abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49129789
Over de skimmer: We gaan het eerst even aanzien. Mochten we over een maandje allemaal denken dat een skimmer nodig is, dan is het 2 dagen werk om hem in te bouwen:

Tegels weg, gat in ytong, skimmer op leidingwerk aansluiten, alles weer lekker voegen, alles weer lekker tegelen.

Mocht het dus echt nodig blijken dan gaan we hem echt wel inbouwen....

Groet,
  dinsdag 8 mei 2007 @ 07:59:58 #202
136739 RandomReader
Save the cheerleader, get laid
pi_49130951
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 01:57 schreef studentenjacuzzi het volgende:
Over de skimmer: We gaan het eerst even aanzien. Mochten we over een maandje allemaal denken dat een skimmer nodig is, dan is het 2 dagen werk om hem in te bouwen:

Tegels weg, gat in ytong, skimmer op leidingwerk aansluiten, alles weer lekker voegen, alles weer lekker tegelen.

Mocht het dus echt nodig blijken dan gaan we hem echt wel inbouwen....

Groet,
En heb je nagedacht over het feit dat het waterniveau gigantisch veranderd als je er eerst met 0 en dan met 8 inzit? Je skimmers lopen droog dan
Ik wil een plaatje posten!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:21:03 #203
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_49135803
Gaaf

Ik zou in plaats van een skimmer een waterreservoir maken en het water dat over de rand van het bad loopt filteren en daarin opvangen. Zo kun je je bad altijd tot de rand toe volpompen, met 1 of 10 man erin.
pi_49138810
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 07:59 schreef RandomReader het volgende:

[..]

En heb je nagedacht over het feit dat het waterniveau gigantisch veranderd als je er eerst met 0 en dan met 8 inzit? Je skimmers lopen droog dan
In een 'echte' jacuzzi zit de skimmer dan ook onder water met een rubberen mechanisme erop zodat de skimmer altijd aan de oppervlakte ligt. Ik vroeg me ergens aan het begin van het topic al af of er niet gefilterd zou worden. Naast het feit dat dit water binnen een paar dagen ENORM ranzig is (lees, groen, bruin, alg etc, niet zo 'ranzig' als op die foto, maar zo groen dat je de bodem niet meer kunt zien) loop je ook nog eens grote risico's mbt besmettingen en ziektes. Water moet worden gefilterd, voorzien van chloor en op de juiste zuurgraad worden gehouden. Anders heb je een ontzettend mooi afgewerkte kweekvijver voor veteranenziekte en instant oorontsteking.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_49145661
Ik zou inderdaad wat chloortabletten kopen, en een meetsetje waarmee je kan meten wat de chloorgraad is.
pi_49149796
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:42 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

In een 'echte' jacuzzi zit de skimmer dan ook onder water met een rubberen mechanisme erop zodat de skimmer altijd aan de oppervlakte ligt. Ik vroeg me ergens aan het begin van het topic al af of er niet gefilterd zou worden. Naast het feit dat dit water binnen een paar dagen ENORM ranzig is (lees, groen, bruin, alg etc, niet zo 'ranzig' als op die foto, maar zo groen dat je de bodem niet meer kunt zien) loop je ook nog eens grote risico's mbt besmettingen en ziektes. Water moet worden gefilterd, voorzien van chloor en op de juiste zuurgraad worden gehouden. Anders heb je een ontzettend mooi afgewerkte kweekvijver voor veteranenziekte en instant oorontsteking.
Klopt!

een bufferbak lijkt me ook geen luxe.. :-)

Zeker als je de pomp uit de bufferbak laat pompen naar t bad, het bad laat je dan lekker via de skimmer overlopen in de buffer

ga je dr met veeel vol in loopt je bufferbak gewoon vol.. gaat er wat volk uit dan.. dan zal de pomp de buffer wel leeg pompen omdat er op dat moment teweinig water in je bad staat om over te lopen

en je kan meteen chloortabletten en andere zut in die bak gooien om op te lossen..
pi_49228713
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:42 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Het water wordt wel gewoon gefliterd hoor. Het water wordt van onderen aangezogen en door een zandfilter gefilterd. We hebben inderdaad een setje gekocht met chloortabletten, ph-verlager en test strips dus ons water ligt er nog heerlijk helder bij...
  donderdag 10 mei 2007 @ 18:16:40 #208
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_49235125
Bernie en ik zijn tof.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 09:17:19 #209
25686 Pronk
Koffie?
pi_49257609
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:16 schreef mordradead het volgende:
[afbeelding]
Ja lekker!
pi_49309426
quote:
[afbeelding]
Jezus
pi_49309582
quote:
[afbeelding]
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:34:54 #212
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_49309919
quote:
[afbeelding]
das dus echt he... dat was big brother engeland geloof ik
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_49315315
quote:
[afbeelding]
pi_49316555
Ik vind het wel zielig voor dat arme kind. En voor de rest .
pi_49316837
quote:
[afbeelding]
  zondag 13 mei 2007 @ 00:04:22 #216
136739 RandomReader
pi_49318493
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:34 schreef studentenjacuzzi het volgende:

[..]

Het water wordt wel gewoon gefliterd hoor. Het water wordt van onderen aangezogen en door een zandfilter gefilterd. We hebben inderdaad een setje gekocht met chloortabletten, ph-verlager en test strips dus ons water ligt er nog heerlijk helder bij...
Je gooit die chloortabletten toch niet los in het water
pi_49319310
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:04 schreef RandomReader het volgende:

[..]

Je gooit die chloortabletten toch niet los in het water
Waarom zou je dat niet doen? B)
  zondag 13 mei 2007 @ 00:34:37 #218
136739 RandomReader
pi_49319525
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:28 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Waarom zou je dat niet doen? B)
Omdat de doorstroming dan echt bagger is van het chloor
pi_49319583
quote:
[afbeelding]
dat zijn die piestabletten, die kan je in het water gooien en zodra iemand erin piest dan reageert de stof erop en krijg je die kleurverandering
pi_49319789
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:34 schreef RandomReader het volgende:

[..]

Omdat de doorstroming dan echt bagger is van het chloor
oh hangt er vanaf waar je um neer tieft dunkt me

ik gooi ze meestal gewoon bij aanzuigslang van de pomp

of ik de pomp zelf
  zondag 13 mei 2007 @ 00:58:09 #221
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49320188
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

oh hangt er vanaf waar je um neer tieft dunkt me

ik gooi ze meestal gewoon bij aanzuigslang van de pomp

of ik de pomp zelf
Ik gebruik gewoon bleekwater. In chloortabletten zit teveel rotzooi.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_49321848
We hebben bij dat setje een chloordrijvertje gekregen om het te verdelen door het water, maar volgens mij kan je ze inderdaad net zo goed gewoon in je bad gooien.
Dat spul lost toch binnen een paar minuten op, dus mocht het chloordrijvertje een keer zoek raken dan gooi ik ze lekker direct in het bad.....

En van bleekwater gaat je bad schuimen, dus dat is zeker geen optie....
  zondag 13 mei 2007 @ 02:24:43 #223
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49321977
quote:
Op zondag 13 mei 2007 02:16 schreef studentenjacuzzi het volgende:

Bleekwater (bleach) is het meest pure wat je kunt gebruiken. En ik heb er ervaring mee.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 13 mei 2007 @ 10:56:47 #224
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_49324781
Bleekwater moet je NIET in je zwembad of jacuzzi gebruiken, dat is wat anders dan 't chloor wat bij zwembaden gebruikt..

Je kunt of van die drijvertjes halen met chloortabletten er in, of chloorpoeder waarvan je een x aantal scheppen per x liter water moet toevoegen..

Heeft elke willekeurige zwembad/jacuzzi handelaar wel..

Verder kun je nog ph strips halen om de zuurtegraad van 't water in de gaten te houden
pi_49340675
quote:
Op zondag 13 mei 2007 02:16 schreef studentenjacuzzi het volgende:
We hebben bij dat setje een chloordrijvertje gekregen om het te verdelen door het water, maar volgens mij kan je ze inderdaad net zo goed gewoon in je bad gooien.
Dat spul lost toch binnen een paar minuten op, dus mocht het chloordrijvertje een keer zoek raken dan gooi ik ze lekker direct in het bad.....

dat drijvertje zorgt ervoor dat in een folie bad niet de folie wordt aangetast
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')