abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49781518
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 23:15 schreef Roeji het volgende:
Zo dit weekend nog en dan zit de 'honger-periode' erop. Ik voel me de laatste dagen een stuk beter. Wel dus nog erg moe en als ik 's middags niet om de paar uur iets eet dan voel ik me niet lekker. Inmiddels nog 1 kg afgevallen, dus in totaal is er nu 6 kg vanaf Ik zit onder de 70kg, dat was mn hoop dat dat zou lukken. Is toch veel, 6 kg op tijd van ongeveer 4 weken (de afbouw week dus ook meegerekend).
Maar een gedeelte zal er wel weer bijkomen denk ik. Hoop van niet, natuurlijk.

Ik kijk in elk geval enorm uit naar maandag, dan ga ik een lekkere pizza eten Die gaat enorm smaken.
En de voorpret is ook lekker!
Inspiratieloos!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 08:04:05 #77
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_49784951
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 00:08 schreef it_was_me het volgende:

[..]

En de voorpret is ook lekker!
Oh geloof me, ik ben de hele week al aan het verzinnen wat ik allemaal wil gaan eten de volgende week. In eerste instantie kwam ik uit op een hele week junkfood (pizza, frietjes, shoarma, etc) maar ik denk dat ik dat niet overleef. Daar kan mn lichaam nu niet meer tegen denk ik. Ik ga het dus maar wat rustiger aan doen. En om de 2 dagen iets nieuws toevoegen. De dagen dat niks nieuws erbij komt wil ik mijn eten dus wel op normale wijze gaan klaarmaken, dus met kruiden enzo.
Het komt wel goed, ik moet alleen nog wat geduld hebben
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  zaterdag 26 mei 2007 @ 08:12:06 #78
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_49784985
Toen ik de eerste keer van mijn dokter weer van suikerloos naar " voorzichtig wat suiker" mocht ben ik op de terugweg bij het eerste tankstation gestopt om een mars te kopen

Knap dat je het zo volgehouden hebt hoor,
het is een heel streng dieet weet ik uit ervaring
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  zaterdag 26 mei 2007 @ 08:24:56 #79
63411 Roeji
pi_49785013
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 08:12 schreef maedel het volgende:
Toen ik de eerste keer van mijn dokter weer van suikerloos naar " voorzichtig wat suiker" mocht ben ik op de terugweg bij het eerste tankstation gestopt om een mars te kopen

Knap dat je het zo volgehouden hebt hoor,
het is een heel streng dieet weet ik uit ervaring
dankjewel. Ik moet zeggen dat ik het de laatste week niet meer zo heel zwaar vond. Kwam denk ik doordat ik me een stuk beter voelde dan de eerste 2 weken. En dan gaat het makkelijker.
Ook ontdekt dat ze dus fructose vrije winegums en gummiebeertjes verkopen (van t merk cereal of zoiets). Die heb ik af en toe gepakt de afgelopen week. Ik eet normaal vaak kauwgom en mistte dat nu. Om even een andere smaak te proeven of op een snoepje te sabbelen. Dus dan pakte ik me zo'n winegum. Dat doet dan echt wonderen. Dat je even een andere smaak in je mond hebt.

En ik kan me heel goed inleven in jouw mars verhaal Ik denk dat ik maandag dat gevoel ook heel erg ga hebben. Wie weet waar ik het eerst voor zwicht
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:09:01 #80
63411 Roeji
pi_49909678
Zo de eerste 2 echte maaltijden zijn achter de rug. Een pizza verdeeld over 2 dagen. En hij is prima bevallen en me ook goed bekomen. Nergens last van gehad.

Zaterdagavond had ik me even laten gaan met die fructose-vrije winegums. Nou dat heb ik dus geweten. Geen idee wat er in zit, maar die vallen dus heel slecht bij mij. Een uurtje (hooguit) na de laatste kreeg ik al oprispingen ervan. In de loop van de nacht begon mn buik op te zwellen, 's morgens enorme druk op mn buik en na een poosje begonnen de krampen steeds heftiger te worden. Tot ik op een gegeven moment bijna van mn stokje ging en in allerijl naar de plee kon racen.
So much voor de fructose-vrije winegums.

Eigenlijk heb ik op dit moment totaal geen problemen er meer mee dat ik zo anders ben gaan eten. Nu ik weer alles mag, is het ineens een stuk makkelijker
Omdat ik zondag en maandag ook nog een beetje, veel 'last' van mn darmen heb gehad, blijf ik deze week nog even doordraaien op een tussenstandje. Wel dus nu 2 keer gewoon avondeten gehad maar de rest van de dag eet ik nog volgens het dieet. Morgen weer even kijken hoe het gaat en dan kijk ik elke dag of mn darmen zich gedragen en of ik dus weer iets kan toevoegen aan mn dieet.

Het zal dus nog wel een poosje gaan duren alvorens ik weet wat er dus wel of niet gegeten kan worden.
Ik merk overigens totaal geen verschil, kwa gezondheid, in vergelijking met de tijd voor het dieet. Alleen dus vermoeider. Mn darmen zijn dus wel wat rustiger, maar bij het minste begint de zaak weer te rommelen. En raar genoeg kan ik dus wel een pizza met droogworst oid eten zonder problemen.

En ik was gisteren weer bijna een halve kilo lichter sinds zaterdag. Mn nieuwe broek valt me van mn kont af Zelfs met mn riem loop ik er nog de hele tijd aan te hijsen. Weer nieuwe gaatjes in mn riem laten bijmaken
Alleen al het afvallen was het die 4 weken afzien waard. Nu hopen dat mn gezondheid er alsnog op vooruit gaat.

Oh en het hele verhaal dat adhd met voeding te onderdrukken/beheersen is, is bull shit van de eerste orde. Mn adhd is juist heftiger geworden de afgelopen weken, vooral wanneer ik mn medicijnen was vergeten te slikken, dan was het echt een hel af en toe. Dus die beweringen mogen meteen doorgefaxt worden naar het rijk der fabelen.

Zo nu ga ik snel slapen, morgen is het vroeg dag. Moet al om 9u bij het uwv zijn

trusten
Ik ben zo blij, zo blij
pi_50096514
Wat fijn te horen allemaal. En wat jammer dat je afgestraft wordt met die wine-gums. Maar ja een zak ofzo leegeten geeft bij gezonde al problemen.
Inspiratieloos!
  maandag 4 juni 2007 @ 17:43:19 #82
63411 Roeji
pi_50097587
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:12 schreef it_was_me het volgende:
Wat fijn te horen allemaal. En wat jammer dat je afgestraft wordt met die wine-gums. Maar ja een zak ofzo leegeten geeft bij gezonde al problemen.
Het zakje is echt klein, ik gok dat er 15 winegums in zaten. Echt niet meer.
Net overigens met de dietiste in brussel gebeld. Ik kan nu weer alles gaan omgooien en min of meer weer overnieuw beginnen. Ik moet nu echt alle melkproducten laten staan. Aangezien ik volgens haar toch nog ergens op reageer en het vermoeden ligt dus bij melkproducten. Dit nu een week of 2 uit proberen en dan weer iets van kaas ofzo proberen en kijken of ik er op reageer. Dus nu weer terug naar af, geen dingen meer die niet op t toegestane lijstje staan. Nu een week of 2 dus weer de hele zaak 'resetten' en dan weer opnieuw beginnen met toevoegen.

Pff ik heb er nu wel de balen van. Ze had me iets beter mogen voorlichten voor ik eraan begon. Ik moet dus iets toevoegen en reageer ik erop dan moet ik 5 dagen wachten alvorens ik weer iets toevoeg. Dus weer even de hele zaak tot rust laten komen. Aangezien ik verleden week maar 1 dag pauze heb genomen tussen de dingen die ik toevoegde kan het best zijn dat ik denk dat ik iets verdraag, terwijl dat niet zo is.
Steeds dus genoeg tijd tussen 2 nieuwe dingen in laten. Dit gaat echt nog maanden duren. Volgens mij pas ik tegen die tijd in maat kinderkleding.

Ik moet zeggen dat het eigenlijk allemaal was mee gevallen, maar nu valt t vies tegen dat ik weer half overnieuw kan beginnen. Verbetering merk ik totaal niet behalve iets minder gerommel in mn buik en minder winderigheid en minder vaak krampen. Maar dat verschilde voorheen soms ook met periodes. Ik ga een poging doen om hier in de buurt een arts of deskundige te vinden en ga dit hele gedoe daar voorleggen. Ik heb er nl mn twijfels over gekregen. NIet alleen vanwege het gesprek met die dietiste, maar vanwege de uitslagen en het behandelplan wat mn huisarts had gekregen van de kliniek in brussel. Daar staan dingen in die mn fantasie te boven gaan. Ik zou me moeten gaan volproppen met supplementen en vitamines en spuiten met weet ik wat voor een goedje moeten krijgen. Het hele geintje zal wel niet gratis zijn en bij een andere patiente van mn huisarts was een soort gelijk plan opgesteld en dat zou 800 euro per maand!! gaan kosten. En helaas voor die belg, ben ik niet van gisteren en laat ik me echt niet dit soort dingen voorschrijven. Het woord oplichting en bezeikerij kwam ineens heel erg naar boven borrelen. Mijn huisarts was er ook niet over te spreken. Maar goed. Even een soort van 2nd opinion zien te krijgen en dan kijk ik verder wat ik ermee doe.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_50097727
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:43 schreef Roeji het volgende:

Nou ja zag.
Inspiratieloos!
  maandag 4 juni 2007 @ 20:16:48 #84
63411 Roeji
pi_50103342
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:47 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Nou ja zag.
ja, ik baal aardig. Ik had me net vanmorgen getrakteerd op een pakket met mini verpakkingen koekjes. Iets wat ik echt nooit eet. Als ik 2 pakken koekjes per jaar eet is het veel. Maar nu had ik er echt zin in. Van die piepkleine koekjes met zo'n creme ertussen Maar ja die verdwijnen nu weer de kast in. En vanaf morgen beginnen we maar weer met het vasten.
Maar ik houd voorlopig wel zo goed mogelijk vol, af en toe zal ik wel weer eens wat chips nemen, maar dat mocht. Voor de rest is het baai baai zwaai zwaai lekkere dingen Ik heb verdorie over 2 weken een etentje bji de mexicaan, ik dacht t lekker ver vooruit te plannen. Helaas pindakaas. Ik ga wel, maar even kijken wat ze daar verkopen waar ik niet al te heftig van kan ziek worden. Ik ga vooraf maar even informeren wat ze op t menu hebben staan. En ik weet dat ze er verdomd lekkere spare ribs hebben Ach ja wie weet gaat t tegen die tijd dan super en kan ik eten wat ik wil

Het komt wel goed, daar blijf ik maar in geloven.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:49:24 #85
63411 Roeji
pi_50381272
Nou het hele gebeuren is wat later van start gegaan. Ik ben gisteren pas weer begonnen. Had nog teveel spullen liggen die anders de prullenbak in moesten. Dat dus maar eerst opgemaakt.

Ik moet zeggen dat ik het nu wel veel moeilijker vind dan de eerste keer. Misschien omdat mijn vertrouwen in die belgen min of meer weg is en ik dus twijfel aan hun hele verhaal.
Maar goed, ik houd het wel vol. Ik heb inmiddels geitenkaas en mozarella ontdekt als goed brood beleg. Nu nog de buffelmozzarella uitproberen of dat ook eetbaar is.

Wel al 3 dagen ontzettend veel last van mn buik. Zondagmiddag is het begonnen, maandagmorgen echt extreem geworden. Viel bijna flauw van de pijn. Lading pijnstillers maar genomen en daarna maar eens uitgebreid op de plee gaan zitten wachten.
De pijn is langzaam afgenomen in de ochtend, gelukkig. Ik had nl een hoorzitting bij het uwv. En daar moest ik echt heen.
Vandaag wel nog wat last van mn buik, veel minder dan gisteren. Wel weer veel hoofdpijn.
Ach ja, ik zal wrs hetzelfde liedje als in alle vorige posts weer kunnen gaan doormaken.
Ik ben inmiddels in totaal nu zo'n 7kilo kwijt. Ook in de 1,5 week dat ik weer gewone dingen erbij at, bleef ik toch op mn gewicht en viel zelfs iets af. Nu weer 2 dagen bezig en gaat t weer wat sneller.

pfff had ik echt nooit gedacht dat ik die kilo's ooit kwijt zou worden. Ik dacht dat ik daar wel een jaartje mee zoet zou zijn met een gewoon aangepast voedingspatroon. Ik gok erop dat de komende 2 weken er nog een kilo of 2 a 3 afgaan. Dan heb ik ook zo'n beetje al mn overgewicht weggewerkt. ook al was dat niet het doel van het dieet.
Ik hoef dan nog maar een kilo of 3 (gok ik) op eigen houtje er vanaf zien te krijgen. Maar dat lukt wel. Het begin is er en het ergste heb ik dus gehad.

Etentje bij de mexicaan heb ik ook maar uitgesteld. Leek me toch een slecht plan om dat door te laten gaan.

Zo nu ga ik weer crea-bea zijn met mozarella enzo. Deze week zal het veel brood worden, heb even geen zin in groenten en kip. Komt wel weer
Ik ben zo blij, zo blij
  donderdag 14 juni 2007 @ 09:40:06 #86
63411 Roeji
pi_50439885
Heb niet veel te melden, behalve dat de moeheid weer enorm is toegenomen. En ik heb voor het eerst sinds jaaaaren weer een aften in mn mond. Dadelijk maar even vitamine c tabletjes halen. Eentje tegen de aft aan leggen en opsabbelen en dan zal t al beter daarmee gaan. Doet gruwelijk pijn in het begin, maar de aft is wel ene stuk sneller weg.

Nu maar weer mn boodschappenlijstje maken en toch maar iets van warm eten vandaag klaarmaken om wat meer pitamientjes binnen te krijgen.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_51976884
@Roeji: Hoe gaat het met je?
Inspiratieloos!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 07:37:02 #88
63411 Roeji
pi_51979972
Nog niet geweldig. Ben ruim 9 kilo dus kwijt, dat is dus wel meegenomen (en ik val nog steeds af, maar langzamer dan eerst).
Voor de rest totaal geen verbetering, ben zelfs erger moe dan voorheen. Plus ik reageer op bijna alle producten die ik totnutoe heb toegevoegd. Ik leef dus voornamelijk op brood met licht beleg en af en toe een stukje kip met wat groenten als avondeten.
Op zich is dat wel te doen, maar wat meer afwisseling zou leuk zijn. Inmiddels ook ontdekt dat ik dus van aardappels (krieltjes) enorm opzwel, krijg een enorme opgezette buik wat ook nog een paar dagen aanhoudt. Maar groenten en vlees zonder een paar krieltjes erbij vind ik dus een ramp. Dus ik eet het nog maar weinig.

Ik hobbel dus maar wat aan en probeer er wat van te maken. Zodra ik straks weer wat meer energie heb, ga ik wel weer eens wat creatief proberen te zijn met mijn eten.

Hoe gaat het nu met jou?
Ik ben zo blij, zo blij
pi_52043270
Hier gaat het eigenlijk heel goed. Ik ben op gaan letten op welke fruitsuikers ik gebruik en dat scheelt veel in een aantal klachten.
B12 blijf ik slikken. Doe ik dat niet dan gaan mijn gewrichten weer klachten geven.
Varkensvlees heb ik afgezworen (weet je al) en daar heb ik goede resultaten bij.
Om mijn darmen terug te brengen in een goede conditie ben ik nu veel vezels aan het eten. Ik word nu konijn genoemd . Ik merk wel wat verbetering maar nog niet zo veel. En ach ik verlies er gewicht door.
Ik ben nog steeds bezig met bewegen en inmiddels ook aan het hardlopen. Nou ja nu even niet, ik heb een blessure.
Alles bij elkaar levert dit voor mij ook een verbetering op ivm de ontstekingen. Ik heb nu alleen nog wat kleine plekjes en geen grote stuiters. Ik hoop dat het zo blijft. * it_was_me zoekt naar onbehandeld hout.
Inspiratieloos!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')