quote:
Op zaterdag 21 april 2007 11:57 schreef DDBtje het volgende:Dat gevoel van "vlinders in je buik" is meer een mooie uitspraak dan een werkelijk gevoel. Je had het eerder over een klik, en dat is het. Het hebben van sex is dan niet het belangrijkste, je wil gewoon graag samen zijn. Je bent zelfs zenuwachtig voor de 1e keer sex (al heb je nog zoveel ervaring). Terwijl je bij "just sex" meestal niet zenuwachtig bent. De sex is ook liefdevoller, zoals eerder al iemand zei, je knuffeld meer met elkaar.
Het verschil in het gevoel met sex is er niet echt. Sex blijft sex. Het grote verschil is het gevoel voor de persoon waar je sex mee hebt en het gevoel van vertrouwen, je kan jezelf zijn bij de ander.
Ik had écht wel vlinders in mijn buik toen ik verliefd was. Kriebeltjes, als ik aan hem dacht, als -ie smste, als ik alleen al iemand zag die dezelfde schoenen/jas/broek/haardracht had. En die werden nog veel erger als hij bij me was, me aankeek, lachte, iets zei, en vooral me aanraakte. Zo erg dat mijn knietjes wel eens 'week' werden als -ie over m'n buik aaide ofzo. De seks is dan ook giecheliger en lief, aanrakerig en teder.
Nu de verliefdheid minder is, is het toch anders. Warmer, gewoon dicht bij elkaar zijn, precies weten wat je doet en wat voor reactie dat teweeg brengt, 'dieper' is misschien wel het juiste woord, beetje rare context, maar zo'n gevoel roept het op. En veel geknuffel gewoon tussendoor. En niet meer het idee hebben dat als je zó ligt je billen er blubberig uitzien enzo, gewoon vertrouwd.
godver, wat klinkt het klef.