sux0rz success!quote:Op donderdag 26 april 2007 18:28 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo nog 1 keer repeteren en dan hopen dat morgen alles goed gaatvoor het eerst dat we alle nummers spelen, ff hopen dat het goed gaat dus
![]()
Dank jequote:
ik denk dat we het brakke van digitaal geluid al wel achter ons hebben gelaten in de jaren 80 en 90. Line6 (en andere bedrijven) maakt tegenwoordig echt goed spul, zonder dat het echt digitaal klinkt. De toneport (vetta techniek) reageert bijvoorbeeld ook goed op aanslag etc.quote:Op woensdag 25 april 2007 21:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
En het leeuwedeel van de gitaristen hoort intussen bij een blinde A-B test het verschil al niet meer, maar digitaal affakkelen is natuurlijk populair.
hoe reageert ie op aanslag dan, en hoezo zou een digitaal ding normaal minder oip reageren?quote:Op donderdag 26 april 2007 19:39 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik denk dat we het brakke van digitaal geluid al wel achter ons hebben gelaten in de jaren 80 en 90. Line6 (en andere bedrijven) maakt tegenwoordig echt goed spul, zonder dat het echt digitaal klinkt. De toneport (vetta techniek) reageert bijvoorbeeld ook goed op aanslag etc.
mee eens, de AC30 op mn zoomG2 naast een AC15 verschild niet zo heel veelquote:Op donderdag 26 april 2007 19:39 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik denk dat we het brakke van digitaal geluid al wel achter ons hebben gelaten in de jaren 80 en 90. Line6 (en andere bedrijven) maakt tegenwoordig echt goed spul, zonder dat het echt digitaal klinkt. De toneport (vetta techniek) reageert bijvoorbeeld ook goed op aanslag etc.
Je kan gewoon een nieuwe gitaarkabel halen!quote:Op donderdag 26 april 2007 21:38 schreef Honky het volgende:
Vraagje: mn versterker-gitaar kabel is stuk en nu moet ik een nieuwe. Kan ik gewoon een nieuwe kabel halen of ziijn er verschillende standaarden? Ik heb zelf een Ibanex GX70 als dat helpt.
Zijn allemaal gelijk hoor. Doe alleen wel een instrument/guitar cable en niet perongeluk een speaker/cabinet kabel. Maar dat staat er ook wel duidelijk opquote:Op donderdag 26 april 2007 21:38 schreef Honky het volgende:
Vraagje: mn versterker-gitaar kabel is stuk en nu moet ik een nieuwe. Kan ik gewoon een nieuwe kabel halen of ziijn er verschillende standaarden? Ik heb zelf een Ibanex GX70 als dat helpt.
wat is het verschil met een cab kabel, behalve dan dat ie wss een eind korter is?quote:Op donderdag 26 april 2007 22:00 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Zijn allemaal gelijk hoor. Doe alleen wel een instrument/guitar cable en niet perongeluk een speaker/cabinet kabel. Maar dat staat er ook wel duidelijk op
Je hebt in ieder geval een coole gitaar![]()
Klopt, je kunt beter wat geld uittrekken voor een goede kabel waar je lang plezier van hebt, want niks is zo irritant als de sterren van de hemel spelen door een haperend signaal.quote:Op donderdag 26 april 2007 22:02 schreef punkjunk het volgende:
En doe je zelf ene plezier en koop een goede dure kabel, test ze ook ff als het mogelijk is. Een fatsoenlijke kabel is al de helft van je klank!
Een Tasker Carbon Screened (uit italie) ofzo zijn hele goede kabels! wel aan de dure kant maarja, gaat ook een tijdje mee en een signaal oveerdracht om verliefd op te worden![]()
ik heb vandaag trouwens gehoord dat me bassist ontslagen is
Ja die kabel die ik net zei is (volgens de gitaarboer) een soort van studio kabel en is wel gevoelig voor kabelbreuken enoz, maar wat een geluid!quote:Op donderdag 26 april 2007 22:15 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Klopt, je kunt beter wat geld uittrekken voor een goede kabel waar je lang plezier van hebt, want niks is zo irritant als de sterren van de hemel spelen door een haperend signaal.
Bovendien krijgen die dingen vooral als je in een band speelt nogal wat abuse te verwerken, dus het is zeker geen overbodige luxe.
Is dikker draad, en gewoon + en - en kan meer vermogen aan. Groot verlies bij kleine signalen.quote:Op donderdag 26 april 2007 22:14 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wat is het verschil met een cab kabel, behalve dan dat ie wss een eind korter is?
Ik ken nog wel ergens een nep fin die zegt te kunnen drummen (dat ie niet kan), maar zal je dat maar niet aandoenquote:Op donderdag 26 april 2007 19:21 schreef imported_sphinx het volgende:
ik wil ook gigs!
en een drummer!
een fin?quote:Op donderdag 26 april 2007 22:25 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Ik ken nog wel ergens een nep fin die zegt te kunnen drummen (dat ie niet kan), maar zal je dat maar niet aandoen
ja maar bij 45 euro heb je levenslange garantie hehquote:Op donderdag 26 april 2007 22:24 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Is dikker draad, en gewoon + en - en kan meer vermogen aan. Groot verlies bij kleine signalen.
Instrument lead is dunner, minder verlies van de hele kleine signalen, dus beter.
En dat is dure shit![]()
Ik had gewoon 10 meter Tasker kabel, 2 mono Neutriks en los met het spul! Tientje
Nu ook. Lekker zelf solderen. Word al drie jaar zwaar mishandeld, van de ene gitaar in de andere, word mee gesmeten, overheen gelopen, op gestampt, ... en doet het nog perfectquote:Op donderdag 26 april 2007 22:28 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ja maar bij 45 euro heb je levenslange garantie heh![]()
Ik heb denk ik dezelfde als jijquote:Op donderdag 26 april 2007 22:28 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ja maar bij 45 euro heb je levenslange garantie heh![]()
Nou ja, er is altijd een vertraging terwijl hij je geluid berekent. Zeker de vroege midigitaren (begin jaren 80) hadden nog wel eens de neiging om onbedoelde takkeherrie te produceren (of gewoon te crashen) als je complexe dingen zoals meer dan één snaar tegelijk gebruiken of een snaar opbuigenquote:Op donderdag 26 april 2007 19:47 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
hoe reageert ie op aanslag dan, en hoezo zou een digitaal ding normaal minder oip reageren?
ok, maar er valt dus niks te reageren op aanslag. qua velocity en weetikveel.quote:Op donderdag 26 april 2007 23:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, er is altijd een vertraging terwijl hij je geluid berekent. Zeker de vroege midigitaren (begin jaren 80) hadden nog wel eens de neiging om onbedoelde takkeherrie te produceren (of gewoon te crashen) als je complexe dingen zoals meer dan één snaar tegelijk gebruiken of een snaar opbuigen.
Tuurlijk wel. Je geluid verandert toch naarmate je harder of zachter aanslaat? Dat moet dus ook gemodelleerd worden, wat de berekeningen complexer maakt.quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ok, maar er valt dus niks te reageren op aanslag. qua velocity en weetikveel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |