quote:
Op donderdag 19 april 2007 22:44 schreef Barbaaf het volgende:Klein vraagje: als ik als neutrale bezoeker, niet in het bezit van wat voor card dan ook, de finale in de Kuip wil zien, kan ik dan gewoon zaterdag een FRS oid. binnenlopen en twee kaarten kopen? (ben sinds de jaren '80 niet meer naar het voetbal geweest en toen liep je gewoon naar het stadium, betaalde je en ging je naar binnen. Hoe dat toen met bekerfinales ging weet ik niet, ik woonde in Haarlem
![]()
)
Ik vrees voor je van niet. Zowel Ajax als AZ zullen ieder in princiepe 17.000 kaarten krijgen, beide een volledige korte zijde.
Als Ajax in Rotterdam speelt, geldt toch nog altijd alarmfase 1. Vorig jaar bij Ajax-PSV was er GEEN reguliere verkoop, het jaar ervoor bij Willem II-PSV wel (de vakken DD, CC, D en C volgens mij), Ook in 2003 (tegen Utrecht) en 1999 (Fortuna) was er geen gewone verkoop.
De overige plaatsen zullen opgevuld worden door KNVB genodigden, sponsoren en hun relaties en Gatorade heeft een forse partij kaarten weggeven (waarvan 2 aan mij
![]()
). Ik zou zeggen, spreek eventuele contacten bij KNVB sponsoren aan, want die houden heel vaak kaarten over.
Op marktplaats staan nu vooral oproepen voor kaarten, maar dat veranderd wel naarmate de finale dichterbij komt. Ook op de dag zelf kan je buiten vaak nog wel aan een kaartje komen, bij de "niet zo heel fris ogende types" naast de Feyenoord Klantenservice bijvoorbeeld. En als je het slim speelt, kom je nog goedkoop binnen ook.