mentaliteitsproblemen zie ik bij de jongen niet, en ik denk dus dat hij op basis van zijn voetbalkwaliteiten de top zou kunnen halen.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan best, maar als je de gemiddelde menaliteit ziet van de Marokkaan in Nederland schat ik die kans niet zo groot in.
De gemiddelde Marokkaan heeft een prima mentaliteit. Het zijn jammer genoeg alleen steeds de uitwassen die het nieuws halen.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan best, maar als je de gemiddelde menaliteit ziet van de Marokkaan in Nederland schat ik die kans niet zo groot in.
Daar ging de topic niet overquote:Op donderdag 19 april 2007 15:07 schreef Beschouw het volgende:
Messi is een goeie, maar Maradona is de beste.
En de dokter was Rijkaard?quote:Op donderdag 19 april 2007 13:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Messi is niet gescout door Barca. Hij is naar Spanje gegaan omdat daar injecties die hij nodig had voor zijn gezondheid goedkoper waren
Nee, dat was ie niet.quote:Op donderdag 19 april 2007 13:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zuid Afrikaans voetballer van het jaar? Dat is wel erg knap
Anyway, uiteindelijk zal men hem beoordelen op de prijzen die hij pakt en de 'momenten' die hij heeft.
Zidane heeft bijvoorbeeld meer grote prijzen gepakt en vaker 'gepiekt' in belangrijke wedstrijden dan Dennis Bergkamp, maar persoonlijk vind ik Dennis een betere speler.
Cruyff was beter dan Diego. Misschien niet kwa balletje hoog houden, maar wel als voetballer. Dus passing, overzicht, positionering, etc.
Messi is een groot talent en een goede speler, maar hij zal eerst nog 10 jaar consequent op een hoog niveau moeten blijven presteren om echt tot de allergrootsten gerekent te worden.
Uiteindelijk is de discussie zinloos. Iedereen vind verschillende dingen belangrijk in het voetbal. Dus voor de een zal het vele en makkelijke scoren van Van Basten de doorslag geven, terwijl iemand als ik meer van de 'slimheid' en de foutloze techniekvan Bergkamp hou. En anderen houden weer van egoistische dribbelaars en weer anderen houden weer van 'leiders' in het veld, zoals Gerrard en Matheus etc...
Wie heeft je dat wijs gemaakt?quote:
Wel hele wedstrijden van beide spelers bekekenquote:Op donderdag 19 april 2007 20:50 schreef Schanulleke het volgende:
Je komt duidelijk niet uit een tijdperk dat je beiden hebt meegemaakt cultheld.
Heeft meer te maken met het feit dat maradonna een wereldbeker won, en Cruyff nooit. Cruyff was veel completer en slimmer als een speler. Maradonna was een zeer goede dribbelaar, maar Cruyff kon alles. Daarnaast was Cruyff een echte leider op het veld, en liet hij iedereen om zich heen beter spelen.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wel hele wedstrijden van beide spelers bekeken. Het is niet verrassend dat de meeste buitenlandse kenners Maradona beter vonden dan Cruijff.
quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heb je ooit Beckenbauer tegen een paal zien vallen omdat hij op de vierkante centimeter werd uitgekapt door Cruijff?
Dat komt meer omdat Cruijff eerst was in de tijdslijn.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:59 schreef Schanulleke het volgende:
Voor die bewering wil ik wel eens een bron zien. Cruyff veranderde voetbal, Maradona speelde het slechts.
het feit dat hij ajax kampioen maakt, naar feyenoord gaat en hun kampioen maakt zegt denk ik iets meer over johan dan met wat voor spelers hij speeld!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 08:34 schreef M0NTANA het volgende:
Johan Cruijff had inderdaad veel betere spelers om hem heen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |