Australie is voor mij de keus.
Nederland ben ik al lang zat en ik heb ook niet meer het idee dat het "mijn" land is, tel daarbij op het slechte weer en een lachwekkende politiek en ik ben klaar met m'n overwegingen.
Ik heb gemailed naar een bedrijf dat m'n werk al kent en ik wacht dus met spanning af.
Verder doe ik hier ook een opleiding, maar diezelfde opleiding wordt daar ook gegeven en ik kan dus waarschijnlijk vrij makkelijk switchen.
Verder zit ik op dit moment niet in een relatie en voor de rest zullen ze daar vast wel internet hebben.
Wat zijn jullie gedachten en/of ervaringen met emigreren?
Waar wil je heen en waarom .....
quote:poeh... Ik vind het nog al wat. Iig succes
Op donderdag 31 januari 2002 19:48 schreef Devnull het volgende:
Ik overweeg het al jaren, maar ik ben nu toch echt bezig om stappen te zetten in die richting.Australie is voor mij de keus.
Nederland ben ik al lang zat en ik heb ook niet meer het idee dat het "mijn" land is, tel daarbij op het slechte weer en een lachwekkende politiek en ik ben klaar met m'n overwegingen.
Ik heb gemailed naar een bedrijf dat m'n werk al kent en ik wacht dus met spanning af.
Verder doe ik hier ook een opleiding, maar diezelfde opleiding wordt daar ook gegeven en ik kan dus waarschijnlijk vrij makkelijk switchen.
Verder zit ik op dit moment niet in een relatie en voor de rest zullen ze daar vast wel internet hebben.Wat zijn jullie gedachten en/of ervaringen met emigreren?
quote:Als ik jou was zou ik die vraag stellen aan Nipeng ..
Op donderdag 31 januari 2002 19:48 schreef Devnull het volgende:
Ik overweeg het al jaren, maar ik ben nu toch echt bezig om stappen te zetten in die richting.Australie is voor mij de keus.
Verder zit ik op dit moment niet in een relatie en voor de rest zullen ze daar vast wel internet hebben.Wat zijn jullie gedachten en/of ervaringen met emigreren?
Grapje . Ik zou daar eerst eens heeel lang op vakantie gaan kijken of het echt wat is. Want volgens mij is dat namelijk best een grote switch.
quote:Dat heb ik ook van iedereen gehoord die daar geweest is.
Op donderdag 31 januari 2002 19:54 schreef appelsientje het volgende:
Gaaf veel succes alvast als je daar bent, een vriend van me is daar 1 jaar geweest en vond het echt een super land
Van de zomer wil ik daar eens op vakantie om de sfeer te proeven.
Ikzelf wil ook het liefste weg hier en dan naar Hawaii of Egypte verhuizen. ( het liefst om daar een hotel te openen ofzo )
Alleen moet je dan veel lef hebben en alles kunnen achterlaten dat zo vertrouwd is. De sleur doorbreken vind ik zelf super moeilijk.
Een vriend van me die heeft het ALTIJD over emigreren naar nieuw zeeland. Die heeft het er continu over maar ook hij vind dit nogal een hele stap.
quote:Ik wil niet in details treden, maar "gelukkig" heb ik in dit geval weinig achter te laten. Ik heb natuurlijk wel vrienden, maar die hebben altijd achter m'n beslissingen gestaan en daar hou ik evengoed wel contact mee. En een vakantie naar Australie is ook wel eens leuk voor veel mensen, dus ook voor de mensen die je nog eens op willen zoeken.
Op donderdag 31 januari 2002 19:59 schreef yingyang het volgende:
Alleen moet je dan veel lef hebben en alles kunnen achterlaten dat zo vertrouwd is. De sleur doorbreken vind ik zelf super moeilijk.
Verder maak ik heel makkelijk contact met mensen, dus dat is voor mij geen reden om "thuis" te blijven.
Werk is eigenlijk het enige wat me nog weerhoudt.
succes als je er heen gaat.
Fok valt ook vanuit het buitenland te lezen .
quote:Waar ben jij heen gegaan dan? En als ik het goed begrijp zit je er nog?
Op donderdag 31 januari 2002 20:08 schreef Big_Yin het volgende:
Ik had het ook tijden in m`n hoofd en toen ik de kans er voor kreeg heb ik hem ook genomen .
Ik had meer zo iets van beter nu proberen en dan stranden als later in een oude vandagen tehuis te zitten met de vraag hoe zou het geweest zijn als ik het gedaan had .succes als je er heen gaat.
Fok valt ook vanuit het buitenland te lezen .
Fok! zou ik inderdaad blijven bezoeken, dan weet je in ieder geval wat er speelt in Nederland.
Ik doe nu ook nog een opleiding, maar loop eigenlijk al jaren met het idee dat ik ooit ga emigreren. En dan ook maar naar 1 land, namelijk Australie. Bij mij komt er nog bij dat ik veel familie heb daar, dus dat maakt het allemaal wat makkelijker.
Verder ben ik er ook 2x geweest en het is echt een fantastisch land (duh, anders zou ik er niet heen willen )
Met dat werk komt het ook wel goed denk ik. Als je jong bent en een beetje goede opleiding hebt (iig geen geneeskunde, hebben ze een overschot van daaro), kom je wel binnen.
Al met al een hele stap, dus veel succes!
quote:Momenteel ben ik 28 en ik ben art-director in de reclame.
Op donderdag 31 januari 2002 20:13 schreef dingdong_1 het volgende:
Met dat werk komt het ook wel goed denk ik. Als je jong bent en een beetje goede opleiding hebt (iig geen geneeskunde, hebben ze een overschot van daaro), kom je wel binnen.
Ik heb een MBO opleiding (en aantal cursussen) op multi-media gebied en ik doe nu daarnaast een HBO opleiding tot geluidstechnicus/muziekproducer.
Ik heb 10 jaar werkervaring in multi-media en ik heb geen strafblad
Als je hier verder niet veel hebt, gewoon doen. Neem de gok, je kunt altijd nog terug
Kan je later in ieder geval zeggen: Ik heb dat toch maar mooi gedaan...
Het beste plan voor jou lijkt me een working holiday visum. Dan ben je gerechtigd een jaar de wonen, werken en reizen in Australie. (Werkbeperking: je mag maximaal 3 maanden voor dezelfde baas werk. Je kan wel verlenging aanvragen.)
Dit visum is verkrijgbaar als je tussen 18 en 30 bent. Zie website Australische ambassade. Zie ook de talloze topics hierover in het travelforum.
Als je hier (in Oz) bent en je hebt een leuke baan gevonden, kan je een ander visum aanvragen. (Dat is vrijwel alleen mogelijk als je gesponserd wordt door bedrijf. Maar je hebt een jaar de tijd een bedrijf te vinden dat je wil sponsoren.)
Ik zit hier nu ruim 10 maanden. Heb 4.5 maanden in Melbourne gewoond en gewerkt. Daarna 4 maanden rondgereisd. En zit nu sinds ruim 2 maanden in Sydney. Ben met mijn werk bezig mijn working holiday visum om te zetten in een werk visum. (Ik was trouwens oorspronkelijk van plan slechts 5 maanden te blijven in Oz.)
Ik wil hier trouwens slechts tijdelijk blijven. Mijn toekomst ligt in Nederland.
Dus: gewoon doen. Zo'n grote stap is het nu ook weer niet. Neem dat working holiday visum, kijk hoe het bevalt. Is het niets, dan ben je zo weer thuis.
PS Wat iemand zei over dokters is helemaal niet waar. Ze willen hier niets liever dan artsen en verpleegsters!!!
ALs ik jouw redenen hoor om te vertrekken, denk ik: blijf toch lekker thuis! Sowieso ben je er nog nooit geweest (bovendien is vakantie vieren niet te vergelijken met leven in een ander land), dus zie je Australië door een hele grote roze bril. Tijd dus voor de realiteit!
Tuurlijk is het hier lekker weer, maar dat heb je echt niet door als je de hele dag achter je computertje zit te werken. Tuurlijk is het hier "no worries" wat je de hele dag door hoort, maar reken er niet op dat dat in het professionele leven ook daadwerkelijk op gaat. De arbeidsethos is zeer vergelijkbaar met Nederland wat dat betreft.
Je moet je ook bedenken dat je als emigrant niet met open armen wordt ontvangen, werken op het niveau dat je nu doet kun je meestal wel vergeten.
Het is trouwens steeds lastiger om binnen te komen. Visa aanvragen lopen tegenwoordig allemaal via Adelaide ("Skilled Migration", that is) en duren gemiddeld 2-3 jaar.
Ik zou er zeker nog enkele nachtjes over slapen, voordat je een beslissing neemt.
quote:Het beste en mooiste land op aarde! In alle opzichten!
Op donderdag 31 januari 2002 19:48 schreef Devnull het volgende:Australie is voor mij de keus.
Ikzelf zal waarschijnlijk niet eerder uit Nederland vertrekken dan wanneer door het broeikaseffect alles hier onderloopt.. maar Australië staat dan zeker in mn top drie!
Persoonlijk heb ik iets met Rusland. Vraag me niet waarom, maar het trekt me enorm!
Als ik ooit het land uit moet roeien (en als het zo doorgaat, maak ik dat nog mee) dan is het richting Rusland voor moi!
Wat mij betreft: "go for it!"
[edit]Ik reageerde dus op die post van Fiep.
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 09:19 schreef Apock het volgende:
ik zou naar turkeye movuh, daar zit nix meer, alles zit nu in amsterdam...
Stem Pim en investeer in de "transport sector"!
quote:Dan zou ik eerst wat meer over het land te weten als ik jou was, je zegt dat jet het weer hier ook wel zat bent.
Op donderdag 31 januari 2002 19:56 schreef Devnull het volgende:Van de zomer wil ik daar eens op vakantie om de sfeer te proeven.
Verder kan ik je dit nog vertellen.
De broer van mijn vriend zit op dit moment in Australie.
Hij had ook helemaal genoeg van Nederland, bekrompenheid, politiek etc. etc.
Hij heeft inmiddels al gemeld dat hij zijn jaar daar wel vol maakt, maar dat het dus 'het beloofde land' is zoals hij verwachtte, wel leuk om door te reizen etc., maar niet zo vreselijk anders dan Nederland.
Ook daar zijn regeltjes etc.
Ik zou idd eerst eens daar gaan kijken voordat je de stap zet.
quote:Ik vergelijk vakantie vieren zowiezo niet met het leven daar, maar het is meer om de "sfeer" te proeven.
Op vrijdag 01 februari 2002 08:31 schreef Fiep het volgende:
Ik ben dus geëmigreerd naar Australië.ALs ik jouw redenen hoor om te vertrekken, denk ik: blijf toch lekker thuis! Sowieso ben je er nog nooit geweest (bovendien is vakantie vieren niet te vergelijken met leven in een ander land), dus zie je Australië door een hele grote roze bril. Tijd dus voor de realiteit!
quote:Ik ben zelf heel erg professioneel ingesteld en me wel degelijk bewust van m'n verantwoordelijkheden ... maar je werkt niet 24 uur per dag (hoop ik) en er is dus ook veel vrije tijd te besteden
Tuurlijk is het hier lekker weer, maar dat heb je echt niet door als je de hele dag achter je computertje zit te werken. Tuurlijk is het hier "no worries" wat je de hele dag door hoort, maar reken er niet op dat dat in het professionele leven ook daadwerkelijk op gaat.
quote:Ik had m'n eerste krantenwijkje toen ik 14,5 was en ik heb sindsdien ALTIJD gewerkt voor m'n centen en nooit een enkele dag een uitkering gevangen, daar kan ik dus wel mee leven.
De arbeidsethos is zeer vergelijkbaar met Nederland wat dat betreft.
quote:Moet ik dan denken aan de overheid of ook aan de inwoners die je scheef aankijken? (zoals dat in NL gebeurt).
Je moet je ook bedenken dat je als emigrant niet met open armen wordt ontvangen, werken op het niveau dat je nu doet kun je meestal wel vergeten.
quote:Als dat in de tussentijd op te vangen is door tijdelijke verblijfsvergunningen vind ik dat niet zo'n probleem. Dan weet je in ieder geval dat je het verdiend hebt om daar te zijn na die 2-3 jaar
Het is trouwens steeds lastiger om binnen te komen. Visa aanvragen lopen tegenwoordig allemaal via Adelaide ("Skilled Migration", that is) en duren gemiddeld 2-3 jaar.
quote:Het is ook niet zo dat ik morgen al vertrek. Ik heb het "geluk" dat ik daar een bedrijf ken dat m'n werk kent. Het is alleen maar de vraag of ze het de moeite vinden om mij over te laten komen. Zoals ik in een andere post al las: ik ben inderdaad geen 18 meer en ik ga niet over 1 nacht ijs.
Ik zou er zeker nog enkele nachtjes over slapen, voordat je een beslissing neemt.
Maar al deze reacties helpen mij enorm en ik wil iedereen die gepost heeft alvast bedanken voor hun reacties!
Keep it coming!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |