, maar dan nog is het alleen voor games of dvd's. Cd's koop ik daar nooit. Niet alleen omdat ze toch niet hebben wat ik zoek, maar ook omdat vanwege de pl€uro al die prijzen omhoog zijn gegaan. €22,- is schandalig duur voor een cd.

Daarbij komt ook nog dat ik het mooi vind om een cd te hebben, compleet met artwork etc. Nothing beats the real thing. en nu niet gaan lopen zeiken dat dat eigenlijk platen zijn, want ik heb geen platenspeler

Ja maar juist artwork is op een plaat veel mooier vanwege het formaat, wat moet je nou met een schilderij in zo'n lelijk plastic cd hoestje van 12x12 cm, niks aan dus, als ze nou eerst een het formaat van cd's zouden veranderen in het oude cd-v (=lp)formaat, dan heb je tenminste echt het idee dat je iets moois koopt (groot=mooi), mooie hoes erom heen,nieuwe groot formaat cd spelers, heb je meteen ook het probleem van het branden opgelost, zo'n grote speler past niet in je pc namelijk. Dan heb ik best ¤15 over voor een mooie plaat.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_3009695
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 12:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
overigens, als ze in Eindhoven nou eens een mediamarkt openen, zou ik nóg meer kopen *hint, hint*
tssss in leeuwarden hebben we zelfs een mediamarkt

lopen de friezen toch voor op brabant

Been there, done that!
  vrijdag 1 februari 2002 @ 12:48:18 #19
1573 Kipman
pi_3009722
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 12:45 schreef Madbull het volgende:

[..]

tssss in leeuwarden hebben we zelfs een mediamarkt

lopen de friezen toch voor op brabant

Ja, waar zit die mediamarkt dan??? Ik ga al 4 jaar daar naar school, maar nog nooit gevonden!
pi_3009732
Ik koop wel altijd cd's...
Meestal lege
pi_3009745
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 12:48 schreef Kipman het volgende:

[..]

Ja, waar zit die mediamarkt dan??? Ik ga al 4 jaar daar naar school, maar nog nooit gevonden!

Ken je de centrale? daar zit ie
Been there, done that!
  vrijdag 1 februari 2002 @ 12:51:28 #22
1573 Kipman
pi_3009754
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 12:50 schreef Madbull het volgende:

[..]

Ken je de centrale? daar zit ie

Ehm, nee. Waar ligt dat?
pi_3009782
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 12:51 schreef Kipman het volgende:

[..]

Ehm, nee. Waar ligt dat?

Pff ik zal ff voor je zoeken... voor goede uitleg... waar heb je kamer dan ofzo?
Been there, done that!
pi_3009819
Adres: Media Markt Leeuwarden B.V. Openingstijden:
Plein de Centrale 12
8924 CZ Leeuwarden
Telefoon: 058-2344900
Fax: 058 - 2 34 49 89

Maandag: 11.00 - 18.00 uur
Dinsdag: 09.30 - 18.00 uur
Woensdag: 09.30 - 18.00 uur
Donderdag: 09.30 - 21.00 uur
Vrijdag: 09.30 - 21.00 uur
Zaterdag: 09.30 - 18.00 uur

http://www.mediamarkt.nl/locaties/leeuwarden/images/weg_leu.jpg

http://www.mediamarkt.nl/locaties/leeuwarden/index.php3#

[Dit bericht is gewijzigd door Madbull op 01-02-2002 12:56]

Been there, done that!
  vrijdag 1 februari 2002 @ 12:56:08 #25
1573 Kipman
pi_3009821
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 12:53 schreef Madbull het volgende:

[..]

Pff ik zal ff voor je zoeken... voor goede uitleg... waar heb je kamer dan ofzo?

Geen kamer heb ik in Leeuwarden. Maar misschien kun je beginnen bij het winkelcentrum van Leeuwarden? Of het station, dat ken ik allemaal wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')