quote:
Op zondag 22 april 2007 09:51 schreef schatje het volgende:[..]
Ondanks diverse pogingen tot uitlokking fysiek geweld van Brian en Jaap door bijvoorbeeld een stoel onder Huub vandaan te trekken (en waar je sommige van zijn tegenstanders dan weer niet over hoort) zie je naar mijn inziens dat hij tegenwoordig voorbij het punt is dat hij daadwerkelijk een klap uitdeelt die een exit betekent, en zie je dat hij afstand neemt van de situatie en er om lacht. Ik heb zo het vermoeden dat dat ook is ingefluisterd door de Febo.
Dat is niet alleen ingefluisterd, dat is hem op het hart gedrukt, dat zijn de 'duidelijke' regels, klappen uitdelen is tegen de regels.
Maar hij laat zien dat hij zichzelf niet kan beheersen als hij uitgedaagd wordt, ik zie dat afstand nemen en om de situatie lachen dan ook niet zo....
Meestal als hij wordt 'aangevallen' begint het met verbaal geweld (ow man als dit buiten gebeurde had ik je allang voor je bek geramd), dan zie ze zijn gezicht vertrekken in een agressieve grimas en gaat hij uitdagend voorhoofd tegen voorhoofd (als hij het haalt) staan, en deelt dan meestal een of meerdere kopstoten uit.
Slaan hen ik hem idd een tijdje niet zien doen (als jaap zo door gaat, kwestie van tijd, als je het mij vraagt).
quote:
Als ik Huub zou zijn zou ik juist handig van de situatie gebruik maken als iemand een stoel onder mij vandaan probeert te trekken door mij met stoel en al express te laten vallen. En een hoop drama te maken zoals voetballers dat kunnen doen. Zo vuil wil hij het kennelijk weer niet spelen
![]()
.
Misschien is huubje wel niet zo slim, of omdat hij zo een situatie niet kan incasseren (of door de drank) denkt hij misschien niet zo helder op zo een moment en gaat hij maar weer voorhoofd tegen voorhoofd staan...
Jaap houdt wel het hoofd koel en denk wel aan dat soort framing (hij probeerde het nav de glasex).
quote:
Overigens is de eerste officiële waarschuwing al verlopen, 19 april om precies te zijn. Dus Jaap heeft een hoop werk te verrichten
![]()
.
Ik denk dat als jaap door blijft gaan met zijn terror dat hij maar een fractie hoeft terug te doen, van wat huub bij hem heeft geflikt, keer op keer blijkt namelijk dat huubje dit niet trekt (itt jaap)
![]()
quote:
Dat stukje heb ik net gezien. Je ziet ook dat Eric Glassex in Jaap's ogen spuit. Dat is ook niet goed te praten en is wel een officiële waarschuwing waard. Aan de andere kant vind ik dat het geen vrijbrief is om dan ook zelf maar de regels te overtreden waardoor het alleen maar verder escaleert.
Niet alleen in zijn ogen, maar ook op zijn zijn torso, hij vond dat in eerste instantie erger, vanwege onstekingsgevaar ivm zijn wondroos.
Vergeleken met de andere acties van huub die nacht vond ik dat nog wel meevallen (heb alleen geen of het de wondroos zou kunnen verergeren, maar bevordelijk lijkt het me niet).
Ik vind zeker niet dat je jaap degene is die die boel laat escaleren, hij reageert alleen maar onder het motto je krijgt wat je geeft.
quote:
Jaap ging gisteren ook te ver omdat hij een zwabber naar het hoofd van Sylvia wilde gooien terwijl ze aan het paardrijden was. Ellen moest ingrijpen door hem duidelijk dat dat echt niet de bedoeling kon zijn. Dat lijkt me ook wel een officiële waarschuwing waard.
Wilde hij dat echt of deed hij maar alsof?
Kan me niet voorstellen dat hij dat namelijk echt zou doen, hij heeft misschien dan wel een stoornis, maar zo gestoord is hij nou ook weer niet, en hij is slim genoeg om in te zien dat dat een exit zou kunnen betekenen m.i..
quote:
Ik vind sommige dingen van Jaap's terror wel grappig. De gaspitten verstoppen en de handdoeken zeiknat maken vind ik geniaal. Naast de pot zeiken vind ik dan weer kinderachtig.
Naast de pot zeiken vind ik ook ranzig, maar hij weet tenminste nog waar hij mee bezig is itt huub als hij dat soort acties pleegt
![]()
quote:
Huub schijnt door de Febo ingefluisterd te zijn om Jaap erin te houden. Melissa zei ook al eerder in het kantoor dat de godfather moest samenwerken met hem. Zo zie je maar weer dat het spel kennelijk toch wordt gestuurd door achter
![]()
.
Dat roepen van sturing wordt veel te snel gedaan imo, daar weten wij weinig van, we kunnen wel eens wat opvangen, maar zelfs dat hoeft niet de waarheid te zijn...
Natuurlijk wordt er gestuurd, alleen weten wij niet in welke maten.
Ik denk echter niet dat achter aanstuurt op samenwerking tussen huub en jaap, jaap is er ingezet juist omdat hij tegen huub was (of profileerde) en omdat als die 2 echt gaan samenwerken ze in no-time de villa leeg kunnen hebben.
Een spel als schouwspel is meestal leuk om naar te kijken als de partijen elkaar nog enigszins partij kunnen bieden...