Afhankelijk van de sterkte van je signaal (en aanslagsterkte is uiteraard slechts één van de manieren om dat te beïnvloeden) wordt er niet alleen meer vervorming over je signaal gehaald, maar ook stijgt de mate waarin het eindsignaal gecomprimeerd wordt (elk scheurpedaal werkt ten dele als compressor). Zeker dat laatste is niet een standaardmodulatie (altijd exact dezelfde berekening), maar een modulatie waarbij de signaalsterkte uitmaakt (als factor meegenomen wordt in de berekening).quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:21 schreef ikheetmartijn het volgende:
Is dat wel zo Litpho? Ik bedoel je scheurpedaaltje doet dat toch ook niet, zich aanpassen op je aanslag. Is toch ook een standaard modulatie die er dan overheen wordt gegooid?
Dan hebben wij niet de zelfde kabel. Die kabel die ik heb staat er bekend om vrij gevoelig te zijn voor kabelbreuken en verdraaingen van de binnenkabel maar ook bekend om de geweldige overdracht, dat je er mee kan stampen smijten enzo iig nietquote:Op donderdag 26 april 2007 22:30 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Nu ook. Lekker zelf solderen. Word al drie jaar zwaar mishandeld, van de ene gitaar in de andere, word mee gesmeten, overheen gelopen, op gestampt, ... en doet het nog perfect![]()
Ja dat zei ik geloof ik alquote:Op vrijdag 27 april 2007 07:58 schreef Deansensitized het volgende:
Dan is het meer een studiokabel dan dat het echt een mee on tour kabel is. Ook niks mis mee
nasdaqBAStardo...quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:08 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik heb m'n bas! Nu nog een villa en een drumset. Eerst even de loterij winnen.
als je dan nog iemand zoekt om te sponsorren, ik hou me aanbevolenquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:08 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Foto's!quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:08 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik zou op zich best een bas (of gitaar) willen hebben die continu uit focus lijktquote:Op vrijdag 27 april 2007 17:12 schreef NASDAQbastardo het volgende:
http://i16.tinypic.com/44i63gm.jpg
http://i19.tinypic.com/35me9at.jpg
http://i13.tinypic.com/357ezbs.jpg
http://i18.tinypic.com/4brfrzm.jpg
Zoals je ziet kan ik maar beter geen fotograaf worden.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:32 schreef NASDAQbastardo het volgende:
En dat van de focus... ik ga er maar triphop of stonermuziek mee maken
Klinkt goedquote:Op vrijdag 27 april 2007 17:32 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik wou dat ik hem iedereen kon aanraden maar ik heb het idee dat ze verdomd zeldzaam zijn. Een instrument van een amper bekend merk moet aardig wat in huis hebben wil het mijn aandacht trekken. Niet dat ik kortzichtig ben, maar ik wil er wel even wat van weten. Spector heeft bijv. een erg goeie reputatie en van Deans weet je dat er over het algemeen fatsoenlijk hout wordt gebruikt, zulke weetjes zijn vaak moeilijk te achterhalen bij dit sorot dingen. Maargoed hij speelt dus voortreffelijk, alles tot en met de mexicaanse Fenders verbleekte erbij (amerikaanse waar durf ik in winkels nog niet aan te raken). Lage actie, geen buzz itt tot alle ibanezzen en een paar deans, lekker snelle nek. Goeie tuners (gotoh). Voorlopig heb ik in ieder geval geen nieuwe bassen of gitaren nodig. Ik speel nu op m'n gitaarversterkrer maar binnenkort schaf ik een peavey microbass aan.
Nu ik er over nadenk is het eigenlijk m'n explorer in basvorm. Allebei hebben ze actieve meuk, Gotoh tuners, zwarte hardware, een zwarte gelakte nek en grote frets. Ook mijn explorer heb ik "gebruikt" uit een winkel, en beide gitaren hebben wat lak/verfbeschadigingen op de headstock.
En dat van de focus... ik ga er maar triphop of stonermuziek mee maken
Tommy Emmanuel is wel vetquote:Op vrijdag 27 april 2007 18:18 schreef Messidona het volgende:
Over 1 uur en 42 minuten weer naar een optreden van Tommy Emmanuel. Vond ik wel een vermelding waard in het gitaristentopic![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |