abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48705016
quote:
Op woensdag 25 april 2007 14:06 schreef milagro het volgende:

[..]

volgens mij ben jezelf hard toe aan een lang weekendje kuuroord, hallo zeg, doe een relaxed

wat een wantrouwen ook, bel een aantal op, vraag om een info, bel je huisarts/gyn , vraag om advies.

ik zie niet in hoe een paar dames en heren hier je meer kunnen vertellen dan net zo goed subjectieve ervaringen en wat amateurgezondheidstips in deze.
Voorlopig heb ik nog geen ervaringsbeoordelingen, nog ik nog de huisart nog de gyneacoloog zullen ooit ervaren hoe een zwangerschaps massage aanvoelt, maar zo als ik al zei ik 90% hier valt buiten mijn doelgroep. Er is geen reden dat het niet zou kunnen tenzij er complicaties zouden zijn.

De vraag aan de overige 10% van de OUD FOK! gemeenschap is:
Heb je een pro-massage gehad tussen maand 7-9
Hoe heb je dat ervaren
Wat zijn de aanraders en afraders, en waarom?

Dat is inderdaad persoonlijk en subjectied....maar beslist niet subjectiever dan de mening van de service verlener.

Dus mischien kunnen de dames de 10%die overblijft uit de dames, hier een verhelderend antwoord op geven
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_48706034
Joh, rustig aan zeg.
Ik heb een professionele massage gehad toen ik een maand of acht zwanger was. Niet in een "spa" maar bij een bevriend masseur bevriend ja, maar wel met de benodigde papieren voor je begint te drammen over dat het een pro-massage moet zijn. Het was erg prettig en naderhand voelde ik me ontspannen en fit.
Het ging geheel in overleg en als iets niet prettig voelde gaf ik het aan het dan deden we wat anders.
Echt anders dan een massage voor niet-zwangere vrouwen vond ik het niet, behalve dan dat ik in een wat rare houding op de tafel lag (half op mijn buik/zij).
Erg prettig vond ik het toen hij vooral aandacht gaf aan mijn voeten en benen.
Afrader: plat op je rug liggen omdat je daar erg duizelig en naar van kan worden (afgeknelde bloedcirculatie).
pi_48706298
quote:
Op woensdag 25 april 2007 14:55 schreef owlet het volgende:
Joh, rustig aan zeg.
Ik heb een professionele massage gehad toen ik een maand of acht zwanger was. Niet in een "spa" maar bij een bevriend masseur bevriend ja, maar wel met de benodigde papieren voor je begint te drammen over dat het een pro-massage moet zijn. Het was erg prettig en naderhand voelde ik me ontspannen en fit.
Het ging geheel in overleg en als iets niet prettig voelde gaf ik het aan het dan deden we wat anders.
Echt anders dan een massage voor niet-zwangere vrouwen vond ik het niet, behalve dan dat ik in een wat rare houding op de tafel lag (half op mijn buik/zij).
Erg prettig vond ik het toen hij vooral aandacht gaf aan mijn voeten en benen.
Afrader: plat op je rug liggen omdat je daar erg duizelig en naar van kan worden (afgeknelde bloedcirculatie).
Nee met pro-massage bedoelde ik alleen in verhouding tot liefdevol maar toch amateuristsch...niet dat die niet lekker zijn, maar jij weet dan wat ik bedoel met het veschil.... iemand die weet wat ie doet of iemand die immiteert.
de reden dat het "Spa" wordt is tweedelig, allereerst wordt hier alles voor spa-treatment uitgescholden, ten tweede combineer ik het met een weeknedje weg/verjaardag, dus kan ik net zo goed de bloemetjes buiten zetten

Dus de zwangerschap in zwangerschaps massage lijkt jou een sales-pitch. Goed te weten. En voeten benen zijn een aanrader, (die kan ik dus echt niet masseren he ....teveel drukpunten daar)
pi_48707332
Je kunt googlen onder de termen 'massage' en 'zwanger' en dan kom je heel veel tegen.

Mij lijkt een massage geweldig, maar de info van google die ik in het verleden heb verzameld is nogal tegenstrijdig (vind ik). Doe in elk geval geen drukpuntenmassage/shiatsu of voetreflexologie en ga (zoals hierboven ergens staat) ook niet in een warm (bubbel)bad met andere mensen zitten. Kijk ook uit met bepaalde pakkingen (zie hierboven). Verder zorgt een massage voor de afvoer van afvalstoffen en de ene 'expert' zegt dat dit goed is en de andere vindt dit juist slecht (afvalstoffen kunnen bij babietje terechtkomen).

Ik heb in het verleden ook wat spa's opgebeld en om info gevraagd, maar de info die ik kreeg was soms tegengesteld aan de info die ik eerder had gevonden.

Kortom: ik weet niet of het 'kwaad' kan of juist goed is, maar heb zelf besloten om te wachten met een massage tot na de bevalling.
pi_48708040
hmm die op afvalstoffen had ik dus nog niet gevonden, GP had het over vermijden wat bloeddrukverhogend is. Tot op heden worden mijn amateuristische massages in ieder geval op prijs gesteld en mijn gedachten zijn in de trant van; "wat lekkerder dan je professioneel te laten vertroetelen als je vermoeid rond en zwaar bent?"
pi_48711974

[ Bericht 100% gewijzigd door femmeChantal op 25-04-2007 18:07:18 ]
  woensdag 25 april 2007 @ 18:18:38 #57
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48712332
Je komt niet al te beminnelijk over, TS.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_48721092
Ik heb me meerdere malen laten masseren toen ik zwanger was. Ik ging altijd naar Elysium. Geen speciale 'zwangerschaps massages' maar gewone lichaamsmassages. Heerlijk hoor. Daar hebben ze dus ook de "uitgeholde buik-kussens" waardoor je gewoon op je buik op de massagebank kan liggen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_48723866
Om echt afvalstoffen af te voeren is het niet genoeg om een beetje ontspannend te kneden, je moet dan echt kijken naar dingen als lymfedrainage en dergelijke. Ik zou me daar zelf niet al te druk om maken eerlijk gezegd.
  zondag 29 april 2007 @ 10:13:59 #60
167723 sanni
Acima de seu
pi_48826246
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:22 schreef desiredbard het volgende:
Kan dat terwijl je dik en rond bent..7.5 maanden?
Rare vraag. Hoezo zou het niet kunnen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')