quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:02 schreef n8 het volgende:Ik was zo moe van alles. Zo verveeld, ongeïnteresseerd en inspiratieloos. Voor mij maar 1 oplossing: vertrekken. Alles achterlaten en zien wat het leven verder te bieden had. Het was fly or die,sink or swim,Geen keuze, pure noodzaak.
Velen denken erover zo weinigen durven die stap te maken. Jij dus wel,hulde daarvoor.
quote:
Verwachtingen van anderen kunnen zwaar op je schouders wegen. 22 en bijna klaar met je master maar geen motivatie om de scriptie te schrijven. De laatste loodjes wegen het zwaarst zei mijn moeder altijd.
Familie problemen; het oudste kind zijn en dan ouder zijn dan je eigen moeder. Haat-liefde verhoudingen binnen het gezin. Niet met, maar ook niet zonder kunnen. Afstand zou de oplossing kunnen zijn.
Op deze leeftijd al hiermee geconfronteerd worden is niet makkelijk dus. Verwachtingen van anderen kunnen idd heel zwaar wegen en zelfs zorgen dat je er onder doorgaat. Altijd moeilijk hiermee om te gaan maar des te knapper hierover te willen praten.
quote:
Eindelijk daar, en na een moeilijke start is alles zo veel beter dan je ooit had durven dromen. Zo open staan voor het leven, zo blij en nieuwsgierig als een kind van acht.
Is dat niet iets wat elke nieuwe ervaring met zich meebrengt? In het begin is alles wat nieuw is mooi en geweldig. Pas daarna dringt de harde realiteit door..
quote:
Het leven is surreal. Feesten, trips en ontelbare bezienswaardigheden. Weinig verantwoording en een vrijheid als nooit te voren. Geld is een probleem, maarja, als dat alles is
Idd. geld is betrekkelijk maar om te overleven heb je in deze maatschappij dit nodig. En eenmaal voloende maakt dat het leven juist aangenamer en jezelf onafhankelijker dan voorheen.
quote:
Met 10 mensen naar Belgrado gaan voor een weekend. Nieuwe dingen zien en mee maken, een wonderbaarlijke stad. Weer een nieuwe wereld, weer nieuwe mensen. Eten en drinken, een club en een zoen. " i'm in your town next week/Where do you stay?/I don't/Stay at my place "
En zo gaat dat.
Zo en daar zit je dan, in de nachttrein naar je nieuwe huis. Naar een stad die je inmiddels kent, waar je van houdt. Een taal die je niet spreekt en gebruiken die onbekend zijn maar waar aan te wennen valt. Rivieren, bootfeesten, kastelen en een zeer zonnig eiland. Morgen tentamens en natuurlijk niets voorbereid. Iedere dag is onbeschrijfelijk, een leven vol feest en ongekende vrijheden. Geen angst meer. Ongeremd genieten van het leven.
Ja
" carpe diem "quote:
Soms ben ik bang, bang dat ik terug moet. Bang om dingen te missen en mijn tijd niet optimaal te gebruiken. Voordat ik het weet zal mijn tijd er hier weer opzitten en moet ik weer terug naar NL. De plicht zal roepen, maar ik wil er niet aan denken. Nee, the sky is the limit and the world is my home.
Ik wou dat dit nooit ophield.
Zolang je op die wolk blijf zitten die elke nieuwe ervaring met zich meebrengt zal er op termijn de sleur insluipen die vergelijkbaar is met de situatie waar je net voor gevlucht was.