http://nl.wikipedia.org/wiki/Mahmoud_Ahmadinejadquote:Op zondag 29 april 2007 00:42 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
[..]
waar haal jij dat vandaan dat hij steeds zegt dat Israel van de kaart moet?
quote:Op 26 oktober 2005 kwam Ahmadinejad in het nieuws door zijn uitspraak dat "Israël van de kaart geveegd moet worden". Die uitspraak wordt wel gezien als een verkeerde, simplistische vertaling. Een andere vertaling van wat Ahmadinejad zei luidt: "the regime occupying Jerusalem must vanish from the page of time" [1]. Ook zei Ahmadinejad dat de Israëlische terugtrekking uit de Gazastrook gezien moet worden als "pure misleiding om het imago van Israël in de islamitische wereld te verbeteren". Op 8 december 2005 zei Ahmadinejad in een toespraak, dat een Joodse staat maar op Duits of Oostenrijks grondgebied zou moeten worden gesticht omdat Europa alleen maar Israël zou steunen uit schuldgevoel voor de holocaust en de Palestijnen niets met het leed van de Joden in de Tweede Wereldoorlog te maken hebben.Bronvermelding gewenst Op 14 december 2005 verklaarde hij zelfs dat de Holocaust een mythe en dat Israël een 'tumor' zou zijn. Ditmaal werden Canada en Alaska naast Europa als alternatieve locaties voor een Joodse staat genoemd. Bronvermelding gewenst
Deze anti-Israëlische opmerkingen wekten veel beroering in de Verenigde Staten, de Europese Unie en niet in de laatste plaats in Israël zelf.
ik ook want ik geloof er geen zak van namelijkquote:Op zondag 29 april 2007 13:47 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nou, ik wacht met geduld op een bron die dit bevestigd...
iran heeft 70 miljoen inwoners +6 miljoen die in het buitenland wonen.quote:Op zondag 29 april 2007 16:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik ook want ik geloof er geen zak van namelijk![]()
spanje heeft namelijk maar 40 miljoen inwoners![]()
en iran 65 miljoen dat zou inhouden dat 1/3 van de populatie een soldaat is![]()
zelfs in een wapenland als de VS zijn er "maar" iets van 100 miljoen geweren![]()
die dingen moeten gemaakt worden die heb je niet in een vloek en een zuchtquote:Op zondag 29 april 2007 13:50 schreef persian2008 het volgende:
[..]
ik bedoel geweren zijn niks je kan er zo eentje krijgen. laat staan een LAND. die kan er miljarden krijgen als ze willen.
Hoe oud ben je want enig vorm van realisme ontbreekt je wel.quote:Op zondag 29 april 2007 16:08 schreef persian2008 het volgende:
iran heeft 70 miljoen inwoners +6 miljoen die in het buitenland wonen.
wat zeg jij? weet jij meer dan mij over Iran?quote:Op zondag 29 april 2007 17:01 schreef -Angelic- het volgende:
[..]
Hoe oud ben je want enig vorm van realisme ontbreekt je wel.
Nee, ik zeg het ontbeert je van enige vorm van realisme zal wel met je leeftijd te maken hebben.quote:Op zondag 29 april 2007 17:16 schreef persian2008 het volgende:
wat zeg jij? weet jij meer dan mij over Iran?
dat is geen argument NL geeft ook wapens weg maar dat wil niet zeggen dat het leger er teveel heeftquote:Op zondag 29 april 2007 16:11 schreef persian2008 het volgende:
nou iran heeft zoveel wapens dat ze een paar weggeven aan terroristen in irak![]()
ben ik met je eens,quote:Op zondag 29 april 2007 18:32 schreef -Angelic- het volgende:
[..]
Nee, ik zeg het ontbeert je van enige vorm van realisme zal wel met je leeftijd te maken hebben.
waarheid is hard? waar ben ik ''onrealistisch''????quote:Op zondag 29 april 2007 19:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ben ik met je eens,
leuk dat hij een nationalist is maar je moet wel realistisch blijven.
nou die miljarden geweren van spanje bijvoorbeeld of die 20 miljoen Zwaarbewapende iranezen om maar iets te noemenquote:Op zondag 29 april 2007 19:15 schreef persian2008 het volgende:
[..]
waarheid is hard? waar ben ik ''onrealistisch''????
ik zei geen 20 miljoen ''zwaarbewapende''. ik zei nu op dit moment iraanse baseej strijders telt meer dan 20 miljoen. en dat is een feit. 2005 was het 11 miljoen 2006 iets van 16,17 miljoen. een land kan veel geweren produceren. daarom heb je ook de militaire industriequote:Op zondag 29 april 2007 19:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nou die miljarden geweren van spanje bijvoorbeeld of die 20 miljoen Zwaarbewapende iranezen om maar iets te noemen![]()
Klapperpistooltjesquote:Op zondag 29 april 2007 19:29 schreef persian2008 het volgende:
[..]
ik zei geen 20 miljoen ''zwaarbewapende''. ik zei nu op dit moment iraanse baseej strijders telt meer dan 20 miljoen. en dat is een feit. 2005 was het 11 miljoen 2006 iets van 16,17 miljoen. een land kan veel geweren produceren. daarom heb je ook de militaire industrie.
zoals ik nu de cijfers zie wel ze hebben meer soldaten en zijn moderner (lees westers) bewapend.quote:Op zondag 29 april 2007 00:35 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
[..]
daar zo ik maar niet zo zeker van zijn...
maar 20 miljoen is veel verder kom ik in elke bron rond de 5 miljoen tegen of zelfs 2 miljoen.quote:Op zondag 29 april 2007 19:29 schreef persian2008 het volgende:
[..]
ik zei geen 20 miljoen ''zwaarbewapende''. ik zei nu op dit moment iraanse baseej strijders telt meer dan 20 miljoen. en dat is een feit. 2005 was het 11 miljoen 2006 iets van 16,17 miljoen. een land kan veel geweren produceren. daarom heb je ook de militaire industrie.
On 14 September 2005 he said that the Basij has more than 11 million members across the country. Russian news sources have claimed Iran has plans to make a third ground force consisting of one million basij members. However these plans have not been confirmed by Iran.[1]!!!! saddams leger bestond uit sjieten lol. terwijl de hele iraanse leger sjiet is en vrijwillig hebben aangemeld lol.quote:Op zondag 29 april 2007 19:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar 20 miljoen is veel verder kom ik in elke bron rond de 5 miljoen tegen of zelfs 2 miljoen.
Je moet ook niet vergeten dat irak een grote paramilitaire organisatie had maar zoals zo vaak zijn die niet betrouwbaar en worden ze vaak als ze al gaan vechten kasloos afgeslacht door conventionele troepen.
en geweren kosten geld en tijd die heb je niet zomaar
correctie: iran heeft meer soldaten dan turkije. kijk op wikipedia.com or globalsecurity.comquote:Op zondag 29 april 2007 19:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zoals ik nu de cijfers zie wel ze hebben meer soldaten en zijn moderner (lees westers) bewapend.
Verder heeft turkije de grootste luchtmacht van de regio
ik kijk in het cia factbook en kom uit voor turkije op 420.000quote:Op zondag 29 april 2007 19:43 schreef persian2008 het volgende:
[..]
correctie: iran heeft meer soldaten dan turkije. kijk op wikipedia.com or globalsecurity.com
ik d8 dat israels luchtmacht het sterkste was.
Zeg persian vertel even hoe oud je bent ... dat plaats alles weer in perspectief.quote:Op zondag 29 april 2007 20:06 schreef persian2008 het volgende:
oke. jij kan goed liegen. van CIA factbook!!! iran 862,056 ZONDER paramilitair. en turkije 659,090 .
hmm zal nog eens kijkenquote:Op zondag 29 april 2007 20:06 schreef persian2008 het volgende:
oke. jij kan goed liegen. van CIA factbook!!! iran 862,056 ZONDER paramilitair. en turkije 659,090 .
quote:Military branches:
Definition Field Listing
Turkish Armed Forces (TSK): Land Forces, Turkish Naval Forces (Turk Deniz Kuvvetleri, TDK; includes naval air and naval infantry), Turkish Air Force (Turk Hava Kuvvetleri, THK) (2006)
Military service age and obligation:
Definition Field Listing
20 years of age (2004)
Manpower available for military service:
Definition Field Listing
males age 20-49: 16,756,323
females age 20-49: 16,051,706 (2005 est.)
Manpower fit for military service:
Definition Field Listing
males age 20-49: 13,905,901
females age 20-49: 13,335,812 (2005 est.)
Manpower reaching military service age annually:
Definition Field Listing
males age 18-49: 679,734
females age 20-49: 659,090 (2005 est.)
Military expenditures - percent of GDP:
Definition Field Listing Rank Order
5.3% (2005 est.)
Military - note:
Definition Field Listing
in the early 1990s, the Turkish Land Force was a large but badly equipped infantry force; there were 14 infantry divisions, but only one was mechanized, and out of 16 infantry brigades, only six were mechanized; a subsequent overhaul has produced highly mobile forces with greatly enhanced firepower in accordance with NATO's new strategic concept (2005)
Als dat laatste gebeurt komt er de volgende dag een nuke Teheran binnenvliegenquote:Op zondag 29 april 2007 20:20 schreef persian2008 het volgende:
haha iran heeft 8 jaar oorlogservaring en is 2X zo groter dan turkije. het heeft meer soldaten. en een paar shahab3 missiles op istanbul en de toeristenplekken en ze geven zich over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |